Mazda6 (GG / GY) – Szybkie pytania – WAŻNA INFORMACJA, STR.313

Mazda6 2002–2007

Postprzez matthies » 21 mar 2013, 19:20

NIEBO wydaje mi się, że jednak od wewnątrz jest do tego dostęp i musiałbyś tapicerkę tylnej klapy zdjąć. Pod tą listwą to raczej do żarówek na tablicę się dostaniesz.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez duch1604 » 21 mar 2013, 19:37

Tak jest. Trzeba zdjąć tapicerkę z klapy. Właśnie zerknąłem u siebie bo mam akurat zdjętą. I tylko tak dostaniesz się do mechanizmu zamka bez problemu
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Postprzez Sebcio » 21 mar 2013, 19:49

Witajcie.

Mam dwa pytanka :P

M6 03' 1.8 benz (L8)

-Jakiej firmy klocki i tarcze polecacie?
-Użytkujecie, jesteście pasjonatami więc zapewne wiecie jaki jest najlepszy olej do silnika? :)
Początkujący
 
Od: 26 lut 2013, 23:59
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG, 2003 r., 1.8 benzyna 120km (L813).

Postprzez matthies » 21 mar 2013, 19:51

Sebcio napisał(a):Witajcie.

Mam dwa pytanka :P

M6 03' 1.8 benz (L8)

-Jakiej firmy klocki i tarcze polecacie?
-Użytkujecie, jesteście pasjonatami więc zapewne wiecie jaki jest najlepszy olej do silnika? :)


1. viewtopic.php?f=412&t=95454
2. viewtopic.php?f=329&t=128239

zajęło mi to 40 sekund, wliczając w to napisanie posta;)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Sebcio » 21 mar 2013, 19:54

Sory, przepraszam... Nie ogarnąłem ... :D pozdrawiam, dzięki!
Początkujący
 
Od: 26 lut 2013, 23:59
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG, 2003 r., 1.8 benzyna 120km (L813).

Postprzez matthies » 21 mar 2013, 19:58

spoko, polecam po prostu szukajkę.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez LEM » 21 mar 2013, 21:52

Cześć.

Niedawno wymieniałem z przodu tarcze, a kilka miesięcy wcześniej też klocki. Zauważyłem, że od czasu wymiany tarcz lewa jest bardzo gorąca, zacisk ciepły, felga też ciepła. Prawa strona normalna (można tarczy dotykać palcem).

Od czasu wymiany przejechałem dopiero kilkadziesiąt km, i nie wiem czy poczekać jeszcze, aż wszystko się tam ułoży, podociera czy zacząć działać już teraz (warunki pogodowe nie sprzyjają czemukolwiek... <oczy> )?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2012, 00:41
Posty: 68
Skąd: Koszalin / Poznań
Auto: Mazda 6, 2002
L3 2.3 166KM

Postprzez dobrzyn22 » 21 mar 2013, 22:23

LEM napisał(a):Prawa strona normalna (można tarczy dotykać palcem).

po kilku średnich hamowaniach to właśnie zimna tarcza nie jest normalnym zjawiskiem ;) u mnie przy blokującym się zacisku felgi były gorące, nie wspominając o reszcie ;)

Dodam jeszcze, że tarcze i klocki powinny się układać ok. kilkadziesiąt km (ale piszesię /mówi się też o ok 200-300km). Po ty czasie sprawdź -koło w górę i kręcisz – jak będzie wyrażnie stawiało opór, tzn że coś jest nie tak
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez NIEBO! » 21 mar 2013, 22:59

Dzięki koledzy za odpowiedź w sprawie klapy. <jupi>
----------------------------------------------------
LEM napisał(a):Prawa strona normalna (można tarczy dotykać palcem).

Podpisuję się pod tym co pisze dobrzyn – po przejechaniu 500m i trzech niezbyt mocnych hamowaniach dotknięcie palcem tarczy powoduje szybkie syknięcie i wychodowanie niezbyt przyjemnego bąbelka <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez Sebcio » 23 mar 2013, 10:52

Cześć!

Byłem wczoraj w Norauto i dopytywałem się czy jak doleje oleju do silnika gdzie nie wiem jaki jest nic się nie stanie... Dowiedziałem się, że nie można lać 5W jak był już 10W bo rozpieprzają się zawory i uszczelki.. coś takiego mi koleś gadał – ile w tym prawdy? Upatrzyłem sobie Motula 300V Power 5W40 bo nie robię tyle km co taksówkarz więc bym miał na jakieś 2-3 lata spokój i pewność, że dobrze dociera do każdej szczeliny... Nie wiem jaki był ostatnio wlewany bo nie zwróciłem uwagi na kartkę przy wlewie ( czy w ogóle jest), dziś zejdę i sprawdzę... W książce serwisowej polecają Dexelia ULTRA 5W30 + nie mam napisane kiedy był wymieniany olej bo jest prowadzona tylko w latach 03-06, pozostałe 7 lat umknęło :P

Pozdrawiam,
Sebek.
Początkujący
 
Od: 26 lut 2013, 23:59
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG, 2003 r., 1.8 benzyna 120km (L813).

Postprzez matthies » 23 mar 2013, 11:05

jeżeli kupiłeś auto i nie wiesz kiedy oraz jaki olej był wlewany, należałoby czym prędzej olej WYMIENIĆ, a nie dolewać. Do tego wszystkie filtry itd. Dodatkowo poczytaj sobie w dziale Diesel, tam masz dodatkowe wskazówki co należy przy takim silniku zrobić, z pamięci ci nie powiem bo mnie diesel w ogóle nie interesuje.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Balor » 23 mar 2013, 11:59

Ot takie pytanie-ostatnio zauważyłem,że jak popompuję parę razy sprzęgłem przed jazdą, to dużo łatwiej "wchodzą" biegi.Czy to może coś oznaczać?np.Zapowietrzony układ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lis 2012, 17:59
Posty: 26
Skąd: Marki
Auto: Mazda 6, GY, 2,0 citd 121 KM, rok produkcji:2003

Postprzez maselek » 23 mar 2013, 12:08

matthies napisał(a):jeżeli kupiłeś auto i nie wiesz kiedy oraz jaki olej był wlewany, należałoby czym prędzej olej WYMIENIĆ, a nie dolewać. Do tego wszystkie filtry itd


<ok> + dobra płukanka

matthies napisał(a):poczytaj sobie w dziale Diesel, tam masz dodatkowe wskazówki co należy przy takim silniku zrobić, z pamięci ci nie powiem bo mnie diesel w ogóle nie interesuje.


Gość ma benzynę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez matthies » 23 mar 2013, 13:09

maselek napisał(a):Gość ma benzynę :)

rzeczywiście, nie wiem skąd mi się wzięło, że śmiga ropniakiem heheh, sorry mea culpa
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Sebcio » 23 mar 2013, 17:09

Bracia, ja to wszystko wiem, zależało mi raczej na odpowiedzi czy jak wleje tego Motula to czy nic się nie rozszczelni.. :) Z doświadczenia co do benzyny to jaki polecacie 5W czy 10W?
Początkujący
 
Od: 26 lut 2013, 23:59
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG, 2003 r., 1.8 benzyna 120km (L813).

Postprzez misiek89 » 24 mar 2013, 13:13

Sebcio zmień na 5w przed tym zakup sobie dobra płukane co by wypłukać syf. Przeczytaj parę stron wątku o olejach tam masz wszytko :)

Sebcio napisał(a):Upatrzyłem sobie Motula 300V Power 5W40 bo nie robię tyle km co taksówkarz więc bym miał na jakieś 2-3 lata spokój i pewność, że dobrze dociera do każdej szczeliny...
?

Olej to się wymienia a po zrobieniu danej ilości kilometrów np 10 tyś jak nie zrobisz to i tak po roku trzeba wymienić więc spokój na rok jak nie ubywa :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez Sebcio » 24 mar 2013, 17:34

Kolejna gafa z tymi latami... :P Dzięki wielkie za porady, ale mam kolejne pytanko. Czy czuliście kiedykolwiek żeby śmierdziało Wam w kabinie zgniłym jajem? Co może być tego przyczyną? To na pewno nie moje, więc ten punkt odpada :P
Początkujący
 
Od: 26 lut 2013, 23:59
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG, 2003 r., 1.8 benzyna 120km (L813).

Postprzez k@m!l » 24 mar 2013, 21:36

Dzisiaj przykra niespodzianka podchodzę do auta chce otworzyc z pilota drzwi..nic..
immo niet, po przekreceniu kluczyka w stacyjce nic, swiatla nie swieca, radio nie gra, ogolnie umarlo wszystko
auto stoi pod chmurką, ale nie bylo problemow z odpalaniem do tej pory wtf ?
co robic ? :)
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2012, 00:33
Posty: 5
Auto: M6 2.0 PB LB FL 2005

Postprzez matthies » 24 mar 2013, 21:40

Sebcio napisał(a):Kolejna gafa z tymi latami... :P Dzięki wielkie za porady, ale mam kolejne pytanko. Czy czuliście kiedykolwiek żeby śmierdziało Wam w kabinie zgniłym jajem? Co może być tego przyczyną? To na pewno nie moje, więc ten punkt odpada :P

viewtopic.php?f=409&t=148315&p=2521589
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Wojtek » 24 mar 2013, 21:50

rozszczelniony kat lub klima do czyszczenia...
ale to juz wlasciciel musi sam sprawdzic ;)
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6