Korozja w CX-5 KF

(2017-) Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Kit » 17 lis 2022, 10:27

Bardzo proszę o aktualne relacje ze stanu zabezpieczeń antykorozyjnych (lub ich braku) w Waszych CX-5 dla nadwozia KF. Sporo jest dla nadwozia KE, ale dla KF na razie brak. Czy rzeczywiście po 5 latach zero korozji? Temat bardzo mnie dręczy, bo planuję zakup takiej pięknej Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2022, 19:51
Posty: 34 (7/4)
Skąd: Zawadzkie
Auto: Mazda CX-5 KF 2.5 SKYACTYIV-G 194 KM 6 AT 4x4 SkyPASSION Machine Gray AD 2018

Postprzez Kit » 25 gru 2022, 20:42

Trochę czasu już minęło, lecz posiadacze CX-5 omijają ten wstydliwy temat i nie nakierowali mnie do wątku ukrytego w „Motorozmowach,” więc sam sobie i zainteresowanym tematem odpowiem, o czym się dowiedziałem, chociaż „nie podoba mi się fakt, że muszę wybierać między zastanawianiem się czy nie stanę w trasie, a nasłuchiwaniem czy rdza nie chrupie mi samochodu” („Tubi”).
Po lekturze całego tematu „Czy nadwozia Skyactiv rdzewieją?” , odpowiedziach kolegów z Forum i lekturze innych źródeł stwierdzam, że technika ocynkowana ogniowego stosowana przez wiodących europejskich producentów samochodów jest zdecydowanie odporniejsza na warunki panujące w Polsce. Wchodząc w szczegóły:
1. Lakier jest cienki i delikatny, ale to nie jest obecnie główne ognisko korozji, bo pod farbą jest cienka, niejednorodna warstwa cynku.
2. Podwozia jest dodatkowo zabezpieczane powłoką po przypłynięciu do Antwerpii („piotrriv”), jednak aktualnie odporność na rdzę Mazdy nie dorównuje europejskim odpowiednikom.
Natomiast w samej CX-5 najszybciej korodują („undead”):
1. belka tylna zderzaka na spawach
2. metal w połączeniach metalowo gumowych
3. blacha bagażnika od spodu
4. mocowanie wahaczy tylnych
5. nadkola
Jeżeli w swojej CX-5 nie znalazłeś korozji to gratuluję, lecz muszę dodać, że występowanie korozji zależy od wielu czynników, miedzy innymi od: agresywności korozyjnej środowiska, profilaktyki w postaci dodatkowej konserwacji, a nawet prostych czynności czyli mycia górnych i dolnych blach nadwozia po okresie zimowym.
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2022, 19:51
Posty: 34 (7/4)
Skąd: Zawadzkie
Auto: Mazda CX-5 KF 2.5 SKYACTYIV-G 194 KM 6 AT 4x4 SkyPASSION Machine Gray AD 2018

Postprzez rafik85 » 26 gru 2022, 15:17

Obejrzyj 3 letniego Golfa od spodu to zobaczysz tą rzekomą przewagę.
531-640-670
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 09:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez Kit » 27 gru 2022, 10:49

Masz zupełną rację co do powszechnej opinii o lepszej biodegradowalności Golfa (chociaż we wspomnianym już wątku o korozji Skyactive w załączonej tabeli wszystkie Golfy są oznaczone zieloną „4” podobnie jak CX-5) i może zbyt pochopnie uznałem wszystkie europejskie ocynkowania za odpowiednie, jednak tego tematu nie chciałbym rozwijać, bo te auta mnie zupełnie nie interesują.
Miło, że odpowiedziałeś, ucieszyłbym się jednak bardziej, gdybyś pochwalił się tu relacją związaną z tematem, a dotycząca Twojej CX-5.
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2022, 19:51
Posty: 34 (7/4)
Skąd: Zawadzkie
Auto: Mazda CX-5 KF 2.5 SKYACTYIV-G 194 KM 6 AT 4x4 SkyPASSION Machine Gray AD 2018

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323