ECU a kompatybilność z różnymi wersjami.

Mazda6 2002–2007

Postprzez davidoff85 » 17 cze 2014, 12:35

Witam. Sorry za moją laikowatość ale chciałbym "usłuszeć" wasze zdanie na to zagadnienie.

Posiadam mazde 6 gg polift 2.0. Pytanie dotyczy ECU. Czy włożenie do madzi ECU z wersji przedliftowej bądź z wersji z silnikiem 1.8 może mieć jakiś wpływ na dzaiałanie mojego egzemplarza?

Problem dotyczy przerw między biegami co bylo tu opisywane lecz nie znalazlem odpowiedzi jednoznacznej. Niektórzy twierdzili ze taki urok mazdy ale wedlug mnie nie zawsze mialem taki problem. Problem dotyczy zmian biegu z 1 na 2 i w mniejszym stopniu z 2 na 3. Pozniej jest ok.

Czy wplyw na to moze miec wymienione ECU?
Początkujący
 
Od: 15 gru 2011, 22:35
Posty: 17
Skąd: okreg W-wa
Auto: Mazda 6 2.0 liftback 147km 2005, Grey

Postprzez misiek89 » 17 cze 2014, 17:16

Oczywiście każdy z tych silników ma inne ecu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 21:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez davidoff85 » 17 cze 2014, 17:24

Czyli np z przedlifta badz z 1.8 nie zadziala w mazdzie z silnikiem 2.0?
Początkujący
 
Od: 15 gru 2011, 22:35
Posty: 17
Skąd: okreg W-wa
Auto: Mazda 6 2.0 liftback 147km 2005, Grey

Postprzez misiek89 » 17 cze 2014, 17:28

W wielkim skrócie tak, jest inna mapa i to ma diametralny wpływ na silnik zresztą masz już zmienne fazy rozrządu a tamte silniki tego nie maja.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 21:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez davidoff85 » 17 cze 2014, 18:31

Źle sie wyraziłem. Czy taki ECU nie zadziała wogole, czy zadziała – ale nieprawidłowo?
Początkujący
 
Od: 15 gru 2011, 22:35
Posty: 17
Skąd: okreg W-wa
Auto: Mazda 6 2.0 liftback 147km 2005, Grey

Postprzez brodaM6 » 19 cze 2014, 09:52

W mojej M tez miał być inny ECU i przeplywomierz miał od Europy nie pasować ,a mogę od diesla wsadzić :D ,skrzynia 1,8 i 2,0 te same przełożenia ,misiek89 to pewne info ze przed fl nie było zmiennych faz rozrządu w 2,0.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 17:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez misiek89 » 19 cze 2014, 10:50

davidoff85 napisał(a):Czy taki ECU nie zadziała wogole, czy zadziała – ale nieprawidłowo?
Zadziała bo osprzęt jest taki sam w silnikach serii L ale 1.8,2.0,2,3 różnią się mapami, tak samo jest w 2.0 z przed fl i po, pamiętaj że wszystko da się zrobić dobrze ale to kosztuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 21:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez thing » 4 lip 2014, 13:16

Cześć, u mnie też prawdopodobnie jest wymagana wymiana ECU, ale z innego powodu.
Czy przy wymianie wystarczy wymienić tylko ECU z danej wersji, czy coś po za tym?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 22:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez Pioteq25 » 4 lip 2014, 13:30

Jeszcze jest immobilizer choć dokładnie nie wiem jak jest to sparowane z ECU.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 18:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6