Nawigacja fabryczna-aktualizacje lub inne problemy
W VAGach to było proste, można było sobie odpowiednio skonfigurować samochód, ewentualnie nawet dołożyć później korzystając z niedrogich, używanych części. Tutaj niestety musi my wystarczyć to, co oferuje Mazda, i niestety w porównaniu z konkurencją słabo to wygląda
Ładowarek bezprzewodowych dedykowanych do CX-30 i montowanych w konsoli między uchwytem na kubki a deską jeszcze Chińczycy nie robią (mam takie urządzenie w Mustangu i sprawdza się rewelacyjnie) więc na razie zamówiłem taką uniwersalną ale jak tylko te dedykowane wypuszczą na rynek to natychmiast to biorę. A problemy z zasięgiem (mam taką jedną trasę którą dość często jeżdżę i problemy z zasięgiem to tam standard – droga wojewódzka 801 czyli popularna "nadwiślanka" z Warszawy do Puław) dałoby się wprawdzie rozwiązać stosując dedykowane "boostery" jednak nie jestem pewien, czy tego rodzaju urządzenia są u nas w kraju legalne.
Marudzenie
jakby vag wyszedł 3 lata temu nówka sztuka to gdzie byś szukał " niedrogich, używanych części", do Mazdy 6 masz, do CX5 masz – Cn potrafi, ale to trwa. Do Cx30 alledrogo proponuje kubek z ładowaniem indukcyjnym, czyli można choć to nie "mata".
Może dla Ciebie marudzenie, dla mnie konkretne funkcjonalności z których musiałem zrezygnować przesiadając się z VAGa na Mazdę. Sęk w tym, że w VAGu takie części są, i to oryginalne, bo konstruktorzy z głową pomyśleli funkcjonalnościach. W CX-30 infotainment pod względem funkcjonalności nie wytrzymuje porównania z samochodami VAGa sprzed kilku lat i niestety oceniam go jako najsłabsze ogniwo tego samochodu – co nie zmienia faktu, że po ponad 10 miesiącach użytkowania nadal bym nie zamienił CX-30 na nic innego.
Kubek z ładowaniem indukcyjnym ma dwie wady – po pierwsze zajmuje jedno miejsce na kubek, po drugie większego telefonu nie da się naładować bo jest za szeroki.
Podsumowanie, czego mi brakuje i w jaki sposób to obejść, może przyda się dla innych:
– fabryczne mapy offline => korzystamy z Android Auto lub Apple CarPlay
– Android Auto i Apple CarPlay tylko po kablu => kupujemy moduł bezprzewodowy "2w1" https://www.indiegogo.com/projects/wireless-android-auto-carplay-2-in-1-adapter
– brak możliwości połączenia przez Bluetooth więcej niż jednego telefonu => przechodzimy na telefon dual SIM
– brak możliwości wyboru z poziomu oprogramowania infotainment karty SIM, z której chcemy dzwonić => korzystamy z Android Auto / Apple CarPlay, ewentualnie wybieramy w telefonie na stałe kartę do połączeń
– bezprzewodowa ładowarka w bezsensownym miejscu (na dnie schowka w podłokietniku) => montujemy ładowarkę uniwersalną https://www.aliexpress.com/item/1005003467860704.html (w wersji C9) jako rozwiązanie tymczasowe do czasu wprowadzenia ładowarki dedykowanej, zbliżonej do tej dla Mazdy 3 https://www.aliexpress.com/item/1005003725719728.html
– brak spryskiwacza tylnej kamery => montujemy obudowę z wbudowanym spryskiwaczem
https://allegro.pl/oferta/spryskiwacz-kamery-cofania-mazda-cx-30-2019-2021-11270450804
Ww. rozwiązania (ładowarka bezprzewodowa, moduł bezprzewodowy "2w1" do Android Auto i Apple CarPlay, obudowa tylnej kamery ze spryskiwaczem) powinienem mieć zamontowane za kilka tygodni – obudowa kamery już jest i czeka na montaż przy okazji przeglądu w ASO, pozostałe są w drodze i zostaną założone jak tylko dojadą.
I kilka tematów dla których niestety nie mam na chwilę obecną sensownego i legalnego rozwiązania:
– brak wzmacniacza sygnału telefonii komórkowej (tu można by założyć np. https://www.weboost.com/products/drive-sleek lub https://www.weboost.com/products/drive-reach ale niestety urządzenia te nie posiadają polskiej homologacji i oficjalnie używać ich nie można)
– aktywny tempomat bez predykcji (tutaj mogłaby pomóc aktualizacja oprogramowania jeżeli Mazda kiedyś taką funkcję wprowadzi)
Kubek z ładowaniem indukcyjnym ma dwie wady – po pierwsze zajmuje jedno miejsce na kubek, po drugie większego telefonu nie da się naładować bo jest za szeroki.
Podsumowanie, czego mi brakuje i w jaki sposób to obejść, może przyda się dla innych:
– fabryczne mapy offline => korzystamy z Android Auto lub Apple CarPlay
– Android Auto i Apple CarPlay tylko po kablu => kupujemy moduł bezprzewodowy "2w1" https://www.indiegogo.com/projects/wireless-android-auto-carplay-2-in-1-adapter
– brak możliwości połączenia przez Bluetooth więcej niż jednego telefonu => przechodzimy na telefon dual SIM
– brak możliwości wyboru z poziomu oprogramowania infotainment karty SIM, z której chcemy dzwonić => korzystamy z Android Auto / Apple CarPlay, ewentualnie wybieramy w telefonie na stałe kartę do połączeń
– bezprzewodowa ładowarka w bezsensownym miejscu (na dnie schowka w podłokietniku) => montujemy ładowarkę uniwersalną https://www.aliexpress.com/item/1005003467860704.html (w wersji C9) jako rozwiązanie tymczasowe do czasu wprowadzenia ładowarki dedykowanej, zbliżonej do tej dla Mazdy 3 https://www.aliexpress.com/item/1005003725719728.html
– brak spryskiwacza tylnej kamery => montujemy obudowę z wbudowanym spryskiwaczem

Ww. rozwiązania (ładowarka bezprzewodowa, moduł bezprzewodowy "2w1" do Android Auto i Apple CarPlay, obudowa tylnej kamery ze spryskiwaczem) powinienem mieć zamontowane za kilka tygodni – obudowa kamery już jest i czeka na montaż przy okazji przeglądu w ASO, pozostałe są w drodze i zostaną założone jak tylko dojadą.
I kilka tematów dla których niestety nie mam na chwilę obecną sensownego i legalnego rozwiązania:
– brak wzmacniacza sygnału telefonii komórkowej (tu można by założyć np. https://www.weboost.com/products/drive-sleek lub https://www.weboost.com/products/drive-reach ale niestety urządzenia te nie posiadają polskiej homologacji i oficjalnie używać ich nie można)
– aktywny tempomat bez predykcji (tutaj mogłaby pomóc aktualizacja oprogramowania jeżeli Mazda kiedyś taką funkcję wprowadzi)
pab567 napisał(a):W CX-30 infotainment pod względem funkcjonalności nie wytrzymuje porównania z samochodami VAGa sprzed kilku lat
to możliwe
ostatnio często widuję sąsiada i gadamy chwilkę – miał kamiqa regularne zabawy z multimediami przez 9 miesięcy, wkur... się jak na S4 zgasł główny wyświetlacz. Dobrze, że ma relatywny luz bo firmowe auto (dostał jako nówkę), od pewnego czasu ma nową karocę – tempomaty i inne elementy elektroniki problematyczne. Nie dnia każdego, ale nie masz pewności czy coś uda się włączyć czy nie – no to karocę na serwis i firma podstawiła octavkę 4 i tu dopiero było wesoło – jakoś krótko po odebraniu nowego auta wezwano go na soft update – po tym przestał działać ten ich (radio)connect, startstop czasami działa czasami nie, system od parkowania nie da się on/off – tzn działa wg własnego uznania. Śmieję się, że ktoś go przeklął, ale okazuje się, że nie jest jedyny, auto z tej grupy w firmie mają ze 30 (przemieszane z golfami) i podobne elektroniczne usterki – podobno golfy ma mokrym nie chcą się zamykać
I na koniec – kieeeeedyś to i powietrze było lepsze
I tu się z Tobą aktualnie zgadzam – jak poczytasz moje posty to zobaczysz, że jednym z powodów, dla których przy wybieraniu nowego samochodu odpadła ATECA, były właśnie nowe systemu Infotainment z serii MIB3 które, delikatnie mówiąc, nadają się do śmietnika. Ale MIB2 to były systemy naprawdę świetne i dużo bym dał, żeby system w CX-30 miał takie funkcje jak one.
Po tych 10 miesiącach widzę też zalety systemu w Maździe:
1. Obsługa przez pokrętło – jak już się człowiek przyzwyczai to jest to wygodniejsze niż ekran dotykowy. Naprawdę.
2. Jakość dźwięku – w wersji z BOSE jest rewelacja, pierwszy system przy którym nie grzebałem bo bałem się, że mogę zepsuć
Niech się te wszystkie VAGowskie CANTONY (SKODA), BEATS AUDIO (SEAT) i DYNAUDIO / FENDER (VW) schowają. Oczywiście nie porównuję z systemami premium audio w AUDI ale tam to jest inna liga – również cenowa.
Po tych 10 miesiącach widzę też zalety systemu w Maździe:
1. Obsługa przez pokrętło – jak już się człowiek przyzwyczai to jest to wygodniejsze niż ekran dotykowy. Naprawdę.
2. Jakość dźwięku – w wersji z BOSE jest rewelacja, pierwszy system przy którym nie grzebałem bo bałem się, że mogę zepsuć
Ładowarka bezprzewodowa dotarła, na razie podepnę ją "na krótko" pod ładowarkę z wyjściem USB zasilaną z zapalniczki, docelowo przy przeglądzie zostanie zamontowana w taki sposób żeby gniazda zapalniczki nie zajmować.
Jeszcze czekam na ostatni z zamówionych elementów układanki czyli moduł bezprzewodowy "2w1" do Android Auto i Apple CarPlay.
Jeszcze czekam na ostatni z zamówionych elementów układanki czyli moduł bezprzewodowy "2w1" do Android Auto i Apple CarPlay.
pab567 napisał(a):Ładowarka bezprzewodowa dotarła, na razie podepnę ją "na krótko" pod ładowarkę z wyjściem USB zasilaną z zapalniczki, docelowo przy przeglądzie zostanie zamontowana w taki sposób żeby gniazda zapalniczki nie zajmować.
Jeszcze czekam na ostatni z zamówionych elementów układanki czyli moduł bezprzewodowy "2w1" do Android Auto i Apple CarPlay.
Mówisz o ładowarce montowanej w schowku przed kubkami?
Witam, zakupiłem mazdę cx-3 ale niestety w miejscu nawigacji nie ma nawigacji tylko jest kompas, karty SD brak, nie wiem co teraz mogę zrobic aby ta nawigacja była w tym samochodzie.
Znalazłem na allegro jakieś karty SD z najnowszymi mapami ale nie wiem czy to wystarczy?
Czy wystarczy zakupić taką kartę i włożyć ją w jej miejsce koło wejść usb?
Przeglądałem forum ale już całkowicie pogubiłem się w tych wszystkich postach
Proszę o pomoc w temacie.
Znalazłem na allegro jakieś karty SD z najnowszymi mapami ale nie wiem czy to wystarczy?
Czy wystarczy zakupić taką kartę i włożyć ją w jej miejsce koło wejść usb?
Przeglądałem forum ale już całkowicie pogubiłem się w tych wszystkich postach
Proszę o pomoc w temacie.
- Od: 5 mar 2022, 00:35
- Posty: 8
- Auto: Mazda CX3
Pb2.0 2015
Wczoraj zadałeś pytanie w odpowiednim wątku więc poczekaj tam na odpowiedź lub poczytaj , zapewniam że tam jest odpowiedź na Twoje pytanie
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 6#p3462546
a wątek dot. CX3 jest tu:
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewforum.php?f=519
Pozdrawiam
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 6#p3462546
a wątek dot. CX3 jest tu:
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewforum.php?f=519
Pozdrawiam
Zbyniuk84 napisał(a):Witam, zakupiłem mazdę cx-3 ale niestety w miejscu nawigacji nie ma nawigacji tylko jest kompas, karty SD brak, nie wiem co teraz mogę zrobic aby ta nawigacja była w tym samochodzie.
Znalazłem na allegro jakieś karty SD z najnowszymi mapami ale nie wiem czy to wystarczy?
Czy wystarczy zakupić taką kartę i włożyć ją w jej miejsce koło wejść usb?
Przeglądałem forum ale już całkowicie pogubiłem się w tych wszystkich postach
Proszę o pomoc w temacie.
Można kupić ale to też loteria i do tego nie wiadomo co z ewentualną aktualizacją. Swoją drogą czy gra warta świeczki. Jak poczytasz posty to tak naprawdę fabrycznej nawigacji rzadko kto używa. Generalnie nie jest zła ale wczytywanie adresu to dramat. Póki co Google z darmowych czy Waze jest lepsze , no wg. mnie. Ja bym sobie darował.
Wystarczy poczytać
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... start=1080
lub
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... &start=260
Ale nie zaśmiecajmy działu CX 30
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... start=1080
lub
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... &start=260
Ale nie zaśmiecajmy działu CX 30
Nawet nie napisałeś w podpisie jaką masz wersję samochodu , w niektórych modelach (tych w uboższej wersji) nie podłączali anteny GPS i był podobny komunikat .Wystarczyło podpiąć antenę kupić kartę i było OK.
Już więcej w tym wątku nie piszę bo nas moderator
Już więcej w tym wątku nie piszę bo nas moderator

Zbyniuk84 napisał(a):Mam na nawigacji taki komunikat: ten model Mazda nie ma nawigacji. U dealera można kupić automatyczny system nawigacyjny Mazda.
Czyli chyba nici z karty?
Ty chłopie kupę $ wydałeś, a nie wiesz na co? Rodzice Ci dali, znalazłeś, że się z nią nie liczysz?
Masakra.
Dojechał wczoraj adapter do bezprzewodowego Android Auto i Apple CarPlay Ottocast UX-2. Tak na szybko mogę powiedzieć, że działa. Jest widziany jako urządzenie z CarPlay i tak się łączy przewodowo z samochodem. W samym urządzeniu możemy wybrać, czy ma pracować w trybie AA czy CP. Nie wiem, jak będzie z CP, ale w AA niestety ekran nie jest podzielony jak w oryginale (belka z lewej strony, potem dwa okna – z lewej strony większe, z prawej mniejsze) tylko jak w ekranach o bardziej kwadratowych czyli jedno okno z belką na dole. Kolejna uwaga to brak osobnej regulacji głośności komunikatów nawigacji. Zgłosiłem juz te uwagi do producenta, mam nadzieję, że zareagują.
Witam.Jestem nowicjuszem na forum Mazdy.
Mazda z importu- z Niemiec. Super samochód – wcześniej sceptycznie patrzyłem na Mazdę.
Nawigacja fabryczna, działa, posiada nieaktualne mapy.Kupiłem kartę w necie – działała -miała posiadać najnowsze mapy-aktualizacja 2021- guzik prawda – zwróciłem kartę SD do nadawcy.
Telefon do serwisu- mazda aktualizuje w internecie dwa razy w roku – do 5 lat za darmo
Włożyłem swoja kartę SD do laptopa, zalogowałem się do aplikacji – rozpoznała moją kartę, VIN przypisany do karty zgodny, dane na karcie z maja 2018r – po uruchomieniu łączenia z bazą komunikat – posiadasz aktualną mapę ze stycznia 2022r.
Ucieszony włożyłem kartę tam gdzie jej miejsce, pojechałem w rejon- jeden z wielu a tu klops.
Mieszkam w Rzeszowie, w latach 2010- 2019 miasto za przyzwoleniem Rady Ministrów włączyło w swój administracyjny stan posiadania kilka miejscowości sąsiadujących. Dziś tych nazw miejscowości już nie ma, nadano nazwy ulic. Jest ich bagatela z 200 nowych ulic, a nawigacja dalej z uporem maniaka podaje nazwy miejscowości, – po prostu wjeżdżając w teren dawnej miejscowości nawigacja pokazuje nazwę nieistniejącej miejscowości – po prostu czarna dziura i tyle.
Mam pytanie, czy w serwisach mają jakieś inne dane, i czy jest sens kruszyć kopie w dobie dzisiejszych smartfonów. Dziwi mnie tylko fakt, co wgrane jest w nawigacjach nowych Mazd.
Gdyby coś ktoś to dzięki za info.
Pozdrawiam
Mazda z importu- z Niemiec. Super samochód – wcześniej sceptycznie patrzyłem na Mazdę.
Nawigacja fabryczna, działa, posiada nieaktualne mapy.Kupiłem kartę w necie – działała -miała posiadać najnowsze mapy-aktualizacja 2021- guzik prawda – zwróciłem kartę SD do nadawcy.
Telefon do serwisu- mazda aktualizuje w internecie dwa razy w roku – do 5 lat za darmo
Włożyłem swoja kartę SD do laptopa, zalogowałem się do aplikacji – rozpoznała moją kartę, VIN przypisany do karty zgodny, dane na karcie z maja 2018r – po uruchomieniu łączenia z bazą komunikat – posiadasz aktualną mapę ze stycznia 2022r.
Ucieszony włożyłem kartę tam gdzie jej miejsce, pojechałem w rejon- jeden z wielu a tu klops.
Mieszkam w Rzeszowie, w latach 2010- 2019 miasto za przyzwoleniem Rady Ministrów włączyło w swój administracyjny stan posiadania kilka miejscowości sąsiadujących. Dziś tych nazw miejscowości już nie ma, nadano nazwy ulic. Jest ich bagatela z 200 nowych ulic, a nawigacja dalej z uporem maniaka podaje nazwy miejscowości, – po prostu wjeżdżając w teren dawnej miejscowości nawigacja pokazuje nazwę nieistniejącej miejscowości – po prostu czarna dziura i tyle.
Mam pytanie, czy w serwisach mają jakieś inne dane, i czy jest sens kruszyć kopie w dobie dzisiejszych smartfonów. Dziwi mnie tylko fakt, co wgrane jest w nawigacjach nowych Mazd.
Gdyby coś ktoś to dzięki za info.
Pozdrawiam
Tu jest dział cx30 , zerknij tu
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... start=1100
Mapy fabryczne są wydawane z opóźnieniem
polecam też wątki o Android Auto
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewforum.php?f=594
a tu masz dział CX3
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewforum.php?f=519
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... start=1100
Mapy fabryczne są wydawane z opóźnieniem
polecam też wątki o Android Auto
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewforum.php?f=594
a tu masz dział CX3
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewforum.php?f=519
Serdeczne dzięki 
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9