Mazda6 (GG / GY) – Informacje i opinie o modelu
mcbeth małe pytanko. Jesteś z Trójmiasta, więc znając tamtejszy ruch uliczny, musisz czasem w korkach stać i jeździć z małymi prędkościami. nie masz problemów z DPF-em i wypalaniem? Bo ja się trochę martwię.
- Od: 20 sty 2006, 16:37
- Posty: 183
- Skąd: Krypa
- Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)
I nie lepiej mieć automatu – nie męczy się człowiek z biegami
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Karwoś napisał(a):I nie lepiej mieć automatu zeby – nie męczy się człowiek z biegami
Z biegami jak z biegami, ale dzisiaj to chyba całe 25km (z firmy do domu) w korku stałem
Myślałem że lewa noga mi uschnie... czy sprzęgło też się wyrabia wraz z użytkowaniem?
PS dawali M6 Diesel w automacie?
Pozdor Myjk
Myjk napisał(a):PS dawali M6 Diesel w automacie?
Niestety nie dawali i nie dają. Ponoć każdy niemal klient w Brukseli pyta o taką opcję (też pytałem) a dealer ze smutną miną odpowiada: niestety. Część klientów odchodzi...
Szczerze powiedziawszy – gdybym miał robić większość przebiegu w mieście, nie kupiłbym diesla i nie kupiłbym manuala. Do moich potrzeb jest to fajny zestaw – ale w Brukseli dostałbym telepawki (nie tylko lewej nogi).
mcbeth małe pytanko. Jesteś z Trójmiasta, więc znając tamtejszy ruch uliczny, musisz czasem w korkach stać i jeździć z małymi prędkościami. nie masz problemów z DPF-em i wypalaniem? Bo ja się trochę martwię.
Wyniosłem się niedawno z Gdańska i mam teraz 20km do roboty. Połowę czasu spędzam w korkach. Wypalanie trwa 1-2 przejazdy (zależy kiedy się zacznie), a jak już się zacznie to staram się jechać >2krpm. Lampka DPF nie daje o sobie znać (tylko przy odpalaniu silnika).
magicadm napisał(a):Bolek napisał:
Niestety nie dawali i nie dają.
Najwyraźniej automatyczne przekładnie nie radziły sobie z takim momentem obrotowym
Podejrzewam, że automaty są projektowane na rynek amerykański a tam diesle nie są popularne. A co do momentu – przecież są konstrukcje europejskie z automatem.
Myjk napisał(a):Z biegami jak z biegami, ale dzisiaj to chyba całe 25km (z firmy do domu) w korku stałem
Myślałem że lewa noga mi uschnie... czy sprzęgło też się wyrabia wraz z użytkowaniem?
Trochę się wyrabia. Tylko nie wiem, czy sprzęgło, czy noga .
2B || !(2B) ? by mcbeth
- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
mcbeth napisał(a):Wyniosłem się niedawno z Gdańska i mam teraz 20km do roboty. Połowę czasu spędzam w korkach. Wypalanie trwa 1-2 przejazdy (zależy kiedy się zacznie), a jak już się zacznie to staram się jechać >2krpm. Lampka DPF nie daje o sobie znać (tylko przy odpalaniu silnika).
Dzięki uspokoiłem się trochę
Już kilka lat temu stojąc w potężnym korku pod Wenecją obiecałem sobie, że NIGDY nie kupię auta z manualem. Oczywiście kit z tego wyszedł, bo w grę wchodziła tylko szóstka, do której nie montuje się automatów (chodzi o diesla oczywiście). Żałuję trochę, bo mimo iż sporo jeżdżę po trasach, gdzie manualna skrzynia jest lepsza, to jednak większość przebiegu wykręcam w mieście, co przy manualnej doprowadza mnie do nielichej frustracji. nie rozumiem troche polityki japońskich firm. Czy to Accord, Avansis, czy M6, żadnego z tych wozów nie zamówisz w dieslu z automatem. Niemcy jakoś potrafią.
- Od: 20 sty 2006, 16:37
- Posty: 183
- Skąd: Krypa
- Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)
mcbeth napisał(a):Trochę się wyrabia. Tylko nie wiem, czy sprzęgło, czy noga
Haha, dobre To lewą nogę będę miał jak kulturysta a prawą jak chuchro, bo z gazem trzeba delikatnie.
Summit napisał(a):Niemcy jakoś potrafią.
Dokładnie, też tego nie kapuję. :/
Pozdor Myjk
Witajcie. Nareszcie ją odebrałem. Po prostu piękna.
Obsługa intuicyjna, wszystko pod ręką. Tylko...... jak uruchomić spryskiwacz reflektorów
pozdrawiam
Obsługa intuicyjna, wszystko pod ręką. Tylko...... jak uruchomić spryskiwacz reflektorów
pozdrawiam
- Od: 20 lut 2008, 13:10
- Posty: 9
- Skąd: Katowice
- Auto: M6 '07 120 PS kombi
Krzysztof.W napisał(a):Witajcie. Nareszcie ją odebrałem. Po prostu piękna.
Obsługa intuicyjna, wszystko pod ręką. Tylko...... jak uruchomić spryskiwacz reflektorów
pozdrawiam
No to nie intuicyjna...
Instrukcji oczywiście nie dostałeś
No i podstawowe pytanie: co odebrałeś?? Strzelam: samochód...
Pawnik napisał(a):No to nie intuicyjna... łoł
Instrukcji oczywiście nie dostałeś oczko
No i podstawowe pytanie: co odebrałeśpytajnik Strzelam: samochód...
Instrukcję oczywiście otrzymałem, ale w niej jest jakiś przełącznik, którego u mnie nie ma.
Liczę na inteligencję czytających, jeżeli wątek dotyczy mazdy 6, to nie pytałbym o hulajnogę.
- Od: 20 lut 2008, 13:10
- Posty: 9
- Skąd: Katowice
- Auto: M6 '07 120 PS kombi
Krzysztof.W napisał(a):Pawnik napisał(a):No to nie intuicyjna... łoł
Instrukcji oczywiście nie dostałeś oczko
No i podstawowe pytanie: co odebrałeśpytajnik Strzelam: samochód...
Instrukcję oczywiście otrzymałem, ale w niej jest jakiś przełącznik, którego u mnie nie ma.
Liczę na inteligencję czytających, jeżeli wątek dotyczy mazdy 6, to nie pytałbym o hulajnogę.
Dobra, podszedłeś mnie
Inteligencja mi mówi: kupiłeś polifta – instrukcję dostałeś do przedlifta...
W polifcie spryski reflektorów są uruchamiane przez dłuższe przytrzymanie wajchy spryskiwaczy szyb, albo co chyba piąte sprysknięcie szyby....
Uzupełnij profil, używaj często szukajki i ciesz się z nabytku.
Pozdr
Ostatnio edytowano 9 mar 2008, 23:09 przez Pawnik, łącznie edytowano 1 raz
Wczoraj wróciłem z wyjazdu narciarskiego. Prawie 2500km w tydzień. Po drodze zaliczyłem niezłą wichurę w Czechach i zupełnie zimowe warunki w Austrii (mroźne poranki z -15st i 20cm świeżego śniegu).
Kilka uwag:
1. Japończycy nie znają się na zimie. Nawiew powietrza na przednią szybę zaczyna się powyżej wycieraczek – w rezultacie odmarzają one jako ostatnie i przez długi czas nie da się z nich skorzystać. W tylnej szybie brakuje dodatkowej nitki grzewczej w miejscu 'parkowania' tylnej wycieraczki. Efekt podobny jak z przodu. Ciekawe czy w wersjach 'skandynawskich' jest tak samo??? Może trzeba było ściągać auto z Danii a nie z Niemiec....
2. Kontrola trakcji to przydatna sprawa. Bardzo ułatwia podjeżdżanie pod zaśnieżone górki, szczególnie jeżeli jest połączone z manewrowaniem. Obyło się bez zakładania łańcuchów – chociaż raz musiałem zrezygnować z podjazdu. M6 jednak swoje waży.
3. Spalanie średnie (silnik 2.0 benzyna) w trasie (4 osoby, pełen bagażnik, 'trumna' na dachu) między 8.5-9.0l przy prędkościach przelotowych 120-140 kmh.
4. Prędkościomierz zawyża o ok. 5-7 kmh w porównaniu z gps. Chyba największa różnica jest przy prędkościach w okolicy 130kmh. Przy licznikowym 200kmh gps pokazywał 195kmh...
5. Tempomat. Chyba jednak bardziej zabawka niż niezbędna funkcjonalność. Dobre bo prawa noga może odpocząć, ale nawet na autostradzie często trzeba go włączać/ wyłączać, zmieniać prędkość itd. Przy górzystym terenie skutecznie podwyższa spalanie. W sumie najbardziej się przydaje przy nie-autostradzie i częstych terenach zabudowanych/ ograniczeniach prędkości – ustawiam raz 50kmh i przy wjeździe w zabudowanych robie 'restore' i puszczam gaz a samochód spokojnie zwalnia i utrzymuje zadaną prędkość.
6. Fotele wygodne. W drodze powrotnej zrobiłem pod rząd 850kmh (2 dłuższe przerwy w trakcie). Głowa zmęczona ale dupsko i plecy w porządku.
7. Światła. Oświetlenie w M6 jest rewelacyjne – mówię o xenonach,ale myślę ze optyka w przypadku halogenów jest podobna. Światła mijania są rozstawione maksymalnie szeroko i to daje efekty – jezdnia jest równomiernie oświetlona, wszystko dobrze widać nawet przy mocnym opadzie. Właściwie nie ma potrzeby używania 'długich'. Jeżeli jest okazja, to po włączeniu drogowych ma się wrażenie, że masz lampy od lokomotywy a nie samochodu.
8. Klimatyzacja. Działa lepiej z przodu niż z tyłu – w zimie z tyłu jest chłodniej niż z przodu a w lato odwrotnie. W sumie klimatyzacja dwustrefowa nie powinna być dzielona kierowca/ pasażer (bo to bez sensu) tylko przód/ tył ... Ale nie spotkałem się jeszcze z takim rozwiązaniem.... przynajmniej w segmencie D.
Kilka uwag:
1. Japończycy nie znają się na zimie. Nawiew powietrza na przednią szybę zaczyna się powyżej wycieraczek – w rezultacie odmarzają one jako ostatnie i przez długi czas nie da się z nich skorzystać. W tylnej szybie brakuje dodatkowej nitki grzewczej w miejscu 'parkowania' tylnej wycieraczki. Efekt podobny jak z przodu. Ciekawe czy w wersjach 'skandynawskich' jest tak samo??? Może trzeba było ściągać auto z Danii a nie z Niemiec....
2. Kontrola trakcji to przydatna sprawa. Bardzo ułatwia podjeżdżanie pod zaśnieżone górki, szczególnie jeżeli jest połączone z manewrowaniem. Obyło się bez zakładania łańcuchów – chociaż raz musiałem zrezygnować z podjazdu. M6 jednak swoje waży.
3. Spalanie średnie (silnik 2.0 benzyna) w trasie (4 osoby, pełen bagażnik, 'trumna' na dachu) między 8.5-9.0l przy prędkościach przelotowych 120-140 kmh.
4. Prędkościomierz zawyża o ok. 5-7 kmh w porównaniu z gps. Chyba największa różnica jest przy prędkościach w okolicy 130kmh. Przy licznikowym 200kmh gps pokazywał 195kmh...
5. Tempomat. Chyba jednak bardziej zabawka niż niezbędna funkcjonalność. Dobre bo prawa noga może odpocząć, ale nawet na autostradzie często trzeba go włączać/ wyłączać, zmieniać prędkość itd. Przy górzystym terenie skutecznie podwyższa spalanie. W sumie najbardziej się przydaje przy nie-autostradzie i częstych terenach zabudowanych/ ograniczeniach prędkości – ustawiam raz 50kmh i przy wjeździe w zabudowanych robie 'restore' i puszczam gaz a samochód spokojnie zwalnia i utrzymuje zadaną prędkość.
6. Fotele wygodne. W drodze powrotnej zrobiłem pod rząd 850kmh (2 dłuższe przerwy w trakcie). Głowa zmęczona ale dupsko i plecy w porządku.
7. Światła. Oświetlenie w M6 jest rewelacyjne – mówię o xenonach,ale myślę ze optyka w przypadku halogenów jest podobna. Światła mijania są rozstawione maksymalnie szeroko i to daje efekty – jezdnia jest równomiernie oświetlona, wszystko dobrze widać nawet przy mocnym opadzie. Właściwie nie ma potrzeby używania 'długich'. Jeżeli jest okazja, to po włączeniu drogowych ma się wrażenie, że masz lampy od lokomotywy a nie samochodu.
8. Klimatyzacja. Działa lepiej z przodu niż z tyłu – w zimie z tyłu jest chłodniej niż z przodu a w lato odwrotnie. W sumie klimatyzacja dwustrefowa nie powinna być dzielona kierowca/ pasażer (bo to bez sensu) tylko przód/ tył ... Ale nie spotkałem się jeszcze z takim rozwiązaniem.... przynajmniej w segmencie D.
- Od: 18 mar 2007, 18:12
- Posty: 157
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 GY/LF
Pawnik napisał(a):W polifcie spryski reflektorów są uruchamiane przez dłuższe przytrzymanie wajchy spryskiwaczy szyb, albo co chyba piąte sprysknięcie szyby....
Spryski reflektorów uruchamiane są przez dwukrotny psik na szybę w krótkim odstępie.
Spryski... ładne słowo...
- Od: 18 mar 2007, 18:12
- Posty: 157
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 GY/LF
scichy napisał(a):Fotele wygodne. W drodze powrotnej zrobiłem pod rząd 850kmh (2 dłuższe przerwy w trakcie). Głowa zmęczona ale dupsko i plecy w porządku.
To jest chyba najwiekszy atut M6.
ps. mówisz, że śnieg ok. w Austrii? w którym rejonie byłeś i na jakich wysokościach, bo jeszcze w marcu chcę ( czyt.: muszę ) bryknąć..
ps. 2 w dieslu spalanie w takim układzie wynosi ok. 3 l. mniej ( wiem, bo testowałem)
Co do foteli moge sie odniesc troche. Fotele sa wygodne ale nietrwale. Kiedy ktos wiekszy wagowo jezdzi to gabki boczne puszczaja i robia sie piekne, poprostu fantastyczne odksztalcenia. Czuc szkielet fotela. Pierwszy raz z takim czyms sie spotykam z w tak mlodym aucie.
21 L/ 100km [tiiit] FUEL ECONOMY.
- Od: 5 mar 2007, 14:32
- Posty: 157
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Nissan Murano 3.5 V6
Nefar napisał(a):Co do foteli moge sie odniesc troche. Fotele sa wygodne ale nietrwale. Kiedy ktos wiekszy wagowo jezdzi to gabki boczne puszczaja i robia sie piekne, poprostu fantastyczne odksztalcenia. Czuc szkielet fotela. Pierwszy raz z takim czyms sie spotykam z w tak mlodym aucie.
Zauważ, że Twój fotel był robiony przez Meksykan . Nikt tu nie narzekał do tej pory na trwałość tapicerki.
Nie macie problemu z ustawieniem lusterka wstecznego? Głównie chodzi o wysokich kierowców.
Ja opuściłem na maksa siedzisko a i tak po oparciu głowy o zagłówek nie widzę wstecz...
Nie mogę wyregulować lusterka. Niby przy mocowaniu "nogi" jest zawias kolanowy,
ale u mnie jakby zablokowany. To jest ruchome (mam tym mocniej targać),
czy taki jakiś bubel wszystkich modeli? Boję się użyć siły coby nie złamać...
Ja opuściłem na maksa siedzisko a i tak po oparciu głowy o zagłówek nie widzę wstecz...
Nie mogę wyregulować lusterka. Niby przy mocowaniu "nogi" jest zawias kolanowy,
ale u mnie jakby zablokowany. To jest ruchome (mam tym mocniej targać),
czy taki jakiś bubel wszystkich modeli? Boję się użyć siły coby nie złamać...
Pozdor Myjk
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6