Spalanie – ile pali Twoja "szóstka"?

Mazda6 2002–2007

Postprzez Grzyby » 20 mar 2008, 16:16

amok3d napisał(a):zatankowałem do pełna A NAWET PONAT TO TAK ZE WSKAZNIK BYł ZA FUUL

a lałeś "pod korek" czy do pierwszego odbicia?
U mnie po pierwszym odbiciu dystrybutora wchodzi jeszcze prawie 10 litrów.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Tom » 20 mar 2008, 22:46

amok3d napisał(a):w ogóle dziwne jest to ze pierwsza podziałka licznika ( sa 4) spadła juz po 25 mil , potem tępo spadania wskaźnika zwalnia ale i tak wydaje mi sie to za szybko ,

mie pierwsza podzialka spada po okolo 100 mil, druga wskazoweczka przekracza po 220 mil, 3 podzialke nie zauwazylem kiedy mija bo zazwyczaj miedzy 2 a 3 zajezdzam na stacje co by nie nosis benzynki w butelce hahaha

a swoja droga cosik duzo ci pali hmm dziwne a sprawdz jak ci zmienia biegi automat, sprawdz czy jak gdzies stoisz nie ma plamy bo benzynce, sprawdz czy masz zamykany dobrze wlew bo moze ktos ci spuszcza – bo wychodzi ci spalanie kosmos 16 l na 50 km tak jakos mi wyszlo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2007, 08:51
Posty: 1826

Postprzez Karwoś » 20 mar 2008, 23:12

Takie spalanie to ma EVO w mieście – przy dość żwawej jeździe. Coś po prostu jest nie tak . Ja mam 2.3l i potrafie codziennie wchodzić na 6000obr a spalanie nie przekracza 16 (ale też poniżej 14,5 nie spada). A spuścić paliwa w 6 tak łatwo się nie da. Albo jest jakiś wyciek albo samochód pracuje w trybie bardzo awaryjnym.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Tom » 20 mar 2008, 23:16

Karwoś pewnie CEL mu swieci i nawet nie wiem o tym hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2007, 08:51
Posty: 1826

Postprzez Riki » 20 mar 2008, 23:22

wg. komputera śr. 11,3l cykl miejski, krótkie odcinki :) M6 1.8.. 33tkm przebiegu :D
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Maciej Loret » 20 mar 2008, 23:42

Riki napisał(a):wg. komputera śr. 11,3l cykl miejski, krótkie odcinki :)


Pół litra więcej.

Riki napisał(a): M6 1.8..


Tu też... :D

Riki napisał(a):33tkm przebiegu :D


A tu 3,5 razy więcej.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez amok3d » 21 mar 2008, 00:30

tom79 napisał(a):a swoja droga cosik duzo ci pali hmm dziwne a sprawdz jak ci zmienia biegi automat, sprawdz czy jak gdzies stoisz nie ma plamy bo benzynce, sprawdz czy masz zamykany dobrze wlew bo moze ktos ci spuszcza – bo wychodzi ci spalanie kosmos 16 l na 50 km tak jakos mi wyszlo


nic nie swieci nic nie wycieka czysto pod autem ,
byłem w serwisie lecz Mazd nie robia ponoc moze jakaś sonda lambda moze byc przyczyną ,
Początkujący
 
Od: 5 mar 2008, 23:05
Posty: 8
Auto: M6 3,0 V6 2006 automat

Postprzez GILB » 21 mar 2008, 08:43

amok3d napisał(a):byłem w serwisie lecz Mazd nie robia ponoc moze jakaś sonda lambda moze byc przyczyną ,


gdzie mieszkasz?
uzupełnij profil, może ktoś Ci poleci dobry warsztat w Twojej okolicy,

wymień podstawowe rzeczy:
filtr powietrza,
świece,
sprawdź sondy lambda,

przy jakich obrotach zmienia ci AT biegi?
z jaką prędkością obrotową zwykle się poruszasz?

robisz trasy czy tylko miasto?
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez amok3d » 21 mar 2008, 13:52

GILB napisał(a):
Nowy postWysłany: 21 Mar 2008 | 7:43 Temat postu: Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem
amok3d napisał:
byłem w serwisie lecz Mazd nie robia ponoc moze jakaś sonda lambda moze byc przyczyną ,


gdzie mieszkasz?
uzupełnij profil, może ktoś Ci poleci dobry warsztat w Twojej okolicy,

wymień podstawowe rzeczy:
filtr powietrza,
świece,
sprawdź sondy lambda,

przy jakich obrotach zmienia ci AT biegi?
z jaką prędkością obrotową zwykle się poruszasz?

robisz trasy czy tylko miasto?

Kraków , chętnie odwiedzę dobry warsztat ,(może poza serwisem ASO bo nie usłyszałem dobrego słowa o nim)
w okolicach 2 tys zmienia biegi w zasadzie nawet nie odczuwam kiedy to robi ,
100 % miasto , prędkość 70 km ,

zrobiłem teraz 100 kl po mieście i udało mi sie zejść ze spalaniem do 14 L wcześniej 19 L
ale jechałem jak emeryt , super ekonomicznie , wrzucałem co chwile luz dojeżdżając do skrzyżowania utrzymując cały czas płynny ruch , taka jazda to zadna przyjemnośc ale teoretycznie sie da
spalić 14L na miescie , ale wystarczy klika razy mocniej wcisnąć gaz i 20L jak nic poleci
Początkujący
 
Od: 5 mar 2008, 23:05
Posty: 8
Auto: M6 3,0 V6 2006 automat

Postprzez Nefar » 21 mar 2008, 13:56

Nie ma takiej opcji zeby 3.0 palilo w miescie 11-12 litrow. Jak pali tyle to z calym szacunkiem dla kierowcy ale po kiego wafla kupil sobie 3.0 skoro rownie dobrze mogl kupic 1.0 bo tak samo korzysta z osiagow auta? Jazda w slimaczym tempie tylko po to by zaoszczedzic jest jakas chora. Nie po to kupuje samochod z ogromnym silnikiem zeby sie ciulac 40km/h w miescie i 80 poza nim. Kupowanie dla swiadomosci "mam moc" jest conajmniej zastanawiajace.

Normalne spalanie tego auta to 15 (skromnie naprawde bardzo skromnie jezdzac) do 18 litrow po miescie. I nie ma absolutnie w tym nic dziwnego.

Na trasie zejdziesz na 10 ale do predkosci 100km/h.

Mi w miescie jara 16-18 na trasie 14-16. Chyba ze mam dzien dziadka to wtedy pali mniej.
21 L/ 100km [tiiit] FUEL ECONOMY.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 14:32
Posty: 157
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Nissan Murano 3.5 V6

Postprzez amok3d » 21 mar 2008, 14:00

ok to chciałem wiedzieć , To rozumiem konkretna odpowiedz !

przynajmniej wiem ze auto jest ok , i nie zamierzam nim zamulac na pewno
tylko jak słysze na forum ze komus to pali 11-12 po miescie lub nigdy 13 nie przekroczyło to zaczynam mysleć
ze albo zemną coś nie tak but za ciężki albo auto z piepszone
kupowałem go od kolesia który zarzekał sie ze mu 11-12 w zimie pali po miescie !
Początkujący
 
Od: 5 mar 2008, 23:05
Posty: 8
Auto: M6 3,0 V6 2006 automat

Postprzez Nefar » 21 mar 2008, 15:27

kupowałem go od kolesia który zarzekał sie ze mu 11-12 w zimie pali po miescie !


Taaaa a świnie lataja. Chociaz... Gdyby sie zastanowic. Moze palic 12 jak bedziesz mial ciagle z gory... albo moze jakis żagiel?

Jak 12 w miescie moze palic 3.0 V6 podczas gdy zwykle 2.0 R4 pala 11-12 litrow? To awykonalne. Moja honda civic 1.4is palila zima 9-10 litrow.

Ford Mondeo ST220 dysponuje mocą 226 KM, przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 7,6 s, może jechać z prędkością 250 km/h i spala w mieście około 16 litrów benzyny


Skoro mamy taki sam silnik to jak w mazdzie ma on palic 12? Jak ktos tak pisze to albo ma syndrom szkota, niedowidzi albo jest poprostu stary i przekroczenie 80 powoduje stan przedzawalowy, albo wiekszosc jazdy jaka przypada na te 100km to poza miastem. W stosunku conajmniej 80% do 20%
21 L/ 100km [tiiit] FUEL ECONOMY.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 14:32
Posty: 157
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Nissan Murano 3.5 V6

Postprzez Riki » 21 mar 2008, 15:33

Maciej Loret napisał(a):Riki napisał:

33tkm przebiegu zeby


A tu 3,5 razy więcej.


Widzisz..... właśnie że nie :) ma tyle na 100%..... auto jak nowe (igła)

P.S
Koniec OT
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Karwoś » 21 mar 2008, 23:39

A mi 2.3 pali 15 w mieście i jakoś siętym nie przejmuje. Bo nie ma czym – znaczy się to LPG – alebenzyny spala 13 w mieście – więc pewnie 3.0 spalalo by mi 15-16 benzyny. a 13 jakbym go pchał z górki.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Maciej Loret » 22 mar 2008, 00:55

Riki napisał(a):
Maciej Loret napisał(a):Riki napisał:

33tkm przebiegu zeby


A tu 3,5 razy więcej.


Widzisz..... właśnie że nie :) ma tyle na 100%..... auto jak nowe (igła)


A co Ty możesz wiedzieć o moim aucie (gdybys nie zauważył o czym pisałem )... :D
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez amok3d » 22 mar 2008, 17:41

jeszcze jedno pytanie , czy V6 mozna zagazować , myślałem o instalacji IV lub V generacji ,
czy ten silnik ma bezpośredni wtrysk do cylindrów ?
Niepokonaną przeszkodą dla instalacji gazowych jest obecnie samochód z silnikiem wyposażonym w bezpośredni wtrysk benzyny do cylindrów. jak wygląda tu sytuacja ,
znajomy ma instalacje V generacji i chodzi to lepiej niż na benzynie !

znalazłem też opinie / bo podobno to silnik forda
Jerzy Maliński – Koalicja na rzecz Autogazu

Ford Mondeo produkowany od 2000 r. nie jest przystosowany do pracy z instalacją gazową. Materiały użyte w konstrukcji głowic silników uniemożliwiają długotrwałą pracę z zasilaniem LPG, dlatego producent samochodu nie zaleca montowania instalacji gazowej. Jazda Fordem Mondeo na autogazie może się skończyć naprawą główną silnika nawet po niewielkim przebiegu.
Początkujący
 
Od: 5 mar 2008, 23:05
Posty: 8
Auto: M6 3,0 V6 2006 automat

Postprzez Krstof82 » 22 mar 2008, 20:36

Mazda 6 1.8 na trasie 700km- 7.8l/100

Jazda raczej spokojna, momentami do 140, na autobanie 150-160-180 chwilami.

całkiem spoko,
Ciekawe jak będzie w mieście
Jeżeli wszystko masz pod kontrolą to znaczy że nie jedziesz jeszcze dostatecznie szybko...
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2008, 17:56
Posty: 42
Skąd: Jelenia Góra
Auto: GLA250 4Matic

Postprzez alf28 » 22 mar 2008, 20:44

amok3d napisał(a):Niepokonaną przeszkodą dla instalacji gazowych jest obecnie samochód z silnikiem wyposażonym w bezpośredni wtrysk benzyny do cylindrów.
hahaha jeszcze dwa latka i paliwo będzie wtryskiwane do kolektora wydechowego,aż się boje co będzie póżniej <lol>
amok3d napisał(a):Jazda Fordem Mondeo na autogazie może się skończyć naprawą główną silnika nawet po niewielkim przebiegu.

:]
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Blase » 22 mar 2008, 21:36

U mnie na Stag 300 spalanie LPG w Bristolu za ostatnie tankowania średnio 13,3l/100km :)

alf28 napisał(a):amok3d napisał:
Jazda Fordem Mondeo na autogazie może się skończyć naprawą główną silnika nawet po niewielkim przebiegu.

krzywy

Fordy nie przepadają za LPG, a ST220 szczególnie ;) Opinia znajomego gazownika.

amok3d napisał(a):znajomy ma instalacje V generacji i chodzi to lepiej niż na benzynie !

Poprawnie założona instalacja bezpośredniego wtrysku gazu w fazie ciekłej faktycznie może hulać lepiej niż przy zasilaniu silnika benzyną – problemem do niedawna były padające pompy zamontowane bezpośrednio w zbiornikach gazu (choć trochę to już poprawiono), oraz znikoma ilość instalatorów którzy zajmują się V generacją, nie mówiąc o tych którzy naprawdę się na tym znają. Dla zainteresowanych, dużo dobrych opinii słyszałem o www.eko-car.com
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2007, 23:49
Posty: 116 (0/1)
Skąd: Tychy/Bristol
Auto: Mazda 6 2,3 Hatchback '07

Postprzez alf28 » 22 mar 2008, 22:17

Blase napisał(a):Fordy nie przepadają za LPG, a ST220 szczególnie Opinia znajomego gazownika.

chodzi o ceramiczne gniazda zaworowe,ale nie ma to nic wspólnego z;
amok3d napisał(a):naprawą główną silnika

zalecano jest V generacja z dobrze umiejscowionumi wtryskami, lub na IV + lubryfikator cycuś.
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6