Mazda6 (GG / GY) – Szybkie pytania – WAŻNA INFORMACJA, STR.313

Mazda6 2002–2007

Postprzez HARY66 » 20 lip 2013, 21:39

Rozbierał ktoś webasto w M6, dokładnie chodzi mi o silniczek el. czy magnesy (2szt) są jakoś przyklejone do obudowy, bo u mnie siedzą luźno.
Początkujący
 
Od: 17 paź 2011, 00:14
Posty: 22
Skąd: LUBLIN
Auto: Mazda6 GY 121KM

Postprzez matthies » 20 lip 2013, 22:24

Kalimazda napisał(a):Witam mam pytanie trochę z innej beczki a mianowicie w maździe syna napełniłem klimę wymieniłem filtr przeciwpyłowy ,wprawdzie chłodzi ,nawiewy otwierają się prawidłowo ale na full bardzo słabo dmucha powietrze.Jeśli ktoś może pomóc będę bardzo wdzięczny,i jeszcze pytanie czy mocno jest skomplikowane rozebranie nawiewu(gdyby była taka konieczność). Pozdrawiam.

a sprężarkę ktoś kiedyś sprawdzał w jakiej jest kondycji?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez sorand » 21 lip 2013, 00:00

matthies napisał(a):a sprężarkę ktoś kiedyś sprawdzał w jakiej jest kondycji?

Ale sprężarka jest przy silniku? I czy ona ma wpływ na szybkość nawiewu czy na temperaturę nagrzewania/chłodzenia?
Mi wydaje się że to raczej wina wentylatora, filtr kabinowy itp.
Mazda 2003r. – pojeździmy zobaczymy.
Honda Civic sedan 1994r. 1,5B – 8 lat 285 tys.km, prawie zero usterek! Jest coś lepszego?
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2012, 18:40
Posty: 42
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda6 2.0 CITD 2003r 121KM RF5C

Postprzez zigu18 » 21 lip 2013, 11:14

No pewnie ze nie ma ona wpływu na szybkość nawiewu <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2012, 18:35
Posty: 360 (4/3)
Auto: Mazda 6
GG 2002 sedan
2.0 benzyna BRC

Postprzez prezes4real » 21 lip 2013, 13:27

Witam,
czy ktos z was ma takiego boxa w swojej mazdzie?
Załączniki
20130719_203455.jpg
Mazda 6, 2.0 diesel – 136 koni , rok prod. 2003 , sedan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2011, 20:43
Posty: 58 (0/2)
Skąd: Kołobrzeg
Auto: Mazda 6 , Sedan , 2003 rok ,
2,0 Diesel , 136 KM, Ver.Exclusive

Postprzez dobrzyn22 » 21 lip 2013, 13:30

a gdzie tu jest BOX?? – na aku??
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5243 (22/72)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez prezes4real » 21 lip 2013, 13:33

tak posadzilem go na aku
Załączniki
20130719_203148.jpg
Mazda 6, 2.0 diesel – 136 koni , rok prod. 2003 , sedan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2011, 20:43
Posty: 58 (0/2)
Skąd: Kołobrzeg
Auto: Mazda 6 , Sedan , 2003 rok ,
2,0 Diesel , 136 KM, Ver.Exclusive

Postprzez dobrzyn22 » 21 lip 2013, 14:50

Boxa ma trochę osób (m.in. ja ;) )... a co konkretniej chciałbyś się dowiedzieć ?? napisz też z jakiej firmy on jest, jak chcesz wiedzieć coś więcej
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5243 (22/72)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez KrzychuM6 » 21 lip 2013, 15:14

Powiedzcie mi czy hak z mazdy 3 pasuje do mazdy 6 po lifcie... Jak kupowalem auto to dostalem hak z 3 bo w mojej nie bylo i wrzucilem do bagaznika. Wczoraj sprawdzalem i wychodzi na to ze hak jest grubszy od mocowania... Zmierzylem i mocowanie ma 26.5mm. Takie jest oryginalne czy jednak mam dorabiane. Dodam, ze mam wyciany troche zderzak na mocowanie haku.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2012, 11:02
Posty: 122 (0/3)

Postprzez Shaarky » 21 lip 2013, 17:54

Mam pytanie dotyczące wskazań zasięgu komputera pokładowego.

Tankuje za 100zl. komputer pokazał ok. 240km zasięgu. Zrobiłem około 80 – 100 km i mnie więcej zasięg się zgadzal. Teraz podpalenie aku na chwile i wskazówka paliwa spadła do głębokiej rezerwy a komputer pokazuje 13km zasięgu. Co się dzieje? Tak jakbym stracił z 8-10 l paliwa nagle :cry:
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2012, 19:13
Posty: 420 (5/4)
Skąd: Żory
Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi Exclusive 2.0i 16V (147KM) 2007 Silver + PDC

Postprzez dobrzyn22 » 21 lip 2013, 18:00

komputer potrzebuje czasem kilkudziesięciu przejechanych kilometrów, aby poprawnie oszacować zasięg. Zmienia się on zależnie od stylu jazdy i rodzaju pokonywanej drogi(miasto/trasa).

Wskazania te można regulować(wątek dot ukrytych opcji komputera) w zakresie +/– 15% – jeżeli znacznie odbiegają od rzeczywistych średnich.

Zasięg jest podawany do osiągnięcia poziomu rezerwy(czasem jest różnica kilkanaście kilometrów).
Na samej rezerwie też przejedziesz, powiedzmy przeciątnie od 40-100 km, zależnie od wielu warunków

podpalenie aku na chwile

rozumiem, że chodzi o odpięcie aku ??
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5243 (22/72)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez prezes4real » 21 lip 2013, 19:49

tak wyglada ten box z bliska
na dole ustawienia , nie wiem czy dobre, dopiero co wczoraj go zamontowalem ...
jak ktos wie jak powinno byc ustalone niech napisze prawidlowe ust.tych suweczkow, teraz 1i2 jest po drugiej stronie cyfr. a 3i4 przy cyfrach
Załączniki
20130721_192633.jpg
20130721_192531.jpg
Mazda 6, 2.0 diesel – 136 koni , rok prod. 2003 , sedan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2011, 20:43
Posty: 58 (0/2)
Skąd: Kołobrzeg
Auto: Mazda 6 , Sedan , 2003 rok ,
2,0 Diesel , 136 KM, Ver.Exclusive

Postprzez dobrzyn22 » 21 lip 2013, 20:15

prezes4real napisał(a):nie wiem czy dobre, dopiero co wczoraj go zamontowalem ...

to instrukcji nie masz <co?>

montaż boxów/ chiptuning warto zlecać firmom, które mają możliwość zweryfikowania aktualnej mocy i przyrostów na hamowni.

W Twoim przypadku jest to "wróżenie z fusów" które ustawienie będzie najlepsze...

PS. u mnie, przy 10 – stopniowej regulacji najlepiej wszystko współgrało na średnich ustawieniach (poziom 4-6). Można mieć jeszcze kilka KM więcej (poziom 10) kosztem większego dymienia...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5243 (22/72)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez prezes4real » 21 lip 2013, 20:35

sadzilem ze dla silnikow 2.0 136koni sa te same ustawienia :(
Mazda 6, 2.0 diesel – 136 koni , rok prod. 2003 , sedan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2011, 20:43
Posty: 58 (0/2)
Skąd: Kołobrzeg
Auto: Mazda 6 , Sedan , 2003 rok ,
2,0 Diesel , 136 KM, Ver.Exclusive

Postprzez Hero » 21 lip 2013, 20:47

Witam
mam problem z klimą – nie działa. Jeszcze tydzień temu chłodziła ale od wczoraj niestety nic...
Nabijana była w czerwcu. jakiejś zadyszki dostała pare dni później i nie chciała odpalić ale zamieniłem przekaźnik pod maską i wszystko było ok przez prawie 1,5 miesiąca.
Teraz też kombinowałem z przekaźnikiem ale nie udało się.
Prosze podpowiedzcie co moge sam sprawdzić. Wiatrak na bank startuje.
Tak przy okazji może ktoś ma opis/ objaśnienie do skrzynki bezpieczników/ przekaźników?
Pozdr
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 21:41
Posty: 53
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136KM 2003r

Postprzez dobrzyn22 » 21 lip 2013, 20:59

Hero napisał(a):Tak przy okazji może ktoś ma opis/ objaśnienie do skrzynki bezpieczników/ przekaźników?


jest w instrukcji obsługi..dostępna także na forum <czytaj>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5243 (22/72)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Shaarky » 21 lip 2013, 21:09

dobrzyn22 napisał(a):rozumiem, że chodzi o odpięcie aku


Tak, oczywiście – wybacz pisałem z telefonu.

Jeśli chodzi o reszte co napisałeś to oczywiście, że jestem tego świadom, ale hmmm wygląda jakbym nagle tracił 8-10 litrów paliwa :/ drugi raz już tak mam (auto mam od wtorku...)

Teraz zalałem za 50zł i pokazało 130km – jestem ciekaw jakie wskazanie będzie jutro.

Ktos miał podoby problem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2012, 19:13
Posty: 420 (5/4)
Skąd: Żory
Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi Exclusive 2.0i 16V (147KM) 2007 Silver + PDC

Postprzez dobrzyn22 » 21 lip 2013, 21:18

Shaarky napisał(a):Teraz zalałem za 50zł i pokazało 130km – jestem ciekaw jakie wskazanie będzie jutro.

najpewniejsze rozwiązanie, to tankowanie do pełna i przeliczanie wyników spalania z dystrybutora -nie patrząc na wskazania komputera. Czasem pokazuje on wartości dalekie od rzeczywistego wyniku
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5243 (22/72)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Shaarky » 21 lip 2013, 21:27

Dodam tylko, że wskazówka poziomu paliwa też nagle spadła z jednej kreski na rezerwę (plus zapalona lampka) – to mnie najbardziej dziwi bo samo wskazanie kompa i tak traktuje z przymrużeniem oka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2012, 19:13
Posty: 420 (5/4)
Skąd: Żory
Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi Exclusive 2.0i 16V (147KM) 2007 Silver + PDC

Postprzez dobrzyn22 » 21 lip 2013, 21:35

Wystarczy, że trochę szybciej/agresywniej jechałeś przez kilkanaście km i to jest normalne.
Z 100 zł zatankowałeś ok. 18 litrów paliwa. Przyjmując spokojną jazdę, masz spalanie ok. 6 l/100, natomiast jazda w mieście bardziej agresywny styl – to już ok. 9 litrów/100 km...

Także po przejechaniu 100 km nie wiem czemu się dziwisz, że Ci się rezerwa zapala ?? Tak jak pisałem wcześniej – możesz na niej przejechać 40 km, a możes zi 100...

Przy okazji dodam od razu, że tankując do pełna -pierwsza połówka baku "schodzi" dużo wolniej niż druga (zapewne wynika to z kształtu baku)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5243 (22/72)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6