Spalanie – ile pali Twoja "szóstka" z silnikiem benzynowym?
Witam
Niedawno zakupiłem Mazdę 2.0 z 2007 roku w automacie. Co prawda przejechałem niespełna 2000 km, ale o spalaniu mogę już coś powiedzieć – w mieście pali mi ok 11.5 l. W trasie nie wiem, bo nie miałem okazji jechać dłuższej normalnym tempem
Niedawno zakupiłem Mazdę 2.0 z 2007 roku w automacie. Co prawda przejechałem niespełna 2000 km, ale o spalaniu mogę już coś powiedzieć – w mieście pali mi ok 11.5 l. W trasie nie wiem, bo nie miałem okazji jechać dłuższej normalnym tempem
- Od: 31 sie 2014, 15:06
- Posty: 16
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 6 GG '07 – 2.0 AT
1. Monachium-Wrocław-Radom 1100 km
2. Do 150km/h pali 10L PB 98 Superplus bezołowiowej. Przed granicą Polską leje zawsze 102 octany. Przy około 180km/h 12.5
3. Prędkość między 140 a 190km/h, 2 osoby i klima zawsze on, pełen bagażnik
4. 2.0 141 KM 2003R.
2. Do 150km/h pali 10L PB 98 Superplus bezołowiowej. Przed granicą Polską leje zawsze 102 octany. Przy około 180km/h 12.5
3. Prędkość między 140 a 190km/h, 2 osoby i klima zawsze on, pełen bagażnik
4. 2.0 141 KM 2003R.
- Od: 13 lut 2014, 21:56
- Posty: 62
- Skąd: Monachium / Radom
- Auto: Mazda CX-5 2.2 175KM AWD SkyPassion AT,
02/2014
Mazda 6 GJ 2.2 175KM AWD SkyPassion AT
09/2016
Panowie chyba pobiłem rekord! Trasa 35km, prędkość max 95km/h. Spalanie wynosiło 6,6l. Później około 15km po mieście i znowu powrót 35km. Spalanie na końcu wyniosło 6,8l. Nie sądziłem, że da się zejść tak nisko z tym silnikiem
.
Ja jadąc 80km drogą szybkiego ruchu cały czas 80-90km/h udało mi się zejść na 5,3 l, cały czas na tempomacie
oczywiście sam 
A jechałem tak wolno bo jechałem na dojazdówce
A jechałem tak wolno bo jechałem na dojazdówce
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3600 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
Moja
75% (autostrada) 25% (miasto)
ok 9.5litra
na autostradzie do 140 .. a miasto, ostatnio klima włączana często coby dogrzać się i chyba zacząłęm troszeczke bardziej ją cisnąć bo spalanie podskoczylo o ok 0,5l ( mam ja dopiero od 2msc)
75% (autostrada) 25% (miasto)
ok 9.5litra
na autostradzie do 140 .. a miasto, ostatnio klima włączana często coby dogrzać się i chyba zacząłęm troszeczke bardziej ją cisnąć bo spalanie podskoczylo o ok 0,5l ( mam ja dopiero od 2msc)
- Od: 26 cze 2014, 14:01
- Posty: 10
- Auto: Mazda 6 (GG) 1.8, benzynka
Siemanko,
Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem szósteczki w benzynie. Wbiłem dziś na forum i trochę sie uspokoiłem
wydawało mi sie, że moje 10.8l po mieście to coś za dużo, ale widzę po wpisach osób tu zgromadzonych, że to nie osobny przypadek, nawet przy 1.8
A więc:
1. Miasto 100%
2. 10.8
3. Klima off, 1-2os., pusty bagaznik
Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem szósteczki w benzynie. Wbiłem dziś na forum i trochę sie uspokoiłem
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
A więc:
1. Miasto 100%
2. 10.8
3. Klima off, 1-2os., pusty bagaznik
-
BgsWwa
moje ostatnie trzy tankowania: 7,86; 7,34; 7,30 l/100km
Średnia prędkość: 68, 67, 57 km/h
wszystko trasa, sporadyczne przejazdy przez miasta. Jazda ekonomiczna bowiem nigdzie mi się nie śpieszyło. W sumie 1600 km, na baku ponad 700 km uważam za dobry wynik dla benzyny 2,3L, klima na AUTO 19° jakieś 80% trasy.
a przy tym wszystkim jeszcze 0,5l oleju na 1000 km ;/
jako ciekawostka, poprzednie tankowanie 100% miasto dynamicznie 13,31 l/100km
Średnia prędkość: 68, 67, 57 km/h
wszystko trasa, sporadyczne przejazdy przez miasta. Jazda ekonomiczna bowiem nigdzie mi się nie śpieszyło. W sumie 1600 km, na baku ponad 700 km uważam za dobry wynik dla benzyny 2,3L, klima na AUTO 19° jakieś 80% trasy.
a przy tym wszystkim jeszcze 0,5l oleju na 1000 km ;/
jako ciekawostka, poprzednie tankowanie 100% miasto dynamicznie 13,31 l/100km
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
matthies napisał(a):na baku ponad 700 km uważam za dobry wynik dla benzyny 2,3L
nawet za bardzo dobry

Dopisano 9 listopada 2014, o 13:43:
matthies napisał(a):jako ciekawostka, poprzednie tankowanie 100% miasto dynamicznie 13,31 l/100km
u mnie nigdy chyba 10l/100 nie przekroczyłem (dynamiczna jazda w mieście).
Koniec OT – w końcu to nie wątek dot. porównania diesli i benz
tyle było jak zajechałem pod dom, a jeszcze się nawet rezerwa nie zapaliła
Ja też wykorzystuję moc auta, bo nie cierpię jechać za kimś. Więc tylko powyprzedzam czasem, ale gdy mi się nie spieszy, to lecę sobie 80-90 km/h.
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
ekonomiczna jazda = szybsze zużycie silnika. Poczytajcie trochę pracy szczególnie tej zagranicznej.
jeśli specjalisto od ecodrivingu twierdzi, że trzeba jeździć na 6 biegu przy 70km/k to ciekawe co na to wał korbowy, drgania i cała berbelucha z tworzeniem nagarów szlamów i laków....
podstawowa zasada – jeśli jest obciążenie (jazda pod górkę czy przyspieszanie) mamy być w zakresie obrotów momentu maksymalnego. Jeśli nie chcesz kręcić samochodu wysoko – z tego słyną silniki japońskie mazdy, hondy itd to nie dziwią mnie tematy w stylu bierze 1l/1000km oleju itp.
Sam kiedyś badałem drgania na wale korbowym przy prędkościach 90-3000 obrotów. Największe w silniku benzynowym występują w zakresie 1700-2400obr i w tym przedziale występuje nawet prędkość obrotowa rezonansowa (dokładna wartość prędkości obrotowej występuje w zależności już od konkretnej konstrukcji silnika) – coś co niszczy silnik (łożyska, panewki, pierścienie, tuleje) w zatrważającym tempie.
ja wychodzę z założenia:
nie stać się na racjonalną eksploatację 2.3L – kup 2.0.
nbie stać się na racjonalną eksploatację 2.0L – kup 1.8.
itd itd
jeśli specjalisto od ecodrivingu twierdzi, że trzeba jeździć na 6 biegu przy 70km/k to ciekawe co na to wał korbowy, drgania i cała berbelucha z tworzeniem nagarów szlamów i laków....
podstawowa zasada – jeśli jest obciążenie (jazda pod górkę czy przyspieszanie) mamy być w zakresie obrotów momentu maksymalnego. Jeśli nie chcesz kręcić samochodu wysoko – z tego słyną silniki japońskie mazdy, hondy itd to nie dziwią mnie tematy w stylu bierze 1l/1000km oleju itp.
Sam kiedyś badałem drgania na wale korbowym przy prędkościach 90-3000 obrotów. Największe w silniku benzynowym występują w zakresie 1700-2400obr i w tym przedziale występuje nawet prędkość obrotowa rezonansowa (dokładna wartość prędkości obrotowej występuje w zależności już od konkretnej konstrukcji silnika) – coś co niszczy silnik (łożyska, panewki, pierścienie, tuleje) w zatrważającym tempie.
ja wychodzę z założenia:
nie stać się na racjonalną eksploatację 2.3L – kup 2.0.
nbie stać się na racjonalną eksploatację 2.0L – kup 1.8.
itd itd
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6