Uszkodzony termostat ?
1, 2
Hmm, być może te rozbieżności wynikają z własności samych czujników (termostatów), które pochodzą od dwóch różnych dostawców. Stąd temp. płynu chłodzącego w jednych autach stabilizuje się na 100 °C, w innych zaś nigdy tej wartości nie osiąga.
Palmer napisał(a):Hmm, być może te rozbieżności wynikają z własności samych czujników (termostatów)
Raczej nie czujników, a silników. Te, które nie osiągają 100 stopni to Xy. Inna konstrukcja silnika, prawdopodobnie wyższa sprawność, stąd inna optymalna temperatura pracy.
A może raczej wynika to z położenia wskazówki. U mnie pokazuje 100 stopni, ale po obd widać temperaturę płynu 90 stopni. Oglądałem na judubcu wskaźniki mazdy 3 i tam wskazówka nie dochodzi do 100 stopni. Więc lepiej poobserwować temperaturę po złączu obd niż polegać na wskazaniach pokazanych na.wskazniku.
Jestem po diagnostyce w serwisie, termostat do wymiany – jest na to nota serwisowa.
Termostat może się przywieszać , dlatego wskazówka "pływa".
Jak ktoś ma wątpliwości to lepiej sprawdzić i zrobić to na gwarancji, bo to nie są tanie rzeczy jak już ktoś powyżej pisał.
Termostat może się przywieszać , dlatego wskazówka "pływa".
Jak ktoś ma wątpliwości to lepiej sprawdzić i zrobić to na gwarancji, bo to nie są tanie rzeczy jak już ktoś powyżej pisał.
Temperatura dla X wacha się miedzy 98-100 stopni nawet przy szybszej jeździe ( sprawdzane przez obd).
W jakimś wątku dla CX-30 kiedyś wrzucałem zdjęcia z danymi. Co do samej wskazówki to nawet przy 100 st. z obd nie pokrywała się z 100 na wskaźniku zawsze pod.
W jakimś wątku dla CX-30 kiedyś wrzucałem zdjęcia z danymi. Co do samej wskazówki to nawet przy 100 st. z obd nie pokrywała się z 100 na wskaźniku zawsze pod.
No to fajnie, że udało się zidentyfikować winowajcę.
A jak jest u was ze wskazaniem aktualnego poziomu paliwa? Tankuję zawsze do pełna, do pierwszego odbicia pistoletu i czasem, nawet po przejechaniu 150 km, wskazówka cały czas wskazuje pełny bak. A kIedy w końcu ruszy i lekko się obniży, a ja akurat zakończę jazdę, to na drugi dzień znowu wskazuje przez pewien okres full.
A jak jest u was ze wskazaniem aktualnego poziomu paliwa? Tankuję zawsze do pełna, do pierwszego odbicia pistoletu i czasem, nawet po przejechaniu 150 km, wskazówka cały czas wskazuje pełny bak. A kIedy w końcu ruszy i lekko się obniży, a ja akurat zakończę jazdę, to na drugi dzień znowu wskazuje przez pewien okres full.
Palmer napisał(a):No to fajnie, że udało się zidentyfikować winowajcę.
A jak jest u was ze wskazaniem aktualnego poziomu paliwa? Tankuję zawsze do pełna, do pierwszego odbicia pistoletu i czasem, nawet po przejechaniu 150 km, wskazówka cały czas wskazuje pełny bak. A kIedy w końcu ruszy i lekko się obniży, a ja akurat zakończę jazdę, to na drugi dzień znowu wskazuje przez pewien okres full.
U mnie ma problem z "ruszeniem". Ostatnio przejechałem ponad 200km i ledwo się ruszyła. Natomiast każde następne uruchomienie auta, to zasięg (ten elektroniczny) obniżony o 10km i wskazówka niżej. Poniżej połowy baku, to [tiiit] jak zła. Tankuję równo co dwa tygodnie jeżdżąc mniej więcej tyle samo. Pierwszy tydzień, to wskazówka obniżona o jakąś 1/4, kolejny tydzień, to wskazówka obniżona o co najmniej 1/2 i zostaje 1/4 baku lub mniej wg wskazań wskazówki. Zasięg natomiast jest w miarę wiarygodny. Gdy wskazówka pokazuje połowę baku, to pokrywa się to mniej więcej z 1/2 zasięgu jaki był pokazywany na początku (oczywiście przy założeniach, że śmigamy po tej samej trasie).
Marek 60 napisał(a): Prośba o info zwrotne co ustalą.
Potwierdzili, że układ chłodzenia nie pracuje tak jak powinien. Mają wymienić zawór sterujący pracą chłodziwa w termostacie. Część zamówiona, po wymianie dam info czy jest ok.
Update, po wymianie zespołu termostatu (termostat+ zawór obiegu cieczy chłodzącej- to jedna część)
wszystko działa jak należy temperatura rośnie do 100 i tak już zostaje niezależnie od warunków jazdy czy włączenia ogrzewania nawet na max. Auto pali jakieś 0,5litra mniej na 100km
Co ciekawe wymieniona część wygląda z zewnątrz nieco inaczej niż ta poprzednia i ma inny nr kodowy
Dopisano 30 kwi 2023, 20:29:
też tak mam, z tego co się dowiedziałem to żaluzja pracuje tylko w trakcie jazdy, na postoju się tego zobaczyć nie da.
wszystko działa jak należy temperatura rośnie do 100 i tak już zostaje niezależnie od warunków jazdy czy włączenia ogrzewania nawet na max. Auto pali jakieś 0,5litra mniej na 100km
Co ciekawe wymieniona część wygląda z zewnątrz nieco inaczej niż ta poprzednia i ma inny nr kodowy
Dopisano 30 kwi 2023, 20:29:
perot napisał(a):Troszkę z innej beczki, chodzi o żaluzje chłodnicy.
Spostrzegliście żeby kiedyś była otwarta, u mnie zawsze zamknięta. Nie ma różnicy czy silnik ciepły/zimny jazda szybsza itp.
Zawsze zamknięta.........
też tak mam, z tego co się dowiedziałem to żaluzja pracuje tylko w trakcie jazdy, na postoju się tego zobaczyć nie da.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: matijas1994 i 6 gości
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9