Spalanie – ile pali Twoja "szóstka" z silnikiem benzynowym?

Mazda6 2002–2007

Postprzez t34567 » 27 cze 2014, 22:00

Owszem mamy wątek "Spalanie – ile pali Twoja "szóstka" z silnikiem benzynowym?", jednakoż tak się składa iż "Szóstki z instalacją gazową" to w istocie samochody z silnikiem benzynowym, więc nie wrozumiem w czym problem <glupek2> Dla mnie to szukanie dziury w całym, przecież nic złego sie nie dzieje jak ktoś napisze swoje spalanie i doda komentarz, po to chyba temat jest <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez pietia82 » 27 cze 2014, 22:33

Własnie 99% samochodów z zasilaniem LPG to własnie samochody z silnikiem benzynowym więc w czym problem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 20:01
Posty: 222 (2/19)
Skąd: Tarnów okolice - DE
Auto: Audi A4B8 Avant CCWA Quattro S Line AT
Były
Mazda 6s GG 3.0 V6 AJ 2005 M/T
Mazda 626 GD

Postprzez zigu18 » 27 cze 2014, 22:43

dobrzyn22 napisał(a):Mamy wątek pt. "Spalanie – ile pali Twoja "szóstka" z silnikiem benzynowym?", oraz "Spalanie – ile pali Twoja "szóstka" z silnikiem diesla? "...
Ale nie zauważyłem ,żeby w tytule wątku było napisane : "Spalanie – ile pali Twoja "szóstka" z instalacją gazową?"

Przeczytaj parę razy co napisałeś.. Wszystkie opinie są użytkowników z silnikiem benzynowy

Wysłane z mojego XT1032 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2012, 18:35
Posty: 360 (4/3)
Auto: Mazda 6
GG 2002 sedan
2.0 benzyna BRC

Postprzez dobrzyn22 » 28 cze 2014, 06:19

zigu18 napisał(a):Wszystkie opinie są użytkowników z silnikiem benzynowy

nie łap za słówka, bo dobrze wiesz o co mi chodzi.

Nie każdy użytkownik auta z silnikiem benzynowym musi być zainteresowany jego spalaniem po założeniu instalacji gazowej.

Chcecie dodać spalanie gazu ? – proszę bardzo, ale to w uwagach na końcu postu, wg. tego co jest napisane w 1-ym poście:

dobrzyn22 napisał(a):Proszę wpisywać spalanie wg poniższego schematu:

1. rodzaj trasy (miasto/trasa/autostrada)
2. średnie spalanie (wyliczone z dystrybutora)
3. styl jazdy, ew. dodatki(np. włączona klima itp)
4. typ silnika/moc (np. 2.0/ 121 KM) – tylko w przypadku braku takich informacji w profilu
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez zigu18 » 28 cze 2014, 07:54

dobrzyn22 napisał(a):
Chcecie dodać spalanie gazu ? – proszę bardzo, ale to w uwagach na końcu postu, wg. tego co jest napisane w 1-ym poście

Racz zauważyć, że użytkownicy dopisuja czego dotyczy spalanie.. Wydziel posty ze spalaniem LPG do nowego tematu skoro to Cię tak boli

Wysłane z mojego XT1032 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2012, 18:35
Posty: 360 (4/3)
Auto: Mazda 6
GG 2002 sedan
2.0 benzyna BRC

Postprzez Marine_4000 » 28 cze 2014, 12:59

t34567 napisał(a):kolego Marine_4000, jak tankujesz do butli 55L 50 litrów, masz podgięty pływak? Mi wchodzi 44L jak w pysk strzelił i ni grama więcej


Tak, mam podgięty pływak, bo drażniło mnie ciągłe tankowanie po 40l :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 08:49
Posty: 441 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Ford Mondeo MK4 '07
2.5T + LPG

Postprzez thing » 28 cze 2014, 22:55

1. rodzaj trasy (miasto)
2. średnie spalanie (9,7l/100km LPG) tankowanie na tej samej stacji Carrefur
3. styl jazdy, ew. dodatki (klima może 10% całej trasy, po za tym spokojnie)
4. typ silnika/moc (np. 2.0/ 147 KM)

Jestem troche zaskoczony bo ostatnio spalanie mialem 11,3l
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez markus1784 » 9 lip 2014, 12:16

Spalania jak spalania może bardzo się różnić.

Mam silnik 2.3 i spalanie potrafi baaardzo się różnić.

> 100% miasto ,korki, klima full, bez obciążenia = 9,5l / 100km z dystrybutora oraz 11l / 100km z komputera – przy spokojniej jeździe. To raczej wartości skrajne, bo jak ruch jest bardziej płynny ( choć i tak co kawałem się stoi) to spalanie spada do 8,5 l / 100 km z dystrybutora i 8,7 z komputera – przy spokojnej jeździe.
>100% trasa, klima full, 2 osoby + małe dziecko, + 100 kg bagaży, klima full, dużo eksprsówek, max. 140 km/h = 8,5l / 100 km z dystrybutora oraz 9,2l / 100 km z komputera
a tu mała niespodzianka:
>100% trasa, klima full, 2 osoby bez bagaży, droga krajowa, 70 – 90 km/h w sznurze aut, bez wyprzedzania, ale jazda płynna = 5,6 l / 100km z komputera – tu niestety nie sprawdziłem dystrybutora, a szkoda.

Jeżeli chodzi o spalanie podawane z komputera to zaobserwowałem, że u mnie najbardziej się rozjeżdzają kiedy mam cykl mieszany, różnice dochodzą nawet do 1,5l na 100 km w górę (komputer pokazuje więcej niż jest).

Dopisano 9 lip 2014, 12:21:

zigu18 napisał(a):
dobrzyn22 napisał(a):
Chcecie dodać spalanie gazu ? – proszę bardzo, ale to w uwagach na końcu postu, wg. tego co jest napisane w 1-ym poście

Racz zauważyć, że użytkownicy dopisuja czego dotyczy spalanie.. Wydziel posty ze spalaniem LPG do nowego tematu skoro to Cię tak boli

Wysłane z mojego XT1032 przy użyciu Tapatalka


Ja się zgadzam z dobrzyn22. Jak ktoś ma silnik benzynowy bez gazu to szuka spalania benzyny, a jak ktoś ma silnik benzynowy z gazem to szuka spalania gazu. To jest, moim zdaniem, powód do wydzielenia wątku. Przejrzystość oraz funkcjonalność ponad technikaliami.

Pozdrawiam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 maja 2014, 12:15
Posty: 14 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6, sedan, 2006, GY, 2.3 benzyna

Postprzez Wojcio » 9 lip 2014, 19:54

thing napisał(a):1. rodzaj trasy (miasto)
2. średnie spalanie (9,7l/100km LPG) tankowanie na tej samej stacji Carrefur
3. styl jazdy, ew. dodatki (klima może 10% całej trasy, po za tym spokojnie)
4. typ silnika/moc (np. 2.0/ 147 KM)

Jestem troche zaskoczony bo ostatnio spalanie mialem 11,3l


Ja się pytam: jak ???? ty to robisz ?

1. Rodzaj: miasto (niestety tylko dość krótkie odcinki, max 8km)
2. średnie spalanie (13,3l/100km LPG) tankowanie na tej samej stacji Carrefur, komp pokazywał 11,4 ale Pb
3. styl jazdy, ew. dodatki (klima prawie cały czas, po za tym spokojnie, gdzie tylko mogę to tempomacik nawet na 50-60km/h, żadnych wyścigów tym razem)
4. typ silnika/moc (np. 2.0/ 147 KM), AUTOMAT


Jedynie co usprawiedliwia, to byłem zaraz po poprzednim zatankowaniu u gazownika żeby przestawił mi butle żeby więcej weszło, może to przez to, bo teraz całego zbiornika nie wyjeździłem.
I ciekawostka, po zatankowaniu jechałem w trasę, to po przejechaniu 90km, spalanie wg komputera 6,7l.
Najbliższy pomiar już w niedzielę (będzie 60/40 trasa miasto), a potem trasa.
Jestem za młody i za wygodny, żeby jeździć manualem :D

Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2014, 21:14
Posty: 71 (4/2)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6 GG 2.0 2006 LF Automat Exclusive
LPG BRC Sequent

Postprzez matthies » 9 lip 2014, 19:56

popieram wydzielenie tematu oddzielnego dla LPG.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez markus1784 » 10 lip 2014, 10:25

Wojcio napisał(a):
Ja się pytam: jak ???? ty to robisz ?

1. Rodzaj: miasto (niestety tylko dość krótkie odcinki, max 8km)
2. średnie spalanie (13,3l/100km LPG) tankowanie na tej samej stacji Carrefur, komp pokazywał 11,4 ale Pb
3. styl jazdy, ew. dodatki (klima prawie cały czas, po za tym spokojnie, gdzie tylko mogę to tempomacik nawet na 50-60km/h, żadnych wyścigów tym razem)
4. typ silnika/moc (np. 2.0/ 147 KM), AUTOMAT


Jedynie co usprawiedliwia, to byłem zaraz po poprzednim zatankowaniu u gazownika żeby przestawił mi butle żeby więcej weszło, może to przez to, bo teraz całego zbiornika nie wyjeździłem.
I ciekawostka, po zatankowaniu jechałem w trasę, to po przejechaniu 90km, spalanie wg komputera 6,7l.
Najbliższy pomiar już w niedzielę (będzie 60/40 trasa miasto), a potem trasa.


Trochę sam sobie odpowiedziałeś na swoje pytanie.
Jazda na krótkich odcinkach zawsze podwyższa spalanie -zimny silnik pali więcej.
Kolega thing prawie nie używał klimy, a to też robi różnice.
No i trzeba by było przeanalizować trasę, bo wystarczy, że np. stoisz więcej w korkach, a kolega jeździ obwodnicą.

Pozostała różnica może wynikać po prostu ze stylu jazdy.

Ja przetestowałem to na sobie. Najpierw poczytałem sobie o zasadach oszczędnego jeżdżenia, a następnie wyrobiłem sobie odpowiednie odruchy. Poten zaobserwowałem w spalaniu, że to nie chodzi tylko o jazde z równą prędkością, ale także o przyspieszanie. Generalnie im wolniej przyspieszasz tym mniejsze spalanie. Ja np. jak staje na światłach to zostawiam sobie dodatkowe 1-2 metry do następnego auta, jak zapala się zielone to bardzo powoli zaczynam ruszać w momencie jak rusza auto przed autem stojącym przede mną, dzięki czemu nie wyglądam jak zawalidroga. Dodatkowo takie oczywiste rzeczy jak dojeżdżanie do świateł hamując silnikiem (i to najlepiej jak się tylko czerwone światło zobaczy z daleka).

Niestety taka jazda dla wielu jest po prostu bardzo nudna, a dodatkowo może wkurzać innych kierowców, szczególnie tych co bardzo się śpieszą żeby postać dłużej na światłach. <lol>
Zatem najlepiej stosować taką jazdę na odcinkach dwupasmowych, gdzie można spokojnie jechać prawym pasem.

Uff... trochę długi wywód mi wyszedł, ale mam nadzieję, że jest zrozumiały. :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 maja 2014, 12:15
Posty: 14 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6, sedan, 2006, GY, 2.3 benzyna

Postprzez Marine_4000 » 10 lip 2014, 10:36

Wyręczam moderatorów, i zakładam nowy temat dotyczący spalania LPG w "szóstkach".
Zapraszam "gaziarzy" do dyskusji :)

Schemat pozostaje podobny:

1. rodzaj trasy (miasto/trasa/autostrada)
2. średnie spalanie (wyliczone z wyjeżdzonego pełnego zbiornika)
3. styl jazdy, ew. dodatki(np. włączona klima itp)
4. typ silnika/moc (np. 2.0/ 121 KM) – tylko w przypadku braku takich informacji w profilu

Zaczynając od siebie:

1. rodzaj trasy: 70% trasa; 30% miasto
2. średnie spalanie: 10,5l
3. styl jazdy, ew. dodatki: Eco driveing + klima cały czas + niefabryczne audio (parę ładnych dodatkowych kilogramów) :)
Ostatnio edytowano 21 lip 2014, 08:53 przez Marine_4000, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 08:49
Posty: 441 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Ford Mondeo MK4 '07
2.5T + LPG

Postprzez bieski » 10 lip 2014, 10:37

markus1784 napisał(a):Generalnie im wolniej przyspieszasz tym mniejsze spalanie

<dupa> tam. Powinieneś jak najszybciej osiągnąć obroty w jakich auto ma największy moment obrotowy. Oczywiście bez deptania pedałem do dechy.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Marine_4000 » 10 lip 2014, 10:41

1. rodzaj trasy: miasto + trasa.
2. średnie spalanie 0,85l / 100km
3. styl jazdy, ew. dodatki: klima on

LPG w nowym temacie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 08:49
Posty: 441 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Ford Mondeo MK4 '07
2.5T + LPG

Postprzez thing » 10 lip 2014, 11:46

markus1784 napisał(a):
Wojcio napisał(a):
Ja się pytam: jak ???? ty to robisz ?

1. Rodzaj: miasto (niestety tylko dość krótkie odcinki, max 8km)
2. średnie spalanie (13,3l/100km LPG) tankowanie na tej samej stacji Carrefur, komp pokazywał 11,4 ale Pb
3. styl jazdy, ew. dodatki (klima prawie cały czas, po za tym spokojnie, gdzie tylko mogę to tempomacik nawet na 50-60km/h, żadnych wyścigów tym razem)
4. typ silnika/moc (np. 2.0/ 147 KM), AUTOMAT


Jedynie co usprawiedliwia, to byłem zaraz po poprzednim zatankowaniu u gazownika żeby przestawił mi butle żeby więcej weszło, może to przez to, bo teraz całego zbiornika nie wyjeździłem.
I ciekawostka, po zatankowaniu jechałem w trasę, to po przejechaniu 90km, spalanie wg komputera 6,7l.
Najbliższy pomiar już w niedzielę (będzie 60/40 trasa miasto), a potem trasa.


Trochę sam sobie odpowiedziałeś na swoje pytanie.
Jazda na krótkich odcinkach zawsze podwyższa spalanie -zimny silnik pali więcej.
Kolega thing prawie nie używał klimy, a to też robi różnice.
No i trzeba by było przeanalizować trasę, bo wystarczy, że np. stoisz więcej w korkach, a kolega jeździ obwodnicą.

Pozostała różnica może wynikać po prostu ze stylu jazdy.

Ja przetestowałem to na sobie. Najpierw poczytałem sobie o zasadach oszczędnego jeżdżenia, a następnie wyrobiłem sobie odpowiednie odruchy. Poten zaobserwowałem w spalaniu, że to nie chodzi tylko o jazde z równą prędkością, ale także o przyspieszanie. Generalnie im wolniej przyspieszasz tym mniejsze spalanie. Ja np. jak staje na światłach to zostawiam sobie dodatkowe 1-2 metry do następnego auta, jak zapala się zielone to bardzo powoli zaczynam ruszać w momencie jak rusza auto przed autem stojącym przede mną, dzięki czemu nie wyglądam jak zawalidroga. Dodatkowo takie oczywiste rzeczy jak dojeżdżanie do świateł hamując silnikiem (i to najlepiej jak się tylko czerwone światło zobaczy z daleka).

Niestety taka jazda dla wielu jest po prostu bardzo nudna, a dodatkowo może wkurzać innych kierowców, szczególnie tych co bardzo się śpieszą żeby postać dłużej na światłach. <lol>
Zatem najlepiej stosować taką jazdę na odcinkach dwupasmowych, gdzie można spokojnie jechać prawym pasem.

Uff... trochę długi wywód mi wyszedł, ale mam nadzieję, że jest zrozumiały. :P


Chyba nie napisałem paru istotnych spraw.
Przede wszystkim zmiana miasta, wcześniej mieszkałem w Krakowie, teraz Wrocław. Inna trasa, hamowanie silnikiem, korków za dużo nie ma. Ogólnie styl mam podobny do markucsa.

Jako ciekawostke moge napisać że jak targałem przyczepe Kraków > Wrocław to ok. 16l LPG wciągnął :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez markus1784 » 10 lip 2014, 11:54

bieski napisał(a): <dupa> tam. Powinieneś jak najszybciej osiągnąć obroty w jakich auto ma największy moment obrotowy. Oczywiście bez deptania pedałem do dechy.


Jedno drugiemu nie wadzi. Ja mam silnik 2.3 benzyna, który jest dość elastyczny (obrazek niżej,czerwona linia u góry), jak widać górne wartości momentu obrotowego osiąga już przy 2200-2300 rpm. Niższe wartości momentu obrotowego masz tylko na jedynce zanim przyśpieszyć do właśnie tych 2500 rpm, potem zmieniam biegi tak aby w tych wartościach się obracać i... przyśpieszasz powoli.

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 maja 2014, 12:15
Posty: 14 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6, sedan, 2006, GY, 2.3 benzyna

Postprzez t34567 » 10 lip 2014, 16:15

Marine_4000 napisał(a):1. rodzaj trasy: miasto + trasa.
2. średnie spalanie 0,85l / 100km
3. styl jazdy, ew. dodatki: klima on


A....czemu tak?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez matthies » 10 lip 2014, 17:32

Marine_4000 napisał(a):2. średnie spalanie 0,85l / 100km

podziel się jak to zrobiłeś, też tak chcę! zniosę nawet 0,95 :D
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Marine_4000 » 10 lip 2014, 19:01

No tak jakoś wyszło ;) Więcej nie chciał spalić, bo ciepło jest i się szybko na LPG przełącza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 08:49
Posty: 441 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Ford Mondeo MK4 '07
2.5T + LPG

Postprzez markus1784 » 11 lip 2014, 10:44

Marine_4000 napisał(a):LPG w nowym temacie :)


Czy któryś z moderatorów mógłby poprzenosić (przynajmniej część) wpisów dotyczących LPG do nowego wątku? Bedzie porządek, z góry dziękuję. [ten post wykasować]
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 maja 2014, 12:15
Posty: 14 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6, sedan, 2006, GY, 2.3 benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6