Części, które pasują z wersji europejskich do US spec.

Mazda6 2002–2007

Postprzez wanbart » 22 sie 2009, 19:13

Witam
Miałem wcześniej problem na forum z znalezieniem informacji które części z wersji europejskiej podejdą pod amerykańska wersje MAZDY 6 3.0 l V6 , teraz gdy juz sam znalazłem metodą prób i błędów co pasuje chce z tym podzielić sie z wami. Jeżeli cos też wymienialiście u siebie i podpasywało z wersji EU to podzielcie sie z resztą bo widzę ze coraz wiecej jest nas juz na drogach :)
A wiec tak:
-wymieniałem komplet wahaczy przednich po lewej stronie i bez problemu podchodzą z wersji UE
– przegub wersji UE tez podchodzi do naszych aut ale tylko z wersji 2.0l benzyna
– drążek kierowniczy jak reszta również pasuje
– klocki hamulcowe podchodzą natomiast z EU 2.3l benzyny.

Jak na razie reszty nie wymieniałem i mam nadzieje ze nie bede musial ;) ale podzielcie sie swoimi doświadczeniami odnośnie wymian części, zawsze można zaoszczędzić spora kase kupując w europie :D

Edit by Tom:
Poprawiłem temat, a jak znajdę temat podobny który był wcześniej poruszany to połączę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lip 2009, 21:59
Posty: 33
Skąd: Legnica
Auto: MAZDA 6 3.0 V6

Postprzez Arek_78 » 22 sie 2009, 20:50

Któryś z naszych kolegów zaproponował utworzenie jednego działu poświęconego wyłącznie M6 3.0 V6 z USA.
Nie było by to takie głupie bo ciężko dopasować części, a jak już dopasujesz to przydało by się to umieszczać.

Jedyne co na razie udało mi się dopasować to filtr kabinowy. Oryginał w ASO jakieś 210-220 zł, a z zamienników podpasują filtry z Laguny II.
Wstawiłem z wkładem węglowym za 85 zł – i to nie Filtrona tylko jakiejś innej Japońskiej firmy. Psuje idealnie bez żadnych przeróbek.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 05:15
Posty: 475 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Grucha » 23 sie 2009, 00:01

no trzeba by wziąć pod uwage to ze te częsci troche sie róznia w zaleznosci od rocznika ale jak najbardziej popieram koncepcje Arka aby utworzyc dział w którym userzy silników 3,0 V6 mogli by dzielić sie informacjami tym bardziej ze admin tego forum tez posiada takie autko :D

Jutro ogarne co juz kupowałem i dam info
Grucha
 

Postprzez Jesza » 23 sie 2009, 12:28

Arek, wysil się troszkę i podaj nazwę i numer filtra, jestem zainteresowany wymianą a trudno coś znaleźć.
Zamienniki wg mnie nie pasują do V6
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2008, 19:47
Posty: 44
Skąd: Polska Południowa
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r automat 6-bieg

Postprzez Arek_78 » 23 sie 2009, 20:42

Nie mam już pudełka po nim. Sprzedawca powiedział, że jak następnym razem przyjade to mam mówić, że od Laguny II – to w każdym sklepie będą wiedzieli po numerze katalogowym. 3 min roboty żeby go wymienić. Możesz nawet pod sklepem. Miałem gdzieś udartą kartkę z numerem filtra, ale człowiek o wszystkim nie pamięta i gdzies ją posiałem. Jutro na spokojnie sprawdzę bo może w aucie mam.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 05:15
Posty: 475 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez lukasgr » 23 sie 2009, 21:25

Ja sobie prowadzę coś takiego w Excelu

Obrazek

Nie wywalałem pozycji nie związanych z numerami części – tylko te związane z zakupem autka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 21:00
Posty: 243
Skąd: Bieruń
Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006

Postprzez Tom » 24 sie 2009, 07:58

lukasgr ja sobie prowadze cos podobnego na stronie www jak klikniesz w stopce na spalanie wszystko sie wyswietli :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2007, 07:51
Posty: 1826

Postprzez wanbart » 26 sie 2009, 20:01

Arek_78 mozesz opisac jak wymieniłeś ten filter kabinowy ??
Mam też pytanie co do Świec jakie zamienniki zastosowaliscie ?? Widze ze lukasgr zastosował orginalne ale wywalił na nie 880 zł albo cos zle przeczytałem na tym wykazie macie jakies sprawdzone zamienniki pod moja zagazowana V6??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lip 2009, 21:59
Posty: 33
Skąd: Legnica
Auto: MAZDA 6 3.0 V6

Postprzez tomekw112 » 26 sie 2009, 20:12

wanbart napisał(a):mozesz opisac jak wymieniłeś ten filter kabinowy pytajnik


http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=80
masz tu ze zdjęciami
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 17:43
Posty: 30
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6S 3,0 V6 '07 manual

Postprzez wanbart » 26 sie 2009, 20:21

http://www.allegro.pl/item713296464_fil ... glowy.html znalazłem ten filr Arek_78 mówisz ze podejdzie pod nasze auta ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lip 2009, 21:59
Posty: 33
Skąd: Legnica
Auto: MAZDA 6 3.0 V6

Postprzez marakus » 26 sie 2009, 20:32

Proszę cię popraw w temacie słowo teCHniczne i zmień literki na małe.
Kiedyś Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2006, 12:20
Posty: 818
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Toyota Camry 2002r. 2.4L

Postprzez Krisek » 26 sie 2009, 21:17

wanbart napisał(a):Arek_78 mozesz opisac jak wymieniłeś ten filter kabinowy ??
Mam też pytanie co do Świec jakie zamienniki zastosowaliscie ?? Widze ze lukasgr zastosował orginalne ale wywalił na nie 880 zł albo cos zle przeczytałem na tym wykazie macie jakies sprawdzone zamienniki pod moja zagazowana V6??


Odpowiem za Lukasza ;)

chyba taka paczka byla ? juz nie pamietam
2 Filtry Powietrza WIX ( Wyzsza Polka )
2 Filtry Kabinowe WIX ( Wyzsza Polka )
Klocki Przod/TYL – Raybestos ( Solidne Premium Klocki )
Swiece – Org x6 ( Mazda/Motorocraft )
Wysylka – ( Kurier/Lotnicza ale troche sie ociagali )

kosztowaly go 887zl ...

A nie tylko swiece :) .... Ja mu wyslalem ta paczke ... z Kan.


Jako ciekawostke powiem ze orginalne Swiece V6 to Motorcraft nie NGK jak w reszcie Mazd :)
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 06:24
Posty: 1353 (0/1)
Skąd: Canada

Postprzez Grzyby » 26 sie 2009, 21:25

Tysz mi ciekawostka – przeca to Ford :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 16807 (71/180)
Skąd: KIELCE
Auto: Chrysler Town&Country 3.3l V6 FlexFuel
Renault Master 2.5D
Dacia DV 1.6 LPG
Burstner Amara 535TK
Nissan Micra K11 CG10DE

Postprzez Krisek » 26 sie 2009, 21:58

Mazda to Fomoco :) a Motorcraftow nie pakowali ... a za to inne wynalazki Fomoco w japoni zakladali ;)
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 06:24
Posty: 1353 (0/1)
Skąd: Canada

Postprzez lukasgr » 27 sie 2009, 00:08

Tak właśnie jak piszę Kris -cała paczka 887, a świece wcześniej miałem V line NGK numer 31 – PTR5D10- musiałem zmienić na szybko przed zagazowaniem i takie mi się udało dostać od ręki- nie odczuwam żadnej różnicy po założeniu oryginalnych ale wolałem kupić oryginały -zresztą te NGKi nie były platynowe to i tak bym musiał często zmieniać, chociaz po wyjęciu wygladały jak nowe

Części od Krisa bardzo fajnej jakości i co najważniejsze nie trzeba nic rzeźbić, jak przy np filtrze powietrza z knechta którego od razu wywaliłem jak przyszedł ten WIXa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 21:00
Posty: 243
Skąd: Bieruń
Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006

Postprzez Arek_78 » 27 sie 2009, 07:23

wanbart – jesteś koło mnie, jak znajdziesz chwile to podjedź do Lubina lub do Chojnowa gdzie pracuje to Ci pokażę i wymienimy. Z opisywaniem jest kiepsko bo można coś spiepszyć jak za mocno nagniesz.

Laguna II z 2004 r. 2.2 TDCI ma identycznych wymiarów "schowek" na filtr kabinowy jak M6. Więc jeżeli macie w specyfikacji podane że pasuje do Laguny II to do naszych M6 też podejdzie.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 05:15
Posty: 475 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez wanbart » 27 sie 2009, 07:44

Czyli co mówicie ze świece najlepiej oryginalne Mazdy ?? A może podejdą od ST220 samych świec nie będę zamawiał a przyszedł czas juz u mnie na wymianę :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lip 2009, 21:59
Posty: 33
Skąd: Legnica
Auto: MAZDA 6 3.0 V6

Postprzez Arek_78 » 27 sie 2009, 08:35

To bardziej elektrody jak świece. Ktoś wie co ile km się je powinno wymienić? Jakaś informacja z serwisu?

I jedno co zauważyłem na tym forum – każdy chce poprawiać fabrykę. Dokładać filtry, zmieniać wszystko na długo przed zalecaną zmianą. Albo jesteśmy bardziej wykształceni niż ta banda japońców, których auta uważane są za jedne z najmniej awaryjnych albo przerastają nas nasze własne ambicje i wyobraźnia.
Skoro producent zaleca serwisowanie co xx km to po jakiego diabła robić to wcześniej jeżeli z autem jest wszystko ok i części sprawne. Nie poprawiajmy za dużo bo okaże się że wyjdzie Polska wersja M6.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 05:15
Posty: 475 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez wanbart » 27 sie 2009, 09:14

hehe <lol> trafne spostrzeżenie arek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lip 2009, 21:59
Posty: 33
Skąd: Legnica
Auto: MAZDA 6 3.0 V6

Postprzez wanbart » 27 sie 2009, 16:01

Sluchajcie a jak wmienic świece u nas w V6 dzisiaj zaglądnąłem pod mask i wiedzę ze do 3 świec bedzie latwo sie dostac ale do 3 kolejnych tragedia ;/ mamy na forum jakis przewodnik bo nie moge nic znalesc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lip 2009, 21:59
Posty: 33
Skąd: Legnica
Auto: MAZDA 6 3.0 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6