Mazda6 (GG / GY) – Informacje i opinie o modelu

Mazda6 2002–2007

Postprzez Maciej Loret » 27 gru 2008, 22:13

Placek napisał(a):Do tej pory chciałem kupić tylko Audi A4 ale po namowie znajomego mazda ma już 60% szans – poza tym z tego co widzę mazdy są mniej awaryjne a do tego tańsze w zakupie – chyba w Audi za dużo płaci się za markę.


Na pewno płaci się również za markę, ale chyba nie tylko... W Audi najfajniejszy jest ogromny wybór w każdym tego słowa znaczeniu – nadwozie od cabrio po kombi, napęd od przodu po 4x4, wyposażenie z działającymi nawigacjami, telewizorem i HGW czym jeszcze...

Placek napisał(a):No właśnie nie jest to moim wyznacznikiem, chcę mieć samochód od 130KM wzwyż ale za to porządnie utrzymany, bez skrzypień, trzasków i innych plastikowych historii.


Podejrzewam, że każde auto na naszych drogach po kilkudziesięciu kkm będziesz albo wyciszał albo się przyzwyczaisz albo podgłośnisz radyjko.


Placek napisał(a):Diesel nie koniecznie a przed Fl dlatego że kokpit znacznie bardziej mi pasuje ten czarny niż srebrny:) a tak na poważnie jak napisał wcześniej domin1979 , ta po FL ma już mniej usterek – potwierdzisz ??


Nie potwierdzam i nie zaprzeczam.
Diesla nigdy żadnego nie miałem i mieć raczej nie będę, chyba że benzyny nie będzie w sprzedaży...

Placek napisał(a):Mówisz że diesel po FL w cenie ok 45kzł to fikcja ?? jest kilka aukcji na mobile oraz otomoto .


Kupno zapuszczonego diesla skończy się tym, że albo auto pokochasz, będziesz płakał i płacił albo po pół roku sprzedasz i do końca życia będziesz narzekał na Mazdę, która niczemu nie będzie winna... Jak już koniecznie diesla, to porządny egzemplarz... Moje całkowicie prywatne zdanie na temat kupna auta (niekoniecznie Mazdy ani diesla) jest tu: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=65562
Dodam, że najtańszy w chwili obecnej egzemplarz po fl czyli 143KM, kosztuje w oficjalnej sieci dealerskiej w Niemczech ponad 15k euro. Oczywiście z prywatnych rąk można zaoszczędzić pewnie ze 2k euro...

Placek napisał(a):Widzę że jako własciciel 2.3 doradzasz benzynę – każdy silnik??


Każdy. O ile najważniejsza dla Ciebie jest bezawaryjność. Właściwie nie ma chyba żadnych powtarzalnych usterek w autach benzynowych, których nie byłoby w autach z silnikami diesla. A na odwrót już tak nie jest...

Placek napisał(a):chyba tylko coś z 141 lub 147KM ??


Po fl jest 147KM, wcześniej 141KM. Najtańszy benzynowy 2.0 147KM z ww. źródła kosztuje 11700 euro.

Placek napisał(a):To że skłaniam ise ku ropniakowi jest spowodowane tylko i wyłącznie jego 6-tym biegiem – w trasie to bajka – czy w benzynie tez moge liczyc na taki komfort wyprzedzania


6 bieg na autostradę jest jak najbardziej OK, ale nie służy li tylko do wyprzedzania...
W 2,3l benzynie czasy wyprzedzania będą podobne jak w mocniejszym dieslu przed fl, pod warunkiem maksymalnej możliwej redukcji biegu...
Ostatnio edytowano 27 gru 2008, 22:17 przez Maciej Loret, łącznie edytowano 2 razy
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez domin1979 » 27 gru 2008, 22:14

czy w benzynie tez moge liczyc na taki komfort wyprzedzania pytajnik
Możesz, tyko ni na 6 biegu, a np. 4-tym :)

Placek napisał(a):Co począć
Tu nie ma tak łatwo :P Sam musisz podjąć decyzję. Ja osobiście nie mogłem się rozstać z turbiną, a chciałem ciszę benzyniaka, więc turbo benz. opcja idealna.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Placek » 27 gru 2008, 22:17

domin1979 napisał(a):Cytat:
czy w benzynie tez moge liczyc na taki komfort wyprzedzania pytajnik
Możesz, tyko ni na 6 biegu, a np. 4-tym usmiech



Ale chyba nie mając cisze wewnątrz?? Pewnie 4-5tyś obrotów i ciągłe redukcje ??
Początkujący
 
Od: 27 gru 2008, 20:33
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: waham się

Postprzez domin1979 » 27 gru 2008, 22:50

Placek napisał(a):Ale chyba nie mając cisze wewnątrz?? Pewnie 4-5tyś obrotów i ciągłe redukcje pytajnik
No niestety... ale tego Maciej nie zrozumie choć na jego obronę powiem, że niektórzy właśnie to lubią!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Placek » 27 gru 2008, 22:53

Sprawa się klaruje

Mazda w dieslu przed FL nie miała 6 biegu zatem odpada !

Celować 2.0 diesla czy benzynę ?? przy tych przebiegach oraz dysponując tymi ok 48 tysiącami ??
Początkujący
 
Od: 27 gru 2008, 20:33
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: waham się

Postprzez domin1979 » 27 gru 2008, 23:06

Celować 2.0 diesla czy benzynę pytajnik przy tych przebiegach oraz dysponując tymi ok 48 tysiącami pytajnik
Jak dla mnie pytanie: celować w 2.0 diesla czy 2.3 benzynę...jedynie za dobrego polifta w dieslu trza mieć min. ok 13 tys. €.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Placek » 27 gru 2008, 23:10

A no to już jest dla mnie spoJednak 12,5kE to maks.

Z tego co czytam na forum to w 2.0 dieslu po mieście spalę ok 8L a zatem ile spale benzyny w 2.0 ??

2.3 to nie dla mnie – wystarczy te 147 KM a do tego mniejsze cło.

Boje się jedynie o trasę – samochód będzie czasami w niej bywał – czy sa jacyś użytkownicy 2.0 w benzynie
Początkujący
 
Od: 27 gru 2008, 20:33
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: waham się

Postprzez Maciej Loret » 27 gru 2008, 23:37

Placek napisał(a):A no to już jest dla mnie spoJednak 12,5kE to maks.

Z tego co czytam na forum to w 2.0 dieslu po mieście spalę ok 8L a zatem ile spale benzyny w 2.0 ??


Pewnie około 11l, ale dużo zależy od miasta, bo w warszawskich korkach może być 13l, a w "Koziej Wólce" może być 9l.

Placek napisał(a):Boje się jedynie o trasę – samochód będzie czasami w niej bywał – czy sa jacyś użytkownicy 2.0 w benzynie


Są, poszukaj jeśli się nie odezwą, zużycie paliwa również podawali... Myślę, że dużo się nie pomylę, jeśli typowe wartości, to 8l w trasie i 11l w mieście z odchyłkami +-1l w trasie i +-2l w mieście.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez domin1979 » 27 gru 2008, 23:59

Placek napisał(a):Z tego co czytam na forum to w 2.0 dieslu po mieście spalę ok 8L a zatem ile spale benzyny w 2.0 pytajnik
Tu bym na to nie liczył, norma 9 l i to w przedlifcie bez szaleństwa. Wszystko zależy tez od odcinków jakie pokonujesz, im dłuższe tym lepiej. Ja często gęsto robię po 3-4 km więc ekonomika diesla nie istnieje, mało tego ostatnio przez 50 km figurowało mi 11.2 spalania średniego bo przyszły krótki odcinki + przymrozki co uruchamia dogrzewacz. W takich warunkach benzyna prawdopodobnie bierze tp samo. W lato różnicaoscyluje tak jak pisałem ok. 1.5 litra.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Placek » 28 gru 2008, 00:17

Zatem wychodzi:

Diesel średnio
9l miasto
6l trasa

Benzyna
11l miasto
8l trasa

Z odchyłkami na cięższą stopę jak i emeryckie jazdy ??

Dzienne odcinki to 30km do i z pracy, do tego w tempie 40-50km/h.
Początkujący
 
Od: 27 gru 2008, 20:33
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: waham się

Postprzez Prusiak » 28 gru 2008, 02:10

Sceptycznie na to patrzac to kup dwa auta. Mazde po lifcie w dieslu do podrozowania + male autko (benzynke) do jezdzenia do roboty i idealnego stania w korkach ;) Mysle ze 50 tys. PLN starczy na zakupy.
Od lat wierny tylko japończykom...
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2008, 01:35
Posty: 113

Postprzez domin1979 » 28 gru 2008, 09:12

Placek napisał(a):Diesel średnio
9l miasto
6l trasa

Benzyna
11l miasto
8l trasa
Myślę, że się mniej więcej zgadza. Decyzja należy do Ciebie.
Prusiak napisał(a):Mazde po lifcie w dieslu do podrozowania + male autko (benzynke) do jezdzenia do roboty i idealnego stania w korkach oczko Mysle ze 50 tys. PLN starczy na zakupy.
Na zakup tego pierwszego i przy dobrych wiatrach tak :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Placek » 28 gru 2008, 12:23

Prusiak napisał(a):Sceptycznie na to patrzac to kup dwa auta. Mazde po lifcie w dieslu do podrozowania + male autko (benzynke) do jezdzenia do roboty i idealnego stania w korkach oczko Mysle ze 50 tys. PLN starczy na zakupy.


No żarty to sie Was trzymają :)

A tak na poważnie to mazda trochę mnie przeraziła spalaniem, w każdej wersji silnikowej.
Początkujący
 
Od: 27 gru 2008, 20:33
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: waham się

Postprzez Hieronim » 28 gru 2008, 12:58

spalanie zależy od buta .. mi benzyna 2.0 w kombi spalila 6,6 w trasie wg komputera. Wyjezdzam na sylwestra i bede dokonywal recnzych pomiarów to pochwalę się wynikami.

Jak na 1,5 t to jest bardzo mało. Po miescie teraz mam srednią 9,1
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 19:53
Posty: 152
Skąd: PL
Auto: Mazda 6 GG 2.0 2004

Postprzez Placek » 28 gru 2008, 13:03

Nogę mam raczej lekką ale wiadomo że diesel po rozgrzaniu lubi 2tys RPM. Benzyna raczej bez znaczenia.
Początkujący
 
Od: 27 gru 2008, 20:33
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: waham się

Postprzez magicadm » 28 gru 2008, 13:21

Placek napisał(a):A tak na poważnie to mazda trochę mnie przeraziła spalaniem, w każdej wersji silnikowej.

Moje 1.8 120KM w benzynie latem w trasie nigdy nie przekroczyło 6,5 l/100km. Teraz zimą pali z 0.5l więcej.
Zależy jak będziesz deptał.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Placek » 28 gru 2008, 13:27

Jesli chodzi o benzynę to interesował mnie 2.0 147KM a w mieście pewnie na luzie przy lekkiej nodze 10l:(
Początkujący
 
Od: 27 gru 2008, 20:33
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: waham się

Postprzez Maciej Loret » 28 gru 2008, 16:20

Placek napisał(a):Jesli chodzi o benzynę to interesował mnie 2.0 147KM a w mieście pewnie na luzie przy lekkiej nodze 10l:(


Raczej bym nie liczył na taki wynik w tej klasie/wielkości aut przy takim silniku. I znaczek na masce nie ma większego znaczenia. Moje auta z podpisu jeżdżone w bardzo podobnych warunkach (to samo miasto/godziny/trasy – szczególnie w mieście) zużywały odpowiednio w trasie i mieście 7,1/8,2/8,6 i 10,1/11,8/12,3 – wszystko w l/100km. Dlatego z mojego punktu widzenia nigdy nie kupuję aut z najmniejszymi silnikami.

Jedynym ratunkiem dla Ciebie jest miasto w postaci dłuższych odcinków przejeżdżanych jednorazowo, bez korków, na 5 biegu przy lekkiej nodze – wówczas 10l/100km jest chyba realne.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Placek » 28 gru 2008, 21:20

Maciej Loret napisał(a):Jedynym ratunkiem dla Ciebie jest miasto w postaci dłuższych odcinków przejeżdżanych jednorazowo, bez korków, na 5 biegu przy lekkiej nodze – wówczas 10l/100km jest chyba realne.



Jeżeli mówisz tu o benzynie .... że takie spalanie będę miał mazdą 6 to kosmos
jak dodam do tego korki w mieście pokonuję odcinki 30km x 2 trybem mieszanym (korek ,prosta etc – Warszawa) to pewnie 11-12l na luzie ??
Początkujący
 
Od: 27 gru 2008, 20:33
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: waham się

Postprzez Maciej Loret » 28 gru 2008, 21:27

Placek napisał(a):Jeżeli mówisz tu o benzynie .... że takie spalanie będę miał mazdą 6 to kosmos


Już pisałem. Takie będziesz miał każdym normalnym autem benzynowym w tej klasie pojemności/masy/mocy... Mazda nie ma tu nic do rzeczy... Dodam, że moje wyniki uzyskiwane są w mieście na w zdecydowanej większości 7km odcinkach do roboty i takich samych powrotach. Jazda raczej spokojna, mało świateł, ruch średni, mało wyprzedzania, klimatyzacja zawsze włączona, w aucie 1-2 osoby... Widać więc, że spalanie raczej łatwo zwiększyć niż zmniejszyć...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6