Ponad 100 dodatkowych komend OBD2 dla Mazdy!

Mazda6 2002–2007

Postprzez dziubek » 19 lut 2010, 10:56

Widze ze wersja beta juz smiga moze wrzucisz link dla beta testerow ;–) i zrobimy werfikacje co komu i jak smiga. Pod jakim linuxem odpalasz programik? Pozdrowka dziubek
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2006, 01:48
Posty: 631 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Sandero Stepway MY'19
Mazda 6 GL Kombi

Postprzez arius » 19 lut 2010, 11:54

też bym go przetestował na swojej Madzi. Ciekawe ile będzie widoczne w starszych wersjach takich jak moja. :)
Jak dużo miejsca zajmuje ten sofcik?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 19:03
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM

Postprzez krzych » 19 lut 2010, 14:44

:) Cieszy mnie Wasze zainteresowanie. Poki co wersji "beta" jednak jeszcze nie ma, jest to mozna powiedziec pre-alpha – czyli dziala cos (czesc), potrafi rozne rzeczy pokazac, ale:

1. Jeszcze nie analizuje
2. Wykres byl z danych live wrzuconych do OO Calc'a, nie z programu (a bedzie w programie)
3. Jeszcze nie sa wyskalowane "mierniki" do standardowych PIDow (nie mowiac o rozszerzonych
4. Grafika juz trzeci raz zostala zmieniona, wiec stan ostateczny na razie nie jest zbyt okreslony ;) (ale jest coraz ladniej)
5. Poki co jest tylko komunikacja z samochodem plus odtwarzanie audio (ale audio tez tylko tyle ze dziala, jeszcze wymaga pracy), a bedzie o wiele wiecej

i wiele wiele innych...

Zatem do prawdziwej wersji alpha jeszcze troche czasu minie (jak juz wspominalem z koncem wiosny lub byc moze wczesniej zamierzam miec alphe), a do bety sto procent do wakacji trzeba bedzie czekac.

Alphe dostana wybrani, bete bedzie mozna szerzej rozpowszechnic ale nadal nie wszystkim sie dostanie ;).

Release planuje juz w wakacje lub pod koniec. Okaze sie jeszcze :)

Tak ze CIERPLIWOSCI :)

[edit]

Drobny news, zaczyam powoli zabawe ze specyficznymi komendami dla Mazdy, standard juz w zasadzie dziala. Oczywiscie bedzie to przeplatane z pracami nad GUI (nadal nie mam koncowej koncepcji ustalonej), ale przynajmniej cos ruszy sie w kierunku odkrywania tajemnic ;P (tak, tak, do tej pory rozgrzebywalem wszystko zeby przyspieszyc/ulepszyc algorytmike i transfer – nadal nie ma perfekcji jakiej bym sobie zyczyl i zostala juz tylko jedna rzecz do rozpatrzenia aby jednoznacznie powiedziec czy Mazda juz szybciej nie potrafi).
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez arius » 3 mar 2010, 12:28

Mam nadzieję że będę jednym z pierwszych twoich testerów. :). Nie mogę się doczekać, aż zobaczę więcej parametrów swojej Madzi. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 19:03
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM

Postprzez krzych » 3 mar 2010, 12:50

Hm, ja tez ;P hehe

A dlaczego? Bo teraz widze wprawdzie, ale nadal nie wiem co ktory oznacza, a nawet nie mialem czasu na "testy live", bo wtedy jakies 5% wyjdzie samo w praniu. Ale te juz niebawem (tydzien, dwa).

Jakby ktos mial wujka w Mazdzie to by deko szybciej poszlo ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez arius » 4 mar 2010, 09:40

A co Ci z Mazdy potrzebne? dla sprawy może się spróbuję dowiedzieć. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 19:03
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM

Postprzez krzych » 5 mar 2010, 00:58

arius napisał(a):A co Ci z Mazdy potrzebne? dla sprawy może się spróbuję dowiedzieć. :)

Jak uslysza czego chcesz sie dowiedziec to Cie obsmieja tylko :) Ale zawsze mozesz sprobowac ;D – chodzi o znaczenie wszystkich PIDow trybu rozszerzonego (bity, bajty, jakiekolwiek kombinacje) wraz z wyskalowaniem wartosci, nazwami, etc, full dokumentacja jaka jest (zadne ASO nawet w tym nie grzebie wiec tylko Mazda Japan sie klania ;) – umiesz po japonsku? :D), do tego przydaloby sie wszystko tez odnosnie _zapisu_ informacji takich jak mapa wtryskow, wlaczanie/wylaczanie komponentow (chociazby brzeczyk pasow) i takie tam ;)

Piszesz sie? :D Jeslibys cos takiego wyciagnal to poklony przyjechalbym zlozyc osobiscie i obrzucil platkami roz ;D Hyhyhy

PS. Oczywiscie Mazda Japan chetnie sprzeda te informacje, ale nawet jakby zrzute na forum zrobic to by nam kasy nie wystarczylo :D
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez krzych » 7 mar 2010, 23:34

UPDATE:

Tak jak podejrzewalem, beda dostepne praktycznie wszystkie dane podawane przez IDS "w stanie spoczynku" (nie mylic ze stanem samochodu – wszystko jedno czy jedzie czy stoi, czy silnik pracuje czy nie, chodzi o spoczynkowy stan samego oprogramowania Mazdy czyli odczyt danych bez wykonywania jakichkolwiek testow/procedur – te pozniej).

Dzis chociazby odczytalem... dane z tempomatu :P (i nie tylko, ale o tym w nastepnym odcinku...)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez dziubek » 8 mar 2010, 08:36

Coraz ciekawiej sie zapowiada wrzuc jakis screen na zachete a drugie pytanko to czy ids gada z mazda tez przez elm czy wymaga jakis inny uklad bo tak niby sie to zwie VCS jak dobrze ale moze to to samo ?
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2006, 01:48
Posty: 631 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Sandero Stepway MY'19
Mazda 6 GL Kombi

Postprzez krzych » 8 mar 2010, 10:12

dziubek napisał(a):Coraz ciekawiej sie zapowiada wrzuc jakis screen na zachete a drugie pytanko to czy ids gada z mazda tez przez elm czy wymaga jakis inny uklad bo tak niby sie to zwie VCS jak dobrze ale moze to to samo ?

Raczej nie to samo – sam interfejs gada z Mazda na dokladnie tej samej zasadzie co ELM327, ale nie koniecznie sposob komunikacji PC<–>interfejs jest ten sam co powoduje, ze IDS nie pogada z ELM jak tez dodatkowo sam IDS sprawdza, czy dziala z orginalem – jesli nie, odmawia wspolpracy.

Screen pojawi sie w pozniejszych fazach – gdy juz oprawa graficzna bedzie ustalona jako koncowa, poki co suche dane :)

PS. Dzis przeprowadzilem pelny log z jazdy ze wszystkimi dostepnymi parametrami celem dalszego sledztwa ;)

[edit]

Zatrzesienie danych. Az strach brac sie za analize :P Na razie kolejna separacja przy logowaniu, bo sie zgubic mozna.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez cezarian » 9 mar 2010, 15:09

Czy będzie możliwe kodowanie radia? Ten wątek bardzo mnie interesuje prywatnie !
Początkujący
 
Od: 7 sty 2009, 13:13
Posty: 13

Postprzez krzych » 12 mar 2010, 18:50

cezarian napisał(a):Czy będzie możliwe kodowanie radia? Ten wątek bardzo mnie interesuje prywatnie !

Raczej prawie na pewno nie. Wszystko zalezy od tego jakie informacje odkryje/zdobede, ale w chwili obecnej – zero informacji umozliwiajacych zapis.

[edit] Potrzebuje Mazdy 6 Diesel MZR-CD 143HP (lub inny polift, ale diesel) do testow z PEWNYM PRZEBIEGIEM i z Warszawy.

[edit] Sposrod ponad 100 parametrow jak w temacie, conajmniej 80 juz bardzo precyzyjnie okreslilem jako "live" czyli zmiennych podczas jazdy. Reszta jest stala – niektore zawieraja dlugie ciagi bajtow (w tym tekstowych – byc moze z type oprogramowania na pokladzie ECU – sprawdze dokladnie) ktore moga identyfikowac wiele ciekawych rzeczy, ale poki co sa zagadka. Z parametrow live – jakies 20 jest "standardowych", reszta to te niestandardowe , wiekszosc to pojedyncze wartosci, niektore to maski bitowe (kilka), a kilka innych jest na tyle tajemniczych, ze ciezko chwilowo stwierdzic.

Predkosc niestety tak jak juz wspominalem kilka razy nie jest oszalamiajaca. Zeskanowanie wszystkoch po kolei zajmuje kilka sekund (trzy, cztery?) co nieco mnie smuci, bo do obserwacji bezposredniej (oko) bedzie trzeba wybierac zestawy, a do logow tez srednio przydaje sie np. cisnienie na dolocie z czestotliwoscia co 3 sek., iwec zaleznie od typu logow, tez moze byc uciazliwe. Nadal zostal mi jeszcze jeden test predkosciowy, ale nie przeprowadzam go specjalnie, bo bedzie mocno czasochlonny, a chec pozyskania wiedzy o tym, co bedzie dostepne chwilowo jest silniejsza :D
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez krzych » 21 mar 2010, 14:40

Dodalem priorytetyzacje zapytan. Obserwacja parametrow "live" zrobila sie w miare plynna. Sporo z nich to np. temperatury ktore nie rosna w ulamkach sekund, wiec mozna je zepchnac na dalszy plan (np. co trzy sekundy) co daje plynnosc na tyle dobra, ze obserwacja obrotow, predkosci czy chociazby doladowania turbiny jest na tyle szybka, ze ciezko przeczytac zmieniajace sie cyferki – czyli jak na razie dokladnie to co chcialem osiagnac. Pomiary z priorytetami dokonane oczywiscie bez "Zestawu specyficznego", bo tam nadal nie wiem co jest co, choc wstepnie niby moznaby ustalic co zmienia sie wolno a co szybko, ale najpierw ostatnia optymalizacja komunikacji.... Ta powinna wniesc okolo 20% oszczednosci czasu, a to bardzo duzo.

Generalnie, wszystko jest na bardzo dobrej drodze do rozpoczecia powolnego zamykania prac nad modulem komunikacyjnym. Nastepne w kolejce jest GUI i jego optymalizacja. Pozniej juz tylko funkcjonalnosc i funkcjonalnosc i... funkcjonalnosc – kwestia fantazji ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Lorbas » 5 kwi 2010, 11:27

Kurde, intrugujce to :)
Aż się człowiek nie może doczekać, ach.
Dałoby radę załapać się na wersję testową?

Życzę powodzenia w pracach!
Pzdr!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 11:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez Boost » 5 kwi 2010, 12:00

Potrzebuje Mazdy 6 Diesel MZR-CD 143HP (lub inny polift, ale diesel) do testow z PEWNYM PRZEBIEGIEM i z Warszawy.


Jeśli nadal aktualne, to ja się piszę, przebieg 100% sprawdzany z wpisami z ASO, w Warszawie jestem codziennie.
..::Boost::..
Były GD 2.2i GLX Ultra 91r., GW 2,0 Diesel po FL silver 01r.,GY 2.0 Diesel po FL 07r. (black)
Są GW 2.0 Diesel po FL black devil (JMZGW...666) 01r. & GY 2.0 Diesel po FL 07r. (strato blue)
Będą... Mazdy oczywiście :)
>>>Mazda or Nothing<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2005, 17:09
Posty: 171
Skąd: Kanie k. Pruszkowa
Auto: GY 2.0 MZR-CD 143/174KM po FL 07r.

Postprzez krzych » 6 kwi 2010, 00:47

Lorbas napisał(a):Dałoby radę załapać się na wersję testową?

Jasne. Jak tylko sie pojawi.
Boost napisał(a):
Potrzebuje Mazdy 6 Diesel MZR-CD 143HP (lub inny polift, ale diesel) do testow z PEWNYM PRZEBIEGIEM i z Warszawy.

Jeśli nadal aktualne, to ja się piszę, przebieg 100% sprawdzany z wpisami z ASO, w Warszawie jestem codziennie.

Aktualne. Problem w tym, ze nie bardzo ufam wpisom w ASO... Zalezy jak czesto robione i w jakim charakterze (serwis czy przeglady). Ale nawet jesli mialoby sie okazac, ze przebieg nie jest pewny, przyda sie. Odezwe sie do Ciebie gdy bede gotow na _ten_ test, bo to dosc specyficzna sprawa i byc moze ciekawe info dla nas wszystkich jesli bedzie tym o czym mysle... Dostaniesz PW w swoim czasie.

Odnosnie postepow prac – do swiat borykalem sie z ekranem do Navi = brak postepow. W swieta nic, po swietach koncze ekran do Navi (zostalo 20% prac) i bedzie wreszcie mozliwosc stalej obserwacji Lapka podczas jazdy, bo ogladanie sie na siedzisko pasazera bywa malo bezpieczne ;P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez krzych » 16 maja 2010, 15:38

Ok, maply powrot do przeszlosci z okazji wiekszej ilosci czasu i braku ochoty na codzienne starcia z rzeczywistoscia.

1. Dodany scope (oscillo) na ekranie glownym – poki co wersja probna bez jednostek ktore mozna na wskaznikach odczytac – probna dlatego, ze nie wiem czy przyda sie na glownym. Moze robic wykres dowolnej ilosci parametron nalozonych na siebie z automatycznym wyskalowaniem min/max. Planuje tez zrobic automatczne skalowanie w poziomie (znajdowanie "sensownych" peak'ow i zoom do np. trzech jednoczesnie widocznych na ekranie)
2. Wskazniki obecne jak do tej pory na jednym ekranie (640x480 – ekran navi) i nadal bez problemu czytelne:
MAF, CoolantTemp, Tacho (RPM), Speed, EngineLoad, FuelRailPressure, MAP, IntakeAirTemp, AmbientAir Pressure i Temp, wszystkie "zyczenia przyspieszania" (4 wskazniki, np. CommandedThrottle), temperatury na katalizatorze i napiecie zasilania PCM oraz ELM327.
Oprocz tej zaskakujaco duzej ilosci wskaznikow, sa jeszcze kontrolki (9), m.in. pracy DPF czy slabego aku, a nadal jeszcze pozostalo miejsce na kilka dodatkowych kontrolek w centrum ekranu, jak tez szeroki pas na duze wskazniki po prawej stronie ktory byc moze bedzie wykorzystany do innych celow – sie okaze.
Poki co niespecjalnie nadal zajmuje sie parametrami specyficznymi dla Mazdy, bo czas zamknac zabawy z GUI, to raz, a dwa, w zwiazku z planowanym szybkim montazem w samochodzie juz nie na siedzeniu pasazera (;P), zamierzam dokonczyc dzialajacego juz playera mp3 ktory wchodzi w sklad programu, ae jeszcze nie posiada playlisty ;P (na razie mozna ja stworzyc zewnetrznym softem)
Sterowanie jest obecnie zaimplementowane na joysticku (game pad, dwa joye i 10 przyciskow), ale chyba zrezygnuje z niego na rzecz myszy – trzy klawisze powinny wystarczyc, a po wyjeciu plytki myszy z obudowy, bedzie to mozna umiescic w dowolnym wybranym przeze mnie miejscu.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Lorbas » 16 maja 2010, 18:19

Jestem pod wrażeniem, naprawdę. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 11:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez krzych » 16 maja 2010, 19:16

Szczerze? Jak zaczynalem to nie wierzylem ze wyjdzie, hehehehe :D A teraz wiem, ze jedynym moim problemem bedzie ladnie to polaczyc z ekranem Navi (slyszalem jakies wiesci o niewyraznym ekranie, ale dopoki nie zobacze, nie uwierze – poza tym mi jakis super wyrazny screen nie jest potrzebny, bo wskazniki spore sa, wykres to tylko informacyjnie odnosnie ksztaltow, a w dodatku mam slaby wzrok, hehe ;) ), oraz rzecz druga – dysk na flashu, a nie talerzowy – nie bedzie szumu, mniej energi zezre i nie padnie. Problem w tym, ze tez kosztuje sporo, a mnie chwilowo nie stac na wydawanie na bzdury ;P (ale w zastepstwie czycha juz SDHC 8GB na podstawe systemu i 6GB mp3, wystarczy jak dla mnie chwilowo ;P)

Najciekawsze w tym wszystkim sa koszta. Nie liczac produkcji samego softu, co jednak wychodzi drogo – sporo czasu trwa, sam sprzet to za grosze jest. 200zl w tym 130 na ELM'a ;P. Poki co chyba nikomu sie nie udalo w takiej cenie zrobic CarPC i to z obsluga komputera pokladowego :), a bedzie wiele wiecej gdy tylko zakoncze GUI, bo z tym najwiecej durnej roboty, pozniej to juz tylko skladanie klockow :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Lorbas » 16 maja 2010, 20:08

Puścisz wersje testowe, potem wersja beta (tak to się chyba nazywa) trial. A potem pobierać jakąś gratyfikację za licencję ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 11:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6