Mazda6 (GG / GY) – Szybkie pytania – WAŻNA INFORMACJA, STR.313

Mazda6 2002–2007

Postprzez CLAU » 6 lip 2013, 20:37

Mając sprawną odme nie będzie rzygał olejem – to że dolot jest brudny i mokry to normalne, bo opary olejowe gromadzą się na ściankach. Nie przesadzajmy, te silniki nie są produkowane od wczoraj i zawsze tak było i jeszcze żąden z tego powodu się nie zepsuł. Wydaje mi się, że to taki mocno wrazliwy temat bo oprócz powietrza i czystego paliwa coś tam się jeszcze dostaje i już nie jest tak fajnie czysto. W Audi S8 też tak i wydaje mi się, że nie ma co przesadzać. Do komory spalania trafia mieszanka paliwowo-powietrzno-olejowa i tak jest nie od wczoraj.

Zacznijcie od diagnostyki, wyczyszczenia i sprawdzenia odmy zamiast od razu montować dodatkowe pochłaniacze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Elmerwawa » 6 lip 2013, 23:01

Panowie, bardzo pilne czy przegub od M6 2.0 benzyna będzie pasował do 2.0 Diesla? chodzi mi o przegub zewnętrzny.
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez lewis » 7 lip 2013, 10:48

Witam mam takie szybkie pytanie oglądałem wczoraj mazdę 6 2006 rok pełny serwis aso ale sprzedawca mówił mi że nie ma już pieczątek w książce serwisowej bo właśnie od 2006 wpisuje się tylko w serwisie informacje w DSR czy to prawda?
i czy otwieranie i domykanie szyb z pilota jest w każdej poliftowej mazdzie 6 czy to opcja dodatkowa?
z góry dzięki za info
Początkujący
 
Od: 26 maja 2013, 09:55
Posty: 13
Skąd: Wodzisław Śląski
Auto: M6 GY 06r. 2.0 Pb +LPG

Postprzez marex » 7 lip 2013, 12:18

1. to prawda
2. jeżeli elektryczne szyby to standard
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez lewis » 7 lip 2013, 20:16

Dzięki za szybkie info. pozdro
Początkujący
 
Od: 26 maja 2013, 09:55
Posty: 13
Skąd: Wodzisław Śląski
Auto: M6 GY 06r. 2.0 Pb +LPG

Postprzez Piotr_T » 7 lip 2013, 21:42

Witam, Wszystkich

Mam szybkie pytanie, jakie mogą być odchylania na czujniku temperatury zewnętrznej, a temperaturą rzeczywistą. Mam wrażenie, że jak używam klimatyzacji to różnica się zwiększa do 4stopni tzn. Gdy na tworze jest np 28 to wskaźnik pokazuje 24. Sprawdziłem wieczorem, w domu na termometrze miałem 20, a w aucie 19. Może jestem przewrażliwiony ale wole dmuchać na zimne. ;–) proszę o pomoc
Początkujący
 
Od: 28 lip 2012, 21:52
Posty: 10
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda CX-7 2,3l Disi Turbo 260km
2007

Postprzez Mandey » 8 lip 2013, 08:39

Mnie tam się mniej więcej pokrywa :)
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez zielony700 » 8 lip 2013, 10:05

Cześć Panowie,
problem: jadąc w okolicach 2 tys obrotów mazda wydaje dziwne dźwięki, jak by buczy/brzęczy – bardziej buczy, nie jest to aż tak głośne ale ewidentnie praca silnika zmienia swoją barwę przy 2 tys obrotów, niezależnie od biegu- po dłuższej jeździe staje się to irytujące. Mam wrażenie, że jest tak od zmiany rozrządu.
Spotkaliście się z podobnym problemem? Macie jakieś rady?
Będę bardzo wdzięczny, pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2013, 15:42
Posty: 35
Auto: Mazda 6
2003r
CITD 2.0

Postprzez CLAU » 8 lip 2013, 11:21

Bardzo prawdopodobne, że poduszki silnika masz nadwyrężone i przez to, że są większe wibracje coś wpada w rezonans – wydech, katalizator, osłony etc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez mikolaj » 8 lip 2013, 15:11

Ja tak miałem, jak poszła uszczelka od wydechu w przedniej części auta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 21:54
Posty: 260
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 2004 MZR-CD 136km
Mazda 6 GH 2011 2.2 Kirei 163km

Postprzez grabekart » 8 lip 2013, 15:57

U mnie było podobnie jak kończyły się łożyska na rolkach paska klinowego i łożysko na kole od sprężarki klimatyzacji
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2012, 20:43
Posty: 69 (0/1)
Skąd: Kulesze K./Wysokie Maz.
Auto: Mazda 6 GY, 2.0 benz. 141 KM, 2002r.

Postprzez zielony700 » 9 lip 2013, 10:18

grabekart, bardzo możliwe bo jak zmieniał mi rozrząd to wspominał, że koło już siada powoli, dziwi mnie tylko dlaczego przed zmianą rozrządu tego nie było, a po się pojawiło. Mógl coś zje**ć?
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2013, 15:42
Posty: 35
Auto: Mazda 6
2003r
CITD 2.0

Postprzez grabekart » 9 lip 2013, 11:19

Raczej mało prawdopodobne że coś mechanik z..psuł, jeśli to łożysko w sprężarce klimy to będzie coraz głośniej, u mnie na koniec wyło jak szambiara przy pompowaniu towaru ;) Proponuję sprawdzić wcześniej ponieważ z czasem będzie więcej szkód (od temperatury topi się sprzęgiełko podobno itp). Regeneracja około 350 zł w B-stoku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2012, 20:43
Posty: 69 (0/1)
Skąd: Kulesze K./Wysokie Maz.
Auto: Mazda 6 GY, 2.0 benz. 141 KM, 2002r.

Postprzez damianmazda6 » 9 lip 2013, 11:57

Witam wszystkich klubowiczów.Mam problem z wymianą tunelu środkowego w mazdzie 6 2002 kombi. Może ktoś pomóc i opisać dokładnie co trzeba zrobić?? Pozdrawiam i z góry dziękuje.
damianmazda6
 

Postprzez bieski » 9 lip 2013, 12:00

Napisz PW do uzytkownika Nightfall. On zamienial tunel srodkowy na taki z podlokietnikiem
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez damianmazda6 » 9 lip 2013, 12:06

Dzieki bieski Pozdrawiam
damianmazda6
 

Postprzez Crenshaw » 9 lip 2013, 12:33

Nightfall ostatnio rzadko zagląda na forum, jak coś to mogę podać do niego tel, na pewno się nie obrazi :)
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez brodaM6 » 9 lip 2013, 16:33

marex napisał(a):2. jeżeli elektryczne szyby to standard

W A-specu też?
Wymiana tunelu jest bardzo prosta są gdzieś na forum fotki ale nie pamietam gdzie, sam z nich korzystałem jak wymieniałem dzwignie ręcznego co prawda nie o tunelu ale napewno sie przyda :
viewtopic.php?t=47244 najgorsze jest wypecie zatrzasków :)
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez mmarcis4 » 9 lip 2013, 20:33

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 16:12
Posty: 624 (0/1)
Auto: Mazda 6 fl 2006rok 2.0 Benzyna
Czarna śliwka :)

Postprzez matthies » 9 lip 2013, 21:40

z tych dwóch to ja bym wziął chyba Falkeny
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6