Mazda CX-30 2024, znikające opcje wyposażenia
Witam.
Miał ktoś przygodę z nową wersją Mazdy CX-30, że zamawiając wersję HIKARI przed zmianami na początku roku, nie był poinformowany przez dealera że w trakcie kopania w wersjach i cenniku na rok modelowy 2024 wyleciała podgrzewana kierownica?
Niezłe było moje zaskoczenie, jak przy odbiorze samochodu pytam gdzie podgrzewanie, a tutaj odpowiedź że tylko z opcją ze skórą. Niestety nikt wcześniej nie raczył mnie powiadomić przez ponad pół roku czekania.
Ktoś oprócz mnie miał taką sytuację i coś robił z tym faktem, ponieważ pierwszy raz przy odbiorze samochodu mam taką sytuację, że zamówienie nie zgadza się ze stanem faktycznym przy odbiorze.
Miał ktoś przygodę z nową wersją Mazdy CX-30, że zamawiając wersję HIKARI przed zmianami na początku roku, nie był poinformowany przez dealera że w trakcie kopania w wersjach i cenniku na rok modelowy 2024 wyleciała podgrzewana kierownica?
Niezłe było moje zaskoczenie, jak przy odbiorze samochodu pytam gdzie podgrzewanie, a tutaj odpowiedź że tylko z opcją ze skórą. Niestety nikt wcześniej nie raczył mnie powiadomić przez ponad pół roku czekania.
Ktoś oprócz mnie miał taką sytuację i coś robił z tym faktem, ponieważ pierwszy raz przy odbiorze samochodu mam taką sytuację, że zamówienie nie zgadza się ze stanem faktycznym przy odbiorze.
- Od: 24 paź 2023, 10:32
- Posty: 4
- Auto: MAZDA CX-30 2024 e-Skyactiv X
Ja zamówiłem hikkari w kwietniu. Wówczas już było wiadomo, że takie zmiany są w mazda 3. Dealer mówił wówczas, że prawdopodobnie tak stanie się też z cx-30 na rok 2024. Więc już przypuszczałem że tak będzie. W zamian masz większy ekran multimediow, ładowarkę indukcyjna. No i niestety te wszechobecne pikanie z systemu ISA.
Zamówienie złożyłem w styczniu na wersję Hikari. Po pół roku sam dowiedziałem się że będę miał model 2024 oczywiście z gwarancją ceny. Oprócz braku podgrzewanej kierownicy, automatycznie opuszczanego lusterka po wybraniu biegu R oraz ręcznie ustawianego fotela i to za cene 160k jest trochę lekkim przegięciem, Te wszystkie bajery można dostać przy zakupie wersji ze skórzaną tapicerką... 
Niestety polityka Mazdy tutaj jest dla mnie niezrozumiała. Nie wiem co im przeszkadzała podgrzewana kierownica, specjalnie brałem wyższą wersję wyposażenia między innymi z jej powodu, a tutaj zonk. Co najlepsze nikt w czasie oczekiwania na samochód nie poinformował mnie, że Mazda i tak z najbogatszej wersji czyli Hikari postanowaiła usuwać elementy wyposażenia. Jedynie była cały czas mowa że dojdzie bezprzewodowy Android Auto. O braku podgrzewanej kierownicy dowiedziałem podczas odbioru samochodu, gdy zapytałem gdzie jest przycisk do grzania
Różne rzeczy się działy podczas pandemii u wielu marek, ale tutaj nie ma żadnego wytłumaczenia. Jak tak wygląda proces zamawiania samochodu w Mazdie to chyba następnym razem podziękuje, bo nie ukrywam pierwszy raz mi się coś takiego zdarzyło.
Różne rzeczy się działy podczas pandemii u wielu marek, ale tutaj nie ma żadnego wytłumaczenia. Jak tak wygląda proces zamawiania samochodu w Mazdie to chyba następnym razem podziękuje, bo nie ukrywam pierwszy raz mi się coś takiego zdarzyło.
- Od: 24 paź 2023, 10:32
- Posty: 4
- Auto: MAZDA CX-30 2024 e-Skyactiv X
Niestety nie tylko Mazda tak robi, np. Ford w swoich autach systematycznie obcina wyposażenie i to wręcz po cichu. Dlatego jak się zamawia samochód, to trzeba go obejrzeć przed rejestracją/zapłatą, czy jest całe wyposażenie, szczególnie jak po drodze wychodzi jakieś info ze zmianami.
Na pocieszenie napiszę, że grzana kierownica w Maździe 3/CX-30 jest kiepska, bo grzeje tylko po bokach.
Na pocieszenie napiszę, że grzana kierownica w Maździe 3/CX-30 jest kiepska, bo grzeje tylko po bokach.
mskgs napisał(a):Niestety nie tylko Mazda tak robi, np. Ford w swoich autach systematycznie obcina wyposażenie i to wręcz po cichu. Dlatego jak się zamawia samochód, to trzeba go obejrzeć przed rejestracją/zapłatą, czy jest całe wyposażenie, szczególnie jak po drodze wychodzi jakieś info ze zmianami.
Na pocieszenie napiszę, że grzana kierownica w Maździe 3/CX-30 jest kiepska, bo grzeje tylko po bokach.
Witam.
Grzeje prawidłowo zgodnie z ustawieniem trzymania prawidłowego kierownicy czyli za 10 ; 14
gutek_wrb napisał(a):Grzeje prawidłowo zgodnie z ustawieniem trzymania prawidłowego kierownicy czyli za 10 ; 14
Tak tak.

mskgs napisał(a):cały czas
A czemu cały czas? Twoje miasto to ciasny tor kartingowy? Jak mi zmarzną rączki od odśnieżania to trzymam tam gdzie grzeje, a nawet jak nie zmarzną polecam trzymać tak aby mieć możliwość swobodnego manewrowania w nagłej potrzebie (np. wystrzału opony).
W której marce aktualnie jest grzana cała kierownica?
Nie rozumiem. Chodzi mi o to, że w warunkach, gdzie ciągle musisz, nazwijmy to intensywnie, kręcić kierownicą, nie utrzymasz ciągle rąk w miejscu podgrzewania. Przynajmniej ja i wiele znanych mi ludzi nie potrafi tego zrobić "bez wysiłku". Więc niby włączasz grzanie kierownicy i jest miło, ale co chwilę i tak musisz chwilowo używać tej części zimnej i już tak miło nie jest. Z tą nagłą potrzebą sobie dajcie spokój, bo ja nie piszę o "jeździe na wprost", tylko o skrzyżowaniach, parkingach itd., gdzie trzeba ostro skręcać przy prawie zerowej prędkości.
Przykładowo w Fordach masz grzaną całą kierownicę.
Przykładowo w Fordach masz grzaną całą kierownicę.
Ja też nie rozumiem. Skrętu manewrowego używa się względnie rzadko powiedzmy przez 2-5% czasu jazdy. A skrętu gokartowego i szosowego przez resztę gdzie nie odrywamy rąk od kierownicy... Więc fakt, przez tą chwilę kiedy przekładam ręce przy skręcie manewrowym dotykam zimnego fragmentu ale jest to ułamek czasu korzystania z kierownicy.
No ja jak wyjeżdżam od siebie z osiedla to mam dosyć dużo kręcenia i przeważnie wtedy grzana kierownica przydaje się najbardziej. Czy to 2 czy 20% to bez znaczenia, bo takim tokiem rozumowania to można wszystko zakwestionować. Fakt jest taki, że jest to oszczędność i powinno nazywać się podgrzewaniem połowy kierownicy. 
Najbogatsza wersja w dotychczasowych rocznikach to nie Hikari tylko Enso.
stavros2002 napisał(a):Najbogatsza wersja w dotychczasowych rocznikach to nie Hikari tylko Enso.
Faktycznie. Co pamiętam Enso właśnie różniło sie od Hikari tym że była tam skóra. No i Mazda dopięła swego i przeniosła podgrzewaną kierownicę i podgrzewane wycieraczki (bo to też wyleciało) do pakietu ze skórą.
Zresztą brawo dla tego kto to wymyślił, bo łączenie pakietu zimowego ze skórą mało logiczne jest dla mnie. Bo są osoby, np ja które skórzanych foteli nawet nie bierze pod uwagę bo w CX-30 nie ma opcji wentylacji, ale podgrzewanej kierownicy i wycieraczek już odżałować nie mogę.
Dopisano 22 lis 2023, 22:57:
mskgs napisał(a):Niestety nie tylko Mazda tak robi, np. Ford w swoich autach systematycznie obcina wyposażenie i to wręcz po cichu. Dlatego jak się zamawia samochód, to trzeba go obejrzeć przed rejestracją/zapłatą, czy jest całe wyposażenie, szczególnie jak po drodze wychodzi jakieś info ze zmianami.
Na pocieszenie napiszę, że grzana kierownica w Maździe 3/CX-30 jest kiepska, bo grzeje tylko po bokach.
No dostałem nauczkę i następnym razem na pewno tak zrobię.
- Od: 24 paź 2023, 10:32
- Posty: 4
- Auto: MAZDA CX-30 2024 e-Skyactiv X
Grzana lub słabo po bokach kierownica



Tutaj już nie chodzi o tą kierownicę, tak jak piszesz da się bez tego żyć, ale o sam fakt znikającego wyposażenia.
Z drugiej strony da się żyć bez 90% rzeczy które są wsadzone w CX-30. Ale jednak ludzie biorą lepsze wersje wyposażenia, silniki, skrzynie, bo chcą mieć więcej, lepiej, szybciej, ładniej itd. Tutaj chodzi o to, że podpisujesz umowę, uzgadniasz jej zakres, potem płacisz za to ciężkie pieniądze, a Mazda nie wywiązuje się z tego.
Z drugiej strony da się żyć bez 90% rzeczy które są wsadzone w CX-30. Ale jednak ludzie biorą lepsze wersje wyposażenia, silniki, skrzynie, bo chcą mieć więcej, lepiej, szybciej, ładniej itd. Tutaj chodzi o to, że podpisujesz umowę, uzgadniasz jej zakres, potem płacisz za to ciężkie pieniądze, a Mazda nie wywiązuje się z tego.
- Od: 24 paź 2023, 10:32
- Posty: 4
- Auto: MAZDA CX-30 2024 e-Skyactiv X
Mateusz S. napisał(a):Tutaj już nie chodzi o tą kierownicę, tak jak piszesz da się bez tego żyć, ale o sam fakt znikającego wyposażenia.
Z drugiej strony da się żyć bez 90% rzeczy które są wsadzone w CX-30. Ale jednak ludzie biorą lepsze wersje wyposażenia, silniki, skrzynie, bo chcą mieć więcej, lepiej, szybciej, ładniej itd. Tutaj chodzi o to, że podpisujesz umowę, uzgadniasz jej zakres, potem płacisz za to ciężkie pieniądze, a Mazda nie wywiązuje się z tego.
@Mateusz S. zgadzam się z Tobą w 100%. Ja zamawiałem w lutym (chyba). W czerwcu dostałem informację, że to będzie już model rocznikowy 2024. Na początku – super, radość te sprawy. Ale jak przedstawiono mi, co to będzie za zmiana, to wcale tak wesoło nie jest. Nie zamawiałem np: ładowarki indukcyjnej, bo to syf w samochodach i tylko rozgrzewają telefony do czerwoności, ale zamówiłem jak Ty podgrzewaną kierownicę. Zapłaciłem za to, a dostałem ładowarkę indukcyjną... Niech sobie ją w "D" wsadzą

Na szczęście żyjemy w czasach, w których większość aut jest produkowana z tych samych komponentów, tylko mają powyłączane opcje. Trzeba znaleźć jakiś sprzęt na Ali (jak ten co wyłącza iSTOP) albo kogoś kto się zna i włączyć tą kierownicę, bo pewnie jest podgrzewana tylko nie włączona.
dark_luke napisał(a):Pozostaje kupno przez allegro.
Z podłączeniem chyba nie będzie problemu ?
Ale co masz na myśli? Całą kierownicę, czy jakiś gadżet, który ją włącza? Bo za duży skrót myślowy jak dla mnie
przem napisał(a):Na szczęście żyjemy w czasach, w których większość aut jest produkowana z tych samych komponentów, tylko mają powyłączane opcje. Trzeba znaleźć jakiś sprzęt na Ali (jak ten co wyłącza iSTOP) albo kogoś kto się zna i włączyć tą kierownicę, bo pewnie jest podgrzewana tylko nie włączona.
Jeżeli nie masz podgrzewanej kierownicy, to znaczy, że... jej nie masz. To nie jest tak, że ona tam jest tylko nie wstawili ci włącznika.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9