CX-5 Problem z włączaniem się Android Auto

(2017-) Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez jarek88 » 5 wrz 2023, 22:17

Czy ma ktoś może podobny problem jak ja z każdorazowym automatycznym uruchomieniem się Android Auto? Samochód bez problemu mogę sparować z moim telefonem Huawai P30 Pro ale mam notoryczny problem aby Android Auto załączyło się za pierwszym razem jak podłączę kabel do telefonu – czyli wsiadam do samochodu podłączam od razu kablem telefon odapalam samochód i po chwili tylko wyświetli się komunikat "Nie można nawiązać połączenia z systemem android auto" początkowo myślałem, że problemem jest kabel który ma 1.5M więc wziałem mój oryginalny od P30 Pro o długości 1M, który jest gruby i solidny (obsługuje ładowanie 40W) ale problem ten sam odpalam auto i problem z połączeniem więć odpinam kabel podpinam jeszcze raz i w końcu android auto się uruchomi, czasami muszę tak kilka razy odpiąć kabel i podpiąć do telefonu.

O dziwo problemu takiego nie ma gdy podłączam kablem lightning (Baseus o długości 2M ) Iphona mojej żony wtedy Apple Car Play uruchamia się za każdym razem i co ważniejsze trwa to o wiele krócej niż odpalenie Android Auto. Nie mam póki co możliwości sprawdzić na jakimś lepszym telefonie z Androidem (P30 Pro zatrzymał się na Android 10), żeby wykluczyć winę telefonu dlatego pytanie czy ktoś miewa podobne problemy używając lepszego telefonu?

Model samochodu to CX-5 z 2022 (2.0 AT 165KM KF)
Wersja Adroid Auto w telefonie to: 10.2.633224-release
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2023, 18:53
Posty: 8 (5/1)
Auto: CX-5 2.0 165KM (KF 2022)

Postprzez Kit » 2 paź 2023, 13:37

Spróbuj zresetowania telefonu.
Nie mam tego typu telefonu, nie korzystam z Androida Auto dla Apple, ani nie jestem informatykiem, ale taki reset u mnie zadziałał.
Wchodząc w historię to dodam, że po doinstalowaniu Androida Auto do mojego auta w ASO w tym roku, nie miałem żadnych problemów z wszechstronnym korzystaniem po sparowaniu z telefonem Samsung Galaxy S20 na jakiś zwykły kabel. W telefonie mam wersje Android Auto: 10.4.633624-release. Co jest w samochodzie zainstalowane, to trudno mi teraz sprawdzić, bo jest w naprawie, ale pomimo, że po instalacji dostałem kartkę, iż przyciski włączania i wyłączania telefonu na kierownicy nie będą działać – to działają! Obecnie jeżdżę jakąś zastępczą CX-5, chyba z tego roku, nie najlepiej wyposażoną. Pod salonem udało mi się szybko sparować mój telefon z tym samochodem i kiedy wydawało się, że wszystko działa, to pojawiał się po parunastu sekundach chyba taki sam komunikat jak u Ciebie, a ekran wracał do obrazka podstawowego „menu”, ale już bez Android Auto z boku.
Taką radę o resecie dał mi czekający w kolejce klient Mirai Motors w Sosnowcu i zadziałało! Spieszyło mi się trochę, więc nie wróciłem się i nie podziękowałem temu gentelmanowi, ale może kiedyś przeczyta ten post, więc tą drogą za pomoc bardzo dziękuję! <spoko>
Nie jest to co prawda idealna współpraca telefonu i samochodu, bo ten układ nie lubi na przykład jakichkolwiek zmian trasy, ale nie wgryzam się w ten temat, bo nim długo nie pojeżdżę.
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2022, 20:51
Posty: 34 (7/4)
Skąd: Zawadzkie
Auto: Mazda CX-5 KF 2.5 SKYACTYIV-G 194 KM 6 AT 4x4 SkyPASSION Machine Gray AD 2018

Postprzez jarek88 » 3 paź 2023, 08:51

Dziękuję za podpowiedź spróbuję to zrobić tylko najpierw muszę zrobić backup danych bo domyślam się, że przez reset telefonu mam rozumieć wymazanie go i przywrócenie do ustawień fabrycznych?

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2023, 18:53
Posty: 8 (5/1)
Auto: CX-5 2.0 165KM (KF 2022)

Postprzez Kit » 3 paź 2023, 19:55

Pewnie taki pełny "reset" nie zaszkodzi. ;) Ja zrozumiałam to jednak jako opcję "uruchom ponownie" i tak zrobiłem, co zajęło mi parę minut i nic nie zginęło. Jedynie (przed czym mnie ostrzegał mój doradca) trzeba znać PIN lub wzorek zabezpieczający (jeśli masz taki).
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2022, 20:51
Posty: 34 (7/4)
Skąd: Zawadzkie
Auto: Mazda CX-5 KF 2.5 SKYACTYIV-G 194 KM 6 AT 4x4 SkyPASSION Machine Gray AD 2018

Postprzez jarek88 » 11 paź 2023, 08:57

Zrobiłem tylko restart telefonu i jak narazie nie widzę problemów z załączaniem android auto więc może faktycznie to pomogło, zobaczę jak będzie dalej, czy pojawi się problem z połączeniem.
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2023, 18:53
Posty: 8 (5/1)
Auto: CX-5 2.0 165KM (KF 2022)

Postprzez Kit » 11 paź 2023, 20:42

Chyba z powodu przerażającego serialu dokumentalnego "Reset", właśnie ten wyraz przyczepił mi się zamiast "restartu". :)
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2022, 20:51
Posty: 34 (7/4)
Skąd: Zawadzkie
Auto: Mazda CX-5 KF 2.5 SKYACTYIV-G 194 KM 6 AT 4x4 SkyPASSION Machine Gray AD 2018

Postprzez coshi » 23 lis 2023, 17:07

Rozwiązanie problemu łączenia mazdy z android auto poprze niektóre telefony (chińskie lub koreańskie) to ustawienie podczas łączenia poprzez USB funkcji PTP. Niestety ja muszę tak ustawiać za każdym razem (telefon Nothing Phone). Natomiast ładowarka indukcyjna działa tylko wtedy gdy wyłączona jest w telefonie funkcja NFC. Można sobie ustawić tak, że NFC działa tylko gdy jest odblokowany ekran. Wtedy nic nie trzeba kombinować. Działa dobrze ale się mocno grzeje.
Początkujący
 
Od: 24 paź 2022, 10:55
Posty: 7 (1/1)
Auto: MAZDA CX-5 2.0 165 KM 2022 automat Hikari pakiet Black

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323