

www.mazdaspeed.pl
dobrzyn22 napisał(a):Mamy wątek pt. "Spalanie – ile pali Twoja "szóstka" z silnikiem benzynowym?", oraz "Spalanie – ile pali Twoja "szóstka" z silnikiem diesla? "...
Ale nie zauważyłem ,żeby w tytule wątku było napisane : "Spalanie – ile pali Twoja "szóstka" z instalacją gazową?"
zigu18 napisał(a):Wszystkie opinie są użytkowników z silnikiem benzynowy
dobrzyn22 napisał(a):Proszę wpisywać spalanie wg poniższego schematu:
1. rodzaj trasy (miasto/trasa/autostrada)
2. średnie spalanie (wyliczone z dystrybutora)
3. styl jazdy, ew. dodatki(np. włączona klima itp)
4. typ silnika/moc (np. 2.0/ 121 KM) – tylko w przypadku braku takich informacji w profilu
dobrzyn22 napisał(a):
Chcecie dodać spalanie gazu ? – proszę bardzo, ale to w uwagach na końcu postu, wg. tego co jest napisane w 1-ym poście
t34567 napisał(a):kolego Marine_4000, jak tankujesz do butli 55L 50 litrów, masz podgięty pływak? Mi wchodzi 44L jak w pysk strzelił i ni grama więcej
zigu18 napisał(a):dobrzyn22 napisał(a):
Chcecie dodać spalanie gazu ? – proszę bardzo, ale to w uwagach na końcu postu, wg. tego co jest napisane w 1-ym poście
Racz zauważyć, że użytkownicy dopisuja czego dotyczy spalanie.. Wydziel posty ze spalaniem LPG do nowego tematu skoro to Cię tak boli
Wysłane z mojego XT1032 przy użyciu Tapatalka
thing napisał(a):1. rodzaj trasy (miasto)
2. średnie spalanie (9,7l/100km LPG) tankowanie na tej samej stacji Carrefur
3. styl jazdy, ew. dodatki (klima może 10% całej trasy, po za tym spokojnie)
4. typ silnika/moc (np. 2.0/ 147 KM)
Jestem troche zaskoczony bo ostatnio spalanie mialem 11,3l
Wojcio napisał(a):
Ja się pytam: jak?? ty to robisz ?
1. Rodzaj: miasto (niestety tylko dość krótkie odcinki, max 8km)
2. średnie spalanie (13,3l/100km LPG) tankowanie na tej samej stacji Carrefur, komp pokazywał 11,4 ale Pb
3. styl jazdy, ew. dodatki (klima prawie cały czas, po za tym spokojnie, gdzie tylko mogę to tempomacik nawet na 50-60km/h, żadnych wyścigów tym razem)
4. typ silnika/moc (np. 2.0/ 147 KM), AUTOMAT
Jedynie co usprawiedliwia, to byłem zaraz po poprzednim zatankowaniu u gazownika żeby przestawił mi butle żeby więcej weszło, może to przez to, bo teraz całego zbiornika nie wyjeździłem.
I ciekawostka, po zatankowaniu jechałem w trasę, to po przejechaniu 90km, spalanie wg komputera 6,7l.
Najbliższy pomiar już w niedzielę (będzie 60/40 trasa miasto), a potem trasa.
markus1784 napisał(a):Generalnie im wolniej przyspieszasz tym mniejsze spalanie
markus1784 napisał(a):Wojcio napisał(a):
Ja się pytam: jak?? ty to robisz ?
1. Rodzaj: miasto (niestety tylko dość krótkie odcinki, max 8km)
2. średnie spalanie (13,3l/100km LPG) tankowanie na tej samej stacji Carrefur, komp pokazywał 11,4 ale Pb
3. styl jazdy, ew. dodatki (klima prawie cały czas, po za tym spokojnie, gdzie tylko mogę to tempomacik nawet na 50-60km/h, żadnych wyścigów tym razem)
4. typ silnika/moc (np. 2.0/ 147 KM), AUTOMAT
Jedynie co usprawiedliwia, to byłem zaraz po poprzednim zatankowaniu u gazownika żeby przestawił mi butle żeby więcej weszło, może to przez to, bo teraz całego zbiornika nie wyjeździłem.
I ciekawostka, po zatankowaniu jechałem w trasę, to po przejechaniu 90km, spalanie wg komputera 6,7l.
Najbliższy pomiar już w niedzielę (będzie 60/40 trasa miasto), a potem trasa.
Trochę sam sobie odpowiedziałeś na swoje pytanie.
Jazda na krótkich odcinkach zawsze podwyższa spalanie -zimny silnik pali więcej.
Kolega thing prawie nie używał klimy, a to też robi różnice.
No i trzeba by było przeanalizować trasę, bo wystarczy, że np. stoisz więcej w korkach, a kolega jeździ obwodnicą.
Pozostała różnica może wynikać po prostu ze stylu jazdy.
Ja przetestowałem to na sobie. Najpierw poczytałem sobie o zasadach oszczędnego jeżdżenia, a następnie wyrobiłem sobie odpowiednie odruchy. Poten zaobserwowałem w spalaniu, że to nie chodzi tylko o jazde z równą prędkością, ale także o przyspieszanie. Generalnie im wolniej przyspieszasz tym mniejsze spalanie. Ja np. jak staje na światłach to zostawiam sobie dodatkowe 1-2 metry do następnego auta, jak zapala się zielone to bardzo powoli zaczynam ruszać w momencie jak rusza auto przed autem stojącym przede mną, dzięki czemu nie wyglądam jak zawalidroga. Dodatkowo takie oczywiste rzeczy jak dojeżdżanie do świateł hamując silnikiem (i to najlepiej jak się tylko czerwone światło zobaczy z daleka).
Niestety taka jazda dla wielu jest po prostu bardzo nudna, a dodatkowo może wkurzać innych kierowców, szczególnie tych co bardzo się śpieszą żeby postać dłużej na światłach.![]()
Zatem najlepiej stosować taką jazdę na odcinkach dwupasmowych, gdzie można spokojnie jechać prawym pasem.
Uff... trochę długi wywód mi wyszedł, ale mam nadzieję, że jest zrozumiały.
bieski napisał(a):tam. Powinieneś jak najszybciej osiągnąć obroty w jakich auto ma największy moment obrotowy. Oczywiście bez deptania pedałem do dechy.
Marine_4000 napisał(a):1. rodzaj trasy: miasto + trasa.
2. średnie spalanie 0,85l / 100km
3. styl jazdy, ew. dodatki: klima on
Marine_4000 napisał(a):LPG w nowym temacie
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 6 gości
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6