Mazda6 (GG / GY) – Szybkie pytania – WAŻNA INFORMACJA, STR.313
Witam
Mam pytanie. Jaki olej silnikowy kupić do Mazdy 6 benzyna 2.0 z 2006 roku, 180tys przebiegu. W tej chwili zalany jest jakis Castrol 5w40.
Jaki olej powinno sie lać do tego silnika.
Dzieki i pozdr
Mam pytanie. Jaki olej silnikowy kupić do Mazdy 6 benzyna 2.0 z 2006 roku, 180tys przebiegu. W tej chwili zalany jest jakis Castrol 5w40.
Jaki olej powinno sie lać do tego silnika.
Dzieki i pozdr
Czytałem ten wątek.
Dotyczy on wszystkich wersji modeli i silników.
Ja zadałem konkretne pytanie.
Może ktoś ma instrukcję w której jest podane jaki olej należy lać do mojego modelu i silnika.
Dotyczy on wszystkich wersji modeli i silników.
Ja zadałem konkretne pytanie.
Może ktoś ma instrukcję w której jest podane jaki olej należy lać do mojego modelu i silnika.
Witam,
Czy orientuje się ktoś w jakim zakresie powinna się mieścić sprawność amortzatorów na standardowej stacji kontroli (nie w ASO) w naszych szóstkach? Wiem, że we wszystkich samochodach ten zakres jest podobny, ale chodzi mi o to jakie wartości osiągacie na przeglądach i przy jakich ewentualnie zmieniacie?
pozdro
Czy orientuje się ktoś w jakim zakresie powinna się mieścić sprawność amortzatorów na standardowej stacji kontroli (nie w ASO) w naszych szóstkach? Wiem, że we wszystkich samochodach ten zakres jest podobny, ale chodzi mi o to jakie wartości osiągacie na przeglądach i przy jakich ewentualnie zmieniacie?
pozdro
-
z kropką nad z
- Od: 4 sty 2010, 22:12
- Posty: 3200 (146/242)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR
Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0
zemoj napisał(a):Czy orientuje się ktoś w jakim zakresie powinna się mieścić sprawność amortzatorów na standardowej stacji kontroli
Wiele osób twierdzi, że te procenty to tak naprawdę nie świadczą w 100% o stanie amortyzatorów...
Dobrym rozwiązaniem może być sprawdzenie samemu – naciskasz mocno karoserię w okolicy każdego koła po kolei – auto nie powinno "bujnąć" się więcej niż 2-3 razy max...
Niesprawne amory są przyczyną mniejszej przyczepności i hamowania.
Należy też pamiętać, że błędnym przekonaniem jest myślenie, iż nowy amortyzator posiada 100% sprawności.
Odpowiadając na Twoje pytanie – przyjęte jest, że wymina powinna nastąpić poniżej 40 % sprawności
Zigi86 napisał(a):u mnie były ostatnio w przedziale 70-80 %
to jest przeciętna/średnia wartość

Łukaszmasteraaa napisał(a): Co moze jej dolegac, gdy skręcam w lewo cos mi trze a jak odbijam w prawo juz nie trze, jest cisza tylko pomruk silniczka.jak mmyslicie zacisk by sie zapiekł
Obstawiam na łożysko piasty koła.
- Od: 21 maja 2012, 12:48
- Posty: 568
- Skąd: Legionowo
- Auto: Mazda 5 2.0 SPORT benzyna, 2010, CW LF
Wiem, że nowe stówy nie mają i wiem też, że wyniki z OSKP są orientacyjne, dlatego właśnie chcę poznać opinie samych użytkowników przy jakich wartościach odczuwają jakieś skutki zużycia i kiedy decydują się na zmianę
"Fachowcy" najczęściej wskazują właśnie 30-40% jako dolną granicę lub różnicę na jednej osi >20%.
Byłem dziś z ciekawości sprawdzić amory na stacji i tak: LP 66%, PP 69%, LT 57%, PT 48%, a diagnosta ocenił te wyniki jako bardzo dobre...
"Fachowcy" najczęściej wskazują właśnie 30-40% jako dolną granicę lub różnicę na jednej osi >20%.
Byłem dziś z ciekawości sprawdzić amory na stacji i tak: LP 66%, PP 69%, LT 57%, PT 48%, a diagnosta ocenił te wyniki jako bardzo dobre...
-
z kropką nad z
- Od: 4 sty 2010, 22:12
- Posty: 3200 (146/242)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR
Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0
bo masz dobrą strzałę, to stwierdził że dobre 
odczuwasz jakieś zmiany w prowadzeniu auta?
ode mnie pytanie na szybko, wie ktoś jakiego rodzaju są łożyska z tyłu w 2.3 kombi przedlift? i czy wymieniać oba czy tylko te huczące?
Dopisano 29 lip 2013, 19:01:
mógłbyś się angielską podzielić? mam wrażenie że mam to samo, ale dokumentacji nigdy za wiele
odczuwasz jakieś zmiany w prowadzeniu auta?
ode mnie pytanie na szybko, wie ktoś jakiego rodzaju są łożyska z tyłu w 2.3 kombi przedlift? i czy wymieniać oba czy tylko te huczące?
Dopisano 29 lip 2013, 19:01:
Shaarky napisał(a):Manual: Sam naprawiam Mazda 6 – ale po polsku (angielską wersję mam)
mógłbyś się angielską podzielić? mam wrażenie że mam to samo, ale dokumentacji nigdy za wiele
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Zmian w prowadzeniu raczej nie odczuwam, chociaż wydaje mi się, że ciężko wyczuć zużycie amorów w normalnym użytkowaniu, bo zużywają się one stopniowo i stopniowo też przyzwyczajamy się do ich słabnących właściwości (czyt. nie wyczuwamy tego).
Łożyska z tyłu są razem z piastą i niestety są drogie. Ja wymieniłem najpierw jedno – huczące, ale niedługo potem odezwało się drugie, więc koniec końców i tak trzeba było je wymienić.
Łożyska z tyłu są razem z piastą i niestety są drogie. Ja wymieniłem najpierw jedno – huczące, ale niedługo potem odezwało się drugie, więc koniec końców i tak trzeba było je wymienić.
-
z kropką nad z
- Od: 4 sty 2010, 22:12
- Posty: 3200 (146/242)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR
Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0
wejdź do działu "spotkania regionalne" -->wybierz swoje województwo i zerknij, czy tam nie ma wątku z polecanymi warsztatami i specami
Witam.
Czy manetkę od świateł można jakoś rozebrać?
Coś tam prawdopodobnie nie styka, przez co czasami wyłącza się podświetlenie deski i zegarów (światła świecą normalnie). Sprawdzane na postoju, przez kilkakrotne przekręcenie – więc raczej to nie jakaś luźna kostka.
Czy w ogóle jest sens to rozbierać, można tam coś po doginać?
W jednym wątku pisze, że ciężko się do tego dobrać.
Czy manetkę od świateł można jakoś rozebrać?
Coś tam prawdopodobnie nie styka, przez co czasami wyłącza się podświetlenie deski i zegarów (światła świecą normalnie). Sprawdzane na postoju, przez kilkakrotne przekręcenie – więc raczej to nie jakaś luźna kostka.
Czy w ogóle jest sens to rozbierać, można tam coś po doginać?
W jednym wątku pisze, że ciężko się do tego dobrać.
- Od: 7 paź 2011, 10:07
- Posty: 4
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 GY '03
2.0 16V (141KM) PB
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6