Różnice między wersją europejską i US-spec (sprawdź auto w CarFaxie!)
lampy zespolone przednie sa OK – nie trzeba nic przerabiac -i maja homologacje Europejska E w kolku – wiec tu jest ok, zostaje dolozenie przeciwmgielnego i mozna jechac na badanie
- Od: 29 lip 2008, 10:18
- Posty: 113
- Auto: M6 2.3 AUT US 07' LPG
gryzoon napisał(a):Podłączę się pod pytanie Malinakra – tez mam Mazde 6 MPS w wersji USA i brak spryskiwaczy do ksenonów mnie trochę zdziwił – no i światła mocno dają na lewa stronę, a u nas raczej tak nie można – przegląd mam dopiero za kilka ładnych miesięcy – ale warto wiedzieć czy przegląd przejdzie
w US nie ma wymaganych spryskiwaczy do xenonow
moga byc ale opcjonalnie i to nie zalezy od marki
- Od: 29 lip 2008, 10:18
- Posty: 113
- Auto: M6 2.3 AUT US 07' LPG
ogladalem ostatnio 5 mazd sprowadzonych z USA – w zadnej nie bylo zamontowanego przeciwmgielnego a auta sa zarejestrowane w PL.
- Od: 29 lip 2008, 10:18
- Posty: 113
- Auto: M6 2.3 AUT US 07' LPG
pila napisał(a): jakby ktos chcial mam kumpla dealera w usa moge skontaktowaz aktualnie duzo wysyla do polski , to jest w stanie zalatwic kazde auto , zawsze to od pierwszej reki , , narka
hej przeslij dane tego dealera na prv. Jestem zainteresowany sprowadzeniem Mazdy z USA.Jeśli ktos ma jakies konkretne namiary do sprawdfzonego dealera to prosze o kontakt i porady.
Jesli chodzi o światła: mam mazde protege z Kanady – sprowadzona 14 lat temu. Musiałem oczywiście zmienic przednie reflektory. Każde reflektory: przednie, tylne, przeciwmgielne, kierunki, postoje – maja wybite drobnym drukiem rozne homologacje. Jeśli jest wybity symbol E1 (E + cyfra od 1 wzwyż, możecie to sprawdzić w swoich samochodach) oznacza że relektor ma homolagacje i jest dopuszczony do ruchu w Europie. W mojej Mazdzie przednie refleektory nie miały tej homologacji, a wszystkie inne światła miały. Nie ma możliwości przerobienia reflektoru przedniego z symetrii na asymetrie (mam obydwa reflektory do swojejmazdy) jest inny wzór klosza i odblasku. W europ. refl. jest wyraźna granica światło-cienia (stańcie 2 m od ściany i zapalcie światła mijania, zobaczycie wyraźną grnice światła od cienia) w amerykańskich (bez europejskiej homologacji E)takiej granicy nie ma i jest puszczona wiązka światła do przodu, oślepiająca samochody z naprzeciwka. W stacji kontroli nie musi sprawdzać świateł wystarczy że spojrzy na klosze i nie zobaczy homologacji.
pozdrawiam
JArek
- Od: 22 paź 2005, 08:03
- Posty: 22
- Skąd: Ińsko
- Auto: ProtegeSE BG SOHC 1,8 BP16V 94
Cóż... Czasami żyjemy bardziej w Polsce, niż w Unii – wszystko zależy od diagnosty Podobna sytuacja z przednimi reflektorami – w kilku autach miałem już przerobione oryginalne światła, czyli wycięte bebechy i wstawione prostokątne lampy H4.
Witam wszystkich otóż jestem świeżo upieczonym nabywcą mazdy 6 z silnikiem 2.3. Auto zakupione w USA będzie transportowane do Polski. Które elementy nie spełniają wymogów europejskich i polskich?? Dodam ze samochód nie posiada xenonów bo we wcześniejszych tematach była o tym jakaś wzmianka.Jeśli ktoś ściągał auto i się orientuje z góry dzięki.
- Od: 20 paź 2008, 20:16
- Posty: 31
- Auto: Mazda6 2.3 2003
Trzeba wstawić światło p/mgielne tylne i ma się włączać i wyłączać tak jak to w polskich przepisach jest czyli :
1. można go włączyć tylko jak są już zapalone światła mijania,
2. Nie można ich włączyć przy wyłączonych mijania lub włączonych długich
3. same się wyłączą po włączeniu długich i już się nie zapalą po ich wyłączeniu.
4. przy przycisku włączonych świateł ma być lampka która mówi o tym że p/mgielne jest włączone.
do tego – światła przednie – są już asymetryczne – troche inaczej niż w polsce ale są bo to są soczewki.
Do tego trzeba zrobić żeby te obrysówki w zderzaku które cały czas świecą się na pomaańczowo były podpięte pod kierunki i świeciły się tak jak kierunkowskazy a nie cały czas.
Vin musi być nabity na grodzi czołowej lub na ramie – gdzieś on tam jest pod fotelem pasażera jak się potnie dywany – vin za szybą nie wystarczy – do tego jeszcze musi być na słupku bocznym tabliczka znamionowa na nitach z vinem – jak jest nie ma – nie ma strachu – przy przeglądzie kazą iść do wydziału komunikacji gdzie dadzą decyzję że diagnosta ma taką nabić – 10zł
Teraz to do czego raczej w 99.9 % sie nie przyczepią – w polsce na tylniej kanapie mają być wyciągane zagłówki – w USA w tej wersji nie ma zagłównków tylko wyprofilowania kanapy – co jest niezgodne z polskimi przepisami.
No to chyba już wszyskto o czym ja wiem i czego nie musiałem w 99% robić bo sprowadzałem w 2005 i do niczego się nie przyczepiali (oprócz p/mgielnego – które mam i świateł przedich które już były dobre).
Pozdrawiam i życzę powodzenia.
P.S. Można też jechać do diagnosty który będzie tak miły i uprzejmy że zrobi to wszystko nieodpłatnie i będzie w niektórych rzeczach zaspany itp.
1. można go włączyć tylko jak są już zapalone światła mijania,
2. Nie można ich włączyć przy wyłączonych mijania lub włączonych długich
3. same się wyłączą po włączeniu długich i już się nie zapalą po ich wyłączeniu.
4. przy przycisku włączonych świateł ma być lampka która mówi o tym że p/mgielne jest włączone.
do tego – światła przednie – są już asymetryczne – troche inaczej niż w polsce ale są bo to są soczewki.
Do tego trzeba zrobić żeby te obrysówki w zderzaku które cały czas świecą się na pomaańczowo były podpięte pod kierunki i świeciły się tak jak kierunkowskazy a nie cały czas.
Vin musi być nabity na grodzi czołowej lub na ramie – gdzieś on tam jest pod fotelem pasażera jak się potnie dywany – vin za szybą nie wystarczy – do tego jeszcze musi być na słupku bocznym tabliczka znamionowa na nitach z vinem – jak jest nie ma – nie ma strachu – przy przeglądzie kazą iść do wydziału komunikacji gdzie dadzą decyzję że diagnosta ma taką nabić – 10zł
Teraz to do czego raczej w 99.9 % sie nie przyczepią – w polsce na tylniej kanapie mają być wyciągane zagłówki – w USA w tej wersji nie ma zagłównków tylko wyprofilowania kanapy – co jest niezgodne z polskimi przepisami.
No to chyba już wszyskto o czym ja wiem i czego nie musiałem w 99% robić bo sprowadzałem w 2005 i do niczego się nie przyczepiali (oprócz p/mgielnego – które mam i świateł przedich które już były dobre).
Pozdrawiam i życzę powodzenia.
P.S. Można też jechać do diagnosty który będzie tak miły i uprzejmy że zrobi to wszystko nieodpłatnie i będzie w niektórych rzeczach zaspany itp.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Karwoś napisał(a):Trzeba wstawić światło p/mgielne tylne i ma się włączać i wyłączać
w 5 różnych (mocno sprawdzających) stacjach diagnostycznych przy Cronosie miałem spełniony tylko ten warunek (bez tych które wymieniłeś potem) i nikt się nie czepiał
Karwoś napisał(a):Do tego trzeba zrobić żeby te obrysówki w zderzaku które cały czas świecą się na pomaańczowo były podpięte pod kierunki i świeciły się tak jak kierunkowskazy a nie cały czas.
A to to raczej jakiś lokalny wymysł. Auta europejskie mają obrysówki (pomarańczowe) i to jest ok.
Co innego z czerwonymi obrysówkami (np. w Cronosach) – te są zabronione. Pomarańczowe są ok. i nikt nie ma prawa się ich czepić.
Karwoś napisał(a):Vin musi być nabity na grodzi czołowej lub na ramie – gdzieś on tam jest pod fotelem pasażera jak się potnie dywany – vin za szybą nie wystarczy – do tego jeszcze musi być na słupku bocznym tabliczka znamionowa na nitach z vinem – jak jest nie ma – nie ma strachu – przy przeglądzie kazą iść do wydziału komunikacji gdzie dadzą decyzję że diagnosta ma taką nabić – 10zł
tego też nikt przez 6 lat eksploatacji Cronosa nie przyczepił i szczerze mówiąc pierwsze słyszę. Ale może gdzieś faktycznie mają takie wymogi.
Za to potwierdzam w zasadzie jedno – za każdym razem kazali mi włączać przeciwgielne z tyłu
hanzhans napisał(a):Osobiście licze na to że bede musiał wymieniać jak najmniej bo cala kase wydałem praktycznie na samochód dochodów brak bo dopiero 17 lat;p
Ja pitolę, dzieci wchodzą szeroką ławą do klasy średniej, a potem ludzie się dziwią, że trzeba ich skrobać z drzew... Jak nie masz dochodów to skąd masz kasę na furacza, rozbiłeś świnkę, czy jak?
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
No i prosze .....Tom napisał(a):a ja sprowadzalem w 2007 i nie robilem nic, nawet p. mgielnego nie mam. przeglad dostalem.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
wiesz Tom tez chyba się tak zakręcę w ogóle moim zdaniem trochę przykre te nasze prawa co komu do tego czy kierunkowskaz miga na czerwono czy pomarańczowo. Te z przeciw mgielnymi jeszcze można jakoś znieść ale większość przepisów to głupota
- Od: 20 paź 2008, 20:16
- Posty: 31
- Auto: Mazda6 2.3 2003
hanzhans ja ci powiem ze szanuje Karwoś ale to co napisal o obrysach w zderzaku mnie zamroczylo na chwile ja nic nie przerabialem, zadnej tabliczki nie nitowalem tylko przecialem dywnik pod stopami pasazera i zrobilem okienko na nr vin bo szybe mam wymieniona na EU a jakbym mial ta ori z okienkiem to nawet tego bym nie musial robic p.mgielnego z tylu nie mam, wiem ze musze zrobic dla bezpieczentwa ale czasu nie mam
- Od: 7 cze 2007, 08:51
- Posty: 1826
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6