Poradnik dla zainteresowanych kupnem Mazdy6

Mazda6 2002–2007

Postprzez dobrzyn22 » 3 lut 2014, 13:39

W poradniku tym chcemy zebrać najistotniejsze informacje z punktu widzenia potencjalnego nabywcy używanej Mazdy6 :

– Co należy koniecznie sprawdzić
– Na co zwracać szczególną uwagę
– Czego unikać



PROSZĘ O WSZELKIE WSKAZÓWKI, UWAGI, LINKI, ITP – WSZYSTKIE RZECZY, KTÓRE MOGĄ BYĆ PRZYDATNE DLA CHĘTNYCH DO ZAKUPU M6




Mazdę6 dzielimy zasadniczo na 2 generacje:

GG (czyli sedan/liftback):

sedan
Obrazek

liftback
Obrazek
orazGY (kombi)
Obrazek



W czerwcu 2005 "szóstka" przeszfa facelifting

Główne zmiany to:
zderzaki, kolor lamp( w poliftach ciemne wypełnienie), wzory felg, inna tapicerka, nowa konsola wewnątrz( w przedliftach srebrna, w poliftach grafitowa). Listę standardowego wyposażenia uzupełniły elektrycznie sterowane tylne szyby oraz system DSC.
W opcji pojawiły się natomiast nowe zestawy nagłośnienia, system bezkluczykowego otwierania oraz czujniki zmierzchu i deszczu.
Jeśli chodzi o mechanikę, to dodano 6-cio biegową skrzynię, oraz zaczęto montować filtry DPF w dieslach

Obrazek
przed liftingiem

Obrazek
po liftingu

Obrazek
przed liftingiem

Obrazek
po liftingu


Co należy koniecznie sprawdzić (i jak to zrobić) :

1. korozja

w M6 należy szczególnie przypatrzeć się:
* rantom tylnych nadkoli
* progom drzwi
* masce (od wewnętrznej str.)

Rdzawy nalot podwozia i śrub pod maską nie jest specjalnie uciążliwy. W wersjach po liftingu problem korozji jest mniejszy, ale również występujący.

*łączenie nadkola ze zderzakiem
Obrazek

*nadkola
Obrazek


2. woda w aucie

*Sprawdzamy pod dywanikiem pasażera ( z przodu ), czy nie jest tam nadmiernie wilgotno – jeżeli tak, oznacza to niedrożny odpływ skroplin z klimatyzacji

*Kontrola bagażnika (odchylamy osłony, sprawdzamy po bokach, w miejscu lewarka) – ślady wody oznaczają nieszczelność karoserii i/lub w okolicach tylnych lamp

Obrazek
Obrazek

*Kontrola progów – często otwory odpływowe są zatkane po wykonaniu dodatkowego zabezpieczenia antykorozyjnego podwozia. Warto odchylić plastikową osłonę od spodu progu i sprawdzić, czy nie wyleci woda
Obrazek

3. buchanie(dymienie) spalin i pary olejów spod korka wlewu oleju

Bezwzględnie przy zakupie diesla należy to sprawdzić – Jeżeli czujesz/ widzisz dymienie – może to oznaczać zbliżające się zatarcie silnika. Kontrolę przeprowadzamy na rozgrzanym, pracującym silniku.



Obrazek


4. Jazda próbna

* ściąganie auta w jedną ze stron – zawieszenie wymaga naprawy (wymiana górnego mocowania amortyzatora)

* sprawdź, czy kierownica jest ustawiona poprawnie w stosunku do kół

* sprawdź jak auto hamuje – po krótkiej przejażdżce dotknij (ostrożnie) każdej felgi. Jeżeli któraś felga jest wyraźnie cieplejsza, może to oznaczać popularny problem z zapiekającymi się zaciskami hamulcowymi

Obrazek

* sprawdź zegary (m.in.obrotomierz) – wskazówki powinny chodzić płynnie –"skokowe" działanie wskazówki/ek może oznaczać, że ktoś coś majstrował przy zegarach (np cofanie przebiegu)


* wspomaganie kierownicy – jeżeli słychać charakterystyczne wycie pompy od wspomagania ( przy rozgrzanym silniku ) przy skręcaniu kierownicą, oznacza to problemy z pompą wspomagania (najprawdopodobniej do wymiany)

* twardy pedał hamulca – po 2,3 naciśnięciach pedału hamulca robi się on twardy (przy odpalonym silniku), do tego mogą dochodzić zgrzyty/świst pompy podciśnienia (vacuum) – oznacza to zazwyczaj, że jej koniec jest już bliski – prawdopodobnie do wymiany będzie sprzęgło pomiędzy wałkiem rozrządu a wałkiem pompy, oraz trzeba będzie wyczyścić kanały olejowe w silniku.

* kontrola zużycia koła dwumasowego (diesle) – oznaki jego zużycia to m.in.: bicie lewarka i stuki/ zgrzyty skrzyni na biegu jalłwym, które cichną po wciśnieciu pedału sprzęgła

* wpadający w podłogę pedał sprzęgła – M6 ma dość "twardy" pedał sprzęgła – "wpadanie" lub "miękki" pedał sprzęgła oznacza, że do wymiany jest gumowy przewód w obwodzie sprzęgła

* haczenie przy zmianie biegów – najczęściej oznacza to konieczność dolania (a najlepiej wymiany) oleju w skrzyni biegów



5. Odpalanie


*skontroluj, czy przed odpaleniem pojawiają się wszystkie kontrolki (m.in. oleju, airbag, oraz DPF – w autach po 2006r) – zdarza się, że sprzedawcy jakieś zaklejają, żeby pozbyć się niewygodnego problemu).
Prawidłowy wygląd konsoli przy odpalaniu (Mazda 6 diesel, po liftingu – 2006rocznik):



6. Przebieg auta

Generalnie nie należy zbytnio wierzyć w podawany przebieg. Jedynym wiarygodnym źródłem są wydruki z ASO
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Wojtek » 3 lut 2014, 14:50

Perfekt... ;)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez brodaM6 » 3 lut 2014, 15:57

jest jeszcze jedna wersja nadwozia A-spec GG/GY i roznice widac golym okiem, to powinno być podkreslone jak i pakiety Aero EU ,widzialem poliftowego a-speca bez progów wyglądał codnie <lol> ciekawe czy go takiego kupili czy sam ktoś grzebal ,takie tam 3 grosze
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 17:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Wojtek » 6 lut 2014, 15:17

warto jeszcze wspomniec o umierajacym wspomaganiu...

na rozgrzanym silniku... wycie pompy wspomagania..

Dopisano 6 lut 2014, o 14:20:

czy zgrzyt/ swist z pompy podcisnienia w dieslu

Dopisano 6 lut 2014, o 14:22:

do tego jeszcze: jak sprawdzic kolo 2M w dieslu...
oznaki: bicie lewarka i stuki/ zgrzyty skrzyni na biegu jalowym... cichnace po wcisnieciu sprzegla
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez brodaM6 » 6 lut 2014, 17:10

Nie no Pachołki sponsorują ..... <lol> ......exclusive na stalowkach ........... <rotfl>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 17:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez []gk[] » 11 lut 2014, 21:04

Dodałbym gaśnięcie silnika tuż po odpaleniu + numer na zaworze SCV 006. Wymiana na nowy ~ 600 – 700 (!!) zł.
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2009, 17:16
Posty: 50
Skąd: Siedlce
Auto: Mazda 6, GY 2004r. 2.0D 136KM

Postprzez bieski » 11 lut 2014, 21:13

Sprawa SCV była już poruszana.

[]gk[] napisał(a):Wymiana na nowy ~ 600 – 700 (!!) zł.

Ciekawe gdzie? SCV to koszt jakieś 450 zł max.

No w sumie jak ktoś ma dwie lewe ręce to musi wybulić 150 – 250 zł ekstra :P
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 08:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez brodaM6 » 11 lut 2014, 21:39

Bieski nie każdy musi być uzdolniony manualnie :>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 17:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez bieski » 11 lut 2014, 22:08

No wiesz broda roboty na góra 15 minut (o ile piwa przy tym nie pijesz) :P
Nawet w ASO roboczogodzina tyle nie kosztuje :)
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 08:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez brodaM6 » 12 lut 2014, 09:29

Nie miałem na myśli siebie .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 17:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Wojtek » 15 lut 2014, 16:01

dobrzyn22 napisał(a):Jazda próbna

tutaj dodalbym "wpadajacy pedal w podlage..."
tzn. sprzeglo zawsze jest twarde a M6, ale zbyt miekki pedal i haczenie biegow podczas ich zmiany...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez dobrzyn22 » 16 lut 2014, 13:53

Wojtek napisał(a):tutaj dodalbym "wpadajacy pedal w podlage..."

<spoko>

Wojtek napisał(a): haczenie biegow podczas ich zmiany...

co masz tu na myśli konkretniej ? konieczność wymiany oleju w skrzyni, czy chodzi Ci o wspólne powiązanie wpadającego pedału i haczenie biegów?
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Wojtek » 16 lut 2014, 14:50

Czesto w ASO nie wymieniaja oleju..
ba, nawet nie doleja.. Wtedy w skrzyni susza....

tapatalk
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Przemo_323BJ » 19 lut 2014, 13:12

Do informacji o dymieniu z korka olejowego można dorzucić że rozwiązaniem tego problemu jest wymiana podkładek pod wtryskami. Koszt 60zl za podkładki. Problem częsty i łatwy w rozwiązaniu.
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2010, 19:53
Posty: 16
Auto: Jest: Mazda 6 2005 GY CD 136KM
Była: Mazda 323F BJ 1.6 98KM

Postprzez maselek » 24 maja 2014, 19:36

dobrzyn22, trochę zdjęć wcięło :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 19:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez dobrzyn22 » 25 maja 2014, 07:59

bo brałem je ogólnie z internetu, a nie były na naszym serwerze... spróbuję coś zadziałać
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez krzych » 14 wrz 2014, 08:33

Ja bym nieco ostrożnie podchodził do tych trzech naciśnięć pedału hamulca – o ile dobrze pamiętam, po trzecim nawet przy sprawnym wspomaganiu juz robi się nieco twardo (przynajmniej w dieslu).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez s4v4g3 » 18 wrz 2014, 08:25

Dodaj jeszcze korozję na słupkach drzwi oraz klapie bagażnika od wewnątrz.
u mnie ruda wyskoczyła w/na:
– maska od wewnątrz
– słupek drzwi (lewa strona)
– nadkola (obie strony)
– prawe tylne drzwi – rant drzwi (na dole) nie wiem jak inaczej to nazwać :D
Mam prawie wszystko zrobione – zostały tylko drzwi ...
No i kilka dni temu koleś zarysował mi przedni zderzak – kolejne malowanie eh...
Prawie całe auto już pomalowałem :O

Przemo_323BJ napisał(a):Do informacji o dymieniu z korka olejowego można dorzucić że rozwiązaniem tego problemu jest wymiana podkładek pod wtryskami. Koszt 60zl za podkładki. Problem częsty i łatwy w rozwiązaniu.


Koszt 60zł + wymiana + warto przy tym wyczyścić wtryski, kalibracja wtrysków, regulacja zaworów i wymienić uszczelkę pod "klawiaturą". Koszt to jakieś 500-600 zł z robocizną i częściami.
Wtedy masz się spokój na kolejne 50-60 tyś km.

P.S. sprzedaję autko za 4-5 tygodni (czekam na nową 6 :D) Ktoś chętny na kupno ? :)
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 23:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez Istreed » 21 lis 2014, 21:15

Jeszcze dodał bym jedno, jeśli wyjmujesz bagnet i olej jest czysty jak w benzynie = silnik świeżo po naprawie a jeśli ktoś chce go sprzedać to raczej mało fachowej tylko taniej.
Początkujący
 
Od: 28 paź 2011, 13:16
Posty: 27
Skąd: Katowice
Auto: M6 – 2003

Postprzez kivo » 28 lis 2014, 00:39

Czysty olej na bagnecie mi się bardzo podoba (w benzynie) – wcześniej np. w 626 DiTD przyzwyczajony byłem do brudnego :)

przy kupnie 6 warto też:
– sprawdzić czy prawidłowo działa roleta bagażnika w kombi (i czy wogóle jest),
– obejrzeć układ wydechowy czy nie jest pordzewiały zbyt mocno – jak jest to możliwe, że auto długo stało nieruchome,
– o ile się nie mylę, to odcień tylnego zderzaka w kilkuletnich 6 może być nie nieco inny niż reszty karoserii, zwłaszcza w kolorach ciemniejszych -identyczny odcień może chyba sugerować, że był malowany.
Początkujący
 
Od: 22 paź 2014, 12:26
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 6 GY, 2.0 benzyna, 147 KM, 2007 r.,

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6