Tarcze hamulcowe i klocki
Strona 1 z 1
Witam
Zrobiony 3 przegląd na liczniku 57tyś km.
Wszystko ok oprócz hamulców z tyłu. Fabryczne tarcze to badziew. Raz przetoczone przez ASO.
Rdzewieją bardzo szybko miały już drugi komplet kloców TRW ale to tylko przedłużyło agonię.
Zamówiłem tarcze hamulcowe
Zimmermann 370.3055.20
oraz klocki
Zimmermann 26174.145.1.
Ogólnie zauważyłem że jest problem z dostępnością hamulców dla CX -30 oraz Mazdy 3 BP.
A nie chciałem oczywiście od oryginałów od Mazdy.
Jestem umówiony na wymianę zobaczymy co i jak.
Zrobiony 3 przegląd na liczniku 57tyś km.
Wszystko ok oprócz hamulców z tyłu. Fabryczne tarcze to badziew. Raz przetoczone przez ASO.
Rdzewieją bardzo szybko miały już drugi komplet kloców TRW ale to tylko przedłużyło agonię.
Zamówiłem tarcze hamulcowe
Zimmermann 370.3055.20
oraz klocki
Zimmermann 26174.145.1.
Ogólnie zauważyłem że jest problem z dostępnością hamulców dla CX -30 oraz Mazdy 3 BP.
A nie chciałem oczywiście od oryginałów od Mazdy.
Jestem umówiony na wymianę zobaczymy co i jak.
Rdzewienie tarczy może być spowodowane miękkimi klockami, które nie potrafią usunąć czarnej rdzy. W CX-3 jest na to nawet taka ukryta akcja serwisowa. W każdym razie EBC Greenstuff sobie lepiej radzą z usuwaniem rdzy.
krzychun napisał(a):Rdzewienie tarczy może być spowodowane miękkimi klockami, które nie potrafią usunąć czarnej rdzy. W CX-3 jest na to nawet taka ukryta akcja serwisowa. W każdym razie EBC Greenstuff sobie lepiej radzą z usuwaniem rdzy.
Ale tarcze z tyłu nie zardzewiały w miejscach w których pracuje klocek.
Poza tym zdjęcia nie mam ale zbiera bardzo nie równomiernie. I porobiły się pofalowania.
Nie wiem co masz na myśli mówiąc sprawność, jeździłem różnymi modelami i mniej więcej wszędzie jest to samo. Fatalne nie są. Zatrzymują samochód, nie wichrują się (znaczy nie częściej niż w innych markach). Mnie najbardziej irytowała ta gumowatość hamulca, ale po wymienia klocków (i tarcz, ale to raczej bez znaczenia) na greenstuff jest sporo lepiej. Przynajmniej jest jakiś feeling hamulca, ale znowu traci na komforcie bo dużo mocniej bierze na wstępie przez co od razu czuć, że hamuje. Często tylko kładę nogę na hamulcu, a żona nerwowo wyściubia nos z komórki, że coś się dzieje. Jest też fajnie, że one jak łapią temperaturę podczas hamowania to czuć delikatne zwiększenie siły hamowania.
Tarcze z gównolitu.
Nie wiem czy widać to dokładnie ale tarcze lekko pofalowane.
Przy otwartych oknach słychać cały czas jak ocierają klocki o tarcze.
Tak jak pisałem wcześniej tarcze przetaczane przez ASO plus nowe klocki TRW.
Tragedia.
Nie wiem czy widać to dokładnie ale tarcze lekko pofalowane.
Przy otwartych oknach słychać cały czas jak ocierają klocki o tarcze.
Tak jak pisałem wcześniej tarcze przetaczane przez ASO plus nowe klocki TRW.
Tragedia.
dark_luke napisał(a):Ale tarcze z tyłu nie zardzewiały w miejscach w których pracuje klocek.
No jak nie jak tak?
Moim zdaniem tarcze może i nie są najwyższych lotów, ale to wina miękkiego klocka, który nie potrafi zetrzeć "czarnej rdzy" tylko się sam ściera i dużo szybciej zużywa. U mnie było identycznie. W CX-3 jest na to akcja serwisowa taka ukryta (dowiedziałem się po fakcie).
A tarcza jak tarcza, to jest goły odlew więc rdzewieje... Może być też tak, że po deszczu samochód stoi w miejscu. Od czasu wymiany staram się po deszczu parę razy mocniej przyhamować tak aby przynajmniej z grubsza tą rdzę zebrać bo w takim stanie to sobie już klocki nie poradzą.
No wiem, mam mały fetysz i na parkingach patrzę na tarcze innych i ona zawsze są ładniejsze
Tłumaczyłem sobie, że jeżdżę bez hamowania (w końcu każde hamowanie to większe spalanie więc od dawna miałem taki nawyk), ale teraz hamuje więcej i dalej nie jest to lustro jak u niektórych.
Tłumaczyłem sobie, że jeżdżę bez hamowania (w końcu każde hamowanie to większe spalanie więc od dawna miałem taki nawyk), ale teraz hamuje więcej i dalej nie jest to lustro jak u niektórych.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: grzes10000@poczta.fm i 11 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9