Od niedawna jestem posiadaczem Mazdy CX-30; tu zaznaczam, że nigdy wcześniej nie posiadałem samochodu z układem hybrydowym.
Zauważyłem, że bateria systemu M Hybrid nie ładuje się ponad połowę, i wygląda na to, że jest to kontrolowane przez systemy samochodu. Tzn. zdaje się, że komputer nie pozwala na ładowanie baterii ponad ~50%. Patrząc na ekranie na status spalania / baterii:
– stoję w miejscu z włączonym silnikiem + bateria pokazuje ~50% + pokazany przepływ prądu z silnika do alternatora i dalej do baterii –> fajnie, ładuje się!
– po chwili ekran jednak pokazuje, że bateria przestaje być ładowana, choć nic innego się nie zmieniło
Czy poziom, do którego ładuje się bateria jest od czegoś zależny? Mam wrażenie, że tyle razy co jeździłem Uberem jakimś Prius'em to ładunek tamtejszej baterii również zdawał się zawsze oscylować w okolicy tych 50%, więc może to zachowanie jest całkowicie normalne?
Automatyczne ładowanie baterii M Hybrid
Strona 1 z 1
Jarol30 napisał(a):należało kupić Toyotę w Mazdzie (jest mild hybryd)
Hehehe, zabawna gra słów:
– Można kupić Toyotę hybrydową (w salonie Toyoty)
– Można kupić hybrydę w Maździe (Mazda 2 Hybrid)
– Można tez kupić Toyotę w salonie Mazdy (także Mazda 2 Hybrid)
Jarol30 napisał(a):Jeżeli chciałeś mieć hybrydę należało kupić Toyotę w Mazdzie jest mild hybryd a to dwie różne sprawy.
W żadnym momencie nic takiego nie napisałem, że "chcę mieć hybrydę". Próbuje jedynie zrozumieć zasady ładowania baterii i działania systemu w Maździe.
Witam. Ładowanie aku m-hibryd polega na tym że , kiedy zdejmiesz nogę z pedału gazu , a samochód pozostaje na biegu akumulator zaczyna był ładowany ( hamowanie sinikiem ) a kiedy do tego wciśniesz hamulec ładowanie zwiększa się. W sytuacji kiedy np jedziesz autostrada na tempomacie prąd z aku jest pobierany cały czas i nie jest on ładowany , z tym że komputer pilnuje aby się nie rozładował kompletnie i w odpowiednim momencie załącza jego ładowanie , jak w standardowym samochodzie . To o czym piszesz ze stoisz np na światłach i ładowanie załącza się , zauważyłem także u siebie szczególnie kiedy sa upały i klima chodzi na full ( spalanie też wzrasta wtedy). Kima jest zasilana z aku mhibryd . Tez musiałem się przestawić , żeby nie wrzucać na luz przed skrzyżowaniem lecz jak najwięcej hamować silnikiem , żeby aku się ładował , odzyskiwał energie .
Jeżeli chcesz naładować baterię rozpędź auto do ok 110 zwolnij pedał gazu poczekaj aż prędkość spadnie do ok 90 i znowu do 110 i tak kilka razy , bateria powinna szybko dobić do ok 80 -90 % a wtedy powinieneś nawet zauważyć że prąd z aku płynie do silnika , jeśli wciśniesz pedał gazu.
W ruchu miejskim tak będziesz miał ok 2-3 słupki naładowania . Takie są moje spostrzeżenia.
Jeżeli chcesz naładować baterię rozpędź auto do ok 110 zwolnij pedał gazu poczekaj aż prędkość spadnie do ok 90 i znowu do 110 i tak kilka razy , bateria powinna szybko dobić do ok 80 -90 % a wtedy powinieneś nawet zauważyć że prąd z aku płynie do silnika , jeśli wciśniesz pedał gazu.
W ruchu miejskim tak będziesz miał ok 2-3 słupki naładowania . Takie są moje spostrzeżenia.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: beniu55, JANUSZ003 i 4 gości
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9