Stare Mazdy były już lepiej zabezpieczone.
Mazda6 (GG / GY) – Informacje i opinie o modelu
Witam Wszystkich!
Przeglądałem wiele postów szukając informacji na temat M6 z silnikiem 3.0 V6 (przymierzam się do jej kupna) i mam teraz wielki ból głowy bo po prostu marze tylko o takiej.Czy faktycznie te silniki są takie awaryjne ,że po około 120tyś dzieje się z nimi coś złego?Wyczytałem ,że w USA jeżdżą na Pb91 i nas na naszej benzynie wypalają sie pierścienie. Ja wygląda sprawa u nas w Polsce części zamiennych?Proszę o jakieś konkretne odpowiedzi tych co maja M6 z takim silnikiem i tych co coś o nich wiedzą.
z góry dziękuje.
Przeglądałem wiele postów szukając informacji na temat M6 z silnikiem 3.0 V6 (przymierzam się do jej kupna) i mam teraz wielki ból głowy bo po prostu marze tylko o takiej.Czy faktycznie te silniki są takie awaryjne ,że po około 120tyś dzieje się z nimi coś złego?Wyczytałem ,że w USA jeżdżą na Pb91 i nas na naszej benzynie wypalają sie pierścienie. Ja wygląda sprawa u nas w Polsce części zamiennych?Proszę o jakieś konkretne odpowiedzi tych co maja M6 z takim silnikiem i tych co coś o nich wiedzą.
z góry dziękuje.
Pablo:Mazda 6 2.0 16v Liftback 2005 141HP
- Od: 6 lut 2007, 15:37
- Posty: 51
- Skąd: Ostrowiec Św./Okół
- Auto: Mazda 6 2.0 16v Liftback 2005 141HP
Jak już uparłeś się na V-kę to kup polifta , wywal katy(będą trzy) wymień olej w skrzynce i silniku i ciesz się jazdą.Jak będziesz chciał modzić jest parę rzeczy które możesz zrobić.Jeżeli chodzi o części to dużo gratów pasuje od GG i GH Europa.Reszta import podobnie z olejami jak zalewać to Amsoil.
-
Arkadius 73
Podręcze cie jeszcze kilkoma pytaniami:"Arkadiusz_73"
1)Polifty wychodziły po połowie 2005?
2)Po co wywalać katalizatory?i co wstawic strumienice?
3)nie ma w polsce zamiennika do tego oleju Amsoil?masz jakieś namiary jak go sciagac z USA?
4)jaki olej wlewa sie do skrzyni?
5)Posiadasz M6 3.0 V6 czy masz z nia jakieś doświadczenia?
6)Dzięki tym wszystkim zabiegom zwiekszymy znacznie żywotność silnika?
7)Wiesz może jakie sa jego najczestrze awarie i po jakim przebiegu?
Dzięki z góry!
1)Polifty wychodziły po połowie 2005?
2)Po co wywalać katalizatory?i co wstawic strumienice?
3)nie ma w polsce zamiennika do tego oleju Amsoil?masz jakieś namiary jak go sciagac z USA?
4)jaki olej wlewa sie do skrzyni?
5)Posiadasz M6 3.0 V6 czy masz z nia jakieś doświadczenia?
6)Dzięki tym wszystkim zabiegom zwiekszymy znacznie żywotność silnika?
7)Wiesz może jakie sa jego najczestrze awarie i po jakim przebiegu?
Dzięki z góry!
Pablo:Mazda 6 2.0 16v Liftback 2005 141HP
- Od: 6 lut 2007, 15:37
- Posty: 51
- Skąd: Ostrowiec Św./Okół
- Auto: Mazda 6 2.0 16v Liftback 2005 141HP
DAWID25 napisał(a):cześć chcę kupić mazde 6 diesla kombi na co mam zwracać uwagę przy kupnie
Przeczytaj ten temat, a z pewnoscia znajdziesz interesujace Cie informacje.
raul_ole napisał(a):Prosze o pomoc, kupilem mazde6 na fakture ja jestem osoba fizyczna. Okazuje sie ze ma walniete wtryski, kupilem ja 2 miesiace temu moge sie domagac zwrotu pieniedzy?
raul_ole może być ciężka sprawa, bo 2 miesiące już minęły i sprzedawca może Ci zarzucić, iż przez ten okres sam doprowadziłeś do takiego ich stanu, np. lejąc opał, albo lewe paliwo, chyba, że masz rachunki za wszystkie tankowania itp., bo to, że nie może uciekać od odpowiedzialności, za sprzedaż wadliwego towaru, nawet używanego, to nie ulega wątpliwości. Jeżeli masz fakturę, gdzie on jest sprzedającym, a Ty kupującym, to droga otwarta... Co innego, gdy sprzedawca namawia kupującego na fakturę, gdzie sprzedającym jest Hans z Magdeburga, którego na oczy nie widziałeś, a Ty się na to zgadzasz, wtedy jest po zawodach. Można wówczas życzyć jedynie powodzenia w poszukiwaniu Hansa – najlepiej jak zasięgniesz rady u rzeczoznawcy i prawnika, ewentualnie zadasz to samo pytanie w tym dziale: Prawo / ubezpieczenia
Jestem nowy przybywam z forum BMW z mysla o mazdzie 6.
Co lepsze:
Mazda z silnikiem 1.8 120KM + gaz :/
Czy z silnikiem 2.0TDCi (ciekawe czy nie od forda) 121KM
Gaz wiadomo, diesel tez (turbo,pompa itp)
Co lepsze:
Mazda z silnikiem 1.8 120KM + gaz :/
Czy z silnikiem 2.0TDCi (ciekawe czy nie od forda) 121KM
Gaz wiadomo, diesel tez (turbo,pompa itp)
- Od: 7 wrz 2010, 18:38
- Posty: 33
- Skąd: Eindhoven NL
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 PB
Mazda 6 GH 2.0 PB
1. Od forda nie jest 
2. Ale czy to Common rail to juz nie tak latwo znalesc a szukalem ladna chwiel i nadla nie wiem :/
3. Czy mazde to brac w dieslu czy w benzynie tez nei wiem bo nie mialem . Konie podobne a problemy.
BMW to raczje brac w benzynie ablo 3.0 diesle. Ja mam 2.0d i juz wiem co to znaczy.
2. Ale czy to Common rail to juz nie tak latwo znalesc a szukalem ladna chwiel i nadla nie wiem :/
3. Czy mazde to brac w dieslu czy w benzynie tez nei wiem bo nie mialem . Konie podobne a problemy.
BMW to raczje brac w benzynie ablo 3.0 diesle. Ja mam 2.0d i juz wiem co to znaczy.
- Od: 7 wrz 2010, 18:38
- Posty: 33
- Skąd: Eindhoven NL
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 PB
Mazda 6 GH 2.0 PB
a problemy się zdarzają.. może 2.0benzynę??
silniki mazdy CiTD są własną konstrukcją Mazdy opartą o Common Rail – przez wielu uważane za awaryjne i specjalnej troski ale z drugiej strony jak to każdy diesel bywa kapryśny
ja kupiłem, nie żałuję do tej pory, auto rwie aż miło a do tego zrobiłem 17 tys. i problemów nie mam, jest wygodne, duże, w miarę ciche i do tego ma w sobie to coś czego ja od auta oczekuje...
silniki mazdy CiTD są własną konstrukcją Mazdy opartą o Common Rail – przez wielu uważane za awaryjne i specjalnej troski ale z drugiej strony jak to każdy diesel bywa kapryśny
ja kupiłem, nie żałuję do tej pory, auto rwie aż miło a do tego zrobiłem 17 tys. i problemów nie mam, jest wygodne, duże, w miarę ciche i do tego ma w sobie to coś czego ja od auta oczekuje...
- Od: 9 kwi 2010, 23:30
- Posty: 251
- Skąd: Zach-Pom
- Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi
No jak by nie bylo wszytsko do BMW porownuje obecnie i widze ze problemy z dignoza komputerowa sa tych mazd. DObrze ze to CR bo w pompy to juz sie nie chce pchac. Mowia ze Kup Japonca bedziesz jezdzil do konca...Nawet z forum BMW ci co mieli polecaja 323 itp. Ciekawe co sie moze tak psuc w tych dieslach???
W BMW pompy, wtryski, turbo, czujnik cisnienia CR itp. NIektorym pekaja tez waly :/
W BMW pompy, wtryski, turbo, czujnik cisnienia CR itp. NIektorym pekaja tez waly :/
- Od: 7 wrz 2010, 18:38
- Posty: 33
- Skąd: Eindhoven NL
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 PB
Mazda 6 GH 2.0 PB
fornal napisał(a):Ciekawe co sie moze tak psuc w tych dieslach???
Generalnie od pierdół po rzeczy poważne. Wszystko zależy od przebiegu (a tu jak wiemy jest tragedia z kręceniem liczników) i sposobu użytkowania.
Popularne uszkodzenie to padający zawór SCV (koszt nowego ok. 500-600zł) – zwykle pada przy około 200kkm (prawdziwego przebiegu).
Co dalej?
Trzeba kontrolować czy nie ma przedmuchów i nie dymi spod korka oleju – jak dymi, do wymiany podkładki pod wtryskami (koszt nowych 80zł). Jak są przedmuchy to po wymianie podkładek (albo i przy wymianie oleju dla pełni spokoju) obowiązkowo sprawdzenie i ewentualne wyczyszczenie smoka pompy oleju (zatyka się syfami z przepalonego oleju i w konsekwencji może doprowadzić do zatarcia – a tu już koszty kosmiczne).
Długa jazda na takim zasyfiałym oleju z przedmuchów może też doprowadzić do uszkodzenia turbiny.
Czasami (w przeciwieństwie do innych marek naprawdę rzadko) padają wtryski (zaczynają lać). Warto zrobić test przelewowy żeby wiedzieć na czym stoimy. No i raz na jakiś czas zalać specyfik do ON czyszczący wtryski (FORTE czy inny podobny). W drastycznych przypadkach lejący wtrysk potrafi wypalić/stopić tłok ...
Zdarzają się problemy z zacinającym się EGRem (brak mocy i kopcenie) ale wymiana na dobrą używkę (koszt 300-500zł – nowy 1700zł) lub zaślepienie go (nie polecam) załatwiają problem.
I to raczej tyle.
Brzmi nieciekawie ale jak się te podstawowe rzeczy sprawdzi, kontroluje stan oliwy (i nie leje Castrola – to zły olej do M6 w dieslu), i nie tankuje jakiegoś syfu niewiadomego pochodzenia to autko naprawdę daje przyjemność.
Ja przejechałem jakieś 65kkm (aktualnie na blacie mam 215kkm) i nie narzekam. Wymieniłem jedynie EGRa + standardowo podkładki pod wtryskami i sprawdzenie smoka pompy oleju.
Co do awaryjności nowoczesnych Diesli to nie do końca się z tym zgodzę.
Silnik Peugeota HDI – moim skromnym zdaniem najlepszy Diesel na rynku. Bezawaryjny, pomimo technologii CR bardzo wytrzymały układ wtryskowy.
MZR-CD jest lepszy od niego jedynie pod względem:
-Układ chłodzenia (w tym silniku to arcydzieło)
-Dynamika – Mazda reaguje na gaz niczym benzyna, brak zwłoki przy dodawaniu gazu.
Sam samochód jest w sumie OK. Przejechałem 7 tys km, zepsute było to co w zasadzie opisane na forum:
– Samochód czasem nie wkręcał się na obroty i mocno dymił – Błąd EGR. Pomogła kasacja błędu i czyszenie EGR (jest na forum)
– Zaświeca się Chceck oraz TCS – padł solenoid (jest na forum)
– Nie działa silniczek od Xenona (również na forum)
– Nie grzał fotel pasażera – wypięta wtyczka
– Skorodowane aluski – każde felgi tak mają.
– Korozja tylnych nadkoli – u mnie akurat śladowa, może dlatego ,że przebieg stosunkowo mały.
Widać, że osprzęt silnika nie jest zbyt mocną stroną samochodu.
Pierwsze 4 usterki ujawniły się przez te 7 tys km – sporo.
Po przywiezieniu auta, ściągnąłem misę celem wyczyszczenia smoka. Okazało się, że ktoś mnie uprzedził już – smok był czysty. Naprawdę warto to zrobić profilaktycznie.
Co do oleju to trochę zdziwianie na tym forum.Kłótnia czy lepszy Mobil 1 w pełni syntetyczny czy ELF o tej samej lepkości.
Dobre 5W30 załatwia sprawę. Wolę 5 litrów 5W30 produkcji GM za 70zł (śmieszne pieniądze jak za olej) niż jakieś wypasione 10W40
Co do samego samochodu to nie jest On tak awangardowy jak Francuskie wozidełka, w środku nie ma aż takiej finezji. Układ kierowniczy mocno bezpośredni. Samochód jest przy tym bardzo zwinny, dobrze prowadzi się w zakrętach. Zawieszenie sprawia wrażenie mocnego. Żadnych drgań na kierownicy. Skrzynia biegów chodzi niczym w sportowym wozie, biegi wchodzą z charakterystycznym kliknięciem. Środek auta dość obszerny. Duży bagażnik (jego wykonanie jednak nie jest zbyt szałowe)
Design samochodu – dla niektórych ponadczasowy, dla mnie OK ale bez rewelacji.
Mazda dosyć trzyma cenę, nie traci szybko na wartości
Z auta jestem w miarę zadowolony, jednak jak czytam na forum jakie ludzie mają problemy z dieslem to żyję w ciągłym stresie
Ktoś może powiedzieć dlaczego wybrałem Mazdę
?
Dysponowałem kwotą 30 tys zł.
Chciałem Mondeo 2,2 TDCI – fajne auto jeździłem, jednak dla kawalera za dużę.
BMW E46 – bez komentarza. Niebawem wszyscy użytkownicy E36 będą się nimi rozbijać.
Passat B5 – oklepamy i stary (konstrukcja z 1995 roku)
Laguna II – miałem, nie chcę, w wersji po liftingu mi się nie podoba
Pug 407 – stoi już taki u mnie w domu
Accord – na diesla trochę za mało
Avensis – nie podoba mi się zbytnio
Audi A4 TDI – będzie miało 8 lat i 350 tys przebiegu
Seat, Skoda – nie chcę, marne podróbki VW
Vectra C – DTI to bubel, słabizna.
Została Mazda
Samochód wg mnie nie budzi jakichś ogromnych emocji. Posiada zacięcie sportowe i jest nietypowy. Doceni go każdy indywidualista
Silnik Peugeota HDI – moim skromnym zdaniem najlepszy Diesel na rynku. Bezawaryjny, pomimo technologii CR bardzo wytrzymały układ wtryskowy.
MZR-CD jest lepszy od niego jedynie pod względem:
-Układ chłodzenia (w tym silniku to arcydzieło)
-Dynamika – Mazda reaguje na gaz niczym benzyna, brak zwłoki przy dodawaniu gazu.
Sam samochód jest w sumie OK. Przejechałem 7 tys km, zepsute było to co w zasadzie opisane na forum:
– Samochód czasem nie wkręcał się na obroty i mocno dymił – Błąd EGR. Pomogła kasacja błędu i czyszenie EGR (jest na forum)
– Zaświeca się Chceck oraz TCS – padł solenoid (jest na forum)
– Nie działa silniczek od Xenona (również na forum)
– Nie grzał fotel pasażera – wypięta wtyczka
– Skorodowane aluski – każde felgi tak mają.
– Korozja tylnych nadkoli – u mnie akurat śladowa, może dlatego ,że przebieg stosunkowo mały.
Widać, że osprzęt silnika nie jest zbyt mocną stroną samochodu.
Pierwsze 4 usterki ujawniły się przez te 7 tys km – sporo.
Po przywiezieniu auta, ściągnąłem misę celem wyczyszczenia smoka. Okazało się, że ktoś mnie uprzedził już – smok był czysty. Naprawdę warto to zrobić profilaktycznie.
Co do oleju to trochę zdziwianie na tym forum.Kłótnia czy lepszy Mobil 1 w pełni syntetyczny czy ELF o tej samej lepkości.
Dobre 5W30 załatwia sprawę. Wolę 5 litrów 5W30 produkcji GM za 70zł (śmieszne pieniądze jak za olej) niż jakieś wypasione 10W40
Co do samego samochodu to nie jest On tak awangardowy jak Francuskie wozidełka, w środku nie ma aż takiej finezji. Układ kierowniczy mocno bezpośredni. Samochód jest przy tym bardzo zwinny, dobrze prowadzi się w zakrętach. Zawieszenie sprawia wrażenie mocnego. Żadnych drgań na kierownicy. Skrzynia biegów chodzi niczym w sportowym wozie, biegi wchodzą z charakterystycznym kliknięciem. Środek auta dość obszerny. Duży bagażnik (jego wykonanie jednak nie jest zbyt szałowe)
Design samochodu – dla niektórych ponadczasowy, dla mnie OK ale bez rewelacji.
Mazda dosyć trzyma cenę, nie traci szybko na wartości
Z auta jestem w miarę zadowolony, jednak jak czytam na forum jakie ludzie mają problemy z dieslem to żyję w ciągłym stresie
Ktoś może powiedzieć dlaczego wybrałem Mazdę
Dysponowałem kwotą 30 tys zł.
Chciałem Mondeo 2,2 TDCI – fajne auto jeździłem, jednak dla kawalera za dużę.
BMW E46 – bez komentarza. Niebawem wszyscy użytkownicy E36 będą się nimi rozbijać.
Passat B5 – oklepamy i stary (konstrukcja z 1995 roku)
Laguna II – miałem, nie chcę, w wersji po liftingu mi się nie podoba
Pug 407 – stoi już taki u mnie w domu
Accord – na diesla trochę za mało
Avensis – nie podoba mi się zbytnio
Audi A4 TDI – będzie miało 8 lat i 350 tys przebiegu
Seat, Skoda – nie chcę, marne podróbki VW
Vectra C – DTI to bubel, słabizna.
Została Mazda
Samochód wg mnie nie budzi jakichś ogromnych emocji. Posiada zacięcie sportowe i jest nietypowy. Doceni go każdy indywidualista
Hubix napisał(a):Accord – na diesla trochę za mało
cena ceną, zabija za to akcyza (ponad 2000 cm3) – też o nim myślałem, ale wybił mi ją z głowy kołtun Pawlak.
bezapelacyjnie – a silnik 2.2 w Hondzie majstersztyk – sam szukalem bo jestem hondziarzem od urodzenia
ale Mazda za ta cene oferuje o wiele lepsze wyposazenie i do tego jest bardzo wygodna chociaz te krótkie siedziska fotela...
ale Mazda za ta cene oferuje o wiele lepsze wyposazenie i do tego jest bardzo wygodna chociaz te krótkie siedziska fotela...
- Od: 9 kwi 2010, 23:30
- Posty: 251
- Skąd: Zach-Pom
- Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6