Dynamiczna wymiana oleju w automacie
Strona 1 z 1
Robiliście dynamiczną wymianę oleju w automatycznej skrzyni biegów? Jeśli tak, to po ilu kilometrach? Ja mam ponad 80000km i się zastanawiam czy nie zrobić ale w ASO (Mazda Bemo Motors Warszawa) mi powiedzieli, że nie ma u nich takiej możliwości. Ktoś wie gdzie w okolicach Warszawy można coś takiego zrobić? Polecacie taką akcje? Wiadomo ile to może kosztować?
Na oficjalnej stronie Mazdy masz opcję Umów serwis online.
Tam wprowadzając dealerów możesz zobaczyć, czy w sekcji NAPRAWY I DODATKOWE PRZEGLĄDY OKRESOWE masz możliwość wybrania dynamicznej wymiany.
Sprawdziłem dla Bemo i faktycznie nie ma, u mojego poznańskiego jest, jak w załączniku.
Tam wprowadzając dealerów możesz zobaczyć, czy w sekcji NAPRAWY I DODATKOWE PRZEGLĄDY OKRESOWE masz możliwość wybrania dynamicznej wymiany.
Sprawdziłem dla Bemo i faktycznie nie ma, u mojego poznańskiego jest, jak w załączniku.
Wprawdzie nie o tym było główne pytanie w tym wątku, ale w celu uzupełnienia informacji podaję, że ASO w Łodzi oferuje wymianę oleju w automacie ale jedynie metodą statyczną. A jak już znajdziesz warsztat i zdecydujesz się na wymianę, to podaj cenę. Pozdrawiam.
Zwróć uwagę czy cena uwzględnia wymianę filtra oleju. Niektóre firmy, przy pierwszej wymianie, nie widzą sensu wymiany filtra, bo nie jest on podobno ma tyle zabrudzony, a taka wymiana wiąże się z zerwaniem starego kleju (silikonu), którym uszczelniona jest misa olejowa.
Palmer ma rację, żeby zwrócić na ten fakt uwagę. Tylko w takim przypadku pojawia się inna "zagwozdka". Jeśli wymienimy filtr, a tym samym "odkleimy" misę olejową, to będziemy musieli ponownie ją przykleić. Rozmawiałem na ten temat w ASO w Łodzi, gdzie oferowana jest wymiana metodą statyczną. Powiedziano mi, że cała usługa będzie trwać dwa w porywach do trzech dni, bo nowy klej (silikon) musi wyschnąć, trzeba wszystko wytrzeć do sucha, sprawdzić czy szczelne itp. czyli tyle samo ile wymiana statyczna. Czy warto? Nie wiem, ale chyba m.in. po to dyskutujemy.
Cześć Wszystkim,
Dawno tu nie zaglądałem i jestem mile zaskoczony, że się coś dzieje
W temacie dynamicznej wymiany oleju w automacie wiem co nieco.
Wprowadzałem tą usługę do sieci ASO mazda jakieś cztery lata temu wspólnie z firmą BG Polska.
Korzystam z ich urządzenia oraz preparatu do czyszczenia skrzyni, a także stabilizatora do nowego oleju.
Temat nieco kontrowersyjny bo producenci samochodów nie przewidują takiej wymiany w planie obsługowym, ale już producenci skrzyń jak najbardziej. Najkrótszy zalecany odstęp między wymianami jaki znalazłem to 20.000km w przypadku użytkowania w trudnych warunkach (chyba Aisin tak zaleca).
Decyzja zawsze należy do właściciela.
Czy warto wymieniać filtr przy pierwszej wymianie oleju? – moim zdaniem nie.
Robiłem eksperyment i rozcinałem kilka filtrów po przebiegu około 120.000km.
Poza ciemno brunatną barwą wkładu filtrującego nic niepokojącego nie znalazłem.
Oczywiście przy tym przebiegu już wymienić.
Pierwsza wymianę bez filtra optymalnie po przebiegu 60.000km ale do 80-90.000km spokojnie można filtra jeszcze nie wymieniać.
Sam wymieniłem u siebie po 60.000 w GL (tam w linku w aktualnościach to moja
i jestem zadowolony.
Jeśli szukacie w Warszawie to zapraszam do siebie:
Mazda Nivette
https://www.mazda-warszawa-nivette.pl/aktualnosci/dynamiczna-wymiana-oleju-w-automatycznej-skrzyni-biegow/
https://serwis.mazda.pl/v3.0.4594/enduser/identify-vehicle?mmeNsc=MMPOL&mmeDealerId=01030&launchType=dealer
Wybaczcie za reklamę ale jak ktoś szuka to zapraszam.
Dawno tu nie zaglądałem i jestem mile zaskoczony, że się coś dzieje
W temacie dynamicznej wymiany oleju w automacie wiem co nieco.
Wprowadzałem tą usługę do sieci ASO mazda jakieś cztery lata temu wspólnie z firmą BG Polska.
Korzystam z ich urządzenia oraz preparatu do czyszczenia skrzyni, a także stabilizatora do nowego oleju.
Temat nieco kontrowersyjny bo producenci samochodów nie przewidują takiej wymiany w planie obsługowym, ale już producenci skrzyń jak najbardziej. Najkrótszy zalecany odstęp między wymianami jaki znalazłem to 20.000km w przypadku użytkowania w trudnych warunkach (chyba Aisin tak zaleca).
Decyzja zawsze należy do właściciela.
Czy warto wymieniać filtr przy pierwszej wymianie oleju? – moim zdaniem nie.
Robiłem eksperyment i rozcinałem kilka filtrów po przebiegu około 120.000km.
Poza ciemno brunatną barwą wkładu filtrującego nic niepokojącego nie znalazłem.
Oczywiście przy tym przebiegu już wymienić.
Pierwsza wymianę bez filtra optymalnie po przebiegu 60.000km ale do 80-90.000km spokojnie można filtra jeszcze nie wymieniać.
Sam wymieniłem u siebie po 60.000 w GL (tam w linku w aktualnościach to moja
Jeśli szukacie w Warszawie to zapraszam do siebie:
Mazda Nivette
https://www.mazda-warszawa-nivette.pl/aktualnosci/dynamiczna-wymiana-oleju-w-automatycznej-skrzyni-biegow/
https://serwis.mazda.pl/v3.0.4594/enduser/identify-vehicle?mmeNsc=MMPOL&mmeDealerId=01030&launchType=dealer
Wybaczcie za reklamę ale jak ktoś szuka to zapraszam.
i-rokeZ napisał(a):Temat nieco kontrowersyjny bo producenci samochodów nie przewidują takiej wymiany w planie obsługowym, ale już producenci skrzyń jak najbardziej.
Dziękuję za informację. Mam kilka pytań.
W jakiej cenie, na dzień dzisiejszy wyknujecie Państwo dynamiczną wymianę oleju (Mazda BP)?
Ile wynosi okres gwarancji na prawidłowe działanie skrzyni po wymianie?
Czy przed wymianą oleju odbywacie Państwo jazdę próbną samochodem z podpiętym urządzeniem diagnostycznym w celu sprawdzenia, że skrzynia automatyczna jest w pełni sprawna?
Czy to prawda, że to takiej wymiany potrzeba ok. 12 l płynu przekładniowego? Czy stosujecie oryginał czy jakiś zamiennik?
Wykonanie każdej usługi jest poprzedzone sprawdzeniem pracy skrzyni podczas próby drogowej oraz wykonywany jest test diagnostyczny aby mieć pewność, że skrzynia jest sprawna.
Jeśli praca skrzyni budzi zastrzeżenia, szarpie lub przeciąga zmianę biegów nie zalecamy wykonywać wymiany oleju ale najpierw zdiagnozować i usunąć problem.
Gwarancja na wszystkie wykonywane usługi to standardowo 24 miesiące.
Do dynamicznej wymiany używamy wyłącznie oryginalnego oleju przekładniowego MAZDA z oficjalnej dystrybucji.
Do skrzyń 6-generacji we wszystkich wersjach silnikowych oraz 7-generacji Skyactiv-G stosowany jest olej ATF FZ.
Do skrzyń 7-generacji Skyactiv-X olej ATF A7.
Obecnie jeszcze obowiązujące ceny promocyjne to odpowiednio:
– ATF FZ – 1990zł brutto
– ATF A7 – 2190zł brutto
Załączam link do filmiku z niedawnej wymiany w M6 GL 2.5 przy przebiegu około 80.000km.
Od razu widać różnicę między przepracowanym olejem i nowym
https://youtu.be/B_hcRPKjQwE?si=tb8SNRb5-T6TrsNk
Jeśli praca skrzyni budzi zastrzeżenia, szarpie lub przeciąga zmianę biegów nie zalecamy wykonywać wymiany oleju ale najpierw zdiagnozować i usunąć problem.
Gwarancja na wszystkie wykonywane usługi to standardowo 24 miesiące.
Do dynamicznej wymiany używamy wyłącznie oryginalnego oleju przekładniowego MAZDA z oficjalnej dystrybucji.
Do skrzyń 6-generacji we wszystkich wersjach silnikowych oraz 7-generacji Skyactiv-G stosowany jest olej ATF FZ.
Do skrzyń 7-generacji Skyactiv-X olej ATF A7.
Obecnie jeszcze obowiązujące ceny promocyjne to odpowiednio:
– ATF FZ – 1990zł brutto
– ATF A7 – 2190zł brutto
Załączam link do filmiku z niedawnej wymiany w M6 GL 2.5 przy przebiegu około 80.000km.
Od razu widać różnicę między przepracowanym olejem i nowym
https://youtu.be/B_hcRPKjQwE?si=tb8SNRb5-T6TrsNk
Nikt nie może zagwarantować. Dlatego napisałem że jest gwarancja na usługę. Po wymianie oleju w silniku też nikt nie zagwarantuje, że korba nie wyjdzie bokiem po 100km
Temat szeroki i głęboki...
Temat szeroki i głęboki...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9