CX 30 vs Cupra Formentor

Mazda CX-30 2019–

Postprzez malin00 » 14 wrz 2021, 11:55

Dzień dobry.

Porównywał może ktoś Formentora vs CX 30? Prowadził oba samochody, przyglądał się im z bliska i może wypowiedzieć się na temat zaled/wad jednego względem drugiego? Oczywiście nie mówimy tu o Formentorze 310KM a raczej o 150, 190 KM. Za Formentorem przemawiają na pierwszy rzut oka oczywiście osiągi i kwestie wizualne (chociaż to już kwestia gustu w dużej mierze) ale też to, że raczej nie będzie ich tak dużo na ulicach jest jest Mazd... ;) Ale czy prowadzi się Cuprę równie fajnie co Mazdy? W środku chyba nie zachwyca, nadal jest to wnętrze raczej seatowe z tego co widziałem :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2015, 13:45
Posty: 79 (7/1)
Auto: Mazda CX-3 skypassion benzyna 2.0 150KM AWD manual 2015

Postprzez polel » 14 wrz 2021, 14:04

Jeździłem Formentorem 150KM i wybór padł na Mazde.

Formentor na plus prowadzenie (chociaż Mazda bardzo zbliżona) i osiągi (dynamiczniejszy motor mimo tej samej mocy) i lepsza automatyczna skrzynia biegów.

Na minus i dla mnie to był deal breaker, tak jak wspomniałeś dużo gorszy środek, plastikowy i typowy dla Seata (chyba, że weźmiesz najwyższą wersje, wtedy miedziane wstawki dodają sporo uroku) a z zewnątrz mam wrażenie, że Formentor szybciej się zestarzeje mimo wrażenia, które może robić obecnie.

Samo wyposażenie było zbliżone w obu przypadkach i nie pamiętam specjalnych różnic. Jak jeden nie miał head up display to nadrabiał lepszym asystentem utrzymania na pasie ruchu itp. Generalnie podobny poziom. A i nagłośnienie w Mazdzie (Bose) dużo lepsze.
Początkujący
 
Od: 23 cze 2014, 16:35
Posty: 28 (1/0)
Auto: Mazda CX-30 2021 Hikari 150KM Manual

Postprzez krzychun » 14 wrz 2021, 14:21

polel napisał(a):lepsza automatyczna skrzynia biegów.


W sensie DSG lepsze? Hmm może za krótko jeździłeś? Mnie przeszkadza różna reakcja skrzyni zależna od tego czy redukuje o parzystą czy nieparzystą ilość biegów to są takie różnice miedzy milisekundami, a ponad sekundą. Często też ma zamułki jak np. dasz po hamulcach przed rondem i od razu but... Można się znaleźć w niezłych tarapatach.

A skrzynia klasyczna reaguje w górę czy redukuje wolniej o nieparzystą ilość biegów, ale o parzystą szybciej i zawsze tak samo. I zawsze jak wciśniesz gaz to zawsze jedzie, a nie szuka jedynki. Jak tir jedzie i myślałeś, że "bez problemu" to każde pół sekundy trwa wieczność...

Tak samo symulowane ruszanie po puszczeniu gazu lub normalne ruszanie przez elektroniczne sterowany docisk sprzęgła suchego lub mokrego to jest inna liga niż normalny konwerter. Są egzemplarze DSG, które nie szarpią, ale są takie co szarpią czasami i jest to zgodne z normą.

Ale ludzie z tym żyją, warto wiedzieć.

O zużywających się okładzinach sprzęgła niekiedy dość szybko czy 2 masie nie wspominając... Nie wiem dlaczego ludzie chwalą DSG...
Ostatnio edytowano 14 wrz 2021, 14:30 przez krzychun, łącznie edytowano 4 razy
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 14:39
Posty: 637 (3/43)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez dyskograf » 14 wrz 2021, 14:23

Jedna rzecz, która skreśliła dla mnie Cuprę: infotainment zacina się jak zardzewiały (może stąd kolor w logo? xD) Gillette.

Nie wiem jak można z tego gówna korzystać.
Początkujący
 
Od: 16 sie 2021, 07:04
Posty: 20 (0/1)
Auto: CX-30 2021, Hikari, 150KM M/T, FWD

Postprzez polel » 14 wrz 2021, 14:32

krzychun napisał(a):
polel napisał(a):lepsza automatyczna skrzynia biegów.


W sensie DSG lepsze? Hmm może za krótko jeździłeś?



Automatem Mazdy jechałem jak wyszła nowa trójka i sprawiała wtedy wrażenie bardziej zamulonej (sam silnik 122 KM mógł podbić to wrażenie) ale sam stawiałem na manual więc ten temat traktowałem, faktycznie, mocno po macoszemu w jednym i w drugim aucie.
Początkujący
 
Od: 23 cze 2014, 16:35
Posty: 28 (1/0)
Auto: Mazda CX-30 2021 Hikari 150KM Manual

Postprzez krzychun » 14 wrz 2021, 14:37

polel napisał(a):Automatem Mazdy jechałem jak wyszła nowa trójka i sprawiała wtedy wrażenie bardziej zamulonej (sam silnik 122 KM mógł podbić to wrażenie) ale sam stawiałem na manual więc ten temat traktowałem, faktycznie, mocno po macoszemu w jednym i w drugim aucie.


No cóż, ja odnoszę wrażenie, że takie zamulenie to celowy zamysł bardziej komfortowego samochodu jakim jest nowa 3-jka i CX-30. Też mi to nie do końca leży w tych nowych...
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 14:39
Posty: 637 (3/43)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez krabdul » 14 wrz 2021, 16:16

Ja przed kupnem porównywałem z atecą 1.5 DSG i to co przemówiło na korzyść mazdy (poza tym że wcześniej była mazda i byłem ukierunkowany) to słabe działanie DSG (przynajmniej z tym silnikiem), pstrokaty ekran z jakimiś trojkącikami w rogach – kicz, nowe "lepsze" LEDy bez spryskiwaczy, atrapy wydechów – fuj. Na plus kwestie praktyczne – większy bagażnik, 12v w nim, więcej przestrzeni w środku, ale my ganiamy w 2kę więc bez znaczenia.

Wracając do AT to to co mnie na plus zaskoczyło w maździe to nie wiedziałem, że potrafi działać czasem jak CVT. Wiadomo, że CVT wyje itd ale turlając się wolno na 2ce (np dojeżdżając do ostrego zakrętu) to jak z niego wyjeżdżamy to podbija sobie obroty np do 2-2.5krpm i trzymając je auto przyspiesza – efekt jazdy na półsprzegle, ale bez smrodu ;) Później dopiero obroty zaczynają rosnąć z prędkością – jak jest już pełny przepływ w skrzyni. Wiem że to normalne, że hydrokinetyk reguluję przepływ cieczy, ale to pseudo CVT upłynnia ruch i mamy większy moment na silniku niż by miał ciągnąć z np 1krmp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 804 (2/31)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Wcześniej: BM'15 i GG'02

Postprzez krzychun » 14 wrz 2021, 17:09

Mówisz o pracy skrzyni bez zapiętego lockup w niskich partiach obrotów. Ale skrzynia mazdy zapina bardzo nisko lockup kiedy tylko może (nawet się tym chwalą że to klasyczna z all albo full time lockup czy jakoś tak). W trybie manualnym tak działa? Zauważyłem że skrzynią stara się nie redukować i nie dawać wyższego biegu na zakrętach ale po wyjechaniu z zakrętu raczej redukuje niż zwalnia lockup... Ale może w jakimś zakresie obrotów tak robi i nie zwracałem uwagi.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 14:39
Posty: 637 (3/43)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez krabdul » 14 wrz 2021, 17:25

krzychun napisał(a):Mówisz o pracy skrzyni bez zapiętego lockup w niskich partiach obrotów. Ale skrzynia mazdy zapina bardzo nisko lockup kiedy tylko może (nawet się tym chwalą że to klasyczna z all albo full time lockup czy jakoś tak). W trybie manualnym tak działa? Zauważyłem że skrzynią stara się nie redukować i nie dawać wyższego biegu na zakrętach ale po wyjechaniu z zakrętu raczej redukuje niż zwalnia lockup... Ale może w jakimś zakresie obrotów tak robi i nie zwracałem uwagi.

W trybie D tak działa – w manualnym raczej też. Obroty ustawia w zależności jak naciśniemy gaz. Zazwyczaj jest zapięty i prędkość rośnie proporcjonalnie do obrotów, ale jeśli chcemy w miarę dynamicznie wyjechać z wolnego zakrętu (np 15km/h), ale nie na tyle by zredukowała do 1nki to zamiast ciągnąć od 1000 obrotów (ok tyle byłoby na 2ce) to podbija zazwyczaj tak do 2500 (2000-3000)
To samo zjawisko jest jak często odbijam do podwykonawcy w ostry podjazd. Jadąc np ze stałą prędkością 15km/h zamiast redukować do jedynki trzyma ok 2000 obrotów na dwójce. Gdyby był zapięty to by miał te 1000 obrotów i by brakło momentu na wjechanie. Nie wiem jak długo może trzymać taki "poślizg" bo czasem jednak wrzuca jedynkę – w takiej sytuacji raz ma to sens a raz nie, ale przy wyjeżdżaniu z zakrętu traktuję to jako dużą zaletę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 804 (2/31)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Wcześniej: BM'15 i GG'02

Postprzez krzychun » 14 wrz 2021, 17:48

Pod górę przy lekkim gazie tak się mu faktycznie zdarza przy lekkim gazie. Może raczej w nieskończoność bo to hydrokinetyk. Dopiero jakby temperatura oleju wzrosła do jakiejś wartości problematycznej to by zgłosił błąd.
Redukuje pewnie przy większym bucie.

To kolejna zaleta hydrokinetyk nie jeden zajechał DSG cofając z przyczepą.
Ostatnio edytowano 14 wrz 2021, 17:50 przez krzychun, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 14:39
Posty: 637 (3/43)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez krabdul » 14 wrz 2021, 17:50

Generalnie chodzi o obciążenie, bo pod górę na lekkim ma podobne jak przy większym gazie na płaskim :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 804 (2/31)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Wcześniej: BM'15 i GG'02

Postprzez Gazda » 14 wrz 2021, 23:57

Witam,
miałem okazję przed zakupem Mazdy CX-30 przetestować Cuprę Formentor z silnikiem 1.5 TSI 150 KM z 7 biegowym DSG vs. moja Mazda. Wrażenia z jazdy Cuprą są takie: bardzo głośno w kabinie, silnik po dodaniu gazu przy wyprzedaniu wyje i wydaje nieprzyjemny dźwięk oczywiście komuś może takie wycie się podobać ale nie ma to nic wspólnego ze sportem, zawieszenie z tyłu wielowachaczowe ale żeby to coś dawało w stosunku do Mazdy gdzie ma belkę to ja nie odczuwałem, i Mazda i Cupra przy szybszym przejeżdżaniu przez te same progi zwalniające podskakiwały, a na zjazdach z szybkiego ruchu czy po rondzie to i tak mniejszy przechył boczny miała Mazda, ogólnie zawieszenie sztywniejsze od Mazdy i na tzw kocich łbach głośniej pracuje w Cuprze. Reakcja na gaz w Cuprze nawet w trybie sport jest z opóźnieniem, nie wiem czy to przez skrzynię i jej oprogramowanie czy przez turbodziurę. System start stop jest wyraźnie odczuwalny w Cuprze, w Maździe jest jakiś taki miękki i można zapomnieć że to w ogóle jest w Maździe, a w Cuprze trzeba to od razu wyłączyć bo nie da się z tym jeździć denerwujące działanie totalnie, może to być spowodowane że Cupra nie ma tzw. miękkiej hybrydy MHEV. Spalanie miałem w Cuprze 10, a w Mazdzie 8 przy czym start stop był w Cuprze wyłączony, a Mazda ma dodatkowo system odłączania cylindrów. W środku typowy VW nuda nuda i nie ma środek nic wspólnego z pieknem i elegancją ale zawsze wygląd to kwestia gustu, Multiple również miały swoich nabywców. Wyświetlacz przed kierownicą zegary cały całe cyfrowe jak aktualnie w całej grupie VAG-a, po zegarach nie jest w stanie człowiek rozpoznać czy jedzie w Skodzie Fabii, Golfie, Seacie czy Cuprze. Środkowy tablet to najgorsza w wydaniu Manta albo coś podobnego w działaniu a na dodatek mega rozprasza podczas zmiany ustawień w czasie jazdy. Dźwignie od wycieraczek i kierunkowskazów jak w Skodach z lat 2010 :D :D Mega rewelacyjne nagłośnienie BOSE w Maździe to przepaść pomiędzy tym co oferuje Cupra. A o czymś takim jak: Przednie matrycowe reflektory diodowe (LED) z systemem oświetlenia adaptacyjnego, czy Head up display na szybie, czy system monitorujący ruch poprzeczny przy cofaniu z funkcją hamowania, lub system wykrywający znużenie kierowcy z kamerą, albo podgrzewanie wycieraczek przedniej szyby, czy lusterko boczne elektrochromatyczne po stronie kierowcy , czy ładowarka indukcyjna do telefonu to w Cuprze można zapomnieć i tylko pomarzyć o tych funkcjach systemach co ma Mazda w Cuprze po prostu tego nie ma nawet w opcji. Oczywiście Cupra miała kilka fajnych rzeczy jak np. 5 lat gwarancji bez żadnej dopłaty, większy wybór felg, ambientowe oświetlenie kokpitu LED z możliwością wyboru koloru, hamulce zaciskowe z napisem CUPRA lub BREMBO, ale to tyle co pamiętam.
papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2021, 12:45
Posty: 46 (4/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda CX-30, Wersja Hikari + Luxury Black
Silnik e-Skyactiv-G 2.0
Moc: 150 KM Mild Hybrid, Skrzynia 6 AT, Napęd 4x2, Soul Red Crystal,
Rok produkcji 2021r.

Postprzez Kokosiński » 15 wrz 2021, 20:28

Zasadniczo zgadzam się z przedmówcami, też rozważałem pomiędzy Cupra a CX-30, w moim przypadku zdecydowały trzy rzeczy LEDy – w Cuprze były zwykłe, lepsze wnętrze w CX-30 no i dostępność. Ja decyzję podejmowałem w czerwcu i Mazda była już w Polsce, a Cupre trzeba było zamówić do produkcji, miała być na koniec września. Z tego co słyszałem od znajomego, który czeka na Formentora 245KM, to też miał go odebrać na przełomie września i października, a obecnie termin odbioru to listopad.
Początkujący
 
Od: 2 lip 2021, 21:27
Posty: 9
Auto: CX-30, e-SkyActiv-X,2021

Postprzez pab567 » 15 wrz 2021, 20:33

W listopadzie 2020 wybierałem samochód który miał mi na wiosnę 2021 zastąpić Skodę Yeti. Oto mój komentarz z tego okresu, opublikowany na Youtube pod filmem https://www.youtube.com/watch?v=wT1YwXmO1r8

Mazda CX-30, po trwającej od soboty po południu do poniedziałku rano jeździe testowej (ukłon w stronę dealera – to rzadkość w dzisiejszych czasach), "kupiła" mnie:
1. wysoką jakością użytych we wnętrzu materiałów – dużo skóry i miękkich materiałów wewnątrz
2. wyciszeniem wnętrza – choć to trochę niebezpieczne na początku bo jadąc 120 km/h z poziomu głośności masz wrażenie, że jedziesz 90
3. świetnym nagłośnieniem – Bose zrobiło wspaniały system, szkoda, że nie ma w nim napędu optycznego
4. komfortem siedzeń – 5 godzin w samochodzie, w 4 osoby, i nikt nie wyszedł "pokrzywiony"
5. podgrzewaną kierownicą – świetnie się sprawdza zimą
6. pracą zawieszenia – pewnie trzymające samochód w zakrętach, może ciut za twarde jak na mój 50-letni kręgosłup ale po zmianie rozmiaru kół z 18 na 17 cali powinno być lepiej
7. świetnymi reflektorami – matrixowe LEDy wymiatają
8. pewnym prowadzeniem – oprócz zawieszenia może wynika to z faktu iż jest niższa niż inne samochody które brałem pod uwagę więc pewnie ma tez niżej położony środek ciężkości
9. kompletnym zestawem systemów bezpieczeństwa i ich działaniem w praktyce (szczególnie system trzymania pasa ruchu)
10. wyświetlaczem HUD – sprawdza się nie tylko w nocy
11. designem – o gustach się nie dyskutuje ale dla mnie CX-30 jest po prostu piękna, a w kolorze Soul Red Crystal (ten "maździany" czerwony – tak, jestem facetem i dla mnie to jest po prostu ciemny czerwony) prezentuje się wręcz wspaniale

Oczywiście CX-30 ma swoje wady – o ile oświetlenie ambiente, o którym mówił autor filmu, można dołożyć jako akcesorium (niestety nie ma regulowanego natężenia), to na przykład system rozpoznawania znaków drogowych to w polskich realiach niestety pomyłka, szczególnie jeżeli jedziemy drogą w przebudowie (a tak akurat było na DK7 między Sękocinem a Grójcem). Brakuje też niestety kilku rzeczy których nie ma i zamówić fabrycznie w tym modelu nie można lub, jak w przypadku ładowarki bezprzewodowej, można zamówić ale są moim zdaniem źle rozwiązane:
1. dynamiki silnika
2. nowoczesnej skrzyni biegów (zdecydowanie preferuję skrzynie dwusprzęgłowe na mokrych sprzęgłach)
3. możliwości jednoczesnego podłączenia więcej niż jednego telefonu po Bluetooth
4. podgrzewania przedniej szyby
5. gniazdka 12V w bagażniku
6. haczyków w bagażniku (do zawieszania np. siatek z zakupami)
7. adaptacyjnego zawieszenia (choć fabryczne jest jak dla mnie świetnie zestrojone)
8. ładowarki bezprzewodowej (można dołożyć w schowku w podłokietniku ale to ogranicza jego użyteczność i łatwość użytkowania)
9. wzmacniacza sygnału telefonii komórkowej (przydatne na bocznych trasach)
10. dotykowej obsługi systemu infotainment
11. elektryki fotela pasażera

Szukałem samochodu, który zastąpi mi Skodę Yeti 1.4 TSI 150KM 4x4 DSG z 2016 roku. Założeniem nowego samochodu były:
1. silnik benzynowy
2. automatyczna skrzynia biegów
3. napęd 4x4
4. długość poniżej 450 cm
5. komplet systemów bezpieczeństwa
6. budżet max. 165 tys. zł

Pomimo tego, że 3 pierwsze z wymienionych wcześniej wad są dla mnie dość istotne, zdecydowałem się jednak zamówić CX-30. W grę wchodziło kilka samochodów a końcowa walka rozegrała się pomiędzy Mazdą CX-30 a Seatem Ateca. Choć Seat jest samochodem praktyczniejszym (większy bagażnik, lepsze osiągi) a rok modelowy 2021 zapewniał pierwsze 10 punktów z listy braków to w kategorii przyjemności z prowadzenia i nawet jazdy jako pasażer przegrywał z kretesem. Na dodatek zastosowany w nim system infotainment z serii MIB3 to dla mnie totalna porażka: brak pokręteł i klawiszy do szybkiego wejścia w konkretne menu mocno utrudniają jego obsługę, że o jakości dźwięku, pomimo najwyższego pakietu audio sygnowanego przez beats, nie wspomnę – tutaj Bose z CX-30 robi naprawdę genialną robotę. Znalazłem wprawdzie kilka sztuk z roku modelowego 2020, w tym egzemplarze robione jako Cupra (300KM), ale w nich z kolei lepszy moim zdaniem system infotainment z serii MIB2 (łatwiejsza obsługa, wbudowane czytniki SD i napęd DVD, możliwość odtwarzania filmów z DVD, SD i przez USB, zwykłe USB a nie USB typ C – i niestety nadal tylko przeciętny dźwięk) szedł w parze z brakiem elektrycznej regulacji fotela kierowcy i jego pamięci – Yeti oprócz mnie prowadzi jeszcze trójka kierowców a każdorazowe ustawiania fotela i lusterek jest po prostu wkurzające. Ateca przegrała też gorszymi reflektorami – ma zwykłe LEDy a nie matrixy – oraz mocno cofniętym w stosunku do Mazdy usytuowaniem miejsc z przodu na napoje. Niby pierdoła a w trasie przeszkadza...
Początkujący
 
Od: 23 lut 2021, 12:40
Posty: 12 (0/1)
Auto: CX-30 Skyactive X 2021 A/T AWD

Postprzez malin00 » 20 wrz 2021, 10:27

pab567 napisał(a):n

że o jakości dźwięku, pomimo najwyższego pakietu audio sygnowanego przez beats, nie wspomnę – tutaj Bose z CX-30 robi naprawdę genialną robotę.


A to, że Beats gra beznadziejnie to nic dziwnego. Jest to marka, która tylko uchodzi za jakąś dobrą (nie wiem czemu), a jednak czy to słuchawki czy jak powiadasz teraz car audio wychodzi na to, że w każdym przypadku jakość jest marna.

Przy okazji dzięki wszystkim za odpowiedzi. Pomimo tego, że Cupra wygląda naprawdę dobrze, ma fajną specyfikację i zapewne osiągi oraz nie jest tak popularna na ulicach (przynajmniej jeszcze ale pewnie i nie będzie w ogóle) jak Mazda to jak przyjdzie wybierac to patrząc na to co wszyscy tu piszecie, zostanę chyba przy Mazdzie. Ewentualnie wrócę może jeszcze do rozważań na temat Infinity Q30 tak jak to robiłem przed Cx3 (Ale strasznie opóźniali premierę i wziąłem Mazde). O ile ma to jeszcze sens bo z tego co kojarzę to Marka się wycofała z Polski w ogóle chyba w którymś momencie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2015, 13:45
Posty: 79 (7/1)
Auto: Mazda CX-3 skypassion benzyna 2.0 150KM AWD manual 2015

Postprzez pawcho » 20 wrz 2021, 17:25

Nowego Infinity już chyba w salonie nie dostaniesz. <nie>
 
Od: 1 cze 2015, 16:47
Posty: 45 (1/0)
Auto: mazda cx 30

Postprzez Kokosiński » 21 wrz 2021, 23:22

malin00 napisał(a):
pab567 napisał(a):n


Przy okazji dzięki wszystkim za odpowiedzi. Pomimo tego, że Cupra wygląda naprawdę dobrze, ma fajną specyfikację i zapewne osiągi oraz nie jest tak popularna na ulicach (przynajmniej jeszcze ale pewnie i nie będzie w ogóle) jak Mazda to jak przyjdzie wybierac to patrząc na to co wszyscy tu piszecie, zostanę chyba przy Mazdzie. Ewentualnie wrócę może jeszcze do rozważań na temat Infinity Q30 tak jak to robiłem przed Cx3 (Ale strasznie opóźniali premierę i wziąłem Mazde). O ile ma to jeszcze sens bo z tego co kojarzę to Marka się wycofała z Polski w ogóle chyba w którymś momencie...


A może Lexus UX w hybrydzie?
Początkujący
 
Od: 2 lip 2021, 21:27
Posty: 9
Auto: CX-30, e-SkyActiv-X,2021

Postprzez pawcho » 22 wrz 2021, 08:44

hmmm. Wygląd b. fajny, silnik bezawaryjny ale reszta – dość starawa.
 
Od: 1 cze 2015, 16:47
Posty: 45 (1/0)
Auto: mazda cx 30

Postprzez malin00 » 22 wrz 2021, 11:33

Kokosiński napisał(a):
malin00 napisał(a):
pab567 napisał(a):n


Przy okazji dzięki wszystkim za odpowiedzi. Pomimo tego, że Cupra wygląda naprawdę dobrze, ma fajną specyfikację i zapewne osiągi oraz nie jest tak popularna na ulicach (przynajmniej jeszcze ale pewnie i nie będzie w ogóle) jak Mazda to jak przyjdzie wybierac to patrząc na to co wszyscy tu piszecie, zostanę chyba przy Mazdzie. Ewentualnie wrócę może jeszcze do rozważań na temat Infinity Q30 tak jak to robiłem przed Cx3 (Ale strasznie opóźniali premierę i wziąłem Mazde). O ile ma to jeszcze sens bo z tego co kojarzę to Marka się wycofała z Polski w ogóle chyba w którymś momencie...


A może Lexus UX w hybrydzie?


Nieeeee. Wydaje mi się, że UX to zdecydowanie damskie auto na miasto dla mało wymagającego klienta / kierowcy i nie ma za wiele wspólnego z frajdą z jazdy (jaką daje Mazda sama w sobie lub osiągi Cupry). Nie wspomijaąc o środku, który każdy zgodnie pisze, że do innych Lexusów mu daleko. No ale hej, jest to Lexus w cenie Mazdy, więc czego się spodziewać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2015, 13:45
Posty: 79 (7/1)
Auto: Mazda CX-3 skypassion benzyna 2.0 150KM AWD manual 2015

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9