Mazda6 (GG / GY) – Szybkie pytania – WAŻNA INFORMACJA, STR.313
matthies napisał(a):trzymajcie kciuki jutro i w sobote , jak wszystko pójdzie dobrze to w ten weekend moge dołączyć do grona posiadaczy M6
Ja już dołączyłem:)
Kilka szybkich pytań na początek:
-Silnik 2.0 diesel 136km to citd czy mzr-cd?
-Pasek rozrządu czy łańcuch?
-jak pasek to jakiej firmy?
-olej: dexelia 5w30 ultra ZIELONY CZY CZERWONY? (opakowanie)
-Webasto: mam ale w sodku auta nie ma żadnego sterowania nim? Jak się go uruchamia?
-Czy zaciski tak samo trzeba regenerować jak w 626 01'? (na tylnych tarczach sporo rdzy, moze auto stało ale tak jaby zaciski nie zaciskały
Pozdrawiam i zapraszam jutro wieczorem do działu "nasze mazdy" na prezentacje mej świeżej czarnulki:)
- Od: 12 kwi 2012, 23:07
- Posty: 29
- Auto: M 6 GY 2.0 CiDT 136km 2004
Na wszystkie pytania o silnik masz odpowiedzi w dziale diesel...
na pozostale tutaj w dziale... Wystarczy tylko ich poszukac...
Tapatalk2
na pozostale tutaj w dziale... Wystarczy tylko ich poszukac...
Tapatalk2
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
miazga91 napisał(a):Ja już dołączyłem:)
Witamy w gronie szczęśliwców

Kilka szybkich pytań na początek:
Jedna, konkretna porada- zerknij do poradnika działu MZR-CD, oraz do FAQ tego działu(GG/GY)i opisu modelu-znajdziesz właściwie odpowiedzi na wszystkie zadane pytania i to bez większego wysiłku
Jako, że jesteś nowy w dziale-tym razem ułatwię Ci zadanie...ale później już nie będzie takich bonusów
Pasek rozrządu czy łańcuch?
łańcuch występuje tylko w wersjach benzynowych
jak pasek to jakiej firmy?
zalecany jest oryginał
olej: dexelia 5w30 ultra ZIELONY CZY CZERWONY? (opakowanie)
jest to ten sam olej, tylko zmieniona została szata graficzna. Czerwony już odszedł w zapomnienie-więc zalecam zielony
Webasto: mam ale w sodku auta nie ma żadnego sterowania nim? Jak się go uruchamia?
masz zapewne piecyk funkcjonujący jako dogrzewacz-załączy się automatycznie poniżej 7 st C.Istnieje możliwość rozbudowy do pełnego ogrzewania-są odpowiednie wątki opisujące

Czy zaciski tak samo trzeba regenerować jak w 626 01'? (na tylnych tarczach sporo rdzy, moze auto stało ale tak jaby zaciski nie zaciskały
nie wiem jak w 626 się regeneruje, ale procedura jest "standardowa"-nie ma żadnych udziwnień i pułapek
Ja powiem ze swego doświadczenia że mogą być za mocne, gdyż miałem załadowany cały bagażnik i komplet pasażerów i prześwit dużo się nie zmniejszył (mam oryginały od nowości ). Kolega z kolei chwalił się jakie on ma fajne sprężyny w swoim aucie (nie M6), a jak załadowali taki sam bagaż jak u mnie do dupa mu po ziemi się ciągnęła. W sumie jest jeszcze opcja ze spinkami (ale nie wiem czy to takie dobre rozwiązanie.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
KrzychuM6 napisał(a):Panowie co myslicie o tych sprezynach?
wydaje mi się że w M6 jest samo poziomowanie tylnego zawiasu. W sumie mam taki sam zestaw jak Ty, dojeżdżamy w czwórkę i jest ok (i tak od ponad roku). Zostaw oryginał, a jak coś się zacznie dziać wtedy działaj
siemek55 napisał(a):wydaje mi się że w M6 jest samo poziomowanie tylnego zawiasu.
No tylko niektóre to miały
No niestety ja też mam oryginał i mi siadła jak była konkretnie zapakowana.
Ale to było 5 osób + pełen bagażnik.
Pozwoliłem sobie wczoraj na mały start z pod świateł
i było dobrze jak zwylke, normą to ze przy 5,5rpm na pb sie przełączyła ale tak pozatym igła ,no ale po tym starcie zapalił sie Check Engine i zgasnąć nie chce, zanim podjade wydać 40zł może jakieś sugestie , wiem że to jak wróżenie z fusów ale nie szkodzi spytać,klapke wlewu paliwa sprawdzałem ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
EDIT:9:22
nie wiem czy to może byc powodem ale myśle że tak ,zawieśił mi sie wskaznik paliwa, wnioski
zapaliła mi sie w zeszłym tygodniu rezerwa wlałem 13l rezerwa nie zgasła, a że na lpg zaiwaniam to nie zwracałem aż tak uwagi pali sie to pali pewnie tyle ma pojemnośc rezerwa 10l .Po zapaleniu sie wczoraj checka postanowiłem dzisiejszego ranka zrobić reset i ,check zgasł rezerwa też i benzyny przybyło w baku ,wiec dalej igła z M6 ,użytkuje ją 4 miechy i 2 błachostki niedokrecony korek paliwa i teraz ta zawiecha poziomu paliwa czy jak to można zdiagnozować
Edit:10:44
Reset pomógł ale tylko na jakiś czas po niespełana 1,5 h problem palącego checka powrócił
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
EDIT:9:22
nie wiem czy to może byc powodem ale myśle że tak ,zawieśił mi sie wskaznik paliwa, wnioski
zapaliła mi sie w zeszłym tygodniu rezerwa wlałem 13l rezerwa nie zgasła, a że na lpg zaiwaniam to nie zwracałem aż tak uwagi pali sie to pali pewnie tyle ma pojemnośc rezerwa 10l .Po zapaleniu sie wczoraj checka postanowiłem dzisiejszego ranka zrobić reset i ,check zgasł rezerwa też i benzyny przybyło w baku ,wiec dalej igła z M6 ,użytkuje ją 4 miechy i 2 błachostki niedokrecony korek paliwa i teraz ta zawiecha poziomu paliwa czy jak to można zdiagnozować
Edit:10:44
Reset pomógł ale tylko na jakiś czas po niespełana 1,5 h problem palącego checka powrócił
Ostatnio edytowano 1 paź 2012, 12:16 przez brodaM6, łącznie edytowano 1 raz
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Grucha napisał(a):Śmigaj do Mac-Roba na Senatorską
Do nich jakos nie mam przekonania troche sie nasłuchałem,mam jeszcze gwarancjie u kubśa(piątnica)
tylko że jak mi sie Check zapalił to od tamtej pory latam na PB
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Witam,
Jako że niedawno kupiłem mazdę 6 FL zacząłem od wymiany oleju. Wiele czytałem na forum o inspekcji olejowej i postanowiłem, że za pomocą kabla i 5 krotnym wciśnięciu gazu "nauczę" komputer, że jest zalany nowy olej. Dzisiaj jak zajrzałem do skrzynki z bezpiecznikami (tą przy nogach kierowcy) nie znalazłem tej wtyczki zaznaczonej na czerwono co jest w linku poniżej:
http://www.cdn.dk/mazda6/tips.htm
Czy w moim modelu nie występuje taka wtyczka? Jeśli jest to gdzie ją znajdę? Może w wersjach od 2006r nie trzeba wykonywać takiej czynności?
Z góry dziękuje za odpowiedź.
Jako że niedawno kupiłem mazdę 6 FL zacząłem od wymiany oleju. Wiele czytałem na forum o inspekcji olejowej i postanowiłem, że za pomocą kabla i 5 krotnym wciśnięciu gazu "nauczę" komputer, że jest zalany nowy olej. Dzisiaj jak zajrzałem do skrzynki z bezpiecznikami (tą przy nogach kierowcy) nie znalazłem tej wtyczki zaznaczonej na czerwono co jest w linku poniżej:
http://www.cdn.dk/mazda6/tips.htm
Czy w moim modelu nie występuje taka wtyczka? Jeśli jest to gdzie ją znajdę? Może w wersjach od 2006r nie trzeba wykonywać takiej czynności?
Z góry dziękuje za odpowiedź.
- Od: 8 wrz 2012, 09:17
- Posty: 33
- Skąd: WG
- Auto: Mazda 6 FL 2006r 121KM
rafaliniak86 napisał(a):Dzisiaj jak zajrzałem do skrzynki z bezpiecznikami (tą przy nogach kierowcy)
zajrzyj do skrzynki pod maską
Może w wersjach od 2006r nie trzeba wykonywać takiej czynności?
trzeba
Zauważyłem, że kiedy działa kontrola trakcji przy gwałtownym ruszaniu to słychać takie siorbanie gdzieś po lewej stronie w kabinie. Jak wyłacze DSC to przy ruszaniu oczywiście totalny poślizg przednich kół i brak siorbania. Jak jest włączone to siorbie.
Co to jest ten dziwny dźwięk ?
Co to jest ten dziwny dźwięk ?
Odłącz aku zresetuj czeka, jezdzij na samej PB i obczaj czy czek sie pojawi. Ja stawiałbym na gaz i zbyt uboga mieszanke. I przelaczanie na pb przy 5,5k rpm nie jest normalne pewnie masz za slaby reduktor i/lub wtryskiwaccze. Dłuższe uzytkowanie moze prowadzic do uszkodzen silnika,
- Od: 19 lip 2012, 20:48
- Posty: 45
- Skąd: Głogów
- Auto: Mazda 6, 2002r, silnik 2,3
marcinosMZKS napisał(a):Odłącz aku zresetuj czeka, jezdzij na samej PB i obczaj czy czek sie pojawi. Ja stawiałbym na gaz i zbyt uboga mieszanke. I przelaczanie na pb przy 5,5k rpm nie jest normalne pewnie masz za slaby reduktor i/lub wtryskiwaccze. Dłuższe uzytkowanie moze prowadzic do uszkodzen silnika,
A wiec wczoraj po resecie na 1,5 h było bez płonącego checka,jezdziłem wczoraj tylko na pb i po 80km zgasł mi check,tak ale
tylko na chwile bo przy nastepnym zapłonie zaczoł znowu płonąć,co do 5,5rpm to mi pan gazownik rzekł że wyżej nie tzeba bo jakieś tam wysokie temperatury zabezpieczenia silnika itp.
Mój reduktor na foto niżej
EDIT:
tak wiec byłem na kompie i wyszedł błąd P0171 uboga mieszanka,byłem u gazownika zlikwidował mi przełączanie sie przy 5,5rpm na pb i wgrał całą mape od początku, zwiekszył ciśnienie,no nic zrobiłem reset i narazie check sie nie zapala ,2 próby i dwie pozytywne.
Grucha dobrze przypuszczałeś , marcinosMZKS no a ty to w 100 trafiłeś z ubogą mieszanką .Panowie
- Załączniki
-
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Jakby się znów pojawił check za ubogo sprawdż podciśnienia jak nie to to wspornik albo pompa .
-
Arkadius 73
Arkadius 73 napisał(a):Jakby się znów pojawił check za ubogo sprawdż podciśnienia jak nie to to wspornik albo pompa .
No nie strasz mnie ,pojawił sie check jak odpaliłem samochód za 4 razem ..,bo za 3 było ok i zrobiłem z 8km,kurcze i tak palił sie z 5-10km i potem znowu zgasł i sie nie pali .Dodam że dziś odkąd byłem na reanimacji LPG, latam tylko na LPG.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6