Mazda6 (GG / GY) – Informacje i opinie o modelu

Mazda6 2002–2007

Postprzez rymko » 22 mar 2010, 18:20

A trzeba było się uczyć , zamiast wymądrzać na forum !!!
Linka to chyba sam Panu wyprodukuję w języku polskim, bo przecież niemieckiego Pan nie zna.
Jakby Pan chociaż raz był u niemieckiego dealera mazdy, to informację o pozycji M6 na niemieckim rynku są od ręki w folderach reklamowych.
Jak zwykle, odpowiedź tylko na część posta i żadnych konkretów.
Niech Pan nie liczy, że będę się Panu tłumaczył , bo to Pan od początku nie wie o czym pisze.
Pozdrawiam i przepraszam forumowiczów za osobiste wycieczki, ale nie lubię gdy ludzie manipulują informacją.
Mazda 6 to bardzo dobry samochód !!!
Temat zakończyłem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez maselek » 22 mar 2010, 18:38

@ rymko
przestań "Paniować" i "Panować" bo w d....pe nie lezie <faja>


_________________________
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez Maciej Loret » 22 mar 2010, 20:36

rymko napisał(a):Linka to chyba sam Panu wyprodukuję w języku polskim, bo przecież niemieckiego Pan nie zna.


No dobra, niech stracę. Poproszę link w języku niemieckim, z którego niezbicie będzie wynikało, że "[...]Mazda 6 – to najpopularniejszy nie niemiecki samochód klasy średniej w Niemczech.".

P.S. Zawsze, powtarzam, zawsze, możesz przyznać, że piszesz pierdoły... Nawet jak już będzie za późno... Lepsze to niż nic...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Tobo » 22 mar 2010, 21:47

Może byście tak na PW sobie dosrywali te prywatne potyczki i przekomarzania, bo nikogo to specjalnie nie interesuje...
Pozdrawiam
Tobo
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 09:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez krzych » 22 mar 2010, 23:42

Tobo napisał(a):Może byście tak na PW sobie dosrywali te prywatne potyczki i przekomarzania, bo nikogo to specjalnie nie interesuje...

Interesuje, np. mnie (i pewnie kilka osob sie znajdzie), a szczegolnie to jak rymko zamierza udowodnic to:
rymko napisał(a):Mazda 6 to bardzo dobry samochód !!!

Oraz to:
rymko napisał(a):O jakich częściach piszesz !!! – konkretnie, bo nie zauważyłem ogromnych różnic w cenach części markowych producentów.

I to:
rymko napisał(a):Mazda słynie z trwałości , a nie gadżeciarstwa. Ja też nie mam wielu bajerów , bo wersja amerykańska, jak i poprzednia, ale utrzymanie tego samochodu to wielkie g .. w porównaniu do innych marek.

I wszystko to, co zakwestionowal slusznie Maciek.

Ze swoich doswiadczen (diesel ORAZ benzyna – o wiele mniej, ale jednak), zauwazylem ze co chwila ktos ma z czyms klopot. W dieslu sa to grube sprawy, w benzynie a to "przyklejona" przepustnica, a to inne padniete poziomowanie ksenonow albo zdychanie, albo cos tam.

Jesli to jest ta bezawaryjna, najlepiej sprzedawana marka, to ja chce (i wroce) do niemieckiej.
Pierdoly. Totalne pierdoly bez poparcia.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Maciej Loret » 23 mar 2010, 00:20

krzych napisał(a):Ze swoich doswiadczen (diesel ORAZ benzyna – o wiele mniej, ale jednak), zauwazylem ze co chwila ktos ma z czyms klopot. W dieslu sa to grube sprawy, w benzynie a to "przyklejona" przepustnica, a to inne padniete poziomowanie ksenonow albo zdychanie, albo cos tam.


Xenony raczej nie mają nic wspólnego z silnikiem.
W przypadku benzyny – usterki, to raczej właśnie "coś tam"...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Yapa » 23 mar 2010, 00:48

http://www.uzywane.mojeauto.pl/raport20 ... grazajace=

znajdzcie sobie mazdę i sami sobie odpowiedzcie...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez krzych » 23 mar 2010, 01:40

Maciej Loret napisał(a):Xenony raczej nie mają nic wspólnego z silnikiem.
W przypadku benzyny – usterki, to raczej właśnie "coś tam"...

Tak, skrot – xeny w obu, tym gorzej dla marki. A o "costamach" mi sie nawet juz pisac nie chcialo, tak duzo tego.
Yapa napisał(a):znajdzcie sobie mazdę i sami sobie odpowiedzcie...

O, to jest cos. Tez nie wiadomo jak bardzo wiarygodne, aczkolwiek przynajmniej probka rozsadna.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Maciej Loret » 23 mar 2010, 10:38

krzych napisał(a):A o "costamach" mi sie nawet juz pisac nie chcialo, tak duzo tego.


Ale "cośtamy" tyczą zarówno diesla jak i benzyny. Natomiast benzyny nie tyczą usterki diesla.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Grzyby » 23 mar 2010, 10:52

Coś czuję że zrobię tutaj sporą czystkę.
Statystyki awaryjności są ogólnodostępne w necie, a jak komuś mało wiarygodności to w nic nie uwierzy.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Myjk » 23 mar 2010, 12:27

Maciej Loret napisał(a):Natomiast benzyny nie tyczą usterki diesla.

Maciej, skończ już. Ostatnio przedstawiałem Ci statystyki z forum, które jakimś cudem pominąłeś milczeniem... a które pokazywały dobitnie dlaczego jest "aż" tyle usterek w silnikach diesla. Mam Ci przypomnieć? Zresztą zgadzam się tutaj z kolegą rymko – u nas jeżdżą same żużle (choć to z pewnością nie dotyczy tylko i wyłącznie Mazdy). Na palcach jednej, no, może dwóch, można policzyć właścicieli szóstek GG, którzy mają je od nowości – reszta aut to "trupy" przywiezione z Niemiec głównie, w 80% diesle, bo i tam w 80% jeżdżą diesle i w 80% z przelotami powyżej 200k gdzie te pozostałe nieliczne benzyny robią w podobnym czasie może 1/3 tego.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Maciej Loret » 23 mar 2010, 13:40

Myjk napisał(a):Maciej, skończ już. Ostatnio przedstawiałem Ci statystyki z forum, które jakimś cudem pominąłeś milczeniem... a które pokazywały dobitnie dlaczego jest "aż" tyle usterek w silnikach diesla.


Pominąłem milczeniem, bo oczym mają pisać właściciele benzyn, których jest na Forum jakieś 20-25%? O kołach dwumasowych? Pompach wtryskowych? Smokach? Turbinach? SCV? Wtryskach? DPFach? O tym wiem ja, który działu "Diesel" nie czyta... Działu "Benzyna" nawet nie ma... Zresztą chyba słusznie, bo o czym by tam można pisać...
Dodam, że jestem ideologicznie uprzedzony do aut z silnikami diesla i nawet gdyby ww. ewentualne usterki dotyczyły aut z silnikami benzynowymi a nie trapiły aut z silnikami diesla, to też jeździłbym autem z silnikiem benzynowym... Wyjątkeim by było, gdybym musiał prywatnie robić bardzo duże przebiegi rzędu 4kkm i więcej miesięcznie...

Myjk napisał(a):[...] u nas jeżdżą same żużle (choć to z pewnością nie dotyczy tylko i wyłącznie Mazdy). Na palcach jednej, no, może dwóch, można policzyć właścicieli szóstek GG, którzy mają je od nowości – reszta aut to "trupy" przywiezione z Niemiec głównie, w 80% diesle, bo i tam w 80% jeżdżą diesle i w 80% z przelotami powyżej 200k gdzie te pozostałe nieliczne benzyny robią w podobnym czasie może 1/3 tego.


Ja mam żużla z Niemiec, w dodatku z wymienianym silnikiem. Ale z autem nie mam większych problemów. Wręcz wyliczyłem, że na dziś po 2,5 roku użytkowania na naprawy wydałem mniej więcej tyle samo, co na przeglądy nowego Yarisa (Yarisa dlatego, że w pewnym momencie 2,5 roku temu była opcja kupienia nowego Yarisa z salonu).
Będzie Ci trudno znaleźć auto pochodzące z oficjalnej sprzedaży w Europie z silnikiem benzynowym, które trapią jakieś typowe usterki nie mające miejsca w autach z silnikiem diesla.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Tobo » 23 mar 2010, 13:51

Maciej Loret napisał(a):Dodam, że jestem ideologicznie uprzedzony do aut z silnikami diesla


A cóż to za ideologia?
Pozdrawiam
Tobo
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 09:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez krzych » 23 mar 2010, 14:42

Oj Macku, Macku, toz Twoja szostka nie sklada sie z samego silnika i to co wymienilem wczesniej to _jest_ jak najbardziej notoryczne psucie sie benzyniaka, a ze silnik pozostaje nadal nietkniety (zreszta co nazywamy silnikiem – osprzet tez sie liczy?) to co to za roznica?

Dzialu benzyna nie ma bo jest dzial GG/GY i tam omawiane sa bolaczki benzyny, chocby z powodu procentow o ktorych wspomniales. Zreszta w eksploatacji tez. Mydlisz troche oczy.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Maciej Loret » 23 mar 2010, 14:55

Tobo napisał(a):A cóż to za ideologia?


Nie lubię ich... Znaczy silników, nie właścicieli... ;)
Dzwięków jaki wydają, rozruchu, "zapachu"...

krzychu napisał(a):Oj Macku, Macku, toz Twoja szostka nie sklada sie z samego silnika i to co wymienilem wczesniej to _jest_ jak najbardziej notoryczne psucie sie benzyniaka


Co wymieniłem, co jest bolączką silnika benzynowego, a nie jest silnika diesla?

krzychu napisał(a):Dzialu benzyna nie ma bo jest dzial GG/GY i tam omawiane sa bolaczki benzyny, chocby z powodu procentow o ktorych wspomniales. Zreszta w eksploatacji tez. Mydlisz troche oczy.


No dobrze, przekonałeś mnie. <rotfl>
Procenty w tym wypadku nie mają znaczenia w przypadku ilości rodzajów usterek. Dla silników diesla kilka podałem, ile potrafisz wymienić w przypadku silnika benzynowego?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez krzych » 23 mar 2010, 15:10

Maciej Loret napisał(a):Co wymieniłem, co jest bolączką silnika benzynowego, a nie jest silnika diesla?

Ale ze co niby masz na mysli – ze jesli rdzewieje benzyna ORAZ diesel to juz nie problem, bo przeciez diesel tak ma rowniez? Troche to smieszne :) Jest to wada benzyny jak najbardziej, a ze diesla tez to zupelnie inna bajka. Rozmawiamy o "rzekomym braku wad benzyny" a nie "przewadze wad w dieslu".

Maciej Loret napisał(a):Dla silników diesla kilka podałem, ile potrafisz wymienić w przypadku silnika benzynowego?

Nie obserwuje az tak dokladnie benzyny, zeby operowac liczbami i bardzo dziwi mnie fakt, ze Ty tak bardzo interesujesz sie dieslami ;) (chyba, zeby sie pocieszac...? ;) )
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Maciej Loret » 23 mar 2010, 15:31

krzych napisał(a):Rozmawiamy o "rzekomym braku wad benzyny" a nie "przewadze wad w dieslu".


Ale potrafisz wskazać jakąkolwiek moją wypowiedź sugerującą to?
Po drugie – puść wodze fantazji a ujrzysz gościa dokonującego wyboru pomiędzy silnikiem benzynowym a silnikiem diesla...On szuka różnic pomiędzy nimi...

krzych napisał(a):Nie obserwuje az tak dokladnie benzyny, zeby operowac liczbami i bardzo dziwi mnie fakt, ze Ty tak bardzo interesujesz sie dieslami ;) (chyba, zeby sie pocieszac...? ;) )


1. Zostaw liczby... Czytasz na bieżąco dział GG/GY – znajdź rodzaje usterek trapiących silniki benzynowe...
2. Nie interesuję się zupełnie autami z silnikami diesla z powdoów wymienionych w poprzednim poście. Niestety część użyszkodników zamiast pisać w dziale "Diesel" "chwali się" swoją walką w dziale "GG/GY" ...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez krzych » 23 mar 2010, 15:51

Maciej Loret napisał(a):
krzych napisał(a):Rozmawiamy o "rzekomym braku wad benzyny" a nie "przewadze wad w dieslu".


Ale potrafisz wskazać jakąkolwiek moją wypowiedź sugerującą to?
Po drugie – puść wodze fantazji a ujrzysz gościa dokonującego wyboru pomiędzy silnikiem benzynowym a silnikiem diesla...On szuka różnic pomiędzy nimi...

Wrocmy do meritum:
1. watek o GG/GY 2002-2007 _dowolnym_
2. Przylazi koles i gada, ze Mazda to samochod bezawaryjny pomijajac :sprytnie" diesle, bo tam az roi sie od awarii
3. Przylaze ja i mowie, ze glupoty pierdzieli
Wniosek: twierdze, ze benzyna tez sie psuje vs _rozne_ marki, a nie rozne typy silnikow.
Koniec.
Teraz odnosnie kupujacego: nie, on nie szuka roznic miedzy dieslem a benzyna, on szuka roznic miedzy samochodem idealnym (ktorego nie ma), a tym na ktory akurat patrzy, czyli chce znac _wszystkie_ jego wady. Wszystkie. I zupelnie nie pocieszy go to, ze w jakichs innych odmianach tego modelu samochodu _TEZ_ sa – raczej tylko zasmuci, bo to swiadczy tez o samej marce/fabryce/pracownikach/konstruktorach/etc.
Koniec2.

Zupelnie obca mi tutaj polemika benzyna vs diesel, mnie tylko interesuje porownanie Mazda vs inne marki i jesli koniecznie sie uprzesz – moze byc benzyna vs benzyna, diesel vs diesel, choc zgodnie z tym co akapit powyzej napisalem, nawet jesli tylko jeden z nich zle swiadczy, to zle swiadczy o calosci.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Myjk » 23 mar 2010, 15:55

Maciej Loret napisał(a):
Myjk napisał(a):Maciej, skończ już. Ostatnio przedstawiałem Ci statystyki z forum, które jakimś cudem pominąłeś milczeniem... a które pokazywały dobitnie dlaczego jest "aż" tyle usterek w silnikach diesla.

Pominąłem milczeniem, bo oczym mają pisać właściciele benzyn, których jest na Forum jakieś 20-25%?

Nie chodziło o to co mają pisać właściciele benzyn, tylko dlaczego tyle problemów występuje u użytkowników szóstek z silnikiem diesla. Taka tam, mała różnica.

Maciej Loret napisał(a):Dodam, że jestem ideologicznie uprzedzony do aut z silnikami diesla i nawet gdyby ww. ewentualne usterki dotyczyły aut z silnikami benzynowymi a nie trapiły aut z silnikami diesla, to też jeździłbym autem z silnikiem benzynowym... Wyjątkeim by było, gdybym musiał prywatnie robić bardzo duże przebiegi rzędu 4kkm i więcej miesięcznie...

Diesle są bardziej wymagające niż benzyny – to fakt – ale też mają inne przeznaczenie. Mają z założenia napotykać inne warunki jazdy. Nie znam niestety statystyk, nie wiem czy w ogóle ktoś je zna – dlatego dałem za przykład statystyk z forum. Poza tym znam osobę (Wy też :P), która mogłaby się wypowiedzieć i pewnie potwierdzić, że większość diesli w M6 trafiających do PL to trupy z kręconymi licznikami. Na ilość km które przejechały, można rzec, trzymają się wyśmienicie. Widziałeś w PL taksówkę "na szóstce"? Ja nie. W niemczech, a nawet ostatnio żona mi przywiozła z Grecji fotki :P szóstki to normalka na taksówkach. Zgadnij z jakim silnikiem są te auta i dlaczego... :P

Maciej Loret napisał(a):
Myjk napisał(a):[...] u nas jeżdżą same żużle (choć to z pewnością nie dotyczy tylko i wyłącznie Mazdy). Na palcach jednej, no, może dwóch, można policzyć właścicieli szóstek GG, którzy mają je od nowości – reszta aut to "trupy" przywiezione z Niemiec głównie, w 80% diesle, bo i tam w 80% jeżdżą diesle i w 80% z przelotami powyżej 200k gdzie te pozostałe nieliczne benzyny robią w podobnym czasie może 1/3 tego.

Ja mam żużla z Niemiec, w dodatku z wymienianym silnikiem.

No i co z tego, skoro robisz tym autem... śmieszną wręcz ilość km. Przejedź te 30-40tkm rocznie, jak to przelatują diesle trafiające do PL, a następnie ich użytkownicy trafiający tutaj na forum, to wtedy pogadamy. Można powiedzieć wprost – żaden Diesel trafiający do PL na sprzedaż "otwartą" nie jest zdrowy – głównie ze względu na przelot. Doświadczenie pokazuje też, że Niemcy wcale tak super o samochody nie dbają jakby się to wydawało. Proponuję Ci jednak poznać, za radą rymko (edit), język niemiecki i poczytać ich fora. Jak nie, to może chociaż z translatora skorzystaj. Ja sobie zadałem kiedyś trud przeczytania for niemieckich, na fali paniki z DPFem, wtryskami, smokami – i co? Tam nikt o takich rzeczach nie pisze! Dopiero jak auto trafia do nas, to zaczyna się zabawa.

Maciej Loret napisał(a):Będzie Ci trudno znaleźć auto pochodzące z oficjalnej sprzedaży w Europie z silnikiem benzynowym, które trapią jakieś typowe usterki nie mające miejsca w autach z silnikiem diesla.

Ale też przebiegi mają te auta inne, czy to tak trudno pojąć?! Dlaczego w ogóle nie bierzesz dwóch podstawowych faktów pod uwagę, że userów Diesli w szóstkach jest 3x więcej niż userów benzyn, a przeloty mają też mniej więcej tyleż samo razy większe... Jeśli takie auto z silnikiem Diesla już znalazło się w PL, to znaczy że nadszedł koniec jego sensownego używania u niemca. Albo ktoś o auto nie zadbał i się wysrało, albo przeleciało już tyle km, że dogorywa i pozbywają się problemu – bo mają idealny rynek zbytu u naiwnych sąsiadów. A Polacy, jak to Polacy. Wolą zajeżdżonego trupa klasy średniej z silnikiem Diesla, niż nowego kompakta z benzyną. Nie ważne że auto w serwisie i ssie grubą kasę. Jak w końcu ruszy, to przynajmniej wygląda się jak "PAN". To jest tak proste, że aż oczywiste i nie rozumiem dlaczego, zwłaszcza Tobie, trzeba to tłumaczyć.

Maciej Loret napisał(a):jrzysz gościa dokonującego wyboru pomiędzy silnikiem benzynowym a silnikiem diesla...On szuka różnic pomiędzy nimi...

Maciej Loret napisał(a):Co wymieniłem, co jest bolączką silnika benzynowego, a nie jest silnika diesla?

Podstawa – co napisałem powyżej – przebiegi. Taka jest podstawowa różnica. Pokaż mi benzynowe szóstki, które mają przejechane powyżej 250 tkm tak jak zdecydowana większość 4-6 letnich Diesli na tym forum (pomimo przykrej niewiedzy ich właścicieli). Potem porównuj.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Maciej Loret » 23 mar 2010, 16:58

krzych napisał(a):1. watek o GG/GY 2002-2007 _dowolnym_
2. Przylazi koles i gada, ze Mazda to samochod bezawaryjny pomijajac :sprytnie" diesle, bo tam az roi sie od awarii
3. Przylaze ja i mowie, ze glupoty pierdzieli


Pewnie, że tak. Nie ma (nie tylko samochodów) bezawaryjnych. Każde urządzenie prędzej czy później czeka ten los...
Różnica jest taka, że jedne prędzej, a inne później. W jednych ta awaria na pewno kiedyś nastąpi, w innych nie...

krzych napisał(a):Wniosek: twierdze, ze benzyna tez sie psuje vs _rozne_ marki, a nie rozne typy silnikow.


Najpierw piszesz o Maździe GG/GY, potem o różnych autach, a na końcu błędny wniosek...

krzych napisał(a):Teraz odnosnie kupujacego: nie, on nie szuka roznic miedzy dieslem a benzyna


Wysatrczy kilka minut szukania i znajdziesz takie wątki na Forum...

krzych napisał(a):Zupelnie obca mi tutaj polemika benzyna


Ale wnioski potrafisz wysnuwać? :P

Myjk napisał(a):
Maciej Loret napisał(a):
Myjk napisał(a):Maciej, skończ już. Ostatnio przedstawiałem Ci statystyki z forum, które jakimś cudem pominąłeś milczeniem... a które pokazywały dobitnie dlaczego jest "aż" tyle usterek w silnikach diesla.

Pominąłem milczeniem, bo oczym mają pisać właściciele benzyn, których jest na Forum jakieś 20-25%?

Nie chodziło o to co mają pisać właściciele benzyn, tylko dlaczego tyle problemów występuje u użytkowników szóstek z silnikiem diesla. Taka tam, mała różnica.


Zgoda. Niech będzie moja strata... ;)

Myjk napisał(a):Poza tym znam osobę (Wy też :P), która mogłaby się wypowiedzieć i pewnie potwierdzić, że większość diesli w M6 trafiających do PL to trupy z kręconymi licznikami. Na ilość km które przejechały, można rzec, trzymają się wyśmienicie.


Czy to moja wina, że tak jest? Postaw sie w miejscu człowieka chcącego kupić używaną "6".

Myjk napisał(a):No i co z tego, skoro robisz tym autem... śmieszną wręcz ilość km. Przejedź te 30-40tkm rocznie, jak to przelatują diesle trafiające do PL, a następnie ich użytkownicy trafiający tutaj na forum, to wtedy pogadamy.


O czym? Najwyżej o zawieszeniu... Chyba, że szlag trafi u mnie turbinę, SCV, wtryski, pompę, itd... PNMSP...

Myjk napisał(a):Ja sobie zadałem kiedyś trud przeczytania for niemieckich, na fali paniki z DPFem, wtryskami, smokami – i co? Tam nikt o takich rzeczach nie pisze! Dopiero jak auto trafia do nas, to zaczyna się zabawa.


Ale co to ma do rzeczy? Albo kupujesz auto z silnikiem benzynowym i się tym nie przejmujesz albo z silnikiem diesla i kupujesz paliwo w cenie taniej benzyny (lub nawet droższe), bo musisz o auto dbać...

Myjk napisał(a):
Maciej Loret napisał(a):Będzie Ci trudno znaleźć auto pochodzące z oficjalnej sprzedaży w Europie z silnikiem benzynowym, które trapią jakieś typowe usterki nie mające miejsca w autach z silnikiem diesla.

Ale też przebiegi mają te auta inne, czy to tak trudno pojąć?


Pewnie łatwiej niż to, że kupującego nie interesuja przebiegi... Tylko zwykle koszty zakupu i eksploatacji...

Myjk napisał(a):Dlaczego w ogóle nie bierzesz dwóch podstawowych faktów pod uwagę, że userów Diesli w szóstkach jest 3x więcej niż userów benzyn, a przeloty mają też mniej więcej tyleż samo razy większe...


Nie czytasz moich postów... Ze dwa do tyłu... ;)

Myjk napisał(a):Jeśli takie auto z silnikiem Diesla już znalazło się w PL, to znaczy że nadszedł koniec jego sensownego używania u niemca. Albo ktoś o auto nie zadbał i się wysrało, albo przeleciało już tyle km, że dogorywa i pozbywają się problemu – bo mają idealny rynek zbytu u naiwnych sąsiadów. A Polacy, jak to Polacy. Wolą zajeżdżonego trupa klasy średniej z silnikiem Diesla, niż nowego kompakta z benzyną. Nie ważne że auto w serwisie i ssie grubą kasę. Jak w końcu ruszy, to przynajmniej wygląda się jak "PAN". To jest tak proste, że aż oczywiste i nie rozumiem dlaczego, zwłaszcza Tobie, trzeba to tłumaczyć.


Ale co ja na to poradzę, co kto kupuje i dlaczego...
Masz do wydania X PLNów... Kombinujesz co za to kupić i ile będzxie kosztowała eksploatacja... To wszystko... Tio znaczy tak się wydaje, do czasu nadejścia tychże wydatków...

Myjk napisał(a):
Maciej Loret napisał(a):jrzysz gościa dokonującego wyboru pomiędzy silnikiem benzynowym a silnikiem diesla...On szuka różnic pomiędzy nimi...

Maciej Loret napisał(a):Co wymieniłem, co jest bolączką silnika benzynowego, a nie jest silnika diesla?

Podstawa – co napisałem powyżej – przebiegi. Taka jest podstawowa różnica. Pokaż mi benzynowe szóstki, które mają przejechane powyżej 250 tkm tak jak zdecydowana większość 4-6 letnich Diesli na tym forum (pomimo przykrej niewiedzy ich właścicieli). Potem porównuj.


Trzeci raz i pewnie nie ostatni...
Co za różnica jakie są przebiegi?
Kupujesz auto za konkretną kwotę mając do wyboru jedno, które zużywa mniej paliwa, ale z większym przebiegiem lub drugie, które zużywa sporo więcej paliwa ale najczęściej ma sporo mniejszy przebieg za to lejesz do niego byle co...
Chcesz kupic mniej awaryjne z niskim przebiegiem ? To dopłać...
Ostatnio edytowano 23 mar 2010, 17:13 przez Maciej Loret, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6