Próbuję zrozumieć zasadę działania systemu i-stop (nowy CX-30 z automatyczną skrzynią biegów). Odnoszę bowiem wrażenie, że system ten nie działa do końca zgodnie z instrukcją. Konkretnie: po zatrzymaniu się (np. przed światłami) system zatrzymuje silnik (prawidłowo!), lecz po krótkim czasie (~15s, ale nie liczyłem czasu z zegarkiem w ręku) znów włącza się silnik; problemem na pewno nie jest poziom baterii, bowiem w tym przypadku na ekranie monitorowania przepływu prądu wyświetla się informacja, że i-stop jest „niegotowy” z powodu skrzyni biegów, która nie jest w pozycji N. Ręczne przełączenie skrzyni w pozycję N znów wyłącza silnik. Zaznaczam, że cały czas hamulec jest wciśnięty lub włączona jest funkcja AutoHold, a pojazd się nie rusza.
Rozumiem – gdyby skrzynia była w trybie manualnym… ale tak nie jest. Samochód jest cały czas w zwykłym trybie D, dlatego trochę nie rozumiem zachowania. Być może problemem jest nie tyle sam system i-stop, co skrzynia biegów, która w czasie postoju w trybie D „wewnętrznie” wrzuca bieg zamiast czekać na N?
Patrząc w instrukcję jest jeszcze kilka innych warunków ponownego włączenia się silnika (np. skręcona kierownica) – ale informacja na ekranie samochodu wyraźnie sugeruje, że problemem jest działanie skrzyni biegów. Nigdzie nie mogę znaleźć informacji o konieczności ręcznego przejścia w tryb N. (Sprawdziłem głównie instrukcję w j. angielskim online, sekcję dot. i-stop, https://www.mazdausa.com/static/manuals ... 10604.html, ale do papierowej wersji też zajrzałem…)
Wie ktoś może czy to ja po prostu jestem ignorantem i nie rozumiem zachowania systemu, czy może jest jakiś brak w instrukcji? Czy może skrzynia biegów / system nie działa jak powinien?
PS. Zaznaczę, że miałem też przypadki, gdzie silnik ponownie się włączał np. z powodu silnie działającej klimatyzacji – te przypadki w pełni rozumiem.
i-stop – krótki czas działania / problem skrzyni biegów
Strona 1 z 1
Z tym "N" przy drugim wyłączeniu to też tego nie rozumiem przy AT. To samo jest w CX-3. Miałem parę teorii, ale żadna nie jest pewna dlaczego tak jest. Śmieszne, że wystarczy podjechać dosłownie 2-3m i znowu zgaśnie bez N. W ASO też robili na mnie wielkie oczy (zresztą teraz znowu robią na mnie wielkie oczy w innym temacie). Może to ciągle błąd oprogramowania.
A jak Ci gasi tylko na 15 sekund to spróbuj z wyłączoną klimatyzacją po prostu.
A jak Ci gasi tylko na 15 sekund to spróbuj z wyłączoną klimatyzacją po prostu.
IMO to nie jest kwestia klimatyzacji gdy informacja na ekranie samochodu, wyraźnie wskazuje, że przyczyną jest skrzynia biegów.
Tzn. ponowne włączenie silnika z powodu AC też miałem, ale ekran wtedy inaczej to oznacza... no i takie zachowanie jest już dużo bardziej sensowne i specjalnie mi nie przeszkadza.
Tzn. ponowne włączenie silnika z powodu AC też miałem, ale ekran wtedy inaczej to oznacza... no i takie zachowanie jest już dużo bardziej sensowne i specjalnie mi nie przeszkadza.
Palmer napisał(a):Pisałem o tym dwa lata temu w tym poście:
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 7#p3453067
Czy coś ostatecznie udało się Tobie więcej ustalić w tej kwestii, czy po prostu trzeba się nauczyć z tym żyć i tyle? Pytam tu, bo podlinkowany wątek zdaje się być troszkę o wszystkim i niczym i ma 41 stron – troszkę dużo.
Więcej do tego nie wracałem i z tego, co pamiętam, nikt w wątku się do tej kwestii nie odniósł. Może zadaj takie pytanie w ASO. Być może pojawiły się już jakieś zalecenia w książce serwisowej dla takiego przypadku.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9