Mazda6 (GG / GY) – Szybkie pytania – WAŻNA INFORMACJA, STR.313

Mazda6 2002–2007

Postprzez dexter1515 » 22 lip 2012, 21:46

zaraz ktoś napisze że są lepsze ale moim zdaniem

nkg kable i przewody , jak się kupi orginały to sie pośmiga na nich bezproblemowo . Jeszcze mnie ta firma nie zawiodła w poprzednich autkach i w mazdzie tez wymieniłem na NGK

świece ITR 6F-13
kable RC-FD1207
Najprosztsze rozwiązania są najlepsze......
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2012, 19:18
Posty: 79
Skąd: z Południa :)
Auto: M6 GG 1,8 120km 2003r.

Postprzez asda_1987 » 22 lip 2012, 22:11

dobrzyn22 napisał(a):dobrzyn22


A mógł byś mnie odesłac do tego wątku?? <rotfl>
Z góry dziękuje :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2012, 09:15
Posty: 46
Skąd: bb
Auto: Mazda 6
1.8 TS
2003r

Postprzez dobrzyn22 » 23 lip 2012, 08:41

Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5235 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Zigi86 » 23 lip 2012, 08:58

Trochę z innej beczki, co oznaczają literki PL na przednich lampach? w kółku jest E1, więc jak mniemam, że Niemiecka homologacja, ale co to PL ?

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 14:58
Posty: 274
Skąd: Łdz
Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM

Postprzez lordmorte » 23 lip 2012, 09:30

Witam!

quick question

W mojej wersji po lifcie nie mam swiatel przeciwmgielnych zamontowanych w lampie. Jest puste miejsce bez oprawki. Jest natomiast kabelek. Czy dobrze rozumiem, ze wystarczy zakupic odpowiednie oprawki i manetke i wsio powinno dzialac? W sensie czy ten kabelek, to czesc instalacji swiatel przeciwmgielnych?

Z gory dzieki za odpowiedz!
Początkujący
 
Od: 17 lip 2012, 13:08
Posty: 7
Skąd: Katowice
Auto: Mazda CX-9 TB
Mazda 6 GY FL 1.8 L8-DE

Postprzez bieski » 23 lip 2012, 09:41

lordmorte napisał(a):W sensie czy ten kabelek, to czesc instalacji swiatel przeciwmgielnych?

tak

lordmorte napisał(a):Czy dobrze rozumiem, ze wystarczy zakupic odpowiednie oprawki i manetke i wsio powinno dzialac?

tak

Mając benzine możesz kupić też halogeny w zderzak.

PS. Wszystko jest już opisane na forum :P
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez lordmorte » 23 lip 2012, 10:03

Dzieki! Forum przesuzkalem, ale uwierzcie mi, naprawde ciezko czasem znalezc tak prosta informacje w gąszczu danych. Czasem naprawde najbardziej optymalnie jest po prostu zapytac, szczegolnie, ze na tym forum powstal ten wspanialy temat (genialny pomysl) :)

DZIEKI!

P.S.
Czy ma ktos dostep do tanich oprawek na halogeny? :P
Początkujący
 
Od: 17 lip 2012, 13:08
Posty: 7
Skąd: Katowice
Auto: Mazda CX-9 TB
Mazda 6 GY FL 1.8 L8-DE

Postprzez asda_1987 » 23 lip 2012, 21:13

Dzięki za odpowiedź i nakierowanie na dobry trop :D :D Ze świecami nie miałem problemów dziś zamówiłem na jutro będą 8.5funta/sztuka ale przewodów nigdzie nie mogę dostać, dodam że jestem w UK w polsce patrzyłem na aledrogo.pl i tam są dostępne dziś byłem w 3 sklepach i nawet nie ma takich przewodów w angielskim katalogu NGK chcieli mi wcisnąć BOSCH lub CHAMPION
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2012, 09:15
Posty: 46
Skąd: bb
Auto: Mazda 6
1.8 TS
2003r

Postprzez kmieta » 24 lip 2012, 10:54

mam jedno pytanie, przeszukałem forum, ale znalazłem tylko wątki o niedziałającej regulacji świateł.

Jestem po wymianie żarników w związku z tym mam pytanie – czy autoregulacja świateł powinna następować przy każdym ich włączeniu, czy co jakiś czas? Jeżeli tak to co ile, bądź co musi się zadziać, żeby światła się wyregulowały?

Widziałem kilka razy jak światła jadą góra-dół (bądź odwrotnie), ale było to przed wymianą żarników, w związku z tym nie wiem czy teraz jest ok czy coś nie działa.

Z góry dzięki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 23:14
Posty: 43 (1/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 6 2.0 D GY 143KM 2006

Postprzez maselek » 24 lip 2012, 19:06

kmieta napisał(a):co musi się zadziać, żeby światła się wyregulowały?


odpal światła, potem odpal fure, światła zabanglają ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez kmieta » 24 lip 2012, 23:07

hmm, muszę sprawdzić bo faktycznie zapalam światła już na odpalonym silniku <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 23:14
Posty: 43 (1/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 6 2.0 D GY 143KM 2006

Postprzez kubsztyk » 24 lip 2012, 23:12

maselek napisał(a):
kmieta napisał(a):co musi się zadziać, żeby światła się wyregulowały?


odpal światła, potem odpal fure, światła zabanglają ;P

Ja mam zwykłe halogeny, lecz od czasu, kiedy miałem pierwsze auto, to trzymam się zasady, że najpierw odpalam silnik, potem włączam światła i w odwrotnej kolejności. Podczas opalania / gaszenia silnika występują skoki napięcia, które raczej przyjazne dla żarówek / żarników nie są. Zresztą nawet na kursie nauki jazdy instruktor mi zwracał na to uwagę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez dobrzyn22 » 24 lip 2012, 23:15

kubsztyk napisał(a):najpierw odpalam silnik, potem włączam światła

nawet mało powiedziane – odpalam silnik, a następnie wszystkie pozostałe odbiorniki prądu...Tłumaczyć chyba nie muszę ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5235 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Grzyby » 25 lip 2012, 00:51

dobrzyn22 napisał(a):odpalam silnik, a następnie wszystkie pozostałe odbiorniki prądu..

Chyba bym oszalał, żeby za każdym razem przy GASZENIU silnika, wyłączać radio i klimę :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17088 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez dobrzyn22 » 25 lip 2012, 09:24

ja nie oszalałem <glupek2> kwestia przyzwyczajenia ;) a silnik(a właściwie to aku) na pewno np. w zimie będzie bardzo wdzięczny :D

PS. Grzyby – ładny kolor <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5235 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez PanRuski » 25 lip 2012, 11:08

Witam, zdecydowałem się podzielić się swoją radochą z zakupu Mazdy i smutkiem z własnej głupoty.
Więc już miesiąc temu sprowadziłem z Niemiec Mazda 6 2.0 diesel (143km) 2006. Samochód działał w trybie awaryjnym – zapchany filtr dpf. Więc od razu po przejeździe do Polski odstawiłem samochód do mechanika (polecił mi go mój znajomy). Mechanikowi powiedziałem że wolę żebyś ten filtr był usunięty z samochodu. Jak okazało się po prawie 4 tygodniach, mechanik ten zupełnie się nie zna na Mazdach i filtrach DPF. Na koniec odebrałem od niego samochód z palącymi się kontrolkami "engine", "kontrola trakcji" i migającym DPF. Mechanik nie wziął kasy za robociznę (samochód nadal był nie sprawny) ale za sami części wymienny ja zapłaciłem 2300zł (1500zł – zregenerowany filtr DPF). Przy tym mechanik powiedział że mam tylko udać się do ASO i skasować błędy i wszystko będzie Ok. Następnego dnia w ASO dostałem info że ten zregenerowany filtr DPF za 1500zł jest zapchany w stopniu uniemożliwiającym go wypalanie. Udało się szybko umówić się w firmie, która instaluję emulatory filtra DPF. W przeciągu 6 godzin chłopacy zainstalowali emulator i zgasili wszystkie kontrolki.
Dostałem sprawny samochód (pierwszy raz za kierownicą od momentu zakupu) ze "zregenerowanym" DPF w bagażniku – więc powiozłem to "cudo" s powrotem do mechanika.
Już na drodze powrotnej bardzo zainteresowałem się funkcjami komputera i fajnymi, nieznanym mnie przyciskami i w momencie gdy podniosłem oczy... już nie było szans wyhamować przed samochodem, który nagle zahamował przede mną – musiałem uciec z drogi i taranować płot. Skutek tej głupoty – porysowany i popękany zderzak, na szczęście nić więcej nie ucierpiało (przynajmniej na razie nić więcej nie znalazłem). 10 lat stażu za kierownicą... nigdy nie miałem nawet zbyt nie bezpiecznych sytuacyj już nie mówiąc o wypadkach, a tu pierwszy dzień nowym samochodem i....
Teraz jestem mądrzejszy...
Radzę wszystkim – 100% uwagi tylko na drogę! Zawsze!
PS przepraszam za błędy, gdyż jestem obcokrajowcem i wciąż się uczę języka (ciekawie czy życia wystarczę :) )
Początkujący
 
Od: 27 cze 2012, 09:23
Posty: 4
Skąd: Poznań
Auto: MAZDA 6 Sport Kombi 2.0 CD DPF Exclusive
2006

Postprzez dobrzyn22 » 25 lip 2012, 12:31

czyli ogólnie ten pseudo mechanik Cię oszukał...A jeżeli nie, to niech przedstawi jakieś papiery, że był tym autem na regeneracji DPF...
Piszesz 1,5tys za regenerację,ale ogólnie zapłaciłeś 2,3 tys, wiec za co ta reszta <co?>

PS. jakbyś poczytał wątek o usuwaniu DPF ,to byś wiedział,że to nie takie proste i nie ma wielu firm na razie u nas(PL), które skutecznie się tym zajmują(choć ich przybywa)

przepraszam za błędy, gdyż jestem obcokrajowcem i wciąż się uczę języka

dobrze Ci idzie <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5235 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Mandey » 25 lip 2012, 12:32

Szybkie pytanko – czy kończące się klocki hamulcowe mogą powodować piski tylko podczas jazdy? Bo coś prawie non-stop piszczy w przednich kołach, a łożyska to nie są na pewno ;)
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez dobrzyn22 » 25 lip 2012, 12:36

Mandey napisał(a):czy kończące się klocki hamulcowe mogą powodować piski tylko podczas jazdy?

tak-w 90% przypadków są to klocki (łożyska raczej szumią/buczą) ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5235 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Mandey » 25 lip 2012, 13:06

dobrzyn22 napisał(a):tak-w 90% przypadków są to klocki

Ok, dzięki więc po weekendzie do sklepu i po klocki :)

dobrzyn22 napisał(a):łożyska raczej szumią/buczą ;)

Szumią, buczą, a nawet huczą :D
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6