Mazda6 (GG / GY) – Szybkie pytania – WAŻNA INFORMACJA, STR.313
Kalimazda napisał(a):Witam mam pytanie trochę z innej beczki a mianowicie w maździe syna napełniłem klimę wymieniłem filtr przeciwpyłowy ,wprawdzie chłodzi ,nawiewy otwierają się prawidłowo ale na full bardzo słabo dmucha powietrze.Jeśli ktoś może pomóc będę bardzo wdzięczny,i jeszcze pytanie czy mocno jest skomplikowane rozebranie nawiewu(gdyby była taka konieczność). Pozdrawiam.
a sprężarkę ktoś kiedyś sprawdzał w jakiej jest kondycji?
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
matthies napisał(a):a sprężarkę ktoś kiedyś sprawdzał w jakiej jest kondycji?
Ale sprężarka jest przy silniku? I czy ona ma wpływ na szybkość nawiewu czy na temperaturę nagrzewania/chłodzenia?
Mi wydaje się że to raczej wina wentylatora, filtr kabinowy itp.
Mazda 2003r. – pojeździmy zobaczymy.
Honda Civic sedan 1994r. 1,5B – 8 lat 285 tys.km, prawie zero usterek! Jest coś lepszego?
Honda Civic sedan 1994r. 1,5B – 8 lat 285 tys.km, prawie zero usterek! Jest coś lepszego?
- Od: 7 lis 2012, 18:40
- Posty: 42
- Skąd: lubelskie
- Auto: Mazda6 2.0 CITD 2003r 121KM RF5C
Witam,
czy ktos z was ma takiego boxa w swojej mazdzie?
czy ktos z was ma takiego boxa w swojej mazdzie?
Mazda 6, 2.0 diesel – 136 koni , rok prod. 2003 , sedan
Boxa ma trochę osób (m.in. ja
)... a co konkretniej chciałbyś się dowiedzieć
napisz też z jakiej firmy on jest, jak chcesz wiedzieć coś więcej
Powiedzcie mi czy hak z mazdy 3 pasuje do mazdy 6 po lifcie... Jak kupowalem auto to dostalem hak z 3 bo w mojej nie bylo i wrzucilem do bagaznika. Wczoraj sprawdzalem i wychodzi na to ze hak jest grubszy od mocowania... Zmierzylem i mocowanie ma 26.5mm. Takie jest oryginalne czy jednak mam dorabiane. Dodam, ze mam wyciany troche zderzak na mocowanie haku.

Mam pytanie dotyczące wskazań zasięgu komputera pokładowego.
Tankuje za 100zl. komputer pokazał ok. 240km zasięgu. Zrobiłem około 80 – 100 km i mnie więcej zasięg się zgadzal. Teraz podpalenie aku na chwile i wskazówka paliwa spadła do głębokiej rezerwy a komputer pokazuje 13km zasięgu. Co się dzieje? Tak jakbym stracił z 8-10 l paliwa nagle :cry:
Tankuje za 100zl. komputer pokazał ok. 240km zasięgu. Zrobiłem około 80 – 100 km i mnie więcej zasięg się zgadzal. Teraz podpalenie aku na chwile i wskazówka paliwa spadła do głębokiej rezerwy a komputer pokazuje 13km zasięgu. Co się dzieje? Tak jakbym stracił z 8-10 l paliwa nagle :cry:
komputer potrzebuje czasem kilkudziesięciu przejechanych kilometrów, aby poprawnie oszacować zasięg. Zmienia się on zależnie od stylu jazdy i rodzaju pokonywanej drogi(miasto/trasa).
Wskazania te można regulować(wątek dot ukrytych opcji komputera) w zakresie +/– 15% – jeżeli znacznie odbiegają od rzeczywistych średnich.
Zasięg jest podawany do osiągnięcia poziomu rezerwy(czasem jest różnica kilkanaście kilometrów).
Na samej rezerwie też przejedziesz, powiedzmy przeciątnie od 40-100 km, zależnie od wielu warunków
rozumiem, że chodzi o odpięcie aku
Wskazania te można regulować(wątek dot ukrytych opcji komputera) w zakresie +/– 15% – jeżeli znacznie odbiegają od rzeczywistych średnich.
Zasięg jest podawany do osiągnięcia poziomu rezerwy(czasem jest różnica kilkanaście kilometrów).
Na samej rezerwie też przejedziesz, powiedzmy przeciątnie od 40-100 km, zależnie od wielu warunków
podpalenie aku na chwile
rozumiem, że chodzi o odpięcie aku
tak wyglada ten box z bliska
na dole ustawienia , nie wiem czy dobre, dopiero co wczoraj go zamontowalem ...
jak ktos wie jak powinno byc ustalone niech napisze prawidlowe ust.tych suweczkow, teraz 1i2 jest po drugiej stronie cyfr. a 3i4 przy cyfrach
na dole ustawienia , nie wiem czy dobre, dopiero co wczoraj go zamontowalem ...
jak ktos wie jak powinno byc ustalone niech napisze prawidlowe ust.tych suweczkow, teraz 1i2 jest po drugiej stronie cyfr. a 3i4 przy cyfrach
Mazda 6, 2.0 diesel – 136 koni , rok prod. 2003 , sedan
prezes4real napisał(a):nie wiem czy dobre, dopiero co wczoraj go zamontowalem ...
to instrukcji nie masz

montaż boxów/ chiptuning warto zlecać firmom, które mają możliwość zweryfikowania aktualnej mocy i przyrostów na hamowni.
W Twoim przypadku jest to "wróżenie z fusów" które ustawienie będzie najlepsze...
PS. u mnie, przy 10 – stopniowej regulacji najlepiej wszystko współgrało na średnich ustawieniach (poziom 4-6). Można mieć jeszcze kilka KM więcej (poziom 10) kosztem większego dymienia...
sadzilem ze dla silnikow 2.0 136koni sa te same ustawienia 
Mazda 6, 2.0 diesel – 136 koni , rok prod. 2003 , sedan
Witam
mam problem z klimą – nie działa. Jeszcze tydzień temu chłodziła ale od wczoraj niestety nic...
Nabijana była w czerwcu. jakiejś zadyszki dostała pare dni później i nie chciała odpalić ale zamieniłem przekaźnik pod maską i wszystko było ok przez prawie 1,5 miesiąca.
Teraz też kombinowałem z przekaźnikiem ale nie udało się.
Prosze podpowiedzcie co moge sam sprawdzić. Wiatrak na bank startuje.
Tak przy okazji może ktoś ma opis/ objaśnienie do skrzynki bezpieczników/ przekaźników?
Pozdr
mam problem z klimą – nie działa. Jeszcze tydzień temu chłodziła ale od wczoraj niestety nic...
Nabijana była w czerwcu. jakiejś zadyszki dostała pare dni później i nie chciała odpalić ale zamieniłem przekaźnik pod maską i wszystko było ok przez prawie 1,5 miesiąca.
Teraz też kombinowałem z przekaźnikiem ale nie udało się.
Prosze podpowiedzcie co moge sam sprawdzić. Wiatrak na bank startuje.
Tak przy okazji może ktoś ma opis/ objaśnienie do skrzynki bezpieczników/ przekaźników?
Pozdr
- Od: 18 paź 2012, 21:41
- Posty: 53
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136KM 2003r
Hero napisał(a):Tak przy okazji może ktoś ma opis/ objaśnienie do skrzynki bezpieczników/ przekaźników?
jest w instrukcji obsługi..dostępna także na forum

dobrzyn22 napisał(a):rozumiem, że chodzi o odpięcie aku
Tak, oczywiście – wybacz pisałem z telefonu.
Jeśli chodzi o reszte co napisałeś to oczywiście, że jestem tego świadom, ale hmmm wygląda jakbym nagle tracił 8-10 litrów paliwa :/ drugi raz już tak mam (auto mam od wtorku...)
Teraz zalałem za 50zł i pokazało 130km – jestem ciekaw jakie wskazanie będzie jutro.
Ktos miał podoby problem?
Shaarky napisał(a):Teraz zalałem za 50zł i pokazało 130km – jestem ciekaw jakie wskazanie będzie jutro.
najpewniejsze rozwiązanie, to tankowanie do pełna i przeliczanie wyników spalania z dystrybutora -nie patrząc na wskazania komputera. Czasem pokazuje on wartości dalekie od rzeczywistego wyniku
Dodam tylko, że wskazówka poziomu paliwa też nagle spadła z jednej kreski na rezerwę (plus zapalona lampka) – to mnie najbardziej dziwi bo samo wskazanie kompa i tak traktuje z przymrużeniem oka.
Wystarczy, że trochę szybciej/agresywniej jechałeś przez kilkanaście km i to jest normalne.
Z 100 zł zatankowałeś ok. 18 litrów paliwa. Przyjmując spokojną jazdę, masz spalanie ok. 6 l/100, natomiast jazda w mieście bardziej agresywny styl – to już ok. 9 litrów/100 km...
Także po przejechaniu 100 km nie wiem czemu się dziwisz, że Ci się rezerwa zapala
Tak jak pisałem wcześniej – możesz na niej przejechać 40 km, a możes zi 100...
Przy okazji dodam od razu, że tankując do pełna -pierwsza połówka baku "schodzi" dużo wolniej niż druga (zapewne wynika to z kształtu baku)
Z 100 zł zatankowałeś ok. 18 litrów paliwa. Przyjmując spokojną jazdę, masz spalanie ok. 6 l/100, natomiast jazda w mieście bardziej agresywny styl – to już ok. 9 litrów/100 km...
Także po przejechaniu 100 km nie wiem czemu się dziwisz, że Ci się rezerwa zapala
Przy okazji dodam od razu, że tankując do pełna -pierwsza połówka baku "schodzi" dużo wolniej niż druga (zapewne wynika to z kształtu baku)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6