przez mind » 26 sie 2023, 06:45
Żaden diagnosta nie miał zastrzeżeń, ale rzeczywiście trzeba było wyregulować wysokość bo oślepiały kierowców z naprzeciwka – podobny problem miała znajoma z importowaną cx-5. Postaram się wrzucić zdjęcie ze ściany.
Co do silnika 2.5T to wg mnie świetny – mam porównanie do 2.5G, na którym jest oparty. Dynamiczny i jednocześnie płynny jak to Mazda, a w trybie sport reakcja natychmiastowa. 5.8s do setki, 430 Nm momentu. Spalanie 9.3 wokół komina i w mieście, W trasie 7.5/120kmh, 8.5/140kmh. Generalnie różnica wyraźna w stosunku do 2.5G.
Jedyna wada jaką zauważyłem – trzeba pilnować oleju, zdarzyła mi się dolewka po trasie – dla porównania w mojej 2.5G przez kilka lat eksploatacji bez dolewek, tylko wymiana co 15tys., ale znajoma do amerykańskiej 2.5G dolewała co najmniej raz. Poza tym po pół roku eksploatacji jestem bardzo zadowolony.
Ale 2.5G 192KM też bardzo fajny, bezproblemowy i wg mnie wystarczający do cx5 – zrobiłem na nim wiele tras. X'a 186KM dotykałem tylko na jeździe testowej cx30 przez godzinkę – nie zauważyłem jakiejs szczególnej różnicy do G poza mniejszym spalaniem, ale niestety nie jest dynamiczny z dołu jak reklamowano.