Mazda6 (GG / GY) – Szybkie pytania – WAŻNA INFORMACJA, STR.313
Sa wersje tez bez sterowania. Ktos zaoszczedzil kupujac w salonie, szczegolnie, ze i klima manualna. A lusterka nielakierowane to tez efekt "przyoszczedzenia" podczas zakupu 
Najuboższa wersja wyposażeniowa, brak nawet podłokietnika, wszystkie cechy wymienione w postach wyżej również to potwierdzają. W przedliftach nazywało się to "comfort" – tak, cudzysłów zamierzony 
A co do tego komputera, nie jestem pewien ale pewnie nawet wersja comfort miała zegar i wyświetlacz radia w tym samym miejscu? Więc ten egzemplarz chyba niekoniecznie "komputer" posiada.
A co do tego komputera, nie jestem pewien ale pewnie nawet wersja comfort miała zegar i wyświetlacz radia w tym samym miejscu? Więc ten egzemplarz chyba niekoniecznie "komputer" posiada.
Koledzy, M6 2003r, 2.0 benzyna. Tak od 2000 do 3500rpm slychac takie jakby brzeczenie wydechu w kabinie z zamknietymi szybami. Po otwarciu, przy gazowaniu na zewnatrz tak nie slychac tego. Nie jest to dziura w tlumiku i nie wiem teraz czy jakis wieszak, mocowanie, jakas blaszka w stylu oslona katalizatora albo tlumika koncowego.
Zasadniczo pytam zanim wjade na kanal bo moze to jakas standardowa usterka M6, ktora zawsze w koncu kiedys komus sie trafi. Mi oczywiscie auto lekko sciaga w prawo, prawa lampa Depo ma ciagle dzialajacy silniczek od regulacji swiatel i nie wiem co jeszcze standardowo/usterkowego.
Zasadniczo pytam zanim wjade na kanal bo moze to jakas standardowa usterka M6, ktora zawsze w koncu kiedys komus sie trafi. Mi oczywiscie auto lekko sciaga w prawo, prawa lampa Depo ma ciagle dzialajacy silniczek od regulacji swiatel i nie wiem co jeszcze standardowo/usterkowego.
majorkca napisał(a):ciekawe gdzie te 8 poduszekchyba "jaśki" w bagażniku
8 poduch to już standard u handlarzy więc to mnie nawet nie zdziwiło, bardziej interesował mnie magiczny

- Od: 22 lip 2012, 14:58
- Posty: 274
- Skąd: Łdz
- Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM
No niby tak, ale chyba to tylko kraj produkcji.
A pod tymi numerami 1344 i 1345 jest strzałka w prawo. A z kierunkami tych strzałek to w internecie są różnie informacje. Mógłby ktoś mający przedlifta sprawdzić jakie ma strzałki?
A pod tymi numerami 1344 i 1345 jest strzałka w prawo. A z kierunkami tych strzałek to w internecie są różnie informacje. Mógłby ktoś mający przedlifta sprawdzić jakie ma strzałki?
- Od: 31 gru 2011, 11:46
- Posty: 68
- Skąd: Iłża/Kraków
- Auto: Mazda 6 GG, MZR-CD 121KM DPF, '06
Lewo czy prawostronność definiują oznaczenia na lampie w postaci strzałek. Poniżej odpowiedź firmy Hella o co chodzi ze strzałkami:
Szanowny Panie!
Znak z dwoma strzałkami oznacza, że reflektor może być używany w ruchu lewo i prawostronnym z następującym zastrzeżeniem:
w reflektorze fabrycznie przystosowanym do ruchu lewostronnego (w podstawowym działaniu reflektora niesymetryczna wiązka światła oświetla pobocze po lewej stronie drogi) można zmienić wiązkę światła na symetryczną (brak oświetlania pobocza po lewej stronie drogi) co pozwala wjechać na drogę o ruchu prawostronnym bez oślepiania nadjeżdżających kierowców.
tak samo można przystosować reflektor fabrycznie montowany w samochodach z kierownica po lewej stronie.
Zmiany wiązki światła dokonuje się wewnątrz obudowy (po zdjęciu dekla) dźwigenką zamontowaną na module świateł mijania. Zmiana położenia dźwigienki powoduje zmianę wiązki z niesymetrycznej na symetryczną.
Takie przystosowanie reflektora stosuje się gdy pojazdy sporadycznie wjeżdżają na drogi o przeciwny kierunku ruchu.
W Pana przypadku można zmienić wiązkę niesymetryczną oświetlającą lewe pobocze na symetryczną, ale zgodnie z polskimi przepisami o ruchu drogowym i dopuszczeniu pojazdów do ruchu, pojazd z symetrycznymi światłami nie może być zarejestrowany (w Polsce obowiązują niesymetryczne światła mijania).
Kupując reflektor na giełdzie został Pan oszukany – sprzedano Panu reflektor fabrycznie przystosowany do ruchu lewostronnego, który mimo zmiany wiązki światła nie może być dopuszczony do ruchu w Polsce.
Z wyrazami szacunku
Zenon Rudak
Trchnical Service
Trainer
Hella Service Partner Manager
Tel. +48 22 / 868 66 88 w. 123
mobile +48/693 329 394
zenon.rudak@hella.com
E1 to nie homolgacja krajowa tylko kod kraju w którym reflektor został najczęściej wyprodukowany i sprawdzony i dopuszczony do użytku na terenie Europy. Równie dobrze można mieć E20 czyli reflektor zrobiony i zbadany w Polsce.
Tak upraszczając, to strzalki pokazują po, której stronie ma byc krawedz jezdni w czasie jazdy. Czyli jak sie patrzy na przod auta i jego grill, a strzalki na reflektorze pokazują DLA NASZEJ PERSPEKTYWY W LEWO, to znaczy ze maja jezdzic prawym pasem czyli tak jak jest u nas w Polsce czy u Niemców. Jeżeli natomiast patrzymy tak samo na przód auta i jego grill, i strzałki pokazują w prawo, czyli na grill to auto jest dla UK, mimo że ma E1 bo mogło zostać wyprodukowane i homologowane na rynek angielski w Niemczech.
Jednym słowem, reflektor (prawy zresztą) na tym zdjęciu jest przeznaczony do ruchu prawostronnego czyli dla naszego kraju. NJa tym zdjęciu strzałki musiałyby pokazywać w przeciwnym kierunku aby była to lampa dla UK.
Dzięki za odpowiedź. Ale te dwie strzałki skierowane w lewo na tym zdjęciu to moim zdaniem pokazują kierunek odczytywania kodu nad nimi. Na lewej lampie zwrócone są w prawo. Jak się dobrze przyjrzysz kolego CLAU to pod cyferkami "1344, 1345" jest strzałka w prawo. I to ona pewnie oznacza że jest reflektor dla UK.
Racja?
Racja?
- Od: 31 gru 2011, 11:46
- Posty: 68
- Skąd: Iłża/Kraków
- Auto: Mazda 6 GG, MZR-CD 121KM DPF, '06
Strzalki w żądnymn wypadku nie służa do kierunku odczytawania oznaczeń, natomiast możesz mieć dwie różne lampy.
Zasadniczo to sam się zgubiłem już, bo są jeszcze strzałki od wewnętrznej stronie lampy na czarnym plastiku (lampy na przykład odpassata i tam Hella ma wybite numery i strzałki od strony komory silnika).
Najprosciej zadzwonić do ASO Mazdy i podać numery swoich lamp a oni w katalogu części powinni mieć osobne numery na lampy dla ruchu prawostronnego czyli UK i Japonia.
Jaki producent produkuje oryginalne reflektory do Mazdy na fabryczny montaż ?
Zasadniczo to sam się zgubiłem już, bo są jeszcze strzałki od wewnętrznej stronie lampy na czarnym plastiku (lampy na przykład odpassata i tam Hella ma wybite numery i strzałki od strony komory silnika).
Najprosciej zadzwonić do ASO Mazdy i podać numery swoich lamp a oni w katalogu części powinni mieć osobne numery na lampy dla ruchu prawostronnego czyli UK i Japonia.
Jaki producent produkuje oryginalne reflektory do Mazdy na fabryczny montaż ?
A koito warte zakupu jako nowe czy to ten sam sredniojakosciowy zamiennik jak DEPO albo nie daj boze TYC ?
Ostatnio edytowano 25 sie 2012, 11:18 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: kolega CLAU - proszę nie cytować całej wypowiedzi z postu powyżej -albo część albo wcale
Powód: kolega CLAU - proszę nie cytować całej wypowiedzi z postu powyżej -albo część albo wcale
Panowie, ponowię może pytanie, trochę z innego tematu. Czy mógłby ktoś opisać jak dostać się do styków skrzynki bezpieczników, generalnie jak ją wyciągnąć? Odpinam główną kostkę, wyciągam z zaczepów i na tym się kończy, trochę do góry puści może ze 2 cm, ale ciągle coś trzyma i nie można jej wyciągnąć.
Witam, mój problem być może okaże się banalny, jednak wolę zapytać. Przy odkręcaniu pokrywy zaworów pękła śruba, na szczęście udało mi się ją wykręcić i teraz pytanie, czy mogę tam wkręcić jakąkolwiek śrubę o takim samym gwincie ? Czy musi tam być koniecznie identyczna śruba taka jak była ? Wydaje mi się że nie ma to większego znaczenia, ale wolę zapytać.
-
masiol
Husarz napisał(a):Podczas testu termostatu, okazało się iż jest w nim szczelina, przez którą jest przepływ w obie strony, przy zamkniętym termostacie. Gdyby w zaznaczonym miejscu znajdowała się uszczelka, to tego przepływu nie powinno być. Czy potwierdzi ktoś, że ma się tam znajdować uszczelka?
(kliknij w obrazek, aby powiększyć)
Przepraszam że odświeżam, ale nie chcę kupywać na darmo termostatu. Czy powinien tam być jakiś oring lub uszczelka? (tam gdzie wskazuje żółta strzałka)
Ostatnio edytowano 25 sie 2012, 16:31 przez Husarz, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 14 kwi 2012, 02:05
- Posty: 22
- Skąd: Letterkenny, Irlandia
- Auto: Mazda 6, 1.8 Benzyna, 2003
Koledzy, zacial mi sie wskaznik paliwa w mojej Mazdzie 2.0 benzyna. Zatankowałem prawie 60L, przejechałem już 200km i dalej wskazówka pokazuje mi full. Na kompie zasięg podajęgdzieś 380km.
Ktoś ma pomysł krok po kroku od czego zacząć ? Dodam, że jak odbierałem samochód to wskazówka była nisko i paliła się rezerwa ale nie wiem, czy ten wskaznik aktualnie nie pokazuje mi albo mało paliwa, albo full.
Mam liftbacka więc dajcie znać czy mam zacząć wykręcać kanapę aby do jakiejś klapki siędostać i tam sprawdzać styki czy może inny pomysł ?
Ktoś ma pomysł krok po kroku od czego zacząć ? Dodam, że jak odbierałem samochód to wskazówka była nisko i paliła się rezerwa ale nie wiem, czy ten wskaznik aktualnie nie pokazuje mi albo mało paliwa, albo full.
Mam liftbacka więc dajcie znać czy mam zacząć wykręcać kanapę aby do jakiejś klapki siędostać i tam sprawdzać styki czy może inny pomysł ?
Witam. Też mam problem z drgającaymi zegarami zaraz po wyłaczeniu silnika. Ogólnie by mi to nie przeszkadzało, lecz szaleje mi wskaźnik poziomu paliwa. Raz wychylił mi się w górę poza skalę ( przy poziomie paliwa mniej więcej połowy zbiornika) i opadał gdzies do połowy po wyłączeniu silnika. Udało mi się z tym uporać poprzez wyjęcie bezpiecznika ROOM i włożenie go ponownie (wtedy wskazówki zegarów wychylają się na maksa i wracają do właściwej pozycji). Natomiast dziś wychylił mi się na maksa w odwrotną stronę, czyli w dół dotykając prawie obręczy zegara obok. Wyjmowanie bezpiecznika nic nie dało, reset kompa też nie. Wskaźnik ogólnie działa bo podnosi się, ale pokazuje źle mniej więcej o połowę zbiornika (tzna jak jest połowa zbiornika to jest na E). Dodam że lampka rezerwy działa chyba dobrze.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6