Mazda6 (GG / GY) – Szybkie pytania – WAŻNA INFORMACJA, STR.313

Mazda6 2002–2007

Postprzez kristoferson1 » 23 sie 2012, 18:28

Sa wersje tez bez sterowania. Ktos zaoszczedzil kupujac w salonie, szczegolnie, ze i klima manualna. A lusterka nielakierowane to tez efekt "przyoszczedzenia" podczas zakupu :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 16:41
Posty: 167 (0/1)
Skąd: opolskie
Auto: Mazda 6 2.0 147KM benz GG

Postprzez Mirek » 23 sie 2012, 19:42

Najuboższa wersja wyposażeniowa, brak nawet podłokietnika, wszystkie cechy wymienione w postach wyżej również to potwierdzają. W przedliftach nazywało się to "comfort" – tak, cudzysłów zamierzony ;)
A co do tego komputera, nie jestem pewien ale pewnie nawet wersja comfort miała zegar i wyświetlacz radia w tym samym miejscu? Więc ten egzemplarz chyba niekoniecznie "komputer" posiada.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 22:55
Posty: 1404 (1/22)
Skąd: Żywiec / Kraków
Auto: Mazda 3 BM '14 / 3 BL '09 / 6 GG '02
były:
Mazda 6 GY '03 / 323F BA '96 / 323F BG '92 / 626 GD '89

Postprzez CLAU » 23 sie 2012, 20:56

Koledzy, M6 2003r, 2.0 benzyna. Tak od 2000 do 3500rpm slychac takie jakby brzeczenie wydechu w kabinie z zamknietymi szybami. Po otwarciu, przy gazowaniu na zewnatrz tak nie slychac tego. Nie jest to dziura w tlumiku i nie wiem teraz czy jakis wieszak, mocowanie, jakas blaszka w stylu oslona katalizatora albo tlumika koncowego.

Zasadniczo pytam zanim wjade na kanal bo moze to jakas standardowa usterka M6, ktora zawsze w koncu kiedys komus sie trafi. Mi oczywiscie auto lekko sciaga w prawo, prawa lampa Depo ma ciagle dzialajacy silniczek od regulacji swiatel i nie wiem co jeszcze standardowo/usterkowego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez majorkca » 24 sie 2012, 11:49

ciekawe gdzie te 8 poduszek :P chyba "jaśki" w bagażniku :)
i Love Mazda, Hate vw, Mitsubishi RULEZ
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=634613#634613 pierwsza magdalena :)
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2007, 20:43
Posty: 184
Skąd: Nowy Sacz
Auto: jest M6 2.0b 141
colt 1.6
było mx-3 1.6

Postprzez Zigi86 » 24 sie 2012, 12:18

majorkca napisał(a):ciekawe gdzie te 8 poduszek :P chyba "jaśki" w bagażniku :)


8 poduch to już standard u handlarzy więc to mnie nawet nie zdziwiło, bardziej interesował mnie magiczny <czarodziej> klimatyzowany schowek, czasami aż mnie korci, żeby pojechać "obejrzeć" ten samochód, dodam że jest w mojej miejscowości :D i sprawdzić, jak sprzedawca będzie brał pełną odpowiedzialność za to co napisał, tak przynajmniej twierdzi w ogłoszeniu :D <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 14:58
Posty: 274
Skąd: Łdz
Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM

Postprzez lukaszbom » 24 sie 2012, 14:41

Szybkie pytanko do eksperta, może tu taki jest? :)
Czy lampa z takimi oznaczeniami jest na nasz rynek czy GB?
Obrazek
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2011, 11:46
Posty: 68
Skąd: Iłża/Kraków
Auto: Mazda 6 GG, MZR-CD 121KM DPF, '06

Postprzez Zigi86 » 24 sie 2012, 14:53

E1 to homologacja Niemiecka, więc wydaje mi się że nasz rynek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 14:58
Posty: 274
Skąd: Łdz
Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM

Postprzez lukaszbom » 24 sie 2012, 14:56

No niby tak, ale chyba to tylko kraj produkcji.
A pod tymi numerami 1344 i 1345 jest strzałka w prawo. A z kierunkami tych strzałek to w internecie są różnie informacje. Mógłby ktoś mający przedlifta sprawdzić jakie ma strzałki? :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2011, 11:46
Posty: 68
Skąd: Iłża/Kraków
Auto: Mazda 6 GG, MZR-CD 121KM DPF, '06

Postprzez CLAU » 24 sie 2012, 14:57

lukaszbom napisał(a):Szybkie pytanko do eksperta, może tu taki jest? :)
Czy lampa z takimi oznaczeniami jest na nasz rynek czy GB?
Obrazek


Lewo czy prawostronność definiują oznaczenia na lampie w postaci strzałek. Poniżej odpowiedź firmy Hella o co chodzi ze strzałkami:


Szanowny Panie!

Znak z dwoma strzałkami oznacza, że reflektor może być używany w ruchu lewo i prawostronnym z następującym zastrzeżeniem:

w reflektorze fabrycznie przystosowanym do ruchu lewostronnego (w podstawowym działaniu reflektora niesymetryczna wiązka światła oświetla pobocze po lewej stronie drogi) można zmienić wiązkę światła na symetryczną (brak oświetlania pobocza po lewej stronie drogi) co pozwala wjechać na drogę o ruchu prawostronnym bez oślepiania nadjeżdżających kierowców.

tak samo można przystosować reflektor fabrycznie montowany w samochodach z kierownica po lewej stronie.

Zmiany wiązki światła dokonuje się wewnątrz obudowy (po zdjęciu dekla) dźwigenką zamontowaną na module świateł mijania. Zmiana położenia dźwigienki powoduje zmianę wiązki z niesymetrycznej na symetryczną.

Takie przystosowanie reflektora stosuje się gdy pojazdy sporadycznie wjeżdżają na drogi o przeciwny kierunku ruchu.

W Pana przypadku można zmienić wiązkę niesymetryczną oświetlającą lewe pobocze na symetryczną, ale zgodnie z polskimi przepisami o ruchu drogowym i dopuszczeniu pojazdów do ruchu, pojazd z symetrycznymi światłami nie może być zarejestrowany (w Polsce obowiązują niesymetryczne światła mijania).
Kupując reflektor na giełdzie został Pan oszukany – sprzedano Panu reflektor fabrycznie przystosowany do ruchu lewostronnego, który mimo zmiany wiązki światła nie może być dopuszczony do ruchu w Polsce.


Z wyrazami szacunku


Zenon Rudak
Trchnical Service
Trainer
Hella Service Partner Manager
Tel. +48 22 / 868 66 88 w. 123
mobile +48/693 329 394
zenon.rudak@hella.com




E1 to nie homolgacja krajowa tylko kod kraju w którym reflektor został najczęściej wyprodukowany i sprawdzony i dopuszczony do użytku na terenie Europy. Równie dobrze można mieć E20 czyli reflektor zrobiony i zbadany w Polsce.

Tak upraszczając, to strzalki pokazują po, której stronie ma byc krawedz jezdni w czasie jazdy. Czyli jak sie patrzy na przod auta i jego grill, a strzalki na reflektorze pokazują DLA NASZEJ PERSPEKTYWY W LEWO, to znaczy ze maja jezdzic prawym pasem czyli tak jak jest u nas w Polsce czy u Niemców. Jeżeli natomiast patrzymy tak samo na przód auta i jego grill, i strzałki pokazują w prawo, czyli na grill to auto jest dla UK, mimo że ma E1 bo mogło zostać wyprodukowane i homologowane na rynek angielski w Niemczech.


Jednym słowem, reflektor (prawy zresztą) na tym zdjęciu jest przeznaczony do ruchu prawostronnego czyli dla naszego kraju. NJa tym zdjęciu strzałki musiałyby pokazywać w przeciwnym kierunku aby była to lampa dla UK.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez lukaszbom » 24 sie 2012, 15:10

Dzięki za odpowiedź. Ale te dwie strzałki skierowane w lewo na tym zdjęciu to moim zdaniem pokazują kierunek odczytywania kodu nad nimi. Na lewej lampie zwrócone są w prawo. Jak się dobrze przyjrzysz kolego CLAU to pod cyferkami "1344, 1345" jest strzałka w prawo. I to ona pewnie oznacza że jest reflektor dla UK.
Racja?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2011, 11:46
Posty: 68
Skąd: Iłża/Kraków
Auto: Mazda 6 GG, MZR-CD 121KM DPF, '06

Postprzez CLAU » 24 sie 2012, 15:22

Strzalki w żądnymn wypadku nie służa do kierunku odczytawania oznaczeń, natomiast możesz mieć dwie różne lampy.

Zasadniczo to sam się zgubiłem już, bo są jeszcze strzałki od wewnętrznej stronie lampy na czarnym plastiku (lampy na przykład odpassata i tam Hella ma wybite numery i strzałki od strony komory silnika).


Najprosciej zadzwonić do ASO Mazdy i podać numery swoich lamp a oni w katalogu części powinni mieć osobne numery na lampy dla ruchu prawostronnego czyli UK i Japonia.


Jaki producent produkuje oryginalne reflektory do Mazdy na fabryczny montaż ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez lukaszbom » 24 sie 2012, 19:08

CLAU napisał(a):Jaki producent produkuje oryginalne reflektory do Mazdy na fabryczny montaż ?


AL – Automotive Lightning
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2011, 11:46
Posty: 68
Skąd: Iłża/Kraków
Auto: Mazda 6 GG, MZR-CD 121KM DPF, '06

Postprzez CLAU » 24 sie 2012, 23:25

A koito warte zakupu jako nowe czy to ten sam sredniojakosciowy zamiennik jak DEPO albo nie daj boze TYC ?
Ostatnio edytowano 25 sie 2012, 11:18 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: kolega CLAU - proszę nie cytować całej wypowiedzi z postu powyżej -albo część albo wcale
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Mirek » 24 sie 2012, 23:43

Koito też robi lampy na pierwszy montaż dla Mazdy. Jakość oryginału, śmiało możesz brać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 22:55
Posty: 1404 (1/22)
Skąd: Żywiec / Kraków
Auto: Mazda 3 BM '14 / 3 BL '09 / 6 GG '02
były:
Mazda 6 GY '03 / 323F BA '96 / 323F BG '92 / 626 GD '89

Postprzez Mandey » 25 sie 2012, 00:11

Panowie, ponowię może pytanie, trochę z innego tematu. Czy mógłby ktoś opisać jak dostać się do styków skrzynki bezpieczników, generalnie jak ją wyciągnąć? Odpinam główną kostkę, wyciągam z zaczepów i na tym się kończy, trochę do góry puści może ze 2 cm, ale ciągle coś trzyma i nie można jej wyciągnąć.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez masiol » 25 sie 2012, 14:00

Witam, mój problem być może okaże się banalny, jednak wolę zapytać. Przy odkręcaniu pokrywy zaworów pękła śruba, na szczęście udało mi się ją wykręcić i teraz pytanie, czy mogę tam wkręcić jakąkolwiek śrubę o takim samym gwincie ? Czy musi tam być koniecznie identyczna śruba taka jak była ? Wydaje mi się że nie ma to większego znaczenia, ale wolę zapytać.
masiol
 

Postprzez Grucha » 25 sie 2012, 14:35

Bez znaczenia , jesli pasuje wkręcaj śmiało

Pozdrawiam
Grucha
 

Postprzez Husarz » 25 sie 2012, 16:09

Husarz napisał(a):Podczas testu termostatu, okazało się iż jest w nim szczelina, przez którą jest przepływ w obie strony, przy zamkniętym termostacie. Gdyby w zaznaczonym miejscu znajdowała się uszczelka, to tego przepływu nie powinno być. Czy potwierdzi ktoś, że ma się tam znajdować uszczelka?

(kliknij w obrazek, aby powiększyć)
Obrazek


Przepraszam że odświeżam, ale nie chcę kupywać na darmo termostatu. Czy powinien tam być jakiś oring lub uszczelka? (tam gdzie wskazuje żółta strzałka)
Ostatnio edytowano 25 sie 2012, 16:31 przez Husarz, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2012, 02:05
Posty: 22
Skąd: Letterkenny, Irlandia
Auto: Mazda 6, 1.8 Benzyna, 2003

Postprzez CLAU » 25 sie 2012, 16:20

Koledzy, zacial mi sie wskaznik paliwa w mojej Mazdzie 2.0 benzyna. Zatankowałem prawie 60L, przejechałem już 200km i dalej wskazówka pokazuje mi full. Na kompie zasięg podajęgdzieś 380km.

Ktoś ma pomysł krok po kroku od czego zacząć ? Dodam, że jak odbierałem samochód to wskazówka była nisko i paliła się rezerwa ale nie wiem, czy ten wskaznik aktualnie nie pokazuje mi albo mało paliwa, albo full.

Mam liftbacka więc dajcie znać czy mam zacząć wykręcać kanapę aby do jakiejś klapki siędostać i tam sprawdzać styki czy może inny pomysł ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez grabekart » 25 sie 2012, 17:29

Witam. Też mam problem z drgającaymi zegarami zaraz po wyłaczeniu silnika. Ogólnie by mi to nie przeszkadzało, lecz szaleje mi wskaźnik poziomu paliwa. Raz wychylił mi się w górę poza skalę ( przy poziomie paliwa mniej więcej połowy zbiornika) i opadał gdzies do połowy po wyłączeniu silnika. Udało mi się z tym uporać poprzez wyjęcie bezpiecznika ROOM i włożenie go ponownie (wtedy wskazówki zegarów wychylają się na maksa i wracają do właściwej pozycji). Natomiast dziś wychylił mi się na maksa w odwrotną stronę, czyli w dół dotykając prawie obręczy zegara obok. Wyjmowanie bezpiecznika nic nie dało, reset kompa też nie. Wskaźnik ogólnie działa bo podnosi się, ale pokazuje źle mniej więcej o połowę zbiornika (tzna jak jest połowa zbiornika to jest na E). Dodam że lampka rezerwy działa chyba dobrze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2012, 20:43
Posty: 69 (0/1)
Skąd: Kulesze K./Wysokie Maz.
Auto: Mazda 6 GY, 2.0 benz. 141 KM, 2002r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6