Mazda6 (GG / GY) – Informacje i opinie o modelu

Mazda6 2002–2007

Postprzez domin1979 » 9 cze 2009, 19:33

Prawie, bo jak się przymierzałem to trochę się problemów wyczytało :P

Z całą pewnością Mazda od Audi może się uczyć jak wykańczać wnętrze (materiały bo spasowania Maździe zarzucić nie można) czy jak robić zabezpieczenia antykorozyjne. Choć podobno w A4 schodzi farba z konsoli...
Tak czy inaczej kiedyś pewnie się z Audi zejdę ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Myjk » 9 cze 2009, 20:50

Ja prawdopodobnie za 4 lata, jak zakończę przygodę z Mazdą. :) Marzy mi się A6. Na A8 mnie nie stać.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez domin1979 » 9 cze 2009, 21:12

Myjk napisał(a):Ja prawdopodobnie za 4 lata, jak zakończę przygodę z Mazdą. usmiech

No to podobnie jak ja :) Tylko ja powiem O ILE zakończę przygodę z Mazdą :P
Jak mojej stuknie 5-tka trza się będzie rozglądać. Zobaczymy jeszcze co powie Mazda za 4 lata.

Myjk napisał(a):Marzy mi się A6. Na A8 mnie nie stać.
W używce wszystko jest możliwe, chyba, że chodzi o nówkę to wtedy jednak trochę szkoda kasy... Na wypasie A6 w 3 lata jak nic 100 koła w plecy ale czasami mówi się trudno :P
A8 czy Q7 jeszcze gorzej...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Riki » 10 cze 2009, 00:30

Myjk napisał(a):Marzy mi się A6.


mrrrr...
Myjk napisał(a):prawdopodobnie za 4 lata, jak zakończę przygodę z Mazdą

no proszę... to nie jestem sam :D (ale 626 zostaje – nigdy nie zostanie sprzedana) tyle, że Panowie.... ogarniam nieco inną półkę cenową.... <lol>

domin1979 napisał(a):jak nic 100 koła w plecy ale czasami mówi się trudno


j/w <lol>

3mam kciuki za spełnianie moto-marzeń...... ;) szkoda tylko, że (u mnie) Mazda się już do nich nie kwalifikuje... :(
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Myjk » 10 cze 2009, 07:32

Riki napisał(a):mrrrr...

Tak, ale wiesz, że ja tylko nowe. Nowa A6 w konfiguracji "akceptowalnej" to koszt min. 180 tk zł.
Trochę masakra. Toż to 1/3 domu.

Riki napisał(a):no proszę... to nie jestem sam

Nie jesteś, nie jesteś. ;)

Riki napisał(a):szkoda tylko, że (u mnie) Mazda się już do nich nie kwalifikuje...

U mnie niestety też nie, choć CX-7 mnie się nawet podoba (poza zegarami :P).
Zobaczymy. Jeszcze jest szansa Mazdy w postaci modelu 9. Może w końcu wyjdzie
i będzie czymś się wyróżniać poza wyglądem zewnętrznym.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Riki » 10 cze 2009, 11:41

Myjk napisał(a):Trochę masakra


masakra... ale jeśli ktoś dysponuje taką gotówką to chyba warto.

Myjk napisał(a):Nie jesteś, nie jesteś

Heh... Michał, dlaczemu nie kcesz już Mazzzdy? chyba z obecnej jesteś zadowolony ;)



Myjk napisał(a):będzie czymś się wyróżniać poza wyglądem zewnętrznym.

Oby nie w taki sposób jak obecna "trójka".. o ile GH przypadła mi mocno do gustu :) o tyle "3" nie.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Myjk » 10 cze 2009, 12:36

Riki napisał(a):Heh... Michał, dlaczemu nie kcesz już Mazzzdy? chyba z obecnej jesteś zadowolony

W zasadzie tak, ale wszystkiego trzeba w życiu spróbować... ;)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Riki » 10 cze 2009, 12:53

Myjk napisał(a):wszystkiego trzeba w życiu spróbować


<spoko>

Podzielam Twoje zdanie.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Cantore » 12 cze 2009, 12:47

Skoro o innych samochodach mowa, to warto przywołać Jaguara XF 3.0 Liter V6 Diesel S. W środku i na zewnątrz jest piękny, a osiągi super (6.4 s do 100m) przy niewielkim spalaniu: miasto/mieszane/trasa – 9.5/6.8/5.5.
Link do osiągów: http://www.jaguar.de/de/de/xf/models_pr ... brauch.htm
To marzenie, które może się kiedyś spełni :–)

p.s. jestem ciekaw, kto produkuje silniki do XF i czy jeszcze w innych markach samochodów są wykorzystywane. Wiecie może?
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2008, 15:10
Posty: 166 (0/2)
Auto: Mazda 6 (2004 r.), benzyna 2.0

Postprzez mcbeth » 12 cze 2009, 21:54

Riki napisał(a):Trec_Londyn napisał:
jak chcesz sie pocieszyc przejedz sie pasatem albo audi a4 wtedy zobaczysz co to znaczy glosno

akurat te dwa auta są znacznie cichsze od 6

Wiesz to ? Czy tylko snujesz domysły, bo 'u sąsiada trawa zawsze bardziej zielona' ?

Wg testu AutoBild z 12'05 w porównaniu M6 MZR-CD 121KM (f/l) i Passata 1.9TDI 105KM wyniki były jak następuje.
Głośność przy prędkości
kolejno: 50km/h 100km/h 130km/h
Passat 59dB 68dB 71dB
Mazda6 59dB 64dB 69dB
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Yapa » 12 cze 2009, 22:21

Riki napisał(a):masakra... ale jeśli ktoś dysponuje taką gotówką to chyba warto.

w korkach stoi tak samo jak inne – dla mnie 100 tyś. to max ile mógłbym dać za samochód – chyba, że jakiś kultowy – ale zwykłe jeździdła nie są tyle warte
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez Grzyby » 13 cze 2009, 02:09

mcbeth napisał(a):Passat 59dB 68dB 71dB
Mazda6 59dB 64dB 69dB

faktycznie Passat ZNACZNIE cichszy <lol>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez krzych » 13 cze 2009, 16:16

domin1979 napisał(a):Z całą pewnością Mazda od Audi może się uczyć jak wykańczać wnętrze (materiały bo spasowania Maździe zarzucić nie można)


Chyba nie do konca przyjrzales sie swojej Madzi. Ja jestem posiadaczem zaledwie cztery miesiace, a moge Ci pokazac przynajmniej kilkanascie "wtop" jesli chodzi o wnetrze (z zewnatrz samochod ogladam rzadko, wiec tu nie mam zdania). Bardzo wiele jest miejsc gdzie "wykladzina" nie przylega do samochodu, gdzie tworza sie charakterystyczne faldy, gdzie plastiki po nacisnieciu uginaja sie jakby nie byly przymocowane, gdzie plastiki wyginaja sie (!) same pod wplywem temperatury zapewne (tylne swiato stop pod dachem na klapie), gdzie zatrzaski puszczaja ("zatyczki" tylnych swiatel na klapie), gdzie oszczednosc zapinek powoduje, ze lekko ciagnac za miejsce gdzie spodziewalbys sie schowka, okazuje sie ze podnosisz cos, co jest "niepodnaszalne" (przy kupnie dwukrotnie sie na to nabralem) i tego rodzaju badziewia. Do tego tunel srodkowy jak sie o niego dobrze oprzec, ugina sie lewo/prawo, trzeszczy. Poduszka powietrzna kierowcy na slupku trzeszczy podczas jazdy (rzadko, ale jednak – jej plastik konkretnie), wiele osob juz mowilo o trzeszczeniu calego kokpitu na podszybiu. Generalnie spasowanie bardzo slabe jak dla mnie. Wszystko w zasadzie na lamiacych sie zapinkach (raz zdejmiesz bok drzwi i masz 50% zapinek do wymiany), ktory to bok buczy/pierdzi jak muzyke podglosze – po zdjeciu tapicerki okazalo sie, ze to nie ona, wiec pod blacha spasowanie tez kiepskie skoro od basow sie poluzowalo...

Musisz byc mocno zapatrzony w Mazde jeszcze skoro mowisz ze zlego spasowania jej sie nie da zarzucic – moje VW Polo rocznik 99 gdy sprzedawalem w styczniu 2009 nie trzeszczalo w ogole mimo swojego wieku 10 lat. Moja Mazda ma zaledwie niecale 3 lata i jest samochodem przynajmniej dwa razy drozszym. Skoro do VW ciezko porownac to nie smiem nawet porownywac do Audi...

PS. Moze stare mazdy 626 byly lepiej wykonane skoro juz porownuje do samochodu z 99 roku, ale jakos czytajac to forum, nie zauwazylem zeby bylo w nich lepiej niz w M6... Poprawcie mnie jesli sie myle. Niestety VW nadal jest ciche... (przyklad, Golf 4 rocznik 2005 moich rodzicow), choc psuje sie czesciej niz Polo 99 (ale nie czesciej niz Mazda 6 listopad 2006)

PS2. A tak na marginesie, jak spojrzalem pod spod kokpitu w mazdzie u kierowcy to oniemialem.... Brak "podlogi" kokpitu byl dla mnie szokiem w samochodzie za 100 tysi nowka. Oszczednosc rzedu 100-200 zl patrzac na koszty wykonania... a wszystkie kable na wierzchu, zwrotnica (tak to sie nazywa?) kierownicy narazona na kurz ktory przykleja sie do "smaru"... porazka Panowie, porazka. Nawet udalo mi sie raz noga zahaczyc o linke otwierania maski :P (a o wystajace ostre blachowkrety przy dzwigni otwierania maski kilka razy juz sie podrapalem i pytalem nawet w Auto-Ksiezyno o to, bo myslalem ze to jakas "samoroba" poprzedniego wlasciciela po crashu... okazalo sie, ze to wszystkie tak maja... porazka x 2)

PS3 Zauwazylem ze masz CX'a a nie GG? :P Tak czy inaczej, ja pisze o GY ktory bardziej podobny do GG niz CX.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Globy » 13 cze 2009, 20:14

Mazda 6 w swojej klasie ma jedno z najlepiej zmontowanych wnętrz. Owszem, stare Polo jest rzetelniej wykończone pod kątem montażu – również dzięki prostocie konstrukcji – ale polecam obmacać konkurencyjne samochody... A spinki to od dawna metoda japońców, dzięki czemu już 20 lat temu ich wnętrza nie straszyły wystającymi wkrętami.

Passat wygląda w tej kategorii kiepściutko => http://autofoto.pl/blogs/prezes/archive ... zgach.aspx

Wiele też zależy od subiektywnej opinii. Ostatnio z ciekawości jeździłem Vectrą C po lifcie i jestem pozytywnie zaskoczony. Materiały są trwałe (nie rysują się) i miękkie, a w rzadko którym samochodzie podsufitka ma tak mały luz. Co z tego, jak konsola środkowa i – zgroza – panel kierunkowskazów są tak szerokie, że zbiera mnie na wydalenie obiadu. Podłokietnik buja się lewo-prawo i to jedne z niewielu niedociągnięć, ale akurat dla mnie drażniące.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez krzych » 13 cze 2009, 21:39

Mazda 3 tez ma za szeroki tunel, kolano boli jak sie jezdzi ;). Ale zapewne masz racje, ze co rocznik to gorzej... Natomiast m. in. dlatego podalem przyklad Golfa 4 (prawie ten sam rocznik co mojej M6), zeby nie bylo ze tylko Polo i ze topornie ;). Fakt, nie bylo w Polo tylu "pierdolek" co w Madzi, ale jesli mam dodac do tego komfort (szeroki tunel) to w Madzi 4 uchwyty na kubki to jakas tragedia :D A schowkow jak na lekarstwo (a dodatkowo w te uchwyty nic poza puszka coli i mrozona herbata nie wlezie ;) ).

Moze generalnie lekko tragizuje, ale jesli tak to tylko lekko. W sumie, kasa za taki woz jest naprawde wielka, a wymagania takie malutkie... (bo co to za problem zrobic schowki czy wiecej spinek zeby sie wykladzina czy tunel nie ruszaly, lub oslone na kable pod kierownica? :) ). Mi chodzi glownie o "glupie" oszczednosci, ogolnie samochod jest bardzo mily (po za tym ze strach o ceny czesci i awaryjnosc diesla, ale poki co odpukac, jezdzi i tylko jesc wola). Chcialem sie tylko ustosunkowac jako deko obiektywny (bo juz poznalem Madzie na tyle zeby mowic, a jeszcze niedawno mialem kontakt z VW i mam nadal), zeby nowi "chetni" wiedzieli zanim sie przyjrza dokladnie :) (ja np przy kupnie niczego z tych wad w zasadzie nie zauwazylem – pospiech, "podniecenie"... coz... :) ).

Reasumujac, nie narzekam, ale perfekcja to to nie jest :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Globy » 13 cze 2009, 22:00

Cieszę się... Dostrzegać wady w tak perfekcyjny sposób jest sztuką, ale ważne, by plusy nie przesłoniły nam minusów ;) Niestety samochody z generacji na generację robią się coraz bardziej gówniane – ekologia. Ekologia naturalna i ekologia budżetowa. Nie wiem, może to sentymenty z dzieciństwa, ale kiedyś też materiały były twarde i nieprzyjemne, a jakoś wszystko robiło lepsze wrażenie. Człowiek zarył butem i nic nie piszczało, ani nie odpadało, wytarł szmatą i nie było śladu.

Starali się producenci, porywali się na używanie więcej materiału na drzwiach niż to konieczne itd. Na pocieszenie powiem Ci (biję się w pierś, że kiedyś na forum twierdziłem inaczej), że amerykańska wersja 6 niestety jest zauważalnie – dla takiego jakościowego zboczeńca jak ja – gorzej zmontowana i wykończona. Ja już zbieram na 500-kę spod znaku trójramiennej gwiazdy z wczesnych lat 90., by jeszcze przed śmiercią prawdziwej motoryzacji mieć w garażu pomnik prawdziwej jakości.

PS. Nie martw się o Diesla, lej dobrą ropę i rób przeglądy na czas. Te auta robią setki tysięcy km, o ile już nie mają kilku innych za sobą mimo młodego stan licznika <lol> 6 potrafi dużo znieść, choroby ma przewidywalne i bzdetne, a na plus można jeszcze zaliczyć bardzo trwałe zawieszenie.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez krzych » 13 cze 2009, 22:17

Fakt, zawieszenie mnie zadziwia :) O osprzecie diesla jednak wstrzymam sie z wypowiedziami, bo nie bylo jeszcze kropki nad i. Bedzie, opowiem. A co do Meroli, hm, moze bylbym chetny gdyby nie wpojone mi za mlodu odruchy wymiotne :D Taksiarze i dresiarstwo, teraz mi sie brzydki wydaje ;). Moze czas zakosztowac ekologii i zmienic na Tatę? (przynajmniej teoretycznie tanio – mialo byc, bo podobno nie jest...) – zartuje ;). Ja nadal nie wiem co bym chcial miec nastepnego. Jakos stare roczniki mi nie pasuja, boje sie ze bedzie dlubanina warsztatowa co chwile... (choc moze wlasnie sie myle...). Dzieki Globy za konstruktywne uwagi – jak zawsze :D

[edit] cos przesadzilem z emo – wyciete co niepotrzebne ;P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez mlun » 14 cze 2009, 12:06

500 SEC jest piękna i raczej dresa w nim prędko niezobaczysz:P
Początkujący
 
Od: 1 cze 2009, 14:28
Posty: 21
Skąd: Otwock
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI

Postprzez krzych » 14 cze 2009, 15:06

Oj, polemizowalbym czy juz nie widzialem, ale fakt, ladny wozik :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Maciej Loret » 15 cze 2009, 15:33

krzych napisał(a):Nawet udalo mi sie raz noga zahaczyc o linke otwierania maski :P


Gdzie jest ta cholerna linka? Parę dni temu wyjeżdżałem na wakacje i przy 190km/h otwarła mi się maska. Huk niezły... :D Oczywiście nie całkiem – zatrzymała się na zabezpieczeniu. Czyżbym jakoś zahaczył ową linkę? Tak się wystraszyliśmy, że już potem nie przekraczałem tej prędkości...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6