Elastyczna – dla każdego coś innego – ja mam 4 biegowy automat albo Tiptronic – elastycznie to napewno nie czekanie aż obroty powoli wędrują do 2000 a potem słuchanie czy bieg się zmienia czy nie – jak nie to odpuszczamy gaz). Oczywiście to też nie znaczy gaz do dechy – elastycznie znaczy elastycznie – nie nudne zamulanie – u mnie to znaczy 15-18LPG

A jak Tiptronic to nie włączam od razu 2 po 1biegu ale te 3500 osiągam dość szybko potem do 50 – 60 dość szybko na 2 i 3 a potem 4. Nawet można powiedzieć że jest to dość szybkie osiągnięcie prędkości docelowej bez wykorzystania pełnego przyśpieszenia :–)))
A genneralnie zauważyłem że zwiększanie pojemności silnika mocno zwiększa maxymalne spalanie – wcześniej myślałem że nie jest to aż tak drastyczne:
Silnik 1.6 101KM – od 7.4 do 10.5 – oczywiśćie nie mówię o spalaniu przy ciągłym gazie do dechy
Silnik 2.0 (Lacer) 120KM – od 9.5 do 14
Silnik 2.3 (mazda 6) 160KM – od 9.8 – 18.5
Dużego wpływu na takie spalanie nie ma prędkość jaką się jedzie – 10.5 spaliłem jadąc od 120 d0 160 w porywach (2.3l) – jadąc spokojnie 90 – 120 – spaliłem 9.8 (ale 5 osób w samochodzie). Ale jeżdząc tylko w mieście na krótkich dystansach – do 2km spalanie wzrasta do 18. No ale silnik jest po to żeby spalał paliwo
