Mazda6 (GG / GY) – Szybkie pytania – WAŻNA INFORMACJA, STR.313
Panowie szybkie pytanie... na zimnym silniku, zaraz po odpaleniu (wiem ze tak nie mozna ale) gdy chce dobć do 2000rpm jest taki symptom jakby sonda lambda (podobnie miałem w 200sx 1.8) odcinała paliwo (poprostu obroty zatrzymują się)
gdy poczynie tak około 3 razy, (3razy sie zatrzymają w okolicach 1500rpm) kolejne razy juz działają (prawie ) normalnie...
oraz na zimnym silniku słychać jakby ktoś żwiru nasypał do cylindrów... jak wskazówka temp ruszy, wszystko jest normalnie fajnie i wogole
Mazda 6 2005r 2.0 Diesel 136ps
Mam to auto tydzien i jestem zielony jak światło na przejsciu
gdy poczynie tak około 3 razy, (3razy sie zatrzymają w okolicach 1500rpm) kolejne razy juz działają (prawie ) normalnie...
oraz na zimnym silniku słychać jakby ktoś żwiru nasypał do cylindrów... jak wskazówka temp ruszy, wszystko jest normalnie fajnie i wogole
Mazda 6 2005r 2.0 Diesel 136ps
Mam to auto tydzien i jestem zielony jak światło na przejsciu
-
xZealoTx
totalnei nie kminię diesela, ale z tego co wyczytalem na forum to moga byc luzy na zaworach, a blokada obrotow moze celowo jest zrobiona ze nie wskocza wysokie dopóki się olej nie rozprowadzi należycie 
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
matthies napisał(a):totalnei nie kminię diesela
eee to błąd

matthies napisał(a):a blokada obrotow moze celowo jest zrobiona ze nie wskocza wysokie dopóki się olej nie rozprowadzi należycie
nie ma takiej opcji, no chyba że check się świeci...
xZealoTx napisał(a):na zimnym silniku słychać jakby ktoś żwiru nasypał do cylindrów..
nagraj to czymkolwiek i wrzuć na forum – będzie łatwiej o diagnozę
PS. o żadnych kontrolkach nie wspominasz...ale może podłącz go pod kompa i zobacz czy są jakieś błędy
dobrzyn22 napisał(a):matthies napisał(a):totalnei nie kminię diesela
eee to błąd![]()
raczej nie będę jezdzic autem które wydaje dzwięki jakby się popsuło
jestem wierny PB (bez lpg) od samego początku i tak pozostanie. gaz toleruję tylko w zapalniczkach, a diesela bym zamęczył na odcinkach które robię codziennie.
a az tak wszechstronnej wiedzy posiadac nie muszę
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
matthies napisał(a):raczej nie będę jezdzic autem które wydaje dzwięki jakby się popsuło


diesela bym zamęczył na odcinkach które robię codziennie.
to Cię tłumaczy i rozgrzesza, wśród rzeszy dieslowców
dobrzyn22 napisał(a): matthies napisał(a):a blokada obrotow moze celowo jest zrobiona ze nie wskocza wysokie dopóki się olej nie rozprowadzi należycie
nie ma takiej opcji, no chyba że check się świeci...
Wiem, ze w nowych autach(szczegolnie dostawczakach) jest taka blokada na turbo, ze nie zalaczy sie poki silnik nie uzyska danej temperatury

Ale jaka blokada na turbo bo nie rozumiem.
Turbo przecież chodzi cały czas jedynie w zależności od wysokości wytwarzanego ciśnienia zmienia się wówczas również geometria łopatek przez co na wyższych obrotach gdzie więcej dmucha z kolektora wylotowego pracuje jakby to ująć troszkę słabiej.
Po za tym taka blokada na turbo jest bez sensu sensu bo zimą silniki potrafią nagrzewać się i 20min i dłużej a przez 20 min na trasie to można zrobić z 30km, a jak jechać przez 20 min bez turbo (ja sobie tego nie wyobrażam)
Czy możesz coś więcej w tym temacie napisać
Turbo przecież chodzi cały czas jedynie w zależności od wysokości wytwarzanego ciśnienia zmienia się wówczas również geometria łopatek przez co na wyższych obrotach gdzie więcej dmucha z kolektora wylotowego pracuje jakby to ująć troszkę słabiej.
Po za tym taka blokada na turbo jest bez sensu sensu bo zimą silniki potrafią nagrzewać się i 20min i dłużej a przez 20 min na trasie to można zrobić z 30km, a jak jechać przez 20 min bez turbo (ja sobie tego nie wyobrażam)
Czy możesz coś więcej w tym temacie napisać
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
asda_1987 napisał(a):Witam forumowiczów, dziś zauważyłem dziwna rzecz po usłudze przełożenia kierownicy z angola na europe zauważyłem na serwie hamulcowym wtyczkę z uciętym kablem, wie ktoś może co to za wtyczka to jest zdjęcie zapozyczone z allegro
to zdjęcie mojego serwa(angola) z ta samą wtyczką ale po drugiej stronie
ktoś pomoże w tym watku;)
- Od: 16 cze 2012, 09:15
- Posty: 46
- Skąd: bb
- Auto: Mazda 6
1.8 TS
2003r
dobrzyn22 napisał(a):CLAU napisał(a):same blaszki mocujące klocek firmy Quickbrake.
ale kolega pytał o druciki, a nie o blaszki
EDIT
sprawdziłem – mają komplety blaszki+druciki
sprawdzałem na stronce i nie widze z drucikami masz może linka
te linki ze strony IC średnio działają
Masz na przykładzie M6:
układ hamulcowy--->hamulce tarczowe-->części montażowe hamulca tarczowego
i kosztuje taki zestawik blaszki + sprężynki ok. 30 zł
zdjęcia działają...
Masz na przykładzie M6:
układ hamulcowy--->hamulce tarczowe-->części montażowe hamulca tarczowego
i kosztuje taki zestawik blaszki + sprężynki ok. 30 zł
Zigi86 napisał(a):może najpierw popraw zdjęcia, bo nic się nie wyświetla
zdjęcia działają...
kurcze tlko tam druciki widac tylko na tył
edit
tu sa
http://www.motoneo.pl/t/czesci/z1/ATE_1 ... .0460-0260
tu bezz ceny
http://sklep.intercars.com.pl/?towkod=A88832#x
edit
tu sa
http://www.motoneo.pl/t/czesci/z1/ATE_1 ... .0460-0260
tu bezz ceny
http://sklep.intercars.com.pl/?towkod=A88832#x
Do posiadaczy 6 diesla 121km
czy wasze auto też jest takie zamulone przy ruszaniu? No normalnie nie moge jak ruszam i seicento mnie bierze... Rozumiem, że buda jest duża i masa też, ale ilość koni też nie jest zbyt mala, dlatego chciałbym się dowiedzieć czy to standard w tym samochodzie, czy może z moim jest coś nie tak? Jest jakaś alternatywa? Czip czy coś w ten deseń? Jak mnie czasem coś strzela to jeżdze na dsc off ale też d... nie urywa(znaczy jest podobnie jak z włączonym). ps.sory. że napisane w takim stylu...
czy wasze auto też jest takie zamulone przy ruszaniu? No normalnie nie moge jak ruszam i seicento mnie bierze... Rozumiem, że buda jest duża i masa też, ale ilość koni też nie jest zbyt mala, dlatego chciałbym się dowiedzieć czy to standard w tym samochodzie, czy może z moim jest coś nie tak? Jest jakaś alternatywa? Czip czy coś w ten deseń? Jak mnie czasem coś strzela to jeżdze na dsc off ale też d... nie urywa(znaczy jest podobnie jak z włączonym). ps.sory. że napisane w takim stylu...
- Od: 4 wrz 2012, 20:51
- Posty: 16
- Auto: Mazda 6 2.0 121km
andrzej1234 napisał(a):czy może z moim jest coś nie tak?
Zdecydowanie coś jest nie tak.
andrzej1234 napisał(a): Czip
Po co Ci to?! Najpierw odzyskaj serię
PS. Sugeruję sprawdzić sterowanie geometrią turbiny.
Mam takie szybkie pytanie koledzy jaki jest rozmiar klucza i jaki typ do korka spustu oleju w silniku a jaki w skrzyni biegów
.
Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.

Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.
- Od: 11 lip 2012, 15:01
- Posty: 10
- Skąd: Śląsk
- Auto: Mazda 6 2.0 Benzyna GG\GY 2003r. + LPG Stag4
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6