Spalanie – ile pali Twoja "szóstka"?

Mazda6 2002–2007

Postprzez Pankuba » 22 lip 2010, 20:41

Stivi napisał(a):
permar napisał(a):Fakt nasi rodacy jeżdżą najgorzej w Europie, ale to nie powód do tego by wprowadzać nerwówkę na forum...
Pozdrawiam i spokoju ducha życzę :–)

a no nie <spoko>
PS. Przynajmniej jeden co Ci sie nie czai zeby przyznac racje.


Tak. Większość się czai i liczy na kontynuację offtopa, który nota bene rozpocząłeś. ;)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez duch » 22 lip 2010, 21:03

Nowy test wykazał:
Kielce-Sanok-Kielce, średnia 68km/h z klimą o 8C w dół, bez szaleństw ale czasem trzeba było trochę tirów powyprzedzać. 7,2L/100km
Początkujący
 
Od: 2 sie 2008, 02:40
Posty: 10
Skąd: Kielce
Auto: MAZDA 6 kombi CD136KM '03

Postprzez Maciej Loret » 22 lip 2010, 21:41

Stivi napisał(a):99% spoleczenstwa powinno jezdzic rowerami albo autobusem.


Jasne...

Stivi napisał(a): Smieszy mnie jak wyprzedzaja na 3go takimi wypierdkami co do 100ki sie 18 sekund rozpedzaja.


Takim autem również można wyprzedzać na trzeciego, ale trzeba trochę umieć

Stivi napisał(a):Ci co prowadza wolniejsze auta sa wiekszym zagrozeniem bo tam jest tak: zdazy albo nie zdazy.


Na pewno dasz linka do jakichś badań naukowych na ten temat...

Stivi napisał(a):Ktos kto prowadzi fure 300 konna wie chyba na co auto stac i sie z tym liczy.


Taki Zabiega z Zientarskim albo Richard Hammond to oczywiście kłamstwa dziennikarzy...

Stivi napisał(a):Jezdziles kiedys autem po zachodzie? Bo ja tak i to bardzo duzo i powiem Ci jedno takich bezmozgow jak polscy kierowcy to nie widzialem. Zreszta kto ma opinie najgorszych i niebezpieczniejszych kierowcow w europie ? Wiesz ? To powiedz ktory kraj.


Ja czasem jeżdżę po zachodzie... Szczególnie w zimie, bo ponieważ wtedy zachód następuje szybciej...
I popytaj tych co jeździli na Wschodzie albo Bałkanach, żeby pozostać w Europie... Chyba, że europa to co innego niż Europa...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez mpsoft » 24 lip 2010, 18:21

pytanie – czemu ma służyć ta bezsensowna dyskusja ? bicie kolejnych postów ? przecież to nic w temacie ! temat jest jasno sprecyzowany ! spalanie 6 ... wiec może by tak do niego powrócić, wpisać model, spalanie i opis ?
Mazda 6 (2003 r.) 2.0 benzyna, kombi, automat, 150 tys km, LPG sekwencja – ElpiGaz
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2010, 22:15
Posty: 55
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 2003 r. 2.0 benzyna automat LPG sekwencja

Postprzez Gregg » 24 lip 2010, 23:25

Ostatni pomiar:
80% poza miastem (choć trasą bym tego nie nazwał) | 20% miasto
Komputer: 7,5 l/100km
Dystrybutor: 7,35 l/100km

Klima chodzi cały czas na "Auto" i nie zauważyłem znaczącego wpływu na spalanie.

Natomiast zauważyłem inną rzecz:
Od kupienia auta lałem w dziurę wyłącznie "Ultimate" albo "V-Power" albo "Verva" sądząc, że będą lepsze osiągi, czy cuś.
Ostatnio, jak zobaczyłem cenę paliwa, to stwierdziłem, że mi na osiągach tak bardzo nie zależy i nalałem zwykłego ON na BP. I tutaj zdziwienie. Żadnego spadku "mocy" nie odczułem. Wręcz przeciwnie – autko jeździ jakby lepiej. Zmniejszyło się też spalanie – do tej pory takiego wyniku w takim cyklu nie osiągnąłem, a klima chodzi non stop, na "auto" <glupek2>
Po tym eksperymencie wlałem znowu zwykły ON jakiś tydzień temu. Tak po wskazówce widzę, że wynik będzie podobny, albo i lepszy...

OT:
Straciłem kuzyna, który był mi jak brat, ponieważ jeździł BMW "z zapasem mocy".
Walnął w drzewo rosnące przy równej, pustej drodze, przy doskonałych warunkach pogodowych. Pisali o tym nawet w gazetach... Musiałem go rozpoznać w kostnicy w Krakowie. Nie życzę nikomu.
Panie Loret, hamuj się Pan pisząc o "marketingu", jak nie wiesz Pan, o czym piszesz...
Mój warsztat: MazVagTech. Jak będę chciał jechać do ASO, to niech mnie ktoś porządnie stuknie w głowę...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2009, 21:35
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: M6 GY MZR-CD 2.0 | 143 KM | 2006

Postprzez sraptak » 25 lip 2010, 00:12

Ostatnia trasa : Warszawa – Karwia i z powrotem, w jedną stronę korki, w drugą w miarę luźno. Cały czas klima, wyprzedzanie, hamowanie. W samochodzie 4 osoby i 150 kg bagażu. Wyszło 7,2l na setkę.
Początkujący
 
Od: 28 gru 2009, 23:21
Posty: 18
Auto: M6 GY MZR-CD 2.0 | 121 KM | 2003

Postprzez Grucha » 25 lip 2010, 08:35

Warszawa – Burgas 100-120km/h 7,2 l/100
Warszawa bez korków 13,5-14
Warszawa korki 17-18
Warszawa korki zima -20 21l/100

Pozdr
Grucha
 

Postprzez zboq » 26 lip 2010, 22:10

Mój pomiar:
Tarnów – Karwia – 754km, zalałem 55l pod korek – jazda w korku praktycznie od Łodzi z włączoną klimą na ECO (17h, załamka)
Powrót:
732km, w tym jakieś 20% w korku i zalałem 50l również pod korek, bez klimy.
Auto oczywiście z bagażami, żoną i dzieckiem. Jazda bardzo dynamiczna, dużo wyprzedzania i dawania w palnik ;)

Po całej trasie komputer pokazuje 7.4l, z wyliczeń jakieś 7.1 (komp ustwiony +15%)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez amra1973 » 27 lip 2010, 10:25

Moje ostatnie pomiary:

Warszawa – Jarosławiec (500km) – jechałem dość dynamicznie, średnia prędkość 88 km/h (tam gdzie można ok 140km/h), bez pasażerów, korki średnie – spalanie 6,4

Jarosławiec – Warszawa – powrót z rodzinką, czyli auto załadowane, jazda spokojniejsza ale momentami dynamiczna, średnia prędkość z trasy 82 km/h – spalanie 6,1


Szybka i dynamiczna jazda "gierkówką" z Tomaszowa do Warszawy, średnia prędkość 132 km/h – 7,1

Na koniec chciałem dodać, że nie promuję szybkiej jazdy, oczywiści jak większość przekraczam dozwolone prędkości, ale:
– zwalniam zdecydowanie w terenie zabudowanym
– nie wyprzedzam na ciągłych i skrzyżowaniach
– nie "wciskam się" na trzeciego
– nie wymuszam pierwszeństwa
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2008, 23:59
Posty: 93
Skąd: Warszawa, Łódź
Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)

Postprzez Myjk » 27 lip 2010, 10:55

<lol> Po co się tłumaczysz? ;)

U mnie pomimo, że ostatnio mało korków w Wawie, spalanie cały czas 8 – 8,5.
Ale nie żałuję jej, oj nie. :P Gaz odpuszczam tylko jak wiem, że dalej nie zajadę. ;)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez amra1973 » 27 lip 2010, 11:10

Myjk napisał(a):<lol> Po co się tłumaczysz? ;)



Bo dużo jeżdżę po kraju i niestety drogi mamy, jakie mamy, czyli mało szybkich tras, więc czasami trzeba trochę "pogonić" na tych wolniejszych.
Można jednak jechać szybko i bezpiecznie, ale jest też trochę kierowców, którzy traktują trasę jak tor wyścigowy.
Podaję więc moje średnie prędkości, by można mieć jakiś odnośnik do spalania, a nie jako wartość do "pobicia"

A jeszcze w kategorii spalania, to po Warszawie w wakacje średnie mam od 7,2 do 8.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2008, 23:59
Posty: 93
Skąd: Warszawa, Łódź
Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)

Postprzez rafusmaximus » 27 lip 2010, 13:30

amra1973 napisał(a):Szybka i dynamiczna jazda "gierkówką" z Tomaszowa do Warszawy, średnia prędkość 132 km/h


Domyślam się, że szarego Passata B6 "ERW" z kogucikami za atrapą jeszcze nie widziałeś :>
Oj Ty łobuziaku, amra pilnuj się, bo ta średnia na gierkówce (przy założeniu, że prawdę napisałeś o tym jak przestrzegasz przepisów) daje do myślenia... górna granica coś w rejonie 180-190 km/h, a to już nieciekawie wygląda, szczególnie patrząc na nawierzchnię od Mszczonowa do Janek :|

Tak, czy inaczej życzę szerokości i gumowych słupów ;)
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez bukmar » 27 lip 2010, 14:43

co do spalania ....
trasa prawie 600km z nad naszego morza na Śląsk trasą mało ekonomiczną czyli 11-tką , mazda z dwoma rowerami na dachu (opór powietrza), w środku wypakowana po brzegi jak to z wakacji, czas 9 godz (kilka korków, objazdów itp) i spalanie 6,8 l /100km !!! – jak jej nie kochać <serduszka>
M6 1.8 benzyna kombi.
Mazda 6 1.8 Kombi
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2010, 14:13
Posty: 25
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 6 exclusive Kombi 1.8

Postprzez amra1973 » 29 lip 2010, 13:34

rafusmaximus napisał(a):
Domyślam się, że szarego Passata B6 "ERW" z kogucikami za atrapą jeszcze nie widziałeś :>
Oj Ty łobuziaku, amra pilnuj się, bo ta średnia na gierkówce (przy założeniu, że prawdę napisałeś o tym jak przestrzegasz przepisów) daje do myślenia... górna granica coś w rejonie 180-190 km/h, a to już nieciekawie wygląda, szczególnie patrząc na nawierzchnię od Mszczonowa do Janek :|

Tak, czy inaczej życzę szerokości i gumowych słupów ;)


Miałem cały czas włączone CB :) ponadto nawet nie wiem ile razy tą trasą przejechałem, więc znam ją jak własną kieszeń :)

a co do prędkości to miałem między 160 a 170, tyle że jechałem w niedzielę ok północy, więc był stosunkowo nieduży ruch na drodze. Chciałem sprawdzić ile auto może spalić na tzw. "niemieckiej" autostradzie przy dłuższych trasach przelotowych.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2008, 23:59
Posty: 93
Skąd: Warszawa, Łódź
Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)

Postprzez bartmen » 3 sie 2010, 00:46

Na trasie Zgierz – Augustów (ok. 400 km) przy delikatnej jeżdzie spalanie wyszło 5,9l/100km. Jak trochę mocniej przycisnę to 6,7. Mazda 6, 2003, 2,0 D, 136 KM.
bartmen
 

Postprzez tomurro » 3 sie 2010, 09:49

M6 kombi 2.0D 121KM
trasa: Żary (lubuskie) – Jordanów (małopolskie) 450km – średnio komputer: 6.7l/100km/h, w tym jazda A4-ką średnio 150km/h na tempomacie przez 300km, 2 osoby na pokładzie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2010, 19:01
Posty: 15
Skąd: Żary
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 121KM 2003

Postprzez radczaja » 11 sie 2010, 09:59

Mazda 6. Diesel 121 KM (przebieg około 200 tys.) średnie spalanie 9 L/100. Minimalne około 8 L/100 km (Jazda na tempomacie, hamowanie silnikiem). Moim zdaniem to całkiem sporo, choć serwis Mazdy twierdzi, że wszystko jest ok. Może ktoś miał podobną przypadłość i wie jak zmienjszyć zużycie paliwa?
Początkujący
 
Od: 11 sie 2010, 09:40
Posty: 5

Postprzez Myjk » 11 sie 2010, 10:13

Najpierw to podaj długości tras na których dokonujesz pomiarów, ukształtowanie pokonywanego terenu, jak traktujesz gaz, bo sam fakt że hamujesz silnikiem nic nie znaczy. Mnie też pali 8-9 w mieście, choć wcale nie żałuję gazu.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez radczaja » 11 sie 2010, 10:58

Trasy w większości poza miastem od 70 do 300 km. Teren płaski (nizina szcecińska :) )
Obchodze się z gazem jak z piórkiem. Gdy raz ruszyłem na maxa to komputer podał mi chwilowe spalanie 184 L/100 (choć to pewnie nic nie znaczy – traktuje go raczej jak gadżet). Swoje obliczenia podaje mierząc spalanie od pełnego zbiornika. Zazwyczaj starcza mi to na przejechanie tylko 500 -600 km :( Dla przykładu podam, że te same trasy pokonuje Octavią z 2009 1,9 TDI (105 KM) i mam spalanie na poziomie 5,5 L/100 km.
Początkujący
 
Od: 11 sie 2010, 09:40
Posty: 5

Postprzez Grzyby » 11 sie 2010, 11:06

Coś jest nie tak.
Mnie nigdy nie udało się zobaczyć chwilowego większego niż siedemdziesiąt kilka (i to w trakcie ścigania na zlotach, więc max).
Zresztą – jeżdżąc po tak płaskim terenie naprawdę ciężko zrobić takie spalanie o jakim piszesz.
Bo po tym wpisie o Octavii zakładam, że dieslem jeździć potrafisz :)
Zmiana biegu dla spokojnej jazdy przy ok. 2500 obroty nie mniejsze niż 1600-1800 to dla tego silnika daje średnie wyniki w okolicach sześciu litrów.

Na początek filtr powietrza. Potem zrobiłbym test przelewowy wtrysków (są opisy na forum jak to zrobić).
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6