Mazda6 (GG / GY) – Szybkie pytania – WAŻNA INFORMACJA, STR.313
Sebcio napisał(a):Witajcie.
Mam dwa pytanka![]()
M6 03' 1.8 benz (L8)
-Jakiej firmy klocki i tarcze polecacie?
-Użytkujecie, jesteście pasjonatami więc zapewne wiecie jaki jest najlepszy olej do silnika?
1. viewtopic.php?f=412&t=95454
2. viewtopic.php?f=329&t=128239
zajęło mi to 40 sekund, wliczając w to napisanie posta;)
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Cześć.
Niedawno wymieniałem z przodu tarcze, a kilka miesięcy wcześniej też klocki. Zauważyłem, że od czasu wymiany tarcz lewa jest bardzo gorąca, zacisk ciepły, felga też ciepła. Prawa strona normalna (można tarczy dotykać palcem).
Od czasu wymiany przejechałem dopiero kilkadziesiąt km, i nie wiem czy poczekać jeszcze, aż wszystko się tam ułoży, podociera czy zacząć działać już teraz (warunki pogodowe nie sprzyjają czemukolwiek...
)?
Niedawno wymieniałem z przodu tarcze, a kilka miesięcy wcześniej też klocki. Zauważyłem, że od czasu wymiany tarcz lewa jest bardzo gorąca, zacisk ciepły, felga też ciepła. Prawa strona normalna (można tarczy dotykać palcem).
Od czasu wymiany przejechałem dopiero kilkadziesiąt km, i nie wiem czy poczekać jeszcze, aż wszystko się tam ułoży, podociera czy zacząć działać już teraz (warunki pogodowe nie sprzyjają czemukolwiek...

- Od: 5 lut 2012, 00:41
- Posty: 68
- Skąd: Koszalin / Poznań
- Auto: Mazda 6, 2002
L3 2.3 166KM
LEM napisał(a):Prawa strona normalna (można tarczy dotykać palcem).
po kilku średnich hamowaniach to właśnie zimna tarcza nie jest normalnym zjawiskiem
Dodam jeszcze, że tarcze i klocki powinny się układać ok. kilkadziesiąt km (ale piszesię /mówi się też o ok 200-300km). Po ty czasie sprawdź -koło w górę i kręcisz – jak będzie wyrażnie stawiało opór, tzn że coś jest nie tak
Dzięki koledzy za odpowiedź w sprawie klapy.
----------------------------------------------------
Podpisuję się pod tym co pisze dobrzyn – po przejechaniu 500m i trzech niezbyt mocnych hamowaniach dotknięcie palcem tarczy powoduje szybkie syknięcie i wychodowanie niezbyt przyjemnego bąbelka

----------------------------------------------------
LEM napisał(a):Prawa strona normalna (można tarczy dotykać palcem).
Podpisuję się pod tym co pisze dobrzyn – po przejechaniu 500m i trzech niezbyt mocnych hamowaniach dotknięcie palcem tarczy powoduje szybkie syknięcie i wychodowanie niezbyt przyjemnego bąbelka
- Od: 5 mar 2013, 22:47
- Posty: 687 (4/8)
- Skąd: Poznań
- Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :) Jest.. Das Auto :)
Cześć!
Byłem wczoraj w Norauto i dopytywałem się czy jak doleje oleju do silnika gdzie nie wiem jaki jest nic się nie stanie... Dowiedziałem się, że nie można lać 5W jak był już 10W bo rozpieprzają się zawory i uszczelki.. coś takiego mi koleś gadał – ile w tym prawdy? Upatrzyłem sobie Motula 300V Power 5W40 bo nie robię tyle km co taksówkarz więc bym miał na jakieś 2-3 lata spokój i pewność, że dobrze dociera do każdej szczeliny... Nie wiem jaki był ostatnio wlewany bo nie zwróciłem uwagi na kartkę przy wlewie ( czy w ogóle jest), dziś zejdę i sprawdzę... W książce serwisowej polecają Dexelia ULTRA 5W30 + nie mam napisane kiedy był wymieniany olej bo jest prowadzona tylko w latach 03-06, pozostałe 7 lat umknęło
Pozdrawiam,
Sebek.
Byłem wczoraj w Norauto i dopytywałem się czy jak doleje oleju do silnika gdzie nie wiem jaki jest nic się nie stanie... Dowiedziałem się, że nie można lać 5W jak był już 10W bo rozpieprzają się zawory i uszczelki.. coś takiego mi koleś gadał – ile w tym prawdy? Upatrzyłem sobie Motula 300V Power 5W40 bo nie robię tyle km co taksówkarz więc bym miał na jakieś 2-3 lata spokój i pewność, że dobrze dociera do każdej szczeliny... Nie wiem jaki był ostatnio wlewany bo nie zwróciłem uwagi na kartkę przy wlewie ( czy w ogóle jest), dziś zejdę i sprawdzę... W książce serwisowej polecają Dexelia ULTRA 5W30 + nie mam napisane kiedy był wymieniany olej bo jest prowadzona tylko w latach 03-06, pozostałe 7 lat umknęło
Pozdrawiam,
Sebek.
- Od: 26 lut 2013, 23:59
- Posty: 15
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG, 2003 r., 1.8 benzyna 120km (L813).
jeżeli kupiłeś auto i nie wiesz kiedy oraz jaki olej był wlewany, należałoby czym prędzej olej WYMIENIĆ, a nie dolewać. Do tego wszystkie filtry itd. Dodatkowo poczytaj sobie w dziale Diesel, tam masz dodatkowe wskazówki co należy przy takim silniku zrobić, z pamięci ci nie powiem bo mnie diesel w ogóle nie interesuje.
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
matthies napisał(a):jeżeli kupiłeś auto i nie wiesz kiedy oraz jaki olej był wlewany, należałoby czym prędzej olej WYMIENIĆ, a nie dolewać. Do tego wszystkie filtry itd
matthies napisał(a):poczytaj sobie w dziale Diesel, tam masz dodatkowe wskazówki co należy przy takim silniku zrobić, z pamięci ci nie powiem bo mnie diesel w ogóle nie interesuje.
Gość ma benzynę
Sebcio zmień na 5w przed tym zakup sobie dobra płukane co by wypłukać syf. Przeczytaj parę stron wątku o olejach tam masz wszytko 
Olej to się wymienia a po zrobieniu danej ilości kilometrów np 10 tyś jak nie zrobisz to i tak po roku trzeba wymienić więc spokój na rok jak nie ubywa
?Sebcio napisał(a):Upatrzyłem sobie Motula 300V Power 5W40 bo nie robię tyle km co taksówkarz więc bym miał na jakieś 2-3 lata spokój i pewność, że dobrze dociera do każdej szczeliny...
Olej to się wymienia a po zrobieniu danej ilości kilometrów np 10 tyś jak nie zrobisz to i tak po roku trzeba wymienić więc spokój na rok jak nie ubywa
Kolejna gafa z tymi latami...
Dzięki wielkie za porady, ale mam kolejne pytanko. Czy czuliście kiedykolwiek żeby śmierdziało Wam w kabinie zgniłym jajem? Co może być tego przyczyną? To na pewno nie moje, więc ten punkt odpada 
- Od: 26 lut 2013, 23:59
- Posty: 15
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG, 2003 r., 1.8 benzyna 120km (L813).
Dzisiaj przykra niespodzianka podchodzę do auta chce otworzyc z pilota drzwi..nic..
immo niet, po przekreceniu kluczyka w stacyjce nic, swiatla nie swieca, radio nie gra, ogolnie umarlo wszystko
auto stoi pod chmurką, ale nie bylo problemow z odpalaniem do tej pory wtf ?
co robic ?
immo niet, po przekreceniu kluczyka w stacyjce nic, swiatla nie swieca, radio nie gra, ogolnie umarlo wszystko
auto stoi pod chmurką, ale nie bylo problemow z odpalaniem do tej pory wtf ?
co robic ?
- Od: 13 wrz 2012, 00:33
- Posty: 5
- Auto: M6 2.0 PB LB FL 2005
Sebcio napisał(a):Kolejna gafa z tymi latami...Dzięki wielkie za porady, ale mam kolejne pytanko. Czy czuliście kiedykolwiek żeby śmierdziało Wam w kabinie zgniłym jajem? Co może być tego przyczyną? To na pewno nie moje, więc ten punkt odpada
viewtopic.php?f=409&t=148315&p=2521589
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6