Mazda6 (GG / GY) – Informacje i opinie o modelu
Do poniedziałku cały weekend – a chyba pasowałoby być świadomym użytkownikiem a nie płakać za pół roku.
Myjk dał Ci naprawdę dobre namiary – poczytaj poradnik o M6 a jeśli interesuje Ci diesel to dodatkowo poradnik z działu Diesel.
Nikt nie będzie powielał informacji które już są na forum.
Myjk dał Ci naprawdę dobre namiary – poczytaj poradnik o M6 a jeśli interesuje Ci diesel to dodatkowo poradnik z działu Diesel.
Nikt nie będzie powielał informacji które już są na forum.
woszu napisał(a):Jak tak patrze po cenach, to za tą kasę co mam, to roczniki 2005 – 2006 są, więc czemu piszesz o 2003?
bo przerabiałem to tak jak TY ale w przeciwieństwie do Ciebie chciało mi się poczytać forum, poogladać samochody w PL i dojść do wniosku ze auto za ta kase to góra 2003
oczywiście możesz sobie kupić z 2006 a nawet i 2007 tylko pozniej będzie jęk i zgrzytanie zębami, nie mówiąc już że diesle są bardziej "wymagające" przy zakupie (musisz posiadać większą wiedzę nt. diesli by nie kupić złom).
- Od: 9 lis 2008, 13:39
- Posty: 136
- Auto: Mazda 6 2.0 Benz, 2003
Witam!To mój pierwszy wątek więc chciałbym ze wszystkim się serdecznie przywitać.Możliwe że juz nie długo na trwałe zagoszczę na tym forum
, ale właśnie do sedna... Proszę o pomoc w rozwiązaniu mętliku który mam w głowie.. Planuje w przeciągu miesiąca zmienić autko. Obecnie jeżdżę Omega 3.0 Mv6 i chce ją zamienić na trwałego i solidnego diesla. Wiem już wiele, czytałem sporo, ale ciągle mam wahania między dwom autkami( i tak jest lepiej, na początku było 6 faworytów
) –
Passat B5 FL 1.9 TDI vs Mazda 6 2.0 CiTD.( roczniki 2003/4 kwota 25 – 30 tyś)
Dla ułatwienia podam przykładowe linki:
1) http://ogloszenia.trojmiasto.pl/motoryz ... 64645.html
2) http://ogloszenia.trojmiasto.pl/motoryz ... 17321.html
Prosił bym was koledzy o argumenty za tymi typami. Który diesel jest bardziej ekonomiczny a który droższy podczas jakichkolwiek usterek które mogą się zdążyć? Jak z awaryjnością tych modeli? Proszę o wszelkie wskazówki. Dodam że podobny wątek planuje wrzucić także na forum Passata by mieć opinie osób które użytkują oba modele.
Koledzy pomożecie?
Ps.mam nadzieje że umiejscowiłem te zapytanie w dobrej kategorii.. jeśli nie proszę o przeniesienie go do odpowiedniego tematu.
Pozdrawiam!

Passat B5 FL 1.9 TDI vs Mazda 6 2.0 CiTD.( roczniki 2003/4 kwota 25 – 30 tyś)
Dla ułatwienia podam przykładowe linki:
1) http://ogloszenia.trojmiasto.pl/motoryz ... 64645.html
2) http://ogloszenia.trojmiasto.pl/motoryz ... 17321.html
Prosił bym was koledzy o argumenty za tymi typami. Który diesel jest bardziej ekonomiczny a który droższy podczas jakichkolwiek usterek które mogą się zdążyć? Jak z awaryjnością tych modeli? Proszę o wszelkie wskazówki. Dodam że podobny wątek planuje wrzucić także na forum Passata by mieć opinie osób które użytkują oba modele.
Koledzy pomożecie?
Ps.mam nadzieje że umiejscowiłem te zapytanie w dobrej kategorii.. jeśli nie proszę o przeniesienie go do odpowiedniego tematu.
Pozdrawiam!
-
Syriusz1985
Mam Mazde 6 1.8 TS 2003 , jezdze w UK na taksowce i mam zrobione ( 170 tys mil czyli 270 tys kilometrow ) i dopiero teraz mam sprzeglo do wymiany , robilem zawsze regularny serwis ( 3x w roku , co 10 tys mil )
Naprawde super samochod i godny polecenia. Kupilbym nowa 6 , ale szkoda mi jej na TAXI , duzo musze dolozyc a zarabiac bede tyle samo , wiec nie ma sensu
Naprawde super samochod i godny polecenia. Kupilbym nowa 6 , ale szkoda mi jej na TAXI , duzo musze dolozyc a zarabiac bede tyle samo , wiec nie ma sensu
-
slawek-uk
Orientuje się ktoś jak wygląda sprawa korozji w szóstkach?
Może niektórym to pytanie wyda się dziwne, ale pytam,
bo trójki z 2005 mają już z tym problem, co sugeruje, że szóstki
mogą mieć podobnie.
Może niektórym to pytanie wyda się dziwne, ale pytam,
bo trójki z 2005 mają już z tym problem, co sugeruje, że szóstki
mogą mieć podobnie.
Ostatnio edytowano 11 sie 2010, 13:08 przez Baanjoo, łącznie edytowano 1 raz
Była: 626 1.8 16V | 626 Comprex | Xedos 6 2.0 24V
- Od: 1 lip 2007, 12:23
- Posty: 52
- Skąd: Zawiercie
- Auto: 323 BG 1.6 16V| RX-8 231 KM
Może łaskawie zerkniesz w szukajkę? Temat korozji jest opracowany na forum w odpowiednich tematach.
Jak nie umiesz szukać, to zerknij chociaż do Poradnika i FAQ podwieszonych w niniejszym dziale.
Jak nie umiesz szukać, to zerknij chociaż do Poradnika i FAQ podwieszonych w niniejszym dziale.
Pozdor Myjk
Do słabych punktów madzi zaliczyłbym jeszcze problemy z zaciskiem lewym tył. Kupiłem ją z tym problemem, niedawno wymieniłem na używkę i ciągle ten sam problem. Po prostu dźwignia od ręcznego nie odbija i felga się grzeje . Przy okazji ścierają się klocki oraz tarcze. Wkurza mnie to. Można zainwestować w zacisk od nowszych madzi po 2006, bo tam zaciski są już poprawione i ten problem nie występuje. Ale to koszt ok. 500 zł (ja zapłaciłem 150). Poza tym autko super.(M6, 2.0 D, 136 KM, 2003).
-
bartmen
bartmen napisał(a):Do słabych punktów madzi zaliczyłbym jeszcze problemy z zaciskiem lewym [jakim?].
To pewnie znasz choć kilkunastu użytkowników borykających się z tą tragedią?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
A wystarczy go zregenerować wymieniając wszystkie el. gumowe i czyszcząc i będzie ok., a nie zakładać używkę i narzekać dalej 
U mnie nie ma takich problemów mimo 215kkm przebiegu.

U mnie nie ma takich problemów mimo 215kkm przebiegu.
Maciej Loret napisał(a):To pewnie znasz choć kilkunastu użytkowników borykających się z tą tragedią?

Można to zrobić samemu? Bo, prawdę mówiąc, nie chce mi się jeździć z tym co chwila do mechanika. A te elementy gumowe, to skąd wziąć? Z tego co wiem, to tzw. zestawy naprawcze nie zdają egzaminu. A czy na pewno naprawiałeś lewy tył?
-
bartmen
bartmen napisał(a):A czy na pewno naprawiałeś lewy tył?
Nic nie naprawiałem bo nie mam takiej potrzeby. U mnie ten "popularny problem"
Poczytaj forum, było o tym na bank.
Śmiechy chichy a mi po wymianie tarcz i klocków też lewy tył się grzał
nawet złapał delikatny fiolet ale mechas pogrzebał coś przy klockach bo chyba za ciasno siedziały i po ok tygodniu tarcze złapały już właściwy kolor i sprawują się ok. Widocznie nie zdążyły się głęboko przegrzać
Jak już jestem w tym wątku to się pochwalę, że na zlocie seata (tak tak seata) zająłem 2gie miejsce na 1/4 mili w kategorii aut do 150KM a M6 to przecież kobyła. Generalnie robiłem czasy trochę lepsze niż ibizy 1.9 130KM a ta co wygrała to była 110 z virusem. Nawet stara Ibiza Cupra 2.0 16V 150KM jak i Toledo 1.9 150KM poległo ale inna sprawa, że kierownicy mogli ich nie ogarniać, zwłaszcza tego ropniaka bo różnica była pół sekundy. No i po tych ścigankach teoria, że to Nm a nie KM przyspieszają poszła w łeb
PS: Miałem równe 17s – TCS wyłączony – zna ktoś inne czasy dla M6?
Jak już jestem w tym wątku to się pochwalę, że na zlocie seata (tak tak seata) zająłem 2gie miejsce na 1/4 mili w kategorii aut do 150KM a M6 to przecież kobyła. Generalnie robiłem czasy trochę lepsze niż ibizy 1.9 130KM a ta co wygrała to była 110 z virusem. Nawet stara Ibiza Cupra 2.0 16V 150KM jak i Toledo 1.9 150KM poległo ale inna sprawa, że kierownicy mogli ich nie ogarniać, zwłaszcza tego ropniaka bo różnica była pół sekundy. No i po tych ścigankach teoria, że to Nm a nie KM przyspieszają poszła w łeb
PS: Miałem równe 17s – TCS wyłączony – zna ktoś inne czasy dla M6?
krabdul napisał(a):PS: Miałem równe 17s – TCS wyłączony – zna ktoś inne czasy dla M6?
To tak se
Ja swoim kombi wykręcam coś koło 17,5-18 s
Grzyby napisał(a):krabdul napisał(a):PS: Miałem równe 17s – TCS wyłączony – zna ktoś inne czasy dla M6?
To tak se
Ja swoim kombi wykręcam coś koło 17,5-18 s
Coś mało precyzyjne te czasy a tak swoją drogą to 18 sekund mają auta ok 20KM słabsze przy podobnej masie.
Wbrew pozorom różnice na 1/4 mili w czasie są mniejsze niż przy 0-100 więc sekunda różnicy na 1/4 to tak jak 2 do setki (uogólniając) Dla przykładu kumpel był WRXem który ma 5.8 czyli o 4 sekundy mniej do 100 a na 1/4 wychodzi 15 z hakiem więc niecałe 2 sekundy różnicy
PS: Ile KM masz bo tych diesli trochę było?
Bierz poprawkę że to kombi i klekot (wyższa masa niż PB i sedan czy HB). W sprincie, żeby jechał równo z benzyniakiem musi był od niego o ok. 10-20% mocniejszy. Znalazłem wyniki – najszybszy przejazd 17,295s (z pełnym zbiornikiem paliwa, gratami w bagażniku i kierowca gruuubo powyżej 100kg
– nie, nie jestem fanem wyjmowania z auta co tylko się da
)
Ja mam u siebie 152KM (w starciu z identyczną M6 o mocy 175KM mamy remis – na jednym zlocie ja wygrałem, na innym on
)
Dobra, starczy tego lekkiego OT.

Ja mam u siebie 152KM (w starciu z identyczną M6 o mocy 175KM mamy remis – na jednym zlocie ja wygrałem, na innym on
Dobra, starczy tego lekkiego OT.
Baanjoo napisał(a):Orientuje się ktoś jak wygląda sprawa korozji w szóstkach?
Może niektórym to pytanie wyda się dziwne, ale pytam,
bo trójki z 2005 mają już z tym problem, co sugeruje, że szóstki
mogą mieć podobnie.
podłoga-przedlift praktycznie bez zabezpieczenia- ja co roku robię pełne zabezpieczenie podwozia więc wiem co mówię
- Od: 31 gru 2007, 16:39
- Posty: 527
- Skąd: Olsztyn
- Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6