Mazda6 (GG / GY) – Szybkie pytania – WAŻNA INFORMACJA, STR.313
damian1s napisał(a):Na zderzaku mam czujniki, ale myślałem, że to tylko atrapy. Gdzie znajduję lub powinien się znajdować sterownik i "pikacz"?
Zobacz, czy od czujników wychodzą przewody, wtedy będziesz wiedział, czy to atrapy
Sterownik powinien znajdować się na drugim końcu przewody ze zdjęcia. Natomiast pikacz w samym sterowniku lub na końcu innego przewodu wychodzącego z centralki.
brodaM6 napisał(a):455 wyciek oparów paliwa
sprawdziłeś układ dolotowy pod względem nieszczelności lub pęknięty któryś z wężyków podciśnienia? , jak dolot w porządku to myślę jeszcze nad sprawdzeniem purge valve ,
http://www.mazda3forums.com/showpost.ph ... ostcount=5
od korka wlewu błąd to P0456
http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=p ... NuFpg-hVZg
-
Arkadius 73
Witam,
Mam szybkie pytanie związane z dziwnym dźwiękiem (buczy jak transformator?) w środku i pod maską.
(dodam M6 SW, GY, diesel 2l, 120 km)
Wygląda to tak
– po przekręceniu kluczyka, bez odpalenia pojawia się dźwięk.
– źródło dobiega jakby gdzieś zza deski na środku, jak otworzy się maskę odgłos dobiega zza silnika niby bliżej strony kierowcy i jest wyraźniejszy niż w środku.
– dźwięk jest jednostajny (czasami minimalnie skoczy amplituda, ale nie da się odtworzyć momentu, np zauważyłem to przy włączeniu klimy, zmianie prędkości wentylatorów, albo przy włączeniu webasto... ale nie powtarza się to zawsze więc może być to przypadkowe)
– po odpaleniu dźwięk nadal jest i nie ważne czy zimny czy ciepły silnik
– komputer nie wyrzuca błędów i wszystko działa jak powinno
Może ktoś wie co wywołuje ten dźwięk.
Proszę ewentualnie o naprowadzenie mnie na źródło ( przeszukałem forum znalazłem podobne tematy ale nie w szóstce i nie do końca pokrywające się z tym jak to opisałem ). Z góry dzięki.
Mam szybkie pytanie związane z dziwnym dźwiękiem (buczy jak transformator?) w środku i pod maską.
(dodam M6 SW, GY, diesel 2l, 120 km)
Wygląda to tak
– po przekręceniu kluczyka, bez odpalenia pojawia się dźwięk.
– źródło dobiega jakby gdzieś zza deski na środku, jak otworzy się maskę odgłos dobiega zza silnika niby bliżej strony kierowcy i jest wyraźniejszy niż w środku.
– dźwięk jest jednostajny (czasami minimalnie skoczy amplituda, ale nie da się odtworzyć momentu, np zauważyłem to przy włączeniu klimy, zmianie prędkości wentylatorów, albo przy włączeniu webasto... ale nie powtarza się to zawsze więc może być to przypadkowe)
– po odpaleniu dźwięk nadal jest i nie ważne czy zimny czy ciepły silnik
– komputer nie wyrzuca błędów i wszystko działa jak powinno
Może ktoś wie co wywołuje ten dźwięk.
Proszę ewentualnie o naprowadzenie mnie na źródło ( przeszukałem forum znalazłem podobne tematy ale nie w szóstce i nie do końca pokrywające się z tym jak to opisałem ). Z góry dzięki.
- Od: 30 cze 2013, 11:00
- Posty: 6
- Auto: M^6 SW – GY (RF-5C) – 2004
matthies napisał(a):a to nie pompa paliwa przypadkiem już zaczyna pracować po przekręceniu kluczyka?
no niby tak, ale czy tak głośno, że jest wyraźnie słyszalna w środku?
Szośtkę mam od 2 tygodni więc trudno mi ocenić czy tak powinno być/było.
W moim drugim samochodzie, hondzie – pompa jest niemal niesłyszalna z kabiny... po otworzeniu maski, może trochę; ale to benzyna.
- Od: 30 cze 2013, 11:00
- Posty: 6
- Auto: M^6 SW – GY (RF-5C) – 2004
Trudno tak sprawdzić... brzmi jak transformator na zwarciu, dlatego też na początku obstawiałem audio i dmuchawę; a i czujnik temperatury, ale pod maską dźwięk ten jest wyraźniejszy – to mnie zbiło z tropu.
Nic tylko sprawdzić element po elemencie...
Nic tylko sprawdzić element po elemencie...
- Od: 30 cze 2013, 11:00
- Posty: 6
- Auto: M^6 SW – GY (RF-5C) – 2004
pod maską w dieslu jest tego wiecej niż w pb ustal dokładne połżenie dzwieku bedziesz miał odpowiedź,pod deską to już wróżenie bylo, pod maską bedzie łatwiej tak dumam
Dopisano niedziela, 30 czerwca 2013, 17:21:
Spróbowałem wczoraj zmieniłem też uszczelke na korku i dziś rano bylo ok bez wachań
Dopisano niedziela, 30 czerwca 2013, 17:25:
szukaj elementów elekt. gdzieś między grodźą tak dumam
Dopisano niedziela, 30 czerwca 2013, 17:21:
zemoj napisał(a): Próbowałeś najprostszego, czyli odłączyć aku na chwilę?.
Spróbowałem wczoraj zmieniłem też uszczelke na korku i dziś rano bylo ok bez wachań
Dopisano niedziela, 30 czerwca 2013, 17:25:
doktor napisał(a):. brzmi jak transformator na zwarciu, ale pod maską dźwięk ten jest wyraźniejszy
szukaj elementów elekt. gdzieś między grodźą tak dumam
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Arkadius 73 napisał(a):brodaM6 napisał(a):455 wyciek oparów paliwa
sprawdziłeś układ dolotowy pod względem nieszczelności lub pęknięty któryś z wężyków podciśnienia? , jak dolot w porządku to myślę jeszcze nad sprawdzeniem purge valve ,
http://www.mazda3forums.com/showpost.ph ... ostcount=5
od korka wlewu błąd to P0456
http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=p ... NuFpg-hVZg
co do tego purge solenoid valve ja co prawda nie w mazdzie tylko w innym aucie wymienialem go wczoraj a mailem blad p441 u mnie nic nie falowaly obroty tylko po kazdym tankowaniu paliwa auto gaslo wiec trzeba bylo dodawac gazu przez 3-5 sek zeby utrzymalo obroty, wczoraj zawor wymieniony i po pierwszym tankowaniu bylow wsio ok wiec zobaczymy co dalej bo ze mnie taki mechanik jak z koziej pupy trabka
doktor napisał(a):Trudno tak sprawdzić... brzmi jak transformator na zwarciu, dlatego też na początku obstawiałem audio i dmuchawę; a i czujnik temperatury, ale pod maską dźwięk ten jest wyraźniejszy – to mnie zbiło z tropu.
Nic tylko sprawdzić element po elemencie...
U mnie też tak się dzieje chociaż mam benzynę, zauważyłem to lekkie "buczenie" zimą w garażu. Do tej pory nie ustaliłem źródła i sam jestem ciekaw co to jest.
Witam, może ktoś gdzie można kupić Koło pasowe wału korbowego MAZDA 6 2.0 GY (121 KM). Mam problem z kupnem wspomnianego poza sklepem ASO gdzie krzykneli 1600 zł. Proszę o pomoc.
-
Bogdan_WGM
Arkadius 73 napisał(a): myślę jeszcze nad sprawdzeniem purge valve
Poszedłem w tę strone i ewidętnie słuchać syk powietrza dość głośny na tym zaworku ,a jak zaciskam wężyk za zaworem bliżej grodzi syk ustaje i silnik zaczyna sie mniej trząść wręcz bym powiedział że niewidać że pracuje
Ostatnio edytowano 1 lip 2013, 14:28 przez brodaM6, łącznie edytowano 1 raz
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6