Koło dojazdowe 17" + subwoofer
Strona 1 z 1
Witam,
W związku iż CX-30 nie posiada koła dojazdowego tylko zestaw naprawczy ,a koszty dojazdówki wraz z potrzebnymi elementami w salonie to jedna wielka pomyłka postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce.
Koszt gotowego wypełnienia pod koło w salonie około 500 zł i jeszcze do tego potrzebna jest nowa półka też 500 złociszy.
Ponieważ słabo widzę naprawę zestawem naprawczym dodawanym przez mazdę , lub czekaniem na assistance przedstawiam moje dzieło i opis wykonania.
-na początek zostało zakupione koło dojazdowe T135/80R17 103M LINGLONG na feldze Carteco
CW175114D17 17X4 ET15 , średnica dojazdówki około 64cm.
-następnie z kartonu został wycięty szablon koła o średnicy 67cm. Szablon został umieszczony na pustym
wypełnieniu tak że środek pokrywał się z otworem na śrubę mocującą subwoofer.
-koło zostało odrysowane na wypełnieniu , a następnie wycięte za pomocą drobnego cienkiego brzeszczota.
-otwory pod nasadki klucza zostały wywiercone frezami do drewna ,a wszystkie pogrubienia rynienek takie jak pod klucz do kół lutownicą transformatorową z odpowiednio ukształtowanym grotem.
-miejsce na lewarek wycięte za pomocą ostrego nożyka (przykładanie docinanie i tak kilka razy).
-wszystkie ścianki po cięciu zostały wygładzone papierem ściernym , a następnie opalone zapalniczką w celu związania styropianu.
-nowa śruba mocująca została wykonana z pręta gwintowanego M8 o długości 18,8cm. Pręt na końcu został nacięty na krzyż i zakończony nakrętką M8 , podkładka średnica 3cm z otworem fi8 ,i na samą górę motylek M8 o wysokości 8mm całość ze sobą sklejona na klej do gwintów (zielony).
Całość po złożeniu wygląda jak z fabryki , półka nic nie odstaje wszystko ładnie się pokrywa.
Mój koszt to tylko cena dojazdówki (koło, lewarek , klucz ) -580zł i cztery złociste napoje ,resztę gratów miałem . Czas wykonania 3 godziny.
W związku iż CX-30 nie posiada koła dojazdowego tylko zestaw naprawczy ,a koszty dojazdówki wraz z potrzebnymi elementami w salonie to jedna wielka pomyłka postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce.
Koszt gotowego wypełnienia pod koło w salonie około 500 zł i jeszcze do tego potrzebna jest nowa półka też 500 złociszy.
Ponieważ słabo widzę naprawę zestawem naprawczym dodawanym przez mazdę , lub czekaniem na assistance przedstawiam moje dzieło i opis wykonania.
-na początek zostało zakupione koło dojazdowe T135/80R17 103M LINGLONG na feldze Carteco
CW175114D17 17X4 ET15 , średnica dojazdówki około 64cm.
-następnie z kartonu został wycięty szablon koła o średnicy 67cm. Szablon został umieszczony na pustym
wypełnieniu tak że środek pokrywał się z otworem na śrubę mocującą subwoofer.
-koło zostało odrysowane na wypełnieniu , a następnie wycięte za pomocą drobnego cienkiego brzeszczota.
-otwory pod nasadki klucza zostały wywiercone frezami do drewna ,a wszystkie pogrubienia rynienek takie jak pod klucz do kół lutownicą transformatorową z odpowiednio ukształtowanym grotem.
-miejsce na lewarek wycięte za pomocą ostrego nożyka (przykładanie docinanie i tak kilka razy).
-wszystkie ścianki po cięciu zostały wygładzone papierem ściernym , a następnie opalone zapalniczką w celu związania styropianu.
-nowa śruba mocująca została wykonana z pręta gwintowanego M8 o długości 18,8cm. Pręt na końcu został nacięty na krzyż i zakończony nakrętką M8 , podkładka średnica 3cm z otworem fi8 ,i na samą górę motylek M8 o wysokości 8mm całość ze sobą sklejona na klej do gwintów (zielony).
Całość po złożeniu wygląda jak z fabryki , półka nic nie odstaje wszystko ładnie się pokrywa.
Mój koszt to tylko cena dojazdówki (koło, lewarek , klucz ) -580zł i cztery złociste napoje ,resztę gratów miałem . Czas wykonania 3 godziny.
Dzięki za docenienie. 
Napisze jeszcze czemu zdecydowałem się na zniszczenie fabrycznego wkładu.
Też wolał bym mieć ładny nie zniszczony wkład, ale nowy salonowy ma większą wysokość. I nie posiada miejsca na lewarek i inne bardziej lub mniej potrzebne rzeczy np. gaśnica ,trójkąt.
Za podniesieniem wysokości idzie też zmniejszenie i tak już nie dużego bagażnika, a w moim wypadku nawet 2-3cm robią różnicę. Dodatkowo jak twierdzą w salonie stara podłoga nie będzie pasowała do nowego wkładu i przydało by się zakupić nową.
Następną kwestią jeśli zdecydował bym się na nową wytłoczkę i podłogę to pozostaje kwestia schowania np. lewarka lub gaśnicy. W CX-30 nie ma żadnych schowków w bagażniku , więc pozostaje wożenie tego wszystkiego na wierzchu w jakimś pokrowcu. Można by też pokusić się o przymocowanie w dwóch wnękach bagażnika ale też zaczyna się rzeźba z przymocowaniem np. za pomocą rzepów (niszczy się wykładzina) lub jakiś uchwytów (też trzeba je jakoś przymocować).
Jest jedno miejsce gdzie można to wszystko przymocować , a mianowicie paski po prawej stronie ale ja tam postanowiłem mocować płyn do spryskiwaczy.
Mam nadzieję że to co napisałem i uwieczniłem na zdjęciach pomoże podjąć decyzję koła dojazdowego.
Reasumując wszystkie za i przeciw postanowiłem zniszczyć fabryczny wkład i jestem z tego efektu zadowolony
Napisze jeszcze czemu zdecydowałem się na zniszczenie fabrycznego wkładu.
Też wolał bym mieć ładny nie zniszczony wkład, ale nowy salonowy ma większą wysokość. I nie posiada miejsca na lewarek i inne bardziej lub mniej potrzebne rzeczy np. gaśnica ,trójkąt.
Za podniesieniem wysokości idzie też zmniejszenie i tak już nie dużego bagażnika, a w moim wypadku nawet 2-3cm robią różnicę. Dodatkowo jak twierdzą w salonie stara podłoga nie będzie pasowała do nowego wkładu i przydało by się zakupić nową.
Następną kwestią jeśli zdecydował bym się na nową wytłoczkę i podłogę to pozostaje kwestia schowania np. lewarka lub gaśnicy. W CX-30 nie ma żadnych schowków w bagażniku , więc pozostaje wożenie tego wszystkiego na wierzchu w jakimś pokrowcu. Można by też pokusić się o przymocowanie w dwóch wnękach bagażnika ale też zaczyna się rzeźba z przymocowaniem np. za pomocą rzepów (niszczy się wykładzina) lub jakiś uchwytów (też trzeba je jakoś przymocować).
Jest jedno miejsce gdzie można to wszystko przymocować , a mianowicie paski po prawej stronie ale ja tam postanowiłem mocować płyn do spryskiwaczy.
Mam nadzieję że to co napisałem i uwieczniłem na zdjęciach pomoże podjąć decyzję koła dojazdowego.
Reasumując wszystkie za i przeciw postanowiłem zniszczyć fabryczny wkład i jestem z tego efektu zadowolony
Witam, dobry wybór, zestaw już zakupiony tylko jeszcze czeka mnie zamontowanie, też jestem za posiadaniem koła dojazdowego. Pozdrawiam Marek 
- Od: 24 sty 2006, 01:30
- Posty: 76
- Skąd: koszalin- Eschwege Niemcy
- Auto: 626 2000l V16 1996
2 1,4 2003, cx30 2019 Hikari SKAJAKTIW G , Machine Grey, AWD , MT
Tak dla innych co by chcieli mieć zestaw oryginalny – koszt wszystkiego ( pianka, lewarek, klucz, koło, itp.)
to ponad 3200 zł.!. Po przygodzie z rozerwaną oponą z boku robię zapas w/g tutorialu- o wiele taniej!
czy ten zestaw by pasował, podpowie ktoś?
https://allegro.pl/oferta/kolo-dojazdow ... 9094788406
to ponad 3200 zł.!. Po przygodzie z rozerwaną oponą z boku robię zapas w/g tutorialu- o wiele taniej!
czy ten zestaw by pasował, podpowie ktoś?

Kupiłem u tego samego sprzedawca, tylko stacjonarnie.
Zestaw jaki ja wybrałem to:
https://allegro.pl/oferta/kolo-dojazdowe-r17-mazda-cx-30-od-2019-zestaw-11921695216
Różnica jest w wyglądzie samej felgi,ciekawe na ile wystaje poza oponę. Jeśli więcej od mojej to podłoga pójdzie do góry i nie będzie całkiem płasko.
Zestaw jaki ja wybrałem to:

Różnica jest w wyglądzie samej felgi,ciekawe na ile wystaje poza oponę. Jeśli więcej od mojej to podłoga pójdzie do góry i nie będzie całkiem płasko.
Dzięki za podpowiedź.
Nie mam co się zastanawiać. Problemem będzie tylko śruba mocującą, muszę poszukać kogoś kto mi taką dorobi.
Zadałem pytanie do sprzedającego o różnice w felgach. Może dorzuci śrubę mocującą.
Nie mam co się zastanawiać. Problemem będzie tylko śruba mocującą, muszę poszukać kogoś kto mi taką dorobi.
Zadałem pytanie do sprzedającego o różnice w felgach. Może dorzuci śrubę mocującą.
marceli77 napisał(a):Witam a to moja dojazdówka.
Ten cały ekwipunek z kluczem dynamometrycznym (z wyłączeniem gaśnicy i szczoty do odśnieżania) to standardowe wyposażenie opcji z kołem dojazdowym?
Ten klucz nie jest dynamometrycznym tylko rozkładany, a zmiotaka akurat zmieściła się pod przykrycie
POZDAWIAM
Dopisano 24 lut 2023 0:25:
Od, lutego jeszcze musiałem do tego wyposażenia dołączyć do apteczki dwie maski ffp2.
Dopisano 24 lut 2023 0:28:
Kompresor plus uzupełnienie zostawiłem .
Dopisano 24 lut 2023 0:25:
Od, lutego jeszcze musiałem do tego wyposażenia dołączyć do apteczki dwie maski ffp2.
Dopisano 24 lut 2023 0:28:
Kompresor plus uzupełnienie zostawiłem .
- Od: 24 sty 2006, 01:30
- Posty: 76
- Skąd: koszalin- Eschwege Niemcy
- Auto: 626 2000l V16 1996
2 1,4 2003, cx30 2019 Hikari SKAJAKTIW G , Machine Grey, AWD , MT
Witam!
Jestem świeżym posiadaczem cx-30
,za tydzień jadę na wakacje.Na szybko potrzebuję dojazdówki i mam pytanie : Oryginalne felgi są R18 czy R17 takie jak z tej aukcji będzie pasować ?
https://allegro.pl/oferta/kolo-dojazdow ... 4317622433
Czy musi być R18?
Na R18 musiał bym czeka 2-3 tygodnie
P.S. Świetny poradnik
Jestem świeżym posiadaczem cx-30


Czy musi być R18?
Na R18 musiał bym czeka 2-3 tygodnie
P.S. Świetny poradnik

- Od: 13 lip 2024, 16:34
- Posty: 3
- Auto: CX-30
2.0 G
2024
Jarol30 napisał(a):Orginalne felgi do cx30 to 18 lub 16 cali w zależności od wersji jaką wybrałeś. O 17-ach to nie słyszałem aby takie były w orginale na polskim rynku.
Oryginalne mam 18" , ale ta dojazdowka to 17",a dokładnie :
17"-135/80R17 i chodzi mi o wysokość ,czy jak ją założę w razie "W" czy nie bedzie za niska do oryginalnych ?
Dojazdowa 18" ma rozmiar-125/80R18 , ale długo trzeba czekać a ja potrzebuje na już
- Od: 13 lip 2024, 16:34
- Posty: 3
- Auto: CX-30
2.0 G
2024
Różnica miedzy kołem oryginalnym 18" a dojazdówką 17" 135/80 wynosi około 2cm. Dojazdówka ma około 64 cm a 18" około 66.
Śmiało można zakładać. Jest to tylko doraźny środek do czasu szybkiego założenia prawidłowej opony.
Śmiało można zakładać. Jest to tylko doraźny środek do czasu szybkiego założenia prawidłowej opony.
perot napisał(a):Różnica miedzy kołem oryginalnym 18" a dojazdówką 17" 135/80 wynosi około 2cm. Dojazdówka ma około 64 cm a 18" około 66.
Śmiało można zakładać. Jest to tylko doraźny środek do czasu szybkiego założenia prawidłowej opony.
O taką odpowiedz mi chodziło ,Dzięki
Być może nawet jej nigdy nie użyje

- Od: 13 lip 2024, 16:34
- Posty: 3
- Auto: CX-30
2.0 G
2024
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9