Mazda6 (GG / GY) – Informacje i opinie o modelu

Mazda6 2002–2007

Postprzez bziko98 » 7 wrz 2007, 20:02

Waaagh napisał(a):I nadal niewiele się dowiedziałem. Rozumiem że jednak MPS daje naprawdę sporo radości z jazdy (zgodnie z jego pisemnymi osiągami) ? Wg. Clarksona z Top Gear to tak (choć ST220 też mu się bardzo podobał). Ja jestem mocno przekonany do tego silnika, ale czy są jakieś znane wady ? Rozumiem że na pewno koszty utrzymania, bo auto z nietypowymi rozwiązaniami (4WD, Benzyna turbo) i sporo części się różni od standardowej M6. Ale może jednak ktoś ma, albo chociaż jeździł i może opisać ZOOM-ZOOM (btw. Na Daemonie w Kopenhadze jest fajne ZOOM-ZOOM)


zdaje mi sie ze jest co najmniej dwóch właścicieli mps na forum, ja miałem okazje prowadzić to auto kilka razy gdyż mój dobry znajomy właśnie sobie takie niedawno zafundował.
auto prowadzi sie świetnie (podobno w zimę jeszcze lepiej), zawieszenie jest nieco twardsze niż w zwyklej 6 ale nie na tyle żeby przestało być komfortowe, silnik osiąga swoja maksymalna moc przy dość niskich obrotach. auto jest tez bardzo dyskretne nie rzuca sie w oczy jak evo czy sti. wielu użytkowników zauważyło ze sprzęgło było bardzo nietypowo wyregulowane i "łapało" dopiero przy samym końcu. można sie jednak do niego przyzwyczaić. mazda w stanach przeprowadza na życzenie klienta "regulacje" sprzęgła co ma ułatwić jego obsługę. przełożenia skrzyni i skok dźwigni są bardzo krótkie i precyzyjne. auto przyspiesza w mgnieniu oka bez większego problemu, do 100 o około 1 sekundę szybciej niż moja 3.0! niestety domaga sie 93+ oktanowej benzyny, [jakie?] siedzenia teoretycznie sie nie składają.

najwięcej informacji znajdziesz tutaj: http://forum.mazda6club.com/index.php?showforum=18
niestety po angielsku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2007, 17:25
Posty: 120
Skąd: Chicago
Auto: 2016 mazda6 2.5

Postprzez grze.gorz » 7 wrz 2007, 23:03

Waaagh napisał(a):A ja mam takie pytanko: Czy ktoś z forumowiczów posiada M6 MPS ? Bo stwierdziłem że ze wszystkich oferowanych silników ten mi najbardziej pasuje. Diesli nie lubię, spalanie V6 i amerykan mnie trochę przeraża (choć wiem że silnik w Fordzie se wyremontuję) a chciałbym aby moja 6ka była dynamiczna. Wygląda na to, że poziom mocy i radości największy daje właśnie MPS (przy dość sensownym spalaniu, wolno mało, depczesz zżera więcej). Czy MPS ma jakieś wady o których nie wiem ? Czy są jakieś duże wady silników benzynowych z turbo ? Miałbym możliwość kupna MPS ale rok później (jestem gotów poczekać) bo trzeba kaskę dozbierać, tylko czy warto... ?


Może opcja szukaj by pomogła...

Nie wiem nic na temat trwałości mojego silnika, auto ma 6 miesięcy i 20000km. Trudno, żeby coś się działo.
Wrażenia z jazdy dobrze opisał Nefar...
Mogę sie podzielić wrażeniami z użytkowania ale o trwałość nie pytaj- to przeciez mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 11:14
Posty: 162
Skąd: Warszawa
Auto: szybkie sześć

Postprzez bziko98 » 7 wrz 2007, 23:06

Wrażenia z jazdy dobrze opisał Nefar...


Nefar opisywał wrażenia z jazdy modelem 3.0 v6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2007, 17:25
Posty: 120
Skąd: Chicago
Auto: 2016 mazda6 2.5

Postprzez Waaagh » 8 wrz 2007, 11:36

grze.gorz –> dzięki za chęć podzielenia się wiedzą. Opcji szukaj nie sprawdzałem, bo mam przeczytany cały temat o "6" i myślę że poza tym tematem na tym forum niewiele znajdę.

bziko98 –> dzięki za linka, znam angola więc poczytałem i pewnie jeszcze poczytam.

Nefar –> Postaraj się opisywać przeżycia hmmm, nie wiem jak to napisać, bardziej kulturalnie ? Bardziej ostrożnie ? Bo z tego co piszesz to naprawdę pojawia się obraz pirata i szaleńca, a mam nadzieję że takowym nie jesteś (ku naszemu i twojemu dobru).

Oczywiście że szybkie auto "samo" wymusza inny styl jazdy niż 70 konne autka. Ale trzeba dobrze wiedzieć kiedy i gdzie jest granica.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 lip 2007, 09:06
Posty: 13

Postprzez grze.gorz » 8 wrz 2007, 12:08

Waaagh napisał(a):grze.gorz –> dzięki za chęć podzielenia się wiedzą. Opcji szukaj nie sprawdzałem, bo mam przeczytany cały temat o "6" i myślę że poza tym tematem na tym forum niewiele znajdę.



mylisz się:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=34824
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 11:14
Posty: 162
Skąd: Warszawa
Auto: szybkie sześć

Postprzez slav » 8 wrz 2007, 12:55

Grzyby napisał(a):Proszę o stosowanie się do tego


ok boss :P

6 jechalem tylko jedna , jaksy, krotko piszac wrazenia z jazdy same pozytywne,wedlug mnie swietne auto .
dzieki jarku za przejazdzke :)
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2005, 23:38
Posty: 1137
Skąd: WLKP
Auto: rozne

Postprzez Karwoś » 9 wrz 2007, 14:21

Wybór 6 opierał się na tym zalożeniu – znalazłem w necie w USA – a że bylem 500mil od miejsca sprzedaży to podjechałem, obejrzałem – a że 6 wygląda jak wygląda i co najwyżej parę samochodów wygląda podobnie (znaczy taka samo dobrze ) to po prostu ją kupiłem – silniik 2,3 bo akurat taki był a że jeszcze nie wyłem obznajomiony w temacie i bałem się brać 3,0 ze względu na serwis (teraz już wiem że to były niepotrzebne obawy) to zostało 2,3 – jeździ całkiem wystrczająco – ale jednocześnie do 3,0 mu tak samo daleko jak 1,4 do mojego 2,3. Po prosu silnik 3,0 wg mnie w 6 to najlepszy wybór – i nawet w 6AT jeździ pewnie tak samo dobrze jak manual.

Ad3. – typową bolączką jest chęć korzystania z mocy jaką oferuje :D. A troche poważniej to skrzynie AT potrafią się posypać z niewiadomych przyczyn po 30-40tys mil (tak jak w 2,3.) Inne bolączki też są już wspomniane na forum. Ale jednoczenie nie ma samochodu bez bolączek. Przykład: Lancer 2,0 AT USA – wszystko z nim jest tak jak trzeba – silnik 120KM jeździ wystarczająco jak na tę moc i wagę ok 1400kg, ale nie może być aż tak dobrze – nic nie skrzypi i wogóle wszystko jest tak jak należy – ale ... skrzypią tuleje wahaczy [jakich?] :). A wymiana to cały dzień roboty albo i więcej i ponad 1500zł za 2 gumy – dodatkowo rozbieranie całego zawieszenia wielowahaczowego a potem ustawianie geometrii i zbierzności.

Bo każdy samochód ma wady – ale ma też więcej plusów – dla których się je kupuje.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Nefar » 9 wrz 2007, 18:55

Grzyby napisał(a):na razie tylko przypomnę wszystkim Panom tytuł tego tematu który brzmi "Mazda 6 – Opinie".
Nie "wrażenia z jazdy czy wyższość jednej wersji nad drugą" a "OPINIE"


Grzyby sorry ale nie czuje roznicy... "Wrazenia" z jazdy jest to moja "opinia" na temat jazdy. Opisujac je wyrazam swoje zdanie czyli jakbys tego nie nazwal OPINIE.

Wyzszosc jednej wersji nad druga to rowniez opinia. Moja opinia (zdanie) na temat wyzszosci benzyny nad dieslem jest taka a nie inna.

Wg. wiki "Opinia – wyrażony w formie werbalnej pogląd, ściśle powiązany z subiektywnym spojrzeniem autora"
Wg slownika jez polskiego opinia – «przekonanie o czymś, pogląd na jakąś sprawę»

Takze za bardzo nie wiem do czego pijesz...


@Karwos. Mi z manualem w miescie jara 15-16. Na trasce jak tne 140-170km (inaczej sie nie da).
wychodzi mi 12.



slav napisał(a):Nefar napisał:
Ile musialby spalic ktos taka 2.0 zeby za mna nadazyc?


1) placz na stacji po takiej jezdzie
2) jak dlugo silnik 2.0 wytrzymalby takie butowanie w miare bezkolizyjnie


1. :) pewnie byloby podobnie. Bo butowanie zero, gleba potrafi nawet przy 1.4 zrobic ladne 14-15 literkow. Pamietam kiedys kolega omega 3.0 a ja civem 1.3. On lekko deptal a ja tylko podloga. Wskazowka paliwa widzialem fizycznie jak sie obniza.
2. Obstawiam miesiac. :–) Palowanie nie wplywa zbyr pozytywnie na silnik. No i jakie mile zuzycie oleju by bylo. To zawsze dodatkowa kasa 1ltr na 1000km to kolejne 40zl.
21 L/ 100km [tiiit] FUEL ECONOMY.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 14:32
Posty: 157
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Nissan Murano 3.5 V6

Postprzez Nefar » 12 wrz 2007, 15:13

Wracajac do 6. Nie musze redukowac na 2 zeby wyprzedzic. Widac nie jezdziles 3.0. Nie wiesz czego mozna sie po tym spodziewac. Gwarantuje Ci ze po przesiadce spowrotem do diesla bedziesz ziewal ze znudzenia i zastanawial kiedy to auto wreszcie sie zacznie rozpedzac.
Nie podniecam sie. Opisuje wrazenia. Samochody zmieniam srednio raz na pol roku, gora rok i kupuje coraz mocniejsze wiec zdaje sobie sprawe ze nie mam rakiety. Ze 220km to malo. Kiedy bede mial 400km pewnie powiem to samo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 14:32
Posty: 157
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Nissan Murano 3.5 V6

Postprzez strus » 14 gru 2007, 01:25

Się wtrące, bo strasznie mnie cieszy praca pólwebasto o poranku: dzisiaj na dworze rano 2 stopnie, odpaliłem auto, właczyłem ogrzewanie w siedzeniu i poszedłem oskrobać przednią szybę. Zajeło mi to z minutę, a po wejściu do auta już było ciepło i w powietrzu, i po tyłku oczywiśćie:) peeeełen wypas ;)
Damn the torpedoes, full speed ahead!
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2007, 12:58
Posty: 80
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY '04 2.0 MZR-CD 136HP

Postprzez Pawnik » 14 gru 2007, 20:16

kowal napisał(a):Pawnik czyli nie mam sie czego obawiać i śmiało moge kupic diesla?? to z tymi głowicami to słyszałem od mechanika że diesle nie lubia niskich temperatur silnika i ze jak jest silnik w dieslu niedogrzany to nie dobrze no i stąd moje pytania i obawy że w moim przypadku jak pokonuje nie długie odcinki autem to dieslowi to nie zaszkodzi??

Właśnie po to jest dogrzewacz montowany seryjnie w M6 dieslach, żeby silnik był od razu dogrzewany, a jak jeszcze jest sterowanie webastem, to silnik zawsze staruje na ciepło. Problem jazdy na zimnym silniku odpada ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Myjk » 15 gru 2007, 00:59

Panie (?) i Panowie, czy ktoś może wypowiedzieć się na temat skór w M6 '07 ? Jednym słowem, czy bardzo śmierdzą normalnie lub gdy nagrzeją się w lecie? W specyfikacji jest mowa o przyciemnianych i termoizolacyjnych szybach – czy to właśnie po to by środek się nie nagrzewał? Czy to faktycznie zdaje egzamin jeśli działa tak jak myślę?

Może ktoś po krótce opisać czy w Polsce zdaje egzamin nawigacja VDO MS 2100?

PS jeszcze jedno, czy doświadczacie skrzypienia w zegarach/ desce rozdzielczej? Właśnie byłem u dilera, przejechałem się nową (11kkm przelotu) M6 z '07 i zszokowało mnie wręcz to skrzypienie dobiegające z okolic zegarów. Szczerze mówiąc, to jest główny powód (skrzypienie plastików) dla którego chciałem zmienić swój "stary" samochód, a tu taka kiszka na wstępie... :(
Ostatnio edytowano 15 gru 2007, 16:44 przez Myjk, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Myjk » 15 gru 2007, 19:14

Maciej Loret napisał(a):Jeśli coś śmierdzi, to nie skóra... Może zmień skarpetki?

Ty jeździsz w samych skarpetkach? :P

Skóra pachnie.. Zdecydowanie pachnie... Nie jest to na pewno pieno fiore Poltrona Frau z Alfy czy Lancii, ale jednak skóra...

Denaturat też pachnie. :P Generalnie chodzi mi o intensywność zapachu skóry w przypadku "podgrzania" – wtedy wiadomo, zapach jest uwalniany intensywniej. Ja osobiście mam dosyć wyczulony węch, nie stosuję nawet zapachów samochodowych bo mi niedobrze podczas jazdy... Dzisiaj "niuchałem" skórę w MX8 i w zasadzie zapachu nie miała, ale po podgrzaniu jestem pewien że coś z siebie da. :}

W jakim sensie? Masz mapy Polski?

Jeszcze nie wiem czy mam. Natomiast już dowiedziałem się, że nie jest to fabryczna NAVI Mazdy, a jedynie dorzucane przez dilerów niemieckich "dodatkowa" nawigacja, jaką można kupić w sklepie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Maciej Loret » 15 gru 2007, 19:26

Myjk napisał(a):
Maciej Loret napisał(a):Jeśli coś śmierdzi, to nie skóra... Może zmień skarpetki?

Ty jeździsz w samych skarpetkach? :P


Czasami do wjeżdżam do garażu... <lol>

Myjk napisał(a):Generalnie chodzi mi o intensywność zapachu skóry w przypadku "podgrzania" – wtedy wiadomo, zapach jest uwalniany intensywniej. Ja osobiście mam dosyć wyczulony węch, nie stosuję nawet zapachów samochodowych bo mi niedobrze podczas jazdy...


Ja też nigdy nie stosowałem w żadnym aucie żadnych zapachów ani dyndających choinek.. Ja od razu lepiej się czuję wsiadając do auta ze skórzaną tapicerką... Nie chodzi tylko o dotyk (tu lepszy by był welur pod tyłkiem i plecami a boczki ze skóry) ale również zapach... Nie zauważyłem żadnych różnic pomiędzy -20, a +30 stopni Celsjusza w intensywności zapachu...

Myjk napisał(a):Dzisiaj "niuchałem" skórę w MX8 i w zasadzie zapachu nie miała, ale po podgrzaniu jestem pewien że coś z siebie da. :}


Może maska p-gaz by pomogła? Wówczas przydadzą się również przyciemniane z przodu szyby, żeby gapiący się na Ciebie inni uczestnicy ruchu drogowego nie powodowali wypadków... <lol>

Myjk napisał(a):Jeszcze nie wiem czy mam. Natomiast już dowiedziałem się, że nie jest to fabryczna NAVI Mazdy, a jedynie dorzucane przez dilerów niemieckich "dodatkowa" nawigacja, jaką można kupić w sklepie.


I całe szczęście... Może przynajmniej masz mapy Polski... Popatrz na stronę VDO Dayton, może coś znajdziesz...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Myjk » 15 gru 2007, 22:19

Może maska p-gaz by pomogła? Wówczas przydadzą się również przyciemniane z przodu szyby, żeby gapiący się na Ciebie inni uczestnicy ruchu drogowego nie powodowali wypadków... <lol>

Nie chcę być nie miły, ale w sumie to nie bardzo rozumiem co Cię tak śmieszy. Każdy inaczej reaguje na materiały, zapachy, smaki. Jeśli mam zamiar kupić samochód za blisko 100k zł który będzie mi sprawiał nieprzyjemność, to wolę się zapytać. Jak wcześniej wspomniałem nie ma takich samochodów na miejscu u dilera – gdyby były to bym se sam powąchał i się głupio nie pytał. Ale nie będzie możliwości poniuchania do momentu zamówienia i sprowadzenia samochodu, więc...

I całe szczęście... Może przynajmniej masz mapy Polski... Popatrz na stronę VDO Dayton, może coś znajdziesz...

Szukałem, ale nic nie ma. Zastanawiam się czy to nie jakaś literówka w specyfikacji i nie powinno być 2010 – taki model jest na stronie VDO.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez domin1979 » 16 gru 2007, 12:16

Myjk, skóra w M6 w żaden sposób nie śmierdzi, przynajmniej wg mojej opinii. Nawet przy upałach nie zanotowałem jakiegoś wyraźnego zapachu.

PS. Widzę, że zapoznałeś się z Maciejem Loretem, dość specyficzny kolo... ale o to mu właśnie chodzi, nie ważne co, byleby dać o sobie znać. Taka forumowa Doda :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Myjk » 16 gru 2007, 14:40

domin1979 napisał(a):Myjk, skóra w M6 w żaden sposób nie śmierdzi, przynajmniej wg mojej opinii. Nawet przy upałach nie zanotowałem jakiegoś wyraźnego zapachu.

Dzięki. Zatem chyba problem skóry rozwiązany i nie ma przeciwwskazań węchowych do zakupu ;)

PS to będzie mój pierwszy samochód ze skórą, często jednak śmigałem samochodami w skórze i muszę przyznać, że siedzenia po jakimś czasie użytkowania nie wyglądają ciekawie – skóra odkształca się (wyciąga) pod ciężarem ciał i jest brzydko pomarszczona. Można próbować temu zapobiegać? Jakieś preparaty?

PS. Widzę, że zapoznałeś się z Maciejem Loretem, dość specyficzny kolo... ale o to mu właśnie chodzi, nie ważne co, byleby dać o sobie znać. Taka forumowa Doda :P

Tak, już wcześniej to zauważyłem ;) Czytam forum już od półtora roku co najmniej (tylko mi w międzyczasie się skasowało konto), i kiedyś było tu na prawdę sympatycznie – ale po wczorajszej dyskusji poszło mi w pięty szczerze mówiąc... ;p

PS Maciej, czym innym kontrowersyjne poglądy, a czym innym sposób ich wyrażania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez peteros1 » 16 gru 2007, 16:38

Myjk, skóra w M6 nie śmierdzi, ale nie jest też z gatunku top skór samochodowych (globalizacja dotknęła wszystkie nowe modele aut). Tylko na początku (nowe auto) zalatuje z lekka obuwniczym (garbniki, barwniki), ale to szybko mija. Do konserwacji są dostępne b. dobre środki (np. firmy Turtlewax). Gdyby się nadmiernie wycierała/odkształcała w nowym aucie masz gwarancję. Koledze wymieniali z tego powodu cały fotel w TT.

Navi – ta, mała dostawiania – ma bardzo przyzwoicie opracowaną Polskę. A przyglądałeś się, jak ją montują? Niezbyt elegancko – na uchwycie, po prawej stronie konsoli radia. Kilka osób z forum (ja też) wykombinowało patenty na wstawienie jej do schowka nad radiem. Jeśli dostajesz ją w pakiecie, to bierz. Jeśli nie musisz, olej.

A jeśli chodzi "rolnika", cóż... każdy jest kowalem swojego losu. Znam takich, którzy mają po kilka ciągników/kombajnów z klimą w kabinach, a na co dzień jeżdżą GLami (w dieslu).
Peteros
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2004, 14:44
Posty: 132
Skąd: WRO
Auto: M6CR '07 i BG '91

Postprzez peteros1 » 16 gru 2007, 17:33

W pakiecie z czujnikami parkowania? Za jaką dopłatą?
Peteros
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2004, 14:44
Posty: 132
Skąd: WRO
Auto: M6CR '07 i BG '91

Postprzez Myjk » 16 gru 2007, 19:57

peteros1 napisał(a):W pakiecie z czujnikami parkowania? Za jaką dopłatą?

Tak, z fabrycznymi (podobno) czujnikami parkowania. Tzw. wersja Activ+, od wersji Active różni się właśnie wspomnianymi rzeczami, tj. skórą z el. fotelem kierowcy, nawigacją, czujnikami parkowania i tempomatem. Zaproponowali mi bez dopłaty, tj. wersja Active+ za kwotę wersji Active. Podejrzewam że mają transport z Niemiec i chcą dokoptować samochód żeby puste miejsce nie jechało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6