Mazda6 (GG / GY) – Informacje i opinie o modelu

Mazda6 2002–2007

Postprzez Sabat » 8 wrz 2011, 11:30

67igor1 napisał(a):hm... jak zwykle brednie... :|

igzakli :> cały artykuł jest hmm... tendencyjny?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2006, 14:11
Posty: 1329 (20/14)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004

Postprzez agnostyk » 8 wrz 2011, 11:31

Mocne strony:
+znakomite własności jezdne
+niezawodne i w miarę oszczędne silniki benzynowe
+wysoka jakość wykończenia wnętrza
+mała utrata wartości.


Słabe punkty:
– zawieszenie kosztowne w naprawach
-słabe zabezpieczenie antykorozyjne
-awaryjne diesle
– spore ryzyko kradzieży


Mocne strony można przypisać większości japończyków, stereotyp, ale znajdujący potwierdzenie... Słabe punkty, to już stereotypy wyczytane chyba na onecie, ewentualnie co do korozji to bym się po części zgodził, ale jak się zadba w odpowiednim czasie, to problem zniknie...

Generalnie "Motor", czy AŚ, to się nadają, na papier toaletowy – Generalnie większość tego co tam jest to sztucznie kręcone, pod zamówienie i bez grama obiektywizmu. Chyba, że zrobią akcję ASO i przetrzepią wszystkie marki, choć i tu nie wiadomo, czy z jednym lub kilkoma się nie ustawili... Jedynie co mi w tych gazetach pasuje, to AŚ katalogi roczne, bo tam przynajmniej mam w jednym opakowaniu dane 150-200 modeli i silników, tego raczej już przekłamać nie mogą, raczej...
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez Hubix » 8 wrz 2011, 14:02

Zawieszenie kosztowne w naprawach, ale trzeba wziąść pod uwagę to, że jest bardzo wytrzymałe.

Co do wykończenia wnętrza, to moim zdaniem jest przeciętne.

Postaw obok Audi A4 B6, Peugeota 407 albo BMW E46. Mazda wysiada pod tym kątem przy tych pojazdach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez dobrzyn22 » 8 wrz 2011, 14:13

spore ryzyko kradzieży


A Passaty, Audi itp.,to jakie mają ryzyko kradzieży <co?>

A tutaj dowód-dane za 2010r,chyb anie wymagają komentarza...
Najczęściej policji zgłaszano kradzież następujących typów i marek samochodów:
– Volkswagen Passat: 1 305 sztuk
– Volkswagen Golf: 1 183 sztuk
– Audi A4: 585 sztuk
– Audi A6: 417 sztuk
– SEAT Leon: 304 sztuk
– Volkswagen Polo: 287 sztuk
– Skoda Octavia: 285 sztuk
– Toyota Corolla: 263 sztuk
– Fiat Cinquecento: 254 sztuk
– marka Volkswagen (nieokreślony typ, ale inny niż wyżej wymienione): 242 sztuk
– Audi 80: 234 sztuk
– Honda Civic: 229 sztuk
– SEAT Ibiza: 213 sztuk
– Opel Vectra: 210 sztuk
– Fiat 126p: 209 sztuk
– Audi A3: 209 sztuk
– Toyota Yaris: 209 sztuk


Kolega chyba tak napisał z racji miejsca zamieszkania(Mazowieckie),gdzie kradzież aut wg.marek wygląda dość specyficznie,w porównaniu z resztą kraju <co?>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez nosekBd » 8 wrz 2011, 19:05

WITAM -KUPIŁEM TYDZIEŃ TEMU 6 ALE NIC O NIEJ NIE WIEM .
silnik2.0-120 km
dizel kombi
2003 r
8 poduszek ,webasto,zmieniarka na 6 cd.
Najechane 214 tys
Gdzie moge coś sie o swoim autku dowiedzieć i co powinienem zrobić na poczontek(zakonserwować spód np).Prosze o rady--- dobił mnie artykuł w motorze o tym autku-jestem z deka załamany
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 mar 2007, 14:08
Posty: 21
Skąd: Białogard
Auto: Mazda 323 f BJ 2.0 DITD 2000 r-Była
Mazda 6 121 KM GY 2003 r-Jest OBECNIE

Postprzez Wojtek » 8 wrz 2011, 19:23

nosekBd napisał(a):Gdzie moge coś sie o swoim autku dowiedzieć i co powinienem zrobić na poczontek(zakonserwować spód np).Prosze o rady--- dobił mnie artykuł w motorze o tym autku-jestem z deka załamany

polecam dzial diesel MZR-CD i o madkloach ;)
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez dobrzyn22 » 8 wrz 2011, 19:59

dizel
poczontek
polska język trudna język <co?> <oczy>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Grucha » 8 wrz 2011, 20:01

nosekBd napisał(a):WITAM -KUPIŁEM TYDZIEŃ TEMU 6 ALE NIC O NIEJ NIE WIEM .
silnik2.0-120 km
dizel kombi
2003 r
8 poduszek ,webasto,zmieniarka na 6 cd.
Najechane 214 tys
Gdzie moge coś sie o swoim autku dowiedzieć i co powinienem zrobić na poczontek(zakonserwować spód np).Prosze o rady--- dobił mnie artykuł w motorze o tym autku-jestem z deka załamany


O losie , 4 lata na forum i ty sie pytasz gdzie się mozesz czegos dowiedzieć o 6-tce? <lol>
Grucha
 

Postprzez Wojtek » 8 wrz 2011, 20:15

nosekBd napisał(a):8 poduszek

:|
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Sabat » 8 wrz 2011, 20:22

nosekBd napisał(a): dobił mnie artykuł w motorze o tym autku-jestem z deka załamany


Ten artykuł jako ciekawostka jedynie a nie rzetelne źródło informacji :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2006, 14:11
Posty: 1329 (20/14)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004

Postprzez kristoferson1 » 8 wrz 2011, 22:32

A moze by ktos wrzucil jakies "fotki" tego artykułu w jakims pdf czy jpg bo nie mam dostepu do tekstu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 16:41
Posty: 167 (0/1)
Skąd: opolskie
Auto: Mazda 6 2.0 147KM benz GG

Postprzez notlauf » 8 wrz 2011, 22:41

Agnostyk: czy możesz podać definicję "obiektywizmu"? Dziękuję.
notlauf
 

Postprzez Yapa » 8 wrz 2011, 23:44

ten artykuł to na zamówienie chyba szmelcwagenów...
właśnie sąsiadówi w skodzie octavii TDI 90 km z 2003 poszla turbina i rozwaliła silnik przy 140 tkm...drugi kolega w astrze 1.6 benzyna 2006 niedawno pożegnał rozsypane w czasie jazdy sprzęgło przy 60 tkm, a teraz jakiś moduł mu nawala za niecałe 2000 zł i auto stoi
a ja tym awaryjnym dieslowskim cholerstwem jeżdżę i jeżdżę :P już 155 tkm
fakt jeden – słabe zabezpieczenie antykorozyjne, ja co roku profilaktycznie zabezpieczam
fakt drugi – drogie części , ale za to rzadko potrzebne...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez Sabat » 9 wrz 2011, 08:39

kristoferson1 napisał(a):A moze by ktos wrzucil jakies "fotki" tego artykułu w jakims pdf czy jpg bo nie mam dostepu do tekstu?


http://sabat.prv.pl/mazda/Mazda6.pdf
Powinno dać rade odczytać,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2006, 14:11
Posty: 1329 (20/14)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004

Postprzez agnostyk » 9 wrz 2011, 13:52

notlauf napisał(a):Agnostyk: czy możesz podać definicję "obiektywizmu"? Dziękuję.


Tymuś, to ja napisałem "obiektywizmu"? Wybacz, miało być "subiektywizmu", oczywiście w dobrym tego słowa znaczeniu, czego brakuje w tym artykule.
Wstydź się Tymuś – jak nie na zamówienie, to bajki wypisujecie. Jak wspominasz o smoku, to wspomnij o wymianie podkładek pod wtryskami, których koszt jest znikomy i że wymiana podkładek oraz czyszczenie smoka załatwia temat, jak wspominasz o SCV, to wspomnij, że dotyczy to nr 003 i 006, a innych już nie i wymiana załatwia temat, jak wspominasz o pękających IC, to wspomnij, że podlegały akcji serwisowej i większość sprowadzanych z normalnego źródła przedliftów ma je wymienione. Można tak wymieniać i wymieniać, bo ten artykuł w 90% jest tendencyjny, czyżbyś był może miłośnikiem makaronów, żabojadów lub VAGonów? Do tego sam sobie w nim zaprzeczasz – piszesz, że klekot M6 to samo zło, by pod koniec skwitować, to tym, że większość aut jest wątpliwego pochodzenia, powypadkowa itp. – to ja się pytam, a jaki samochód po powodziach lub dzwonach będzie sprawował się dobrze? Dlaczego nie ma info, że te egzemplarze, które nie miały przygód, serwisowane są systematycznie, mają zalaną Dexelię, wymienione podkładki, sprawdzany co drugi interwał smoczek i ewentualnie czyszczony, rozrząd na OEM, etc., po prostu sprawują sie wzorowo i nie ma z nimi żadnych ekscesów? Może jest tak, że po prostu nie masz o tym pojęcia? Laik, nie znający Mazdy 6 przeczyta to i co? Potem pojawia się na forum i zadaje tak durne pytania, że aż szkoda czytać... bo jeden z drugim pismakiem, co zebrali śmietnik opinii z netu, możliwe, że także od kogoś co sprowadził dzwona za 20 tys. pln, zrobili sobie używkę w gazecie, byle tylko szmal na konto wpłynął...

Najbardziej urzekło mnie to: "...Usterki diesla 2.0 – jest ich cała masa, ujawniają się po 200 tys. km, większość aut już tyle przejechała..." – jak się nie serwisuje auta, to cała masa wyjdzie już po 100 tys. km i to nie tylko w M, ale w każdym innym aucie, no ale po co to pisać, jak można pojechać po Mazdzie jak po burej suce.

Nie bronię tego auta za wszelką cenę, bo ideałem nie jest i pewnie są lepsze, ale nie jest też takim, jak opisaliście to w swoim "SUBIEKTYWNYM" artykule... Dlatego nie warto tego czytać, a później się tym sugerować. Dla mnie to chałtura...
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez zetek » 9 wrz 2011, 21:13

Grzyby napisał(a):
Sabat napisał(a):– zawieszenie kosztowne w naprawach

brednie <rotfl>
Sabat napisał(a):-awaryjne diesle

w porównaniu z czym? <lol>


np. z benzyną
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez kristoferson1 » 9 wrz 2011, 21:32

Sabat napisał(a):Powinno dać rade odczytać

Dziękować. :)

Autor już na samym początku zaznacza wysoką cenę auta, nie wspominając o fakcie, że cena ta wynika też z cła, które nie występuje w innym "Vagach" czy francuzach.
Niby dobrze, a źle -tak mógłby autor nazwać tutaj temat, taki niezdecydowany ;)
A od diesli juz niech sie odczepią. Jak licznik bedzie cofniety to w kazdej marce zaczna się problemy. Jak trafisz pechowo to i z benzyną bedziesz mial nie ciekawie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 16:41
Posty: 167 (0/1)
Skąd: opolskie
Auto: Mazda 6 2.0 147KM benz GG

Postprzez dobrzyn22 » 9 wrz 2011, 22:42

Najgorsze,że dużo ludzi czerpie informacje z takich gazet,a one są mocno miarodajne(dla nich).Może to i lepiej(ceny części używanych mogą spaść,bo jest mniej chętnych na auta) :P Generalnie mam M6 diesla od ponad dwóch lat i złego słowa nie mogę powiedzieć.Pamiętam tylko,że mam DPF(jak jeżdżę dużo po mieście)i raz na jakiś czas wybiorę ciut dłuższą drogę obwodnicą miasta,żeby mógł się bezstresowo wypalić.Poza tym lać dobry olej,a przy rozrządzie nie oszczędzać,tylko zainwestować w oryginalne części i autko się odwzajemnia bezawaryjną i przyjemną jazdą. <spoko>

Co do jednego się zgodzę-Mazda powinna dostać porządnie"po uszach"za wpadkę z korozją nadkoli <oczy> Niby w poliftach problem rozwiązali,ale jednak jest sporo osób z tym problemem.Mamy XXI wiek i to nie jest szczyt techniki dobrze zabezpieczyć auto przed korozją...a opinia idzie potem na kolejne lata o marce...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Hubix » 9 wrz 2011, 23:09

No i też poznaliśmy jedną nowość.

Powodem zacierania się silnika jest zapchany smok olejowy. Smok zapycha się przez słaby jakościowo olej.

Tak więc teoria z podkładkami to farmazon <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez googieman » 10 wrz 2011, 21:25

Ja myślę że Mazda po prostu robi się zbyt dużą konkurencja (oczywiście dużo lepszą jakościowo i wyglądowo) dla VW i dlatego trzeba było ją zjechać w gazetce. Autor się chyba naczytał opinii ludzi co kupili szroty za grosze i teraz mają frytki a nie auto. Jedyne z czym się można zgodzić to rdzewiejące nadkola i IC (na co zresztą była akcja serwisowa). Ludzie się takiego chłamu naczytają i idzie opinia jakie Mazdy są bee. O każde auto trzeba dbać i tyle, a koszty utrzymania wcale nie są takie duże co myślę że każdy użytkownik (zdrowej) M6 potwierdzi :) Artykuł nierzetelny i nieobiektywny.
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2007, 19:17
Posty: 59
Skąd: Starachowice/Kraków
Auto: Mazda 6 2.2 MZR-CD 163 km
2010r.
Mazda 6 2.0 MZR-CD 136 km 2003r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6