Mazda6 (GG / GY) – Informacje i opinie o modelu

Mazda6 2002–2007
PostTen post został usunięty przez Grzyby 9 sty 2011, 16:08.
Powód: zbastuj trochę bo niebezpiecznie ocierasz się o bana

Postprzez Night » 13 sty 2011, 18:11

Cześć.
Miałbym małą prosbe czy posiada ktoś może na komputerze katalogi/broszury katalogu mazdy 6 z lat 2002-2007 chciałbym sobie doklanie przeanalizować czym roznia się poszczególne wersje ale nietstety po przekopaniu bardzo szczegółowym forum oraz innych stron nie natrafiłem na polską broszure.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 10:13
Posty: 149
Skąd: Rzeszów
Auto: 1.Mazda 3 BL'10r. 2.0 Excl Plus BX,
Graphite Grey;
2.Mazda 6 GH'09r. 2.5 Sport, Radiant Ebony;
3.Mazda 323f BA'97r. 1.5 Silver Metalic

Postprzez grzenios » 18 sty 2011, 12:58

ogólnie mazdunia 6 jest jednym z lepszych aut średniej klasy, ale chyba jednak benzynowa jednostka jest duzo mniej awaryjna i łatwiejsza do znalezienia z "normalnym" przebiegiem niż diesel...

udało mi się ściągnąć dwie sztuki (nie sprowadzam tylko jeżdże bezpośrednio z klientem) i przymierzam się do trzeciej, na razie na liczniku mam diesla, którego moja klientka zatarła po dwóch latach użykowania zatarła :–( i benzyniaka 1,8 który dla mnie był za słaby ale dla aktualnego użytkownika to super jednostka a autko jest totalnie bezawaryjne...

polecam auta szczególnie z niemieckich autoryzowanych serwisów, najlepiej oczywiście mazdy z pełną historią bez żadnych okazyjnych cenowo igiełek a na pewno sie nie zawiedziecie tym modelem!

Mam teraz na celowniku wersję 2,0 benzyna – co powiecie o tym motorze?
Początkujący
 
Od: 18 sty 2011, 12:52
Posty: 5

Postprzez Arek_78 » 18 sty 2011, 13:35

Brzmi to bardziej jak reklama niż opinia :)

Wg mnie wszystkie auta są mało awaryjne – trzeba tylko o nie dbać wg staropolskiego przysłowia "jak dbasz tak masz" :)
Fakt jest faktem, że o benzyniaka trzeba mniej dbać i się na nim znać niż na klekocie.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Hubix » 18 sty 2011, 13:45

grzenios napisał(a):ogólnie mazdunia 6 jest jednym z lepszych aut średniej klasy, ale chyba jednak benzynowa jednostka jest duzo mniej awaryjna i łatwiejsza do znalezienia z "normalnym" przebiegiem niż diesel...

udało mi się ściągnąć dwie sztuki (nie sprowadzam tylko jeżdże bezpośrednio z klientem) i przymierzam się do trzeciej, na razie na liczniku mam diesla, którego moja klientka zatarła po dwóch latach użykowania zatarła :–( i benzyniaka 1,8 który dla mnie był za słaby ale dla aktualnego użytkownika to super jednostka a autko jest totalnie bezawaryjne...

polecam auta szczególnie z niemieckich autoryzowanych serwisów, najlepiej oczywiście mazdy z pełną historią bez żadnych okazyjnych cenowo igiełek a na pewno sie nie zawiedziecie tym modelem!

Mam teraz na celowniku wersję 2,0 benzyna – co powiecie o tym motorze?


Chyba jeździłeś mało którym samochodem klasy średniej z tego okresu.

Psioczycie na francuskie samochody. Czterystasiódemka bije M6 pod wieloma względami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez bieski » 18 sty 2011, 13:51

Hubix napisał(a):Czterystasiódemka bije M6 pod wieloma względami.


Mówiłeś już to wielokrotnie. Nie rozumiem tylko czemu nie masz tego 407 ?

BTW:
http://www.autocentrum.pl/oceny/mazda/6/i/
http://www.autocentrum.pl/oceny/peugeot/407/


Aha. Nie mam nic przeciwko francuzom (No moze poza Renault :D). Myślałem na 407 jak szukałem auta:D
Ostatnio edytowano 18 sty 2011, 14:08 przez bieski, łącznie edytowano 1 raz
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Arek_78 » 18 sty 2011, 13:59

Hubix napisał(a):Psioczycie na francuskie samochody.


Ja nie psiocze. Jestem tego samego zdania jeżeli chodzi o wygode we francuzach. Przy projektowaniu M6 nikt nie pomyślał o wygłuszeniu od kół. Czego nie można powiedzieć o innych markach.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez grzenios » 18 sty 2011, 14:14

Arek_78 napisał(a):Brzmi to bardziej jak reklama niż opinia :)

Wg mnie wszystkie auta są mało awaryjne – trzeba tylko o nie dbać wg staropolskiego przysłowia "jak dbasz tak masz" :)
Fakt jest faktem, że o benzyniaka trzeba mniej dbać i się na nim znać niż na klekocie.


hehe nie musze się reklamować... szczególnie w ten sposób

jakoś nie ufam mazdoskiemu dieslowi – szczególnie w porównaniu z niemieckim np 1,9tdi

chciałem tylko info czy ogólnie polecacie 2,0 benzyniaka?

kolego HUBIX
myśle że jeździłem większością aut z tego okresu w tej klasie – duzo osób właśnie na klasę średnią sie decyduje :–) oczywiście np passat jest fajniej w środku wykonany a peugeot lepiej wyciszony a laguna bardziej komfortowa ale mówiąc szczerze najlepiej łączy w sobie poszczególne cechy z niezawodnością właśnie mazda 6 :–) moje zdanie
Początkujący
 
Od: 18 sty 2011, 12:52
Posty: 5

Postprzez Grzyby » 18 sty 2011, 14:30

grzenios napisał(a):chciałem tylko info czy ogólnie polecacie 2,0 benzyniaka?

Tak, to chyba najbardziej udana jednostka w tym modelu.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez grzenios » 18 sty 2011, 14:40

Grzyby napisał(a):
grzenios napisał(a):chciałem tylko info czy ogólnie polecacie 2,0 benzyniaka?

Tak, to chyba najbardziej udana jednostka w tym modelu.


dzięki Grzybu... łańcuch rozrządu i moc/masa wyglądają ok – ciekawe jak spalanie
Początkujący
 
Od: 18 sty 2011, 12:52
Posty: 5

Postprzez Grzyby » 18 sty 2011, 14:54

Poczytaj w tym dziale wątek o spalaniu.
Generalnie tak koło 1l więcej od 1.8
A i to niekoniecznie.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Hubix » 19 sty 2011, 14:39

Dlaczego nie mam 407 ?

Nie chcę dwóch jednakowych samochodów w jednym domu.
A wyciszenie to tylko jedna z kwestii w której 407 jest zdecydowanie lepszy.

pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Riki » 20 sty 2011, 02:54

grzenios napisał(a):czy ogólnie polecacie 2,0 benzyniaka?


Zdecydowanie polecamy, i ja zdecydowanie odradzam silnik 1.8 – ma wszystkie wady/zalety motoru 2.0 a zdecydowanie brakuje mu "dołu" Jak jeździsz w jedną osobę to jeszcze luzik, ale z kpl. pasażerów jest kiszka. Noo.. zdecydowanie :D
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez artur323-a1 » 25 sty 2011, 12:06

witam wszystkich
przeglądam to forum dość często i aż nie chce mi się wierzyć że samochód z tego okresu może być tak słabo wyciszony, czy ktoś mógłby porównać wyciszenie mazdy 6 citd po liftingu np. do passata b5, czy opla vectry
Początkujący
 
Od: 2 sty 2010, 18:20
Posty: 6
Skąd: płońsk
Auto: mazda323f 1.6 2001r.

Postprzez Arek_78 » 25 sty 2011, 12:45

Jakbyś włożył do M6 silnik od malucha to było by podobnie głośno :)

Passat B5 o 70% jest lepiej wyciszony – biorąc pod uwagę odgłosy z kół. Vectra wypada gorzej od Passata, ale lepiej od M6.
Japończyki sprzedając w tamtych latach tak kiepsko wygłuszone auto powinni się zapaść pod ziemię ze wstydu.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Grzyby » 25 sty 2011, 12:55

Arek_78 napisał(a):Passat B5 o 70% jest lepiej wyciszony

jak to wyliczyłeś? :P

artur323-a1 napisał(a):nie chce mi się wierzyć że samochód z tego okresu może być tak słabo wyciszony

A nie prościej się po prostu przejechać takim autem żeby na własne uszy to sprawdzić?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez teti » 25 sty 2011, 13:06

artur323-a1 napisał(a):czy ktoś mógłby porównać wyciszenie mazdy 6 citd po liftingu np. do passata b5, czy opla vectry

Mam przedlifta ale ostatnio miałem okazje jechać poliftem i różnicy nie ma wielkiej.
Natomiast jeśli chodzi o wyciszenie Vectry ( chdzi o B w C zapewne gożej nie bedzie) to jest to poprostu przepaść !! oczywiście na korzyść OPLA !!
Natomiast Passat jest bezapelacyjnie poza zasięgiem rywali !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 20:59
Posty: 73
Skąd: okolice Raciborza
Auto: M6 '04 diesel 136KM Kombi

Postprzez Arek_78 » 25 sty 2011, 13:18

Grzyby napisał(a):jak to wyliczyłeś?


Na oko i uszy :)

Mam Paska poliftowego w rodzinie, często nim też jeżdżę. Niestety te 70% to minimum bo na pewno przy dokładniejszych pomiarach będzie więcej.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Grzyby » 25 sty 2011, 13:41

To może rzut oka na testy porównawcze?
Nie wiem – niech mi ktoś to pokaże na danych głośności (dB) z testów bo ucho ludzkie różnie może to odbierać.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Hubix » 25 sty 2011, 13:46

W M6 jest ciszej niż w E46, za to głośniej jak w 407.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6