Mazda6 (GG / GY) – Szybkie pytania – WAŻNA INFORMACJA, STR.313

Mazda6 2002–2007

Postprzez CLAU » 25 sie 2012, 16:31

Bardzo prosze o pomoc z tym wskaznikiem bo jest to niezmiernie wkur.... Juz serio wolalbym miec tuleje alboamortyzator do wymiany bo bym pojechal, kupil i wymienil a tu dzien w dzien jak jade wpieniam sie bo ciagle mi pokazuje pelny bak. Pozycze komus auto, pojedzie i stanie w polu no bo przeciez pokazywalo, ze jest paliwo...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 07:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Husarz » 25 sie 2012, 16:37

CLAU napisał(a):Bardzo prosze o pomoc z tym wskaznikiem bo jest to niezmiernie wkur.... Juz serio wolalbym miec tuleje alboamortyzator do wymiany bo bym pojechal, kupil i wymienil a tu dzien w dzien jak jade wpieniam sie bo ciagle mi pokazuje pelny bak. Pozycze komus auto, pojedzie i stanie w polu no bo przeciez pokazywalo, ze jest paliwo...


U mnie też tak pokazuje. Zalałeś do pełna, zrób jeszcze z 200 to zleci :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2012, 01:05
Posty: 22
Skąd: Letterkenny, Irlandia
Auto: Mazda 6, 1.8 Benzyna, 2003

Postprzez CLAU » 25 sie 2012, 16:44

Husarz napisał(a):
CLAU napisał(a):Bardzo prosze o pomoc z tym wskaznikiem bo jest to niezmiernie wkur.... Juz serio wolalbym miec tuleje alboamortyzator do wymiany bo bym pojechal, kupil i wymienil a tu dzien w dzien jak jade wpieniam sie bo ciagle mi pokazuje pelny bak. Pozycze komus auto, pojedzie i stanie w polu no bo przeciez pokazywalo, ze jest paliwo...


U mnie też tak pokazuje. Zalałeś do pełna, zrób jeszcze z 200 to zleci :)



No ale co to za rozwiązanie – po to ona tam jest i ma podziałkęaby informować mnie na bieżąco a nie kiedy ma kaprys. Na co mi lać 60 litrów jak mi ma pokazywać nagle co 200km stan. No nie róbmy sobie jaj, żeby w aucie z 2003r. nie działało prawidłowo takie urządzonko jak wskażnik paliwa a w 18 letnim golfiem wszystko było ok. No szanujmy się trochę.

Samochód jest dla mnie a nie ja dla samochodu i chcę to naprawić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 07:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Grucha » 25 sie 2012, 17:44

Sprawdż czy się pływak nie zawiesił – raz mi się to zdarzyło

Pozdrawiam
Grucha
 

Postprzez Wojtek » 25 sie 2012, 17:56

CLAU napisał(a):Bardzo prosze o pomoc z tym wskaznikiem bo jest to niezmiernie wkur....

a szukal kolega watkow o wskaznikach?
one wskazuja, a nie mierza... bylo juz to poruszane...

btw.
Husarz napisał(a):U mnie też tak pokazuje. Zalałeś do pełna, zrób jeszcze z 200 to zleci :)

u mnie tez tak bylo...
a jak przeszkadza, to niech kolega poszuka watku o kalibracji wskazowek... <głaszcze>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez CLAU » 25 sie 2012, 18:34

Wojtku, Clau czytał różne tematy o wskażnikach a były ze 3 różne i każdy rozdrobniony o czym innym i tak naprawdę w żadnym nie było żadnego DIY albo opisu z fixem na 100 % aby działało...

Aktualnie sprawa ma się tak:

1. zrobiłem test wskazówek zegarów, między innymi test wskażnika paliwa i wszystko płynnie się porusza i testuje się poprawnie. Na tej podstawie na amerykańskich forach o M6 mogę na szczęście wykluczyć problem z zegarami.

2. Nalatane 243 kilometry ale wskażnik ani drgnął.


W takim razie pozostaje mi klapka pod tylną kanapą. Mam nadzieję, że to wina jakiejś źle dopiętej kostki a jak nie to będę diagnozował pływak. Może w następny weekend zrobię z tego fotostory więc poproszę wtedy o przypięcie tego do FAQ.


Wybaczcie moją irytację, ale krew człowieka zalewa kiedy ma "nowe" auto, które śmiga pięknie ale w czasie jazdy jak nie ciągle pracuje silniczek prawego reflektora bo jest zepsuty, to wskażnik nie działa i są to takie głupoty ale przed samymi oczami, że strasznie kłują i tym samym irytują na potęge. Do tego między 1000 a 2000rpm jak chcę mocno przyśpieszyć, np. z drugiego biegu to silnik ma szarpnięcia. I teraz nie wiem czy jakiś filtr paliwa, czy świece, czy kable, czy aparat zapłonowy czy co tam jeszcze może być w Mazdzie. Auto w czerwcy po przeglądzie w ASO i wymianie filtrów i oleju na OE Mazdy (sprawdziłem przy okazji rozkręcenia przodu i zdjęcia zderzaka) i mi poszarpuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 07:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Wojtek » 25 sie 2012, 18:40

CLAU napisał(a):tak naprawdę w żadnym nie było żadnego DIY albo opisu z fixem na 100 % aby działało...

zmiana podswietlenia zegarow w M6 – tuning optyczny... masz opis zw zdjeciami...
a u nas gdzies opisalem jak kalibrowac ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez michal13 » 26 sie 2012, 14:11

Witam Potrzebuje pomocy!!!
Mam dziwne objawy i dziwną prace silnika.Jak utrzymuje stałe obroty to odcina prąd na cewce na jakąś sekundę, obrotomierz spada o jakieś 1000-1500 obr. po czym podnosi się z powrotem i na nowo spada i się podnoszą.Takie zachowanie jest w zakresie 2500-7000, nie zależnie jakie zadane są obroty co dziwne jak jednostajnie podnosze obroty to jest ok aż do końca zakresu. Poza tym przy tych wahaniach wskazówka obrotomierza często jak by żyła własnym życiem to spada do zera to się podnosi.
błędy na kompie: p0340 i c1119
czujnik położenia wałka wymieniony na nowy org. i nic żadnej poprawy.
wyczyściłem przepustnice,zawór egr, przepływkę, sprawdzone wszystkie wtyczki do czujników,podłożona cewka zapłonowa i nic, żadnej poprawy!!!
co może być przyczyną tak dziwnej pracy???
Początkujący
 
Od: 26 sie 2012, 12:57
Posty: 6
Auto: Mazda 6 liftback 2002r.
2,3 benzyna manual

Postprzez brodaM6 » 26 sie 2012, 14:40

Sprawdzałem dziś stan oleju w ASB i wyszło mi coś takiego dodam że jestem po dynamicznej wymianie oleju 3tygodnie temu.
Załączniki
Bez tytułu.png
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 17:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez rymko » 26 sie 2012, 17:21

Generalnie to po przejechaniu spokojnie 5 km, na odpalonym silniku, pozycja P, sprawdzasz poziom płynu w ASB – taki pomiar jest miarodajny. Tak więc z rysunku wynika, że masz za mało płynu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 13:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez brodaM6 » 26 sie 2012, 17:44

Zastanawia mnie jedno koleś z serwisu(USA) ustalał poziom oleju,nawet robił rónde próbną ,a było to 3 tydognie temu ,to albo z niego taki fach., zrobił mnie na 1,5 litra oleum,ewentualnie wyparował,bo jak dobrze pamietam to robił to na zapalonym silniku ,ja dziś tak 1 raz zmierzyłem poziom oleju i mnie zdziwiło,no chyba że trzeba było dać 11L.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 17:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Grucha » 26 sie 2012, 18:13

Podłącz ScanXL złap te 57 stopni bodajże i zmierz poziom , z doświadczenia wiem że takie pomiary na oko mogą być niemiarodajne

Pozdrawiam
Grucha
 

Postprzez Zigi86 » 27 sie 2012, 07:44

Co myślicie o CHIP Tuningu silnika benzynowego 2.0 147 KM np. tutaj ?
http://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Mazda-6-I
Czy gra jest warta świeczki ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 13:58
Posty: 274
Skąd: Łdz
Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM

Postprzez KrzychuM6 » 27 sie 2012, 12:55

Tez jestem ciekaw tej opini...

Szczegolnie jak to wyglada z silnikiem na gaz
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2012, 10:02
Posty: 122 (0/3)

Postprzez torba9 » 27 sie 2012, 17:14

Witam, kurcze pomóżcie bo albo nigdzie nie widzę, albo po prostu nie ma opisu jak wyczyścić zawór EGR konkretnie do mojego modelu madzi (citd 2,0 2002r) może ktoś z szanownych kolegów mnie pokieruje ??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lip 2012, 20:14
Posty: 8
Skąd: Bełchatów
Auto: mazda 6 citd 2002r.

Postprzez Wojtek » 27 sie 2012, 17:45

torba9 napisał(a):może ktoś z szanownych kolegów mnie pokieruje ??

dzial diesel MZR-CD jak juz ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez brodaM6 » 27 sie 2012, 18:07

No i masz babo placek.Jezdziłem dziś pół dnia M6 postawiłem ją na jakieś 2-3 godzinki ,musiałem do slkepu podskaczyć i wszystko był ok, ale po wyjściu ze sklepu i odpaleniu M6 nie chce mi zgasnąć check engine,przejrzałem pare wątków i jedno wiem na 100% musze go pod kompa podpiąć jutro, masakra już sie boje <płacze> choć może to być błachostka
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 17:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Grucha » 27 sie 2012, 18:18

Wrzuć nr błędu sam jestem ciekaw

Pozdrawiam
Grucha
 

Postprzez KrzychuM6 » 27 sie 2012, 21:23

Mozecie polecic jakies nadkola, ktore beda plastikowe lub z tworzywa twardego?

W "szukaj" nic ciekawego na ten temat nie znalazlem, a musze wymienic bo te co obecnie mam wchlaniaja wode i dlugo ja oddaja...

Na tyl takie beda pasowac?
http://allegro.pl/nadkole-nadkola-mazda-6-tylne-tyl-2002-2008-i2584648887.html

Na przod tez potrzebuje...

Pomozcie
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2012, 10:02
Posty: 122 (0/3)

Postprzez lukaszm » 27 sie 2012, 22:33

hej mam pytanko do osób posiadających silnik 1.8 przed liftem posiadacie pedał przyśpieszenia na lince czy elektroniczny? Występuje w waszych autach tempomat?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 20:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6