Mazda6 (GG / GY) – Informacje i opinie o modelu

Mazda6 2002–2007

Postprzez Grzyby » 23 lip 2009, 10:21

Lorbas napisał(a):ten diesel to aż taka okazja

mocno w to wątpię :D
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez chmooreck » 23 lip 2009, 10:23

Lorbas napisał(a):
Klakier napisał(a):dziś została sprzedana Mazda w dieslu za 36 tyś z 2004 r. w stanie perfekcyjnym


Hmmm, to mnie tyle kosztowała moja Madzia z końca 2002 roku ze wszystkimi opłatami. Zakupiona u niemieckiego dealera BMW.
Czy ja przepłaciłem, a ten diesel to aż taka okazja...?

Należy chyba dodać: w stanie perfekcyjnym przez telefon i na zdjęciach ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1118 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Lorbas » 23 lip 2009, 10:25

:P Zapewne


Wracając do tematu.
Lekko pojawia sie ruda na nadkolach.
Mam zamiar na dniach podjechać do ASO Mazdy i sie upomnieć o tą akcje serwisową.
Tylko mam obawy, bo wszystkie wpisy w książce są robione w ASO Mazdy w Magdeburgu, ale ostatni wpis jest robiony w jakies firmie autoteilung..coś tam
Pewnie się przyczepią, że nie robiony ostatni w ASO...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez Myjk » 23 lip 2009, 10:28

Z pewnością miała też oryginalny przebieg 115 kkm i świeżo wymieniony rozrząd. :P
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Grzyby » 23 lip 2009, 10:48

Lorbas napisał(a):Pewnie się przyczepią

Jak pojedziesz to się dowiesz :)

Myjk napisał(a):świeżo wymieniony rozrząd

oczywiście kompletny razem z pompą wody, napinaczem i rolkami <lol>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Myjk » 23 lip 2009, 10:56

Grzyby napisał(a):oczywiście kompletny razem z pompą wody, napinaczem i rolkami

To obstawiamy, kiedy gość pojawi się z żalem i tekstem końcowym: "a Mazda miała być taka bezawaryjna!" <lol>
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Grzyby » 23 lip 2009, 11:00

ehhh, nikomu tego nie życzę. Ale ludzie naprawdę są naiwni i kupują auto "na wygląd".
Błyszczący, nieporysowany lakier, plastiki ociekające Plakiem, wyczernione opony, licznik z nieprawdopodobnie niskim przebiegiem i chętni walą drzwiami i oknami .....
No bo TAAAAKA OKAZJA ....
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez lech.b » 23 lip 2009, 12:53

Myjk napisał(a):natomiast system taki Mazda posiada, dla aut poliftowych czyli po 2005 roku.


Moja przedliftingowa 6 była sprawdzona w europejskim systemie Mazdy do rejestracji napraw w ramach akcji serwisowych, czyli przeglądów okresowych nie było, ale naprawy gwarancyjne były. Porównując przebieg z systemu oraz książki serwisowej wynikało, że przebieg się zgadza.

Dodam, że kupując Mazdę 6 Diesel z roku 2004 używaną, nie patrzyłem na okazje w stylu przebieg 80tys., raczej bliżej prawdy, czyli 5 letnie auto to od 150.000km w górę.
Początkujący
 
Od: 19 sty 2009, 13:25
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 Diesel Kombi 2004

Postprzez Klakier » 23 lip 2009, 12:59

Ja nie kupuję auta "na wygląd". Wiadomo, że odpicować można każdy, nawet najgorszy szrot, dlatego też pytam o pewne rzeczy na forum i sporo czytam, żeby jakiś "uczciwy" handlarz nie wcisnął mi badziewia.
Początkujący
 
Od: 21 lip 2009, 19:49
Posty: 4
Skąd: Płock

Postprzez 3man » 23 lip 2009, 22:30

Przepraszam za OT, ale w naszym kraju słowa handlarz i uczciwy niestety sie wykluczają ;P (nie obrażając ani handlarzy ani ludzi uczciwych :)) Najpewniejszy zakup to od pierwszego właściciela bez pośredników.
Wracając do tematu, potwierdzam co napisał lech.b. Kiedy sprawdzałem swoją przedliftową w serwisie, to także w systemie były tylko naprawy gwarancyjne i akcje serwisowe, które auto przeszło. Ew. jest jeszcze możliwość sprawdzenia po fakturach (np. jeżeli robiony był rozrząd to musiała być wystawiona faktura na części i robociznę), te faktury powinny być w systemie, nie koniecznie jednak powiązane z numerem rejestracyjnym czy VIN, ale chyba na pewno wystawione na właściciela auta. I podobnie jak u lech.b, moja 6tka z grudnia 2004 miała całkiem realny przebieg 135k. i kosztowała trochę więcej niż 36k PLN :P (nie wliczając kosztów sprowadzenia)
Co sprowadza nas do pierwszego stwierdzenia, jeżeli kupujesz od pewnego sprzedawcy, to książka serwisowa powinna być wystarczającym i godnym zaufania dokumentem. Aczkolwiek tam też nie ma wszystkiego (np. informacji o tym, że rozrząd był robiony, w książce serwisowej nie ma).

Powodzenia z zakupem.
Początkujący
 
Od: 8 lip 2009, 18:14
Posty: 13
Skąd: Wrocław
Auto: M6'04 GY MZR-CD

Postprzez Mateusz L » 24 lip 2009, 10:37

Kto przykleił temat o zakupie używanej GG, do opinii o GH????
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez magicadm » 25 lip 2009, 09:16

Mateusz L napisał(a):magicadm napisał:
polecam diesla

magicadm no właśnie nie polecasz

Pomroczność jasna mnie dopadła :)

Jasnę, że polecam benzyniaka, choć w najbliższym czasie czeka mnie najdroższa w tym silniku czynność serwisowa...wymiana oleju ;)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez 3man » 25 lip 2009, 11:21

Mateusz L napisał(a):Kto przykleił temat o zakupie używanej GG, do opinii o GH????


Podpisuję się pod tą uwagą i proszę moderatorów o poprawienie swojego błędu. Osobny wątek dotyczący GG/GY został niesłusznie doklejony do wątku o GH.
Początkujący
 
Od: 8 lip 2009, 18:14
Posty: 13
Skąd: Wrocław
Auto: M6'04 GY MZR-CD

Postprzez Grzyby » 25 lip 2009, 11:22

zaraz to spróbuję naprawić
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Lorbas » 25 lip 2009, 20:49

magicadm napisał(a):choć w najbliższym czasie czeka mnie najdroższa w tym silniku czynność serwisowa...wymiana oleju


Mnie również czeka. Masz jakiś typ oleju, bo wertuję forum i wkońcu już sam nie wiem jaki (pomijając firmowy Dexelia). Pare osób wspominało, że Castrol raczej nie. To jaki? Mobile, Shell, Lotos, Platinium?? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez Grzyby » 26 lip 2009, 19:06

Lorbas, może jednak nie będziemy w tym wątku zaczynać dywagacji olejowych?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Lorbas » 26 lip 2009, 23:24

Dlaczego pytasz, skoro znasz odpowiedź? :)

Co do oleju to chyba znalazłem już odpowiedź....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez junior21 » 18 sie 2009, 00:12

Witam.
Jestem nowy na forum. Od razu powiem, że nie znam się za dobrze na motoryzacji ponieważ nie bardzo pozwala mi na to czas. Zastanawiam się nad kupnem pojemnego kombi , jak najmniej awaryjnego, z silnikiem diesla. Całe swoje życie jeździłem samochodami vw (trochę mam ich już dosyć) i przyznam szczerze, że na temat samochodów japońskich zbyt wiele nie wiem. Poruszając temat kupna samochodu znajomi polecają mi właśnie samochody japońskie. Na zakup przeznaczyłem około 113 tys. zł. Swoje pytania kieruje głównie do posiadaczy nowej mazdy 6 kombi- czy warto wybrać właśnie ten model ? Czy jesteście z niego zadowoleni. Wiem że za podaną przeze mnie kwotę można kupić mazde 6 z silnikiem 2.0 140 km. Interesuje mnie jak spisuje się ten silnik? (chodzi głownie o awaryjność ale nie tylko). Nowa mazda 6 jest od niedawna i zastanawiam się czy nie wstrzymać się z zakupem, ponieważ mówią że nowo wpuszczane samochody mają potencjalnie dużą ilość "usterek" i czy nie poczekać na ulepszenia. Z góry przepraszam za offtop, forum jest bardzo rozbudowane i sam nie wiem gdzie ten temat umieścić, a wertując tematy dość mało jest o nowej 6tce w porównaniu ze starszą wersją. Za każdą odpowiedź z góry dziękuje.
junior21
 

Postprzez Yapa » 18 sie 2009, 01:13

junior21 napisał(a):zastanawiam się czy nie wstrzymać się z zakupem, ponieważ mówią że nowo wpuszczane samochody mają potencjalnie dużą ilość "usterek" i czy nie poczekać na ulepszenia.

moim zdaniem to do działu "kupuję mazdę", tudzież w opinie o GH – mod pewnie przeniesie...Wracając do pytania – dużo ludzie mówią, zawsze nowy model obarczony jest pewnym ryzykiem co do awaryjności niż sprawdzona, poprawiona, poliftowa konstrukcja, nikt nie jest jasnowidzem przecież. Ale też nowy model może długo i bezawaryjnie posłużyć i nie wykazywać wad wieku dziecięcego.
Silnik w GH akurat jest sprawdzoną jednostką z ( podobno ) ulepszonym DPF ( który miał trochę za uszami ). Na opinie o GH popatrz tu: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=53475
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez Globy » 18 sie 2009, 08:58

2-litrowy diesel to optymalne źródło napędu do "szóstki", podobnie jak 147-konna benzyna o tej samej pojemności. Kilka testów znajdziesz na stronie klubowej => http://www.mazdaspeed.pl/web/mazda/mazda.php?c=modele_6

Pamiętaj tylko, że do cyklu mieszanego (jazda po mieście) i do 20-30 tys. km rocznie często bardziej opłaca się benzyna (DPF zwiększa zużycie ropy w mieście, a serwis diesla też jest droższy – pasek). Pod względem usterkowości silnik plasuje się w czołówce, tak jak poprzednicy i ma przede wszystkim trwały osprzęt (turbo, wtryski, dwumas). Na pierwszej stronie działu Mazda 6 masz też temat o "grzechach młodości" modelu. Powodzenia <usmiech>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6