Mazda6 (GG / GY) – Informacje i opinie o modelu

Mazda6 2002–2007

Postprzez Grzyby » 23 lip 2010, 16:51

Do poniedziałku cały weekend – a chyba pasowałoby być świadomym użytkownikiem a nie płakać za pół roku.
Myjk dał Ci naprawdę dobre namiary – poczytaj poradnik o M6 a jeśli interesuje Ci diesel to dodatkowo poradnik z działu Diesel.
Nikt nie będzie powielał informacji które już są na forum.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez AKURAT » 24 lip 2010, 08:16

woszu napisał(a):Jak tak patrze po cenach, to za tą kasę co mam, to roczniki 2005 – 2006 są, więc czemu piszesz o 2003?


bo przerabiałem to tak jak TY ale w przeciwieństwie do Ciebie chciało mi się poczytać forum, poogladać samochody w PL i dojść do wniosku ze auto za ta kase to góra 2003 :)

oczywiście możesz sobie kupić z 2006 a nawet i 2007 tylko pozniej będzie jęk i zgrzytanie zębami, nie mówiąc już że diesle są bardziej "wymagające" przy zakupie (musisz posiadać większą wiedzę nt. diesli by nie kupić złom).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2008, 13:39
Posty: 136
Auto: Mazda 6 2.0 Benz, 2003

Postprzez Syriusz1985 » 5 sie 2010, 08:57

Witam!To mój pierwszy wątek więc chciałbym ze wszystkim się serdecznie przywitać.Możliwe że juz nie długo na trwałe zagoszczę na tym forum :) , ale właśnie do sedna... Proszę o pomoc w rozwiązaniu mętliku który mam w głowie.. Planuje w przeciągu miesiąca zmienić autko. Obecnie jeżdżę Omega 3.0 Mv6 i chce ją zamienić na trwałego i solidnego diesla. Wiem już wiele, czytałem sporo, ale ciągle mam wahania między dwom autkami( i tak jest lepiej, na początku było 6 faworytów <glupek2> ) –

Passat B5 FL 1.9 TDI vs Mazda 6 2.0 CiTD.( roczniki 2003/4 kwota 25 – 30 tyś)
Dla ułatwienia podam przykładowe linki:
1) http://ogloszenia.trojmiasto.pl/motoryz ... 64645.html
2) http://ogloszenia.trojmiasto.pl/motoryz ... 17321.html

Prosił bym was koledzy o argumenty za tymi typami. Który diesel jest bardziej ekonomiczny a który droższy podczas jakichkolwiek usterek które mogą się zdążyć? Jak z awaryjnością tych modeli? Proszę o wszelkie wskazówki. Dodam że podobny wątek planuje wrzucić także na forum Passata by mieć opinie osób które użytkują oba modele.
Koledzy pomożecie?
Ps.mam nadzieje że umiejscowiłem te zapytanie w dobrej kategorii.. jeśli nie proszę o przeniesienie go do odpowiedniego tematu.
Pozdrawiam!
Syriusz1985
 

Postprzez slawek-uk » 11 sie 2010, 00:51

Mam Mazde 6 1.8 TS 2003 , jezdze w UK na taksowce i mam zrobione ( 170 tys mil czyli 270 tys kilometrow ) i dopiero teraz mam sprzeglo do wymiany , robilem zawsze regularny serwis ( 3x w roku , co 10 tys mil )
Naprawde super samochod i godny polecenia. Kupilbym nowa 6 , ale szkoda mi jej na TAXI , duzo musze dolozyc a zarabiac bede tyle samo , wiec nie ma sensu
slawek-uk
 

Postprzez Baanjoo » 11 sie 2010, 12:52

Orientuje się ktoś jak wygląda sprawa korozji w szóstkach?
Może niektórym to pytanie wyda się dziwne, ale pytam,
bo trójki z 2005 mają już z tym problem, co sugeruje, że szóstki
mogą mieć podobnie. :(
Ostatnio edytowano 11 sie 2010, 13:08 przez Baanjoo, łącznie edytowano 1 raz
Była: 626 1.8 16V | 626 Comprex | Xedos 6 2.0 24V
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2007, 12:23
Posty: 52
Skąd: Zawiercie
Auto: 323 BG 1.6 16V| RX-8 231 KM

Postprzez Hubix » 11 sie 2010, 12:57

Mazda 6 ma problem z korozją – ranty tylnych błotników korodują. Oczywiście nie jest to ewidentna korozja, a purchle wyskakujące w tamtych miejscach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Baanjoo » 11 sie 2010, 13:12

Hubix masz na myśli miękkie pęcherze, czy takie twarde "gwiazdki" jakie pojawiają się pod lakierem?
Była: 626 1.8 16V | 626 Comprex | Xedos 6 2.0 24V
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2007, 12:23
Posty: 52
Skąd: Zawiercie
Auto: 323 BG 1.6 16V| RX-8 231 KM

Postprzez Myjk » 11 sie 2010, 13:15

Może łaskawie zerkniesz w szukajkę? Temat korozji jest opracowany na forum w odpowiednich tematach.
Jak nie umiesz szukać, to zerknij chociaż do Poradnika i FAQ podwieszonych w niniejszym dziale.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Baanjoo » 11 sie 2010, 13:27

Myjk nie spinaj się jak moher po krzyżem.
Dziękuję za podpowiedz. :)
Była: 626 1.8 16V | 626 Comprex | Xedos 6 2.0 24V
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2007, 12:23
Posty: 52
Skąd: Zawiercie
Auto: 323 BG 1.6 16V| RX-8 231 KM

Postprzez bartmen » 11 sie 2010, 17:30

Do słabych punktów madzi zaliczyłbym jeszcze problemy z zaciskiem lewym tył. Kupiłem ją z tym problemem, niedawno wymieniłem na używkę i ciągle ten sam problem. Po prostu dźwignia od ręcznego nie odbija i felga się grzeje . Przy okazji ścierają się klocki oraz tarcze. Wkurza mnie to. Można zainwestować w zacisk od nowszych madzi po 2006, bo tam zaciski są już poprawione i ten problem nie występuje. Ale to koszt ok. 500 zł (ja zapłaciłem 150). Poza tym autko super.(M6, 2.0 D, 136 KM, 2003).
bartmen
 

Postprzez Maciej Loret » 11 sie 2010, 17:39

bartmen napisał(a):Do słabych punktów madzi zaliczyłbym jeszcze problemy z zaciskiem lewym [jakim?].


To pewnie znasz choć kilkunastu użytkowników borykających się z tą tragedią?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Grzyby » 11 sie 2010, 17:43

A wystarczy go zregenerować wymieniając wszystkie el. gumowe i czyszcząc i będzie ok., a nie zakładać używkę i narzekać dalej :P
U mnie nie ma takich problemów mimo 215kkm przebiegu.

Maciej Loret napisał(a):To pewnie znasz choć kilkunastu użytkowników borykających się z tą tragedią?

<lol>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez bartmen » 11 sie 2010, 18:08

Można to zrobić samemu? Bo, prawdę mówiąc, nie chce mi się jeździć z tym co chwila do mechanika. A te elementy gumowe, to skąd wziąć? Z tego co wiem, to tzw. zestawy naprawcze nie zdają egzaminu. A czy na pewno naprawiałeś lewy tył?
bartmen
 

Postprzez Myjk » 12 sie 2010, 07:57

Baanjoo napisał(a):Myjk nie spinaj się jak moher po krzyżem.

<lol>

Baanjoo napisał(a):Dziękuję za podpowiedz.

Prącie.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Grzyby » 12 sie 2010, 08:59

bartmen napisał(a):A czy na pewno naprawiałeś lewy tył?

Nic nie naprawiałem bo nie mam takiej potrzeby. U mnie ten "popularny problem" :P nie istnieje.

Poczytaj forum, było o tym na bank.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez krabdul » 12 sie 2010, 17:03

Śmiechy chichy a mi po wymianie tarcz i klocków też lewy tył się grzał ;P nawet złapał delikatny fiolet ale mechas pogrzebał coś przy klockach bo chyba za ciasno siedziały i po ok tygodniu tarcze złapały już właściwy kolor i sprawują się ok. Widocznie nie zdążyły się głęboko przegrzać

Jak już jestem w tym wątku to się pochwalę, że na zlocie seata (tak tak seata) zająłem 2gie miejsce na 1/4 mili w kategorii aut do 150KM a M6 to przecież kobyła. Generalnie robiłem czasy trochę lepsze niż ibizy 1.9 130KM a ta co wygrała to była 110 z virusem. Nawet stara Ibiza Cupra 2.0 16V 150KM jak i Toledo 1.9 150KM poległo ale inna sprawa, że kierownicy mogli ich nie ogarniać, zwłaszcza tego ropniaka bo różnica była pół sekundy. No i po tych ścigankach teoria, że to Nm a nie KM przyspieszają poszła w łeb ;)

PS: Miałem równe 17s – TCS wyłączony – zna ktoś inne czasy dla M6?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Grzyby » 12 sie 2010, 22:07

krabdul napisał(a):PS: Miałem równe 17s – TCS wyłączony – zna ktoś inne czasy dla M6?

To tak se :P
Ja swoim kombi wykręcam coś koło 17,5-18 s :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez krabdul » 15 sie 2010, 00:09

Grzyby napisał(a):
krabdul napisał(a):PS: Miałem równe 17s – TCS wyłączony – zna ktoś inne czasy dla M6?

To tak se :P
Ja swoim kombi wykręcam coś koło 17,5-18 s :)


Coś mało precyzyjne te czasy a tak swoją drogą to 18 sekund mają auta ok 20KM słabsze przy podobnej masie.

Wbrew pozorom różnice na 1/4 mili w czasie są mniejsze niż przy 0-100 więc sekunda różnicy na 1/4 to tak jak 2 do setki (uogólniając) Dla przykładu kumpel był WRXem który ma 5.8 czyli o 4 sekundy mniej do 100 a na 1/4 wychodzi 15 z hakiem więc niecałe 2 sekundy różnicy

PS: Ile KM masz bo tych diesli trochę było?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Grzyby » 15 sie 2010, 08:50

Bierz poprawkę że to kombi i klekot (wyższa masa niż PB i sedan czy HB). W sprincie, żeby jechał równo z benzyniakiem musi był od niego o ok. 10-20% mocniejszy. Znalazłem wyniki – najszybszy przejazd 17,295s (z pełnym zbiornikiem paliwa, gratami w bagażniku i kierowca gruuubo powyżej 100kg <lol> – nie, nie jestem fanem wyjmowania z auta co tylko się da :))
Ja mam u siebie 152KM (w starciu z identyczną M6 o mocy 175KM mamy remis – na jednym zlocie ja wygrałem, na innym on :))

Dobra, starczy tego lekkiego OT.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Yapa » 16 sie 2010, 23:09

Baanjoo napisał(a):Orientuje się ktoś jak wygląda sprawa korozji w szóstkach?
Może niektórym to pytanie wyda się dziwne, ale pytam,
bo trójki z 2005 mają już z tym problem, co sugeruje, że szóstki
mogą mieć podobnie. :(

podłoga-przedlift praktycznie bez zabezpieczenia- ja co roku robię pełne zabezpieczenie podwozia więc wiem co mówię
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6