Mazda6 (GG / GY) – Szybkie pytania – WAŻNA INFORMACJA, STR.313

Mazda6 2002–2007

Postprzez zemoj » 3 kwi 2013, 19:19

matthies napisał(a):zemoj o co kaman z tymi tulejami ?

Korci mnie powymieniać wszystkie tuleje na poliuretany. O ich zaletach możesz poczytać w necie.
Przeszukałem internet, ale nigdzie nie znalazłem takich tulei do szóstki.
Jedna z firm dała mi odpowiedź, że może wykonać taki zestaw do M6, ale potrzebowałaby komplet wahaczy na wzór. Większość z nas raczej użytkuje auta na codzień, więc nie wymontuje sobie na miesiąc (czas wykonania ok. 20 dni) zawiechy. Gdyby znalazło się kilku chętnych na zakup, można by się zrzucić na wahacze ze szrotu i wysłać im na wzór...
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3198 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez matthies » 3 kwi 2013, 20:21

chętnie poczytam, ale masz może jakiś dobry artykuł pod ręką? Szukać mogę wiele, lecz nie wiem czy trafię na odpowiedni.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez zemoj » 3 kwi 2013, 20:26

Nie mam nic konkretnego.
Kilka informacji masz na stronie tej firmy:
http://poliuretan.olkusz.pl/
A tak, to musisz poszperać :P
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3198 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez arjot » 3 kwi 2013, 20:36

Zalety ok, lepsza sztywność, lepsze czucie zawieszenia. Wady? Zawieszenie dostanie po tylku, buda dostanie, przy dużej twardości komfort pójdzie do kosza. Zwłaszcza na naszych drogach. Do samochodu na tor jak najbardziej. Ale do wygodnego auta klasy średniej??
Chyba że jako zamiennik do oem ale wtedy wykonane z bardziej miękkiego poliuretanu. Ale w takim przypadku to trochę bez sensu moim zdaniem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 16:33
Posty: 817 (3/14)
Skąd: Warszawa/Kabaty
Auto: Jest :MX-5 NBfl Memories III '05
Była: 3 BK Z6 sedan

Postprzez brodaM6 » 3 kwi 2013, 20:50

w czy tkwi różnica miedzy przepływomierzem L321 wer.usa,2.3-3.0,a w przepływomierzu ZL01 pasuje od 1.8 po 2.3 EU. Brak mu tylko 3.0.Moge wsadzić ten ZL01 do siebie?bo według tego tak :
MAZDA – 3 (BK14) – 1.4
02.04- – 59 80 1388

MAZDA – 3 (BK14) – 1.4
10.03- – 62 84 1349

MAZDA – 3 (BK14) – 1.6
10.03- – 77 105 1598

MAZDA – 3 sedan (BK12) – 1.6
02.04- – 77 105 1598

MAZDA – 3 sedan (BK12) – 2.0
02.04- – 110 150 1999

MAZDA – 5 (CR19) – 1.8
03.05- – 85 116 1798

MAZDA – 5 (CR19) – 2.0
03.05- – 107 146 1999

MAZDA – 5 (CR19) – 2.0 CD
03.05- – 81 110 1998

MAZDA – 6 Hatchback (GG) – 1.8
08.02- – 88 120 1798

MAZDA – 6 Hatchback (GG) – 2.0
08.02- – 104 141 1999

MAZDA – 6 Hatchback (GG


MAZDA – 6 Hatchback (GG) – 2.0 DI
08.02- – 100 136 1998

MAZDA – 6 (GG) – 1.8
08.02- – 88 120 1798

MAZDA – 6 (GG) – 2.0
06.02- – 104 141 1999

MAZDA – 6 (GG) – 2.3
06.02- – 122 166 2261

MAZDA – 6 (GG) – 2.0 DI
08.02- – 89 121 1998

MAZDA – 6 Station Wagon (GY) – 1.8
08.02- – 88 120 1798

MAZDA – 6 Station Wagon (GY) – 2.0
08.02- – 104 141 1999

MAZDA – 6 Station Wagon (GY) – 2.3
08.02- – 122 166 2261

MAZDA – 6 Station Wagon (GY) – 2.0 DI
08.02- – 89 121 1998

MAZDA – 6 Station Wagon (GY) – 2.0 DI
08.02- – 100 136 1998

MAZDA – MPV II (LW) – 2.3
07.02- – 104 141 2261

MAZDA – MPV II (LW) – 2.0 DI
07.02- – 100 136 1998
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez zemoj » 3 kwi 2013, 21:23

arjot, istnieją różne twardości gum. Oczywiście te hardcore'owe nie mają racji bytu w aucie cywilnym, ale takich nie mam zamiaru montować.
arjot napisał(a):Chyba że jako zamiennik do oem ale wtedy wykonane z bardziej miękkiego poliuretanu. Ale w takim przypadku to trochę bez sensu moim zdaniem.

Czyli ogólnie posiadanie nowych tulei nie ma sensu?
Zużyte zawieszenie nie nadwyręża tak budy i jest bardziej komfortowe?
Jeżeli ktoś bierze pod uwagę wymianę tulei, to alternatywa jaką są poliuretany z linii OEM improved są wg mnie mądrą opcją.
Nikogo przecież nie zmuszam do zakupu... Rzuciłem luźną propozycję :)
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3198 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez arjot » 3 kwi 2013, 21:45

Nie napisałem, że jazda na zużytych jest dobra :)
Chodziło mi po prostu o to, że może gdy nie ma zamiennikow na rynku i jest rzeźba z ich robieniem to może cała operacja jest trochę na wyrost i prościej wyjdzie kupić oem :)
Jeśli faktycznie zrobilibyście zamienniki poly lepsze od oem lecz zbliżone twardoscią to ok, pytanie jest tutaj o opłacalność przedsięwzięcia i względy finansowo-logistyczne :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 16:33
Posty: 817 (3/14)
Skąd: Warszawa/Kabaty
Auto: Jest :MX-5 NBfl Memories III '05
Była: 3 BK Z6 sedan

Postprzez Balor » 3 kwi 2013, 22:16

Jeszcze raz napiszę, bo chyba nikt nie zauważył:
Ot takie pytanie-ostatnio zauważyłem,że jak popompuję parę razy sprzęgłem przed jazdą, to dużo łatwiej "wchodzą" biegi.Czy to może coś oznaczać?np.Zapowietrzony układ?
Zauważyłem np:podjeżdżam pod dom, wysiadam otwieram bramę, wsiadam sprzęgło i daję wsteczny-mam gruchnięcie...ta sama sytuacja, pompuję sprzęgłem 2-3 razy i wsteczny pięknie wskakuje.... <co?>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lis 2012, 17:59
Posty: 26
Skąd: Marki
Auto: Mazda 6, GY, 2,0 citd 121 KM, rok produkcji:2003

Postprzez katzuhero » 3 kwi 2013, 23:05

Czy mazda6 po FL wersja Exclusive ma ASR w standardzie?
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2012, 22:27
Posty: 8
Skąd: Biała Podlaska / Warszawa
Auto: Mazda 6 '06r. 2.0i 147KM

Postprzez matthies » 3 kwi 2013, 23:35

Balor, może obejrzyj porządnie pompę sprzęgła, może coś nawalać i dlatego musisz "pompować"

Katzuhero – w mazdach nie ma ASR ;)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez zemoj » 4 kwi 2013, 00:14

arjot napisał(a):Jeśli faktycznie zrobilibyście zamienniki poly lepsze od oem lecz zbliżone twardoscią to ok, pytanie jest tutaj o opłacalność przedsięwzięcia i względy finansowo-logistyczne

Właśnie o taki produkt chodzi, a cena nie jest drastycznie większa od standardowych gum :)
Fakt, gdyby były dostępne od ręki wszystko byłoby prostsze i nie przeczę, że trochę zachodu logistycznego to przedsięwzięcie wymaga.
Mimo wszystko, gdyby znalazło się kilku chętnych, IMO, gra warta świeczki :)
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3198 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez misiek89 » 4 kwi 2013, 12:36

katzuhero napisał(a):Czy mazda6 po FL wersja Exclusive ma ASR w standardzie?

Ma tylko mazda używa nazwy TCS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez matthies » 4 kwi 2013, 16:47

misiek89 napisał(a):Ma tylko mazda używa nazwy TCS

popsułeś mi zabawę :(
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez goran » 5 kwi 2013, 12:12

Witam. Szybkie mam pytanko, wymieniałem ostatnio żarówkę świateł mijania i ku mojemu zdziwieniu zamiast H7 była H1. Sprawdzałem w drugiej lampie i też jest H1. H7 ma inne trochę mocowanie więc wydaje mi się, że tak powinno być. A pytanie brzmi czy tak powinno być, że jest żarówa H1?
ps
O wyrozumiałość proszę w związku z pytaniem moim, gdyż ponieważ internet tak mi zamula, że odnalezienie odpowiedniego wątku związanego z tymi żarówkami ze dwa dni mi zajmie. A wszystko przez tą piękną i słoneczną wiosnę...
pzdr
Początkujący
 
Od: 12 gru 2011, 19:44
Posty: 26
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda 6, 2003 GY, 2.0 CD 121KM

Postprzez bieski » 5 kwi 2013, 12:25

goran napisał(a): i ku mojemu zdziwieniu zamiast H7

A czemu to się zdziwiłeś? Że mijania to musi być h7?

Zarówy w lampach przednich to 4xH1, 2xH3, 2xW5W, 2xPY21W
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez goran » 5 kwi 2013, 13:41

A tak jakoś byłem nastawiony na h7, ale znaczy, że wsjo okej. Dzięki:–)
pzdr
Początkujący
 
Od: 12 gru 2011, 19:44
Posty: 26
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda 6, 2003 GY, 2.0 CD 121KM

Postprzez LEM » 5 kwi 2013, 14:24

Cześć!

Chciałem zapytać (upewnić się), czy stuki na nierównościach z przedniego zawieszenia przy prędkościach parkingowych może powodować maglownica także przy jeździe na wprost? Nie czuję żadnych drgań kierownicy.
Pytam ponieważ tak diagnozę postawił mi mechanik – powiedział, że na przekładni są wybite tulejki. Po powrocie przypomniałem sobie, że przy skręcaniu w prawo tez mam jeden stuk i zastanawiam się czy mechanik nie doszedł do źródła właśnie tego pojedynczego pukania przy skręcaniu, a nie tych uporczywych przypominających odgłos latających śrubokrętów pod maska, które chcę zlikwidować w pierwszej kolejności.
Zarówno na stacji diagnostycznej ani u mechanika nie zostały wykryte żadne luzy, wiec to na pewno nie sworznie, końcówki drażków, czy wahacze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2012, 00:41
Posty: 68
Skąd: Koszalin / Poznań
Auto: Mazda 6, 2002
L3 2.3 166KM

Postprzez zbyszekpietrkiewicz » 5 kwi 2013, 16:06

Panowie mam mazde 6 2,0 16 v jak silnik jest zimny i ruszam bądź podczas powolnej jazdy i gwałtowniejszym dodawaniu gazu i puszczeniu pedału gazu słychać grechotanie z okolic rozrządu ,jak przejadę kilka km i auto jest rozgrzane nie ma takich dzwięków.Miał ktoś taki problem ? POZDRAWIAM
Zbynio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 14:54
Posty: 42
Auto: mazda6 2,0 16v 2002

Postprzez kubsztyk » 5 kwi 2013, 21:34

Miałem kilka tygodni temu taką sytuację, że odpaliłem auto i kontrolka od poduszek mignęła mi 4 razy, krótka przerwa, mignęła 8 razy, później 4 razy, przerwa, 8 razy i potem zaświeciła się na stałe. Dojechałem do celu, zgasiłem, potem wsiadam, odpalam i nic. Zero problemów. I jeździłem tak jakiś czas, no i w zeszłym tygodniu lub na początku tego znów miałem podobną sytuację z migającą kontrolką, ale niestety już nie zwróciłem uwagi na ilość mignięć. Potem już zaświeciła się na stałe. Cóż tu czynić? Co to może oznaczać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez bieski » 5 kwi 2013, 21:39

kubsztyk napisał(a): Co to może oznaczać?

Miałeś coś na fotelu pasażera? Miałem taką sytuację jak plecak leżał
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6