USA 2.3 automat vs manual 2.0 europa

Mazda6 2002–2007

Postprzez nomensuerte » 25 paź 2010, 22:09

Przyznam się, iż nie jestem pewien do końca czy wybrałem dobry dział, lecz kto jak nie posiadacze M6 lepiej mi doradzą.Przyznam, że z trudem uzbierałem odpowiednią kwotę i chce dokonać dobrego wyboru.
Proszę wyrazić swoją opinię i doradzić.
Zastanawiam się nad USA 2.3 automat albo 2.0 nasz(rocznik 2006-2007) nie ukrywam że faworytem moim jest USA , dodam też, że będę chciał montować instalację gazową.
Pytanie mam odnośnie:
1. Czy automat w tym modelu i roczniku jest problemowy i co sądzicie o automatycznej skrzyni biegów w M6?
2. Jeżeli chodzi o 2007r. Czy to że samochód nie był "bity" załatwia sprawę, czy warto zwrócić szczególną uwagę na coś...?
3.Jak się sprawuje 2.3 z LPG?
4. Jaki zakres cenowy nie powinien budzić podejrzeń?
Mam parę aut "na oku" przechodzę do oglądania więc proszę szczęśliwych i mniej szczęśliwych posiadaczy tego modelu o ewentualne uwagi zaczynam poszukiwania od aut sprowadzonych z USA.

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi, każda opinia jest dla mnie cenna.
nomensuerte
 

Postprzez Carpasja » 27 paź 2010, 18:45

moim zdaniem LPG w maździe to początek twoich problemów. Generalnie nie jestem zwolennikiem gazu więc może wypowiedzą się tu bardziej obeznani ale pamiętaj, że z gazem jest jak z paleniem papierosów. Niby na co dzień nic się nie dzieje, ale kiedyś za to zapłacisz <płacze>
Szukasz porządnego auta? Zadzwoń lub napisz do mnie
http://www.carpasja.pl
bartek@carpasja.pl

+48 691 180 000
Zobacz jak pracuje w TVN Turbo w programie Zawodowi Handlarze w I edycji, dostępne na http://player.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 cze 2010, 21:25
Posty: 83 (1/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: BMW E65 745i
BMW E38 725 TDS
Saab 9000 3.0 V6

Postprzez kowal8127 » 27 paź 2010, 20:40

carpasja napisał(a):moim zdaniem LPG w maździe to początek twoich problemów. Generalnie nie jestem zwolennikiem gazu <płacze>



Może to i lepiej że podchodzisz do tego w ten sposób jak i wiele innych osób to chociaż może nie będą podnosić cen LPG :) Ja miałem 4 auta przerobione na gaz dwa drugiej generacji i dwa sekwencja. Wszystko zależy jak ktoś zamontuje instalację i jaką. Nigdy z gazem nie miałem problemów w tym w Maździe a przejechałem nią 45 tys na LPG. Co konkretnie kolega ma na myśli mówiąc ze gaz to zło?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2010, 22:13
Posty: 53
Skąd: Nidzica
Auto: Mazda 6 2.0 16V Benzyna+LPG BRC

Postprzez IraZ » 27 paź 2010, 20:56

carpasja napisał(a):moim zdaniem LPG w maździe to początek twoich problemów.

Popieram w 100%. Galopuję na swojej już od marca tego roku i nie narzekam. 10l/100km w cyklu mieszanym jest do zniesienia. AT fajna sprawa, szczególnie w mieście choć na trasie także spisuje się na medal.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2010, 21:38
Posty: 910
Skąd: Chełm
Auto: CX-3 SP '16 41V
AWD AT 2.0 150KM

Postprzez Carpasja » 27 paź 2010, 21:27

zrobicie koledzy po 100 tysięcy to sie przekonacie. Zapytajcie kilku obecnych na forum mechaników to się dowiecie dlaczego. A gaz? cóż, jak coś jest na benzynę to na benzynie powinno jeździć. takie jest moje zdanie. Właściwości gazu są zgoła inne niż benzyny i ich wpływ na żywotność silnika nie są bez znaczenia. Oczywiście, żeby się o tym przekonać to po 100 tysiącach trzeba rozebrać silnik z gazem i bez i zobaczyć różnicę. Ja to widziałem i dziękuję za gaz.
Szukasz porządnego auta? Zadzwoń lub napisz do mnie
http://www.carpasja.pl
bartek@carpasja.pl

+48 691 180 000
Zobacz jak pracuje w TVN Turbo w programie Zawodowi Handlarze w I edycji, dostępne na http://player.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 cze 2010, 21:25
Posty: 83 (1/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: BMW E65 745i
BMW E38 725 TDS
Saab 9000 3.0 V6

Postprzez kowal8127 » 28 paź 2010, 08:53

carpasja napisał(a):zrobicie koledzy po 100 tysięcy to sie przekonacie.




Wiesz też znam kilku mechaników, którzy mają zupelnie inne zdanie na temat LPG i uważają że silnik na gazie zużywa się jednakowo jak na PB o ile nie mniej wszystko zależy od tego jak właściciel dba o auto. Co konkretnie widziałeś w tym silniku zepsutym przez LPG i ile już aut miałeś na LPG? Ja widziałem setki samochodów które nie jezdziły nigdy na LPG a miały silniki do wymiany nie przejeżdzając nawet 150 tys km. ;) Z własnej autopsji wiem że na LPG o ile się dba o wszystko samochód będzie służył tak samo długo jak na PB. Zobacz sobie kiedyś jak wygląda olej po przejechaniu 15 tys km na gazie a jak na benzynie. U mnie zwykle jest czyściutki i kolor nie odbiega praktycznie od nowego a na benzynie zawsze był czarny jak smoła. Przejechałem tą mazda prawie 50 tys. i jak na razie nie ma absolutnie żadnej różnicy w pracy silnika oprócz tego że na gazie samochód rozpędza się płynniej. Silnik nie bierze w ogóle oleju, moc jaka była taka jest a chyba już powinno się coś tam dziać skoro LPG niszczy silniki;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2010, 22:13
Posty: 53
Skąd: Nidzica
Auto: Mazda 6 2.0 16V Benzyna+LPG BRC

Postprzez Maciej Loret » 28 paź 2010, 10:02

carpasja napisał(a):zrobicie koledzy po 100 tysięcy to sie przekonacie.


1. Co z autami sprzedawanymi z fabrycznymi instalacjami?
2. Sa ludzie robiący więcej niż 100kkm autami z instalacjami gazowymi, którzy wciąż żyją
3. Są tacy, którzy być może nie dociągną do 100kkm, ale juz wcześniej różnica w cenie paliw wyrównała nie tylko koszt instalacji ale też koszt kolejnego silnika a być może nawet auta...
4. Ja nigdy nie jeździłem innym autem niż benzynowym ale zawsze przed zakupem kolejnego auta staram sie dowiedzieć jak sprawowałoby się ono na LPG i taxamo będzie z kolejnym autem...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 21:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Lorento » 28 paź 2010, 10:17

Maciej Loret napisał(a):
carpasja napisał(a):zrobicie koledzy po 100 tysięcy to sie przekonacie.


1. Co z autami sprzedawanymi z fabrycznymi instalacjami?
2. Sa ludzie robiący więcej niż 100kkm autami z instalacjami gazowymi, którzy wciąż żyją
3. Są tacy, którzy być może nie dociągną do 100kkm, ale juz wcześniej różnica w cenie paliw wyrównała nie tylko koszt instalacji ale też koszt kolejnego silnika a być może nawet auta...
4. Ja nigdy nie jeździłem innym autem niż benzynowym ale zawsze przed zakupem kolejnego auta staram sie dowiedzieć jak sprawowałoby się ono na LPG i taxamo będzie z kolejnym autem...


1. co z autami sprzedawanymi fabrycznie z silnikami diesla?
2. Są ludzie robiący więcej niż 100kkm dieslami i żyją
3. Są tacy co nie dociągna do 100kkm na dieslu ale wcześniej róznica w spalani uwyrównała im koszta
4. ja nigdy nie jeździłem autem innym niż benzynowym, ale zawsze przed zakupem staram się dowiedzieć jak sprawuje się ono z silnikiem diesla...

Brawo Loret za konsekwencję w kupowaniu habet o jak najmniejszym stopniu skomplikowania i obrzydzaniu diesli że takowe są.. <rotfl>
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 20:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez rymko » 28 paź 2010, 16:16

No to jeszcze wrzucę ciekawostkę na temat instalacji gazowej w M 6, o czym żaden montażysta <glupek2> nie wspomina, bo i po co.
Ze strony www czołowego światowego producenta instalacji gazowych – VSI PRINS:
Remarks
10th position chassisnumber = 8. Prins recommends to change the cylinderhead for LPG use.

Wymiana głowicy dyskwalifikuje gaz ze względu na koszt instalacji !!!
Landi Renzo – drugi czołowy producent – Omegas w ogóle nie jest w stanie poradzić sobie z dotryskiem, ze względu na brak odpowiedniego oprogramowania sterownika .
Pozostają więc zlepki instalacji mieżdunarodnych , które instalatorzy wciskają klientom, twierdząc , że będzie git. Dodając do tego "fachowy" montaż można się spodziewać samych rewelacji. Oczywiście, będzie jeżdzić , tylko jak i jak długo. :(
A wracając do wątku nomensuerte, wersje europejskie mają generalnie lepsze wyposażenie, więcej bajerów, ale jak chcesz benzynę w automacie to tylko 2.3 lub 3.0.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 13:23
Posty: 481 (2/5)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez Carpasja » 29 paź 2010, 00:47

rymko napisał(a):No to jeszcze wrzucę ciekawostkę na temat instalacji gazowej w M 6, o czym żaden montażysta <glupek2> nie wspomina, bo i po co.
Ze strony www czołowego światowego producenta instalacji gazowych – VSI PRINS:
Remarks
10th position chassisnumber = 8. Prins recommends to change the cylinderhead for LPG use.

Wymiana głowicy dyskwalifikuje gaz ze względu na koszt instalacji !!!
Landi Renzo – drugi czołowy producent – Omegas w ogóle nie jest w stanie poradzić sobie z dotryskiem, ze względu na brak odpowiedniego oprogramowania sterownika .
Pozostają więc zlepki instalacji mieżdunarodnych , które instalatorzy wciskają klientom, twierdząc , że będzie git. Dodając do tego "fachowy" montaż można się spodziewać samych rewelacji. Oczywiście, będzie jeżdzić , tylko jak i jak długo. :(
A wracając do wątku nomensuerte, wersje europejskie mają generalnie lepsze wyposażenie, więcej bajerów, ale jak chcesz benzynę w automacie to tylko 2.3 lub 3.0.


no i tyle w temacie. gaz do kuchenki, PB do baku papa

Po za OT ja chętniej kupiłbym 2.3 bo moc większa i frajda z jazdy też. Podejrzewam, że spalanie nie dużo większe, co do wyposażenia to loteria, nie ma reguły. Problemem jest tylko ta śmieszna akcyza 18,6%. Podatek od luksusu, który nie ma nic wspólnego z logiką fiskalną.
Szukasz porządnego auta? Zadzwoń lub napisz do mnie
http://www.carpasja.pl
bartek@carpasja.pl

+48 691 180 000
Zobacz jak pracuje w TVN Turbo w programie Zawodowi Handlarze w I edycji, dostępne na http://player.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 cze 2010, 21:25
Posty: 83 (1/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: BMW E65 745i
BMW E38 725 TDS
Saab 9000 3.0 V6

Postprzez enkai » 29 paź 2010, 01:21

10 pozycja w VIN to jak sądzę rok? Więc 8 w przypadku auta z 2007 Ci nie grozi.

Pytanie do purystów, którzy widzieli silniki po gazie. Czy to były silniki o które pytał autor wątku? Jakie instalacje? Czy ktoś wyjaśnił powód tego "wyglądu" czy przyjęto, że skoro jest gaz to on jest winowajcą?
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 18:22
Posty: 359 (3/1)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez Maciej Loret » 29 paź 2010, 08:57

carpasja napisał(a):no i tyle w temacie. gaz do kuchenki, PB do baku


a diesle na morza...?

enkai napisał(a):10 pozycja w VIN to jak sądzę rok?


Oficjalnie nie, ale często się zgadza...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 21:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6