Mazda6 (GG / GY) – Szybkie pytania – WAŻNA INFORMACJA, STR.313

Mazda6 2002–2007

Postprzez Jakub » 13 mar 2012, 14:54

Nie działa mi gniazdo zapalniczni – pierwszy pomysł bezpiecznik niestety przez swoja glupote wyjalem nie ten. Zresetowalem sobie ustawienia spalania sredniego, dystans do stacji, itp.

Od tamtego czasu zauwazylem znaczny wzrost wartosci (jakie pokazuje komputer) spalanego paliwa a także komputer przestał pokazywac odleglosc do kolejnego tankowania. Podejrzewam ze po resecie komp potrzebuje czasu zeby wszystko dostroic, jesli tak to ile :)

Co trzeba zrobic zeby znowu pokazywal dystans do kolejnego tankowania?

PS. Bezpiecznik zapalniczni jest ok ale dalej nie dziala.

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 16 sie 2011, 19:13
Posty: 5
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Mazda 6 1.8 i 16V (120KM)

Postprzez Weelkoo » 13 mar 2012, 15:53

spalanie jest większe bo na mniejszym dystansie przeliczone – zapewne z kilku/kilkunastu kilometrów mając na uwadze brak wskazania zasięgu. To logiczne i normalnie – pojeździsz dłużej i na dłuższych trasach to zacznie spadać.

Co do reszty to odpowiedź masz w instrukcji – zasięg na pozostałym paliwie jest szacowany na podstawie średniego zużycia z ostatnich 32 kilometrów, musisz więc po prostu poczekać aż przejedziesz taki dystans
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1177 (0/17)
Skąd: Bieruń
Auto: BMW 330e xDrive

Postprzez Kelm » 13 mar 2012, 23:14

Proszę o pomoc i odpowiedź na pytanie:
moje autko to Mazda 6 2005 diesel 2.0 143KM kombi GY

Muszę wymienić rozrząd, chciałem na to przeznaczyć max 200 zł (robocizna). Kolega polecił mi mechanika i nie wiem czy on miał doświadczenie z tymi silnikami.

Z tego co czytałem na forum Mazdy przy wymianie jest pewien haczyk a mianowicie, że trzeba wymienić podkładki pod wtryski (http://www.mazdaparts.pl/oferta-specjal ... -ditd-citd), tyle tylko, że w jednym zdaniu jest napisane, że nie ma podkładek (poradnik viewtopic.php?f=90&t=65171#2b część rozrząd odnośnik b) a dalej, że trzeba podkładki koniecznie wymienić, bo silnik może się zatrzeć, może więcej palić, kopcić etc. Boję się tego bo i tak już mi dużo pali ponad 9l w cyklu mieszanym.

Drugie pytanie, to szukając części znalazłem chyba najtańszą ofertę: http://autotrybik.pl/pl/p/Rozrzad-kompl ... 05r.–/1375
618 zł wysyłka gratis za kpl, z pompą, tylko jest jeden haczyk mianowicie numer części nie do końca jest zbieżny z tym z poradnika:
poradnik – Pasek rozrządu RF5C-12-205
sklep – Pasek Mitsuboshi E33034 OEM RF5C-12-205A

Proszę o pilną odpowiedź oraz ewentualnie polecenie mechanika w Krakowie w cenie 200 zł lub mniej za wymianę rozrządu i ewentualną wymianę tych podkładek.

Z góry przepraszam, jeżeli nie ten dział etc. ale szukałem około 30 minut i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania, ani lepszego działu, gdzie mógłbym je zadać.
A Deo rex, a Rege lex.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2012, 21:19
Posty: 59
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 Turbo Diesel 143 KM 2006 GY Kombi Sport Wagen.

Postprzez lukias81 » 13 mar 2012, 23:18

Jakub napisał(a):Bezpiecznik zapalniczni jest ok ale dalej nie dziala.

A wogóle działała? Może Ci się kable rozpięły. Sprawdź:
"Żeby zdjąć panel musisz zdjąc pojemnik na napoje i plastik pod dźwignią zmiany biegów. Pojemnik na napoje jest przymocowany na zatrzaski – postępuj z nimi delikatnie, aczkolwiek stanowczo. Do góry pociągnij.Podobnie z plastikiem pod dźwignią zmiany biegów. "
Tam masz podłączoną zapalniczkę i żarówkę podświetlenia popielniczki (na wcisk żarówka).
Dasz radę <spoko>

Kelm
Proponuję zakupić oryginalny – to większy wydatek, ale z pewnością się opłaci (ori to 90kkm zamiennik max 60kkm). Podkładki są po 50zł/komplet warto zmienić. Na PW Ci wyślę co i jak.
Mam fabrycznie ustawiony chaos..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2011, 21:09
Posty: 2055 (3/8)
Skąd: Lublin
Auto: T57HT
Xedos 6 CA KF

Postprzez dobrzyn22 » 14 mar 2012, 01:15

Kelm napisał(a): przy wymianie jest pewien haczyk a mianowicie, że trzeba wymienić podkładki pod wtryski, tyle tylko, że w jednym zdaniu jest napisane, że nie ma podkładek (poradnik viewtopic.php?f=90&t=65171#2b część rozrząd odnośnik b) a dalej, że trzeba podkładki koniecznie wymienić, bo silnik może się zatrzeć, może więcej palić, kopcić etc. Boję się tego bo i tak już mi dużo pali ponad 9l w cyklu mieszanym.

Po kolei:

-wymiana rozrządu nie ma nic wspólnego z wymianą podkładek pod wtryskami(więc nie ma tu żadnego"haczyka")
-w poradniku jest napisane,że nie ma podkładek pod przelewy w tym modelu silnika.Więc po prostu pomyliłeś podkładki pod przelewy z podkładkami pod wtryski ;)
-podkładki można wymienić profilaktycznie...ale jeśli nie ma wyraźnych objawów ich uszkodzenia(np. dym spod korka),to wcale nie musisz ich ruszać...
-w cyklu mieszanym 9l/100km jest normalnym zużyciem...nie wiem czego się spodziewałeś-no chyba,że sugerujesz się informacjami z broszurek producentów ;)...mało tego,jeżeli będziesz jeździł tylko po mieście,to spodziewaj się spalania ok.10l....Ten silnik może być oszczędny,ale dopiero na trasie to pokazuje ;)
– co do części-nie szukaj pozornych oszczędności...co jak co ,ale pasek polecam montować tylko ORY(a najlepiej cały zestaw)


to chyba tyle ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5226 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Kelm » 14 mar 2012, 11:05

dobrzyn22 napisał(a):-w poradniku jest napisane,że nie ma podkładek pod przelewy w tym modelu silnika.Więc po prostu pomyliłeś podkładki pod przelewy z podkładkami pod wtryski ;)


ok. ale czy te podkładki wymienia się przy rozrządzie, są one jakoś z nim powiązane czy nie??

dobrzyn22 napisał(a):– co do części-nie szukaj pozornych oszczędności...co jak co ,ale pasek polecam montować tylko ORY(a najlepiej cały zestaw)


co masz na myśli pod pojęciem "pozorne" oszczędności??

Zresztą już musztarda po obiedzie, zamówiłem pasek mitsuboshi z rolkami, napinaczem i pompą za 618 zamiast 1200 za ory. Zamiennik ma wyt. 60k a ory 90 k pozornie by się wydawało, że ory w dłuższej perspektywie jest tańszy, nic bardziej mylnego, bo już przy 2 wymianach ory jest droższy niż 3 wymiany zamiennika, nie mówiąc już o tym, że im większy przebieg, tym czas wymiany nawet ory trzeba skracać.

Dzięki za dobre rady no cóż zobaczymy i tak na dzień dzisiejszy by mnie nie było stać na ory, bo miałem spore wydatki w tym miesiącu na auto i karta kredytowa już się zrobiła czerwona :P.
A Deo rex, a Rege lex.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2012, 21:19
Posty: 59
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 Turbo Diesel 143 KM 2006 GY Kombi Sport Wagen.

Postprzez bieski » 14 mar 2012, 11:13

Kelm napisał(a):co masz na myśli pod pojęciem "pozorne" oszczędności??


A polecam lekture:
viewtopic.php?f=90&t=80962
i tu:
viewtopic.php?f=89&t=97091

a tutaj co sie dzieje z zamiennikami:
viewtopic.php?f=89&t=92063

Kelm napisał(a):ok. ale czy te podkładki wymienia się przy rozrządzie, są one jakoś z nim powiązane czy nie??


Podkładki pod wtryskami nie maja zadnego zwiazku z rozrządem. Mozesz je wymienic w pozniejszym terminie. O ile nie kopci ci z korka oleju. Jak kopci to wskazana jest jak najszybsza wymiana tych podkladek.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez dobrzyn22 » 14 mar 2012, 13:18

dzięki bieski za wyczerpującą odpowiedź dla kolegi <spoko>

PS. ogólnie odpowiedź już była napisana
wymiana rozrządu nie ma nic wspólnego z wymianą podkładek pod wtryskami
;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5226 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Kelm » 14 mar 2012, 14:36

Rozumiem dzięki panowie za informacje, pozostaje mi za rok pasek wymienić na ory i tyle bo reszta tego zestawu co kupiłem jest ok.
A Deo rex, a Rege lex.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2012, 21:19
Posty: 59
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 Turbo Diesel 143 KM 2006 GY Kombi Sport Wagen.

Postprzez rdy » 14 mar 2012, 18:38

Od kilku dni strasznie głośno zaczęło chodzić webasto(w zimę było cicho) – co tam się mogło walnąć?

Btw – jak jakoś skalibrować ten komputerek, bo strasznie mnie oszukuje?

Pokazuje ZA DUŻO pozostałego dystansu do przejechania. Spalanie pokazuje dobre – było sprawdzone z dystrybutorem. Także korekta +– odpada. Nie jest to jakiś priorytet, ale denerwuje przy jeździe


No chyba że pływak się po prostu zwalił :)
Ostatnio edytowano 14 mar 2012, 20:45 przez rdy, łącznie edytowano 2 razy
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 19:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez Wojtek » 14 mar 2012, 18:46

rdy napisał(a):Od kilku dni strasznie głośno zaczęło chodzić webasto

no to poszukaj watkow o nim...
slowo kluczowe juz masz ;)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez rdy » 14 mar 2012, 20:47

poszedł edit, w formie przyjaznej do czytania i skróconej – tamto to był jakiś koszmarek faktycznie :)
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 19:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez Wojtek » 14 mar 2012, 20:57

rdy napisał(a):poszedł edit

dzieki... juz lepiej ;)
no i wiadomo o co biega ...

a tak na powaznie... korekta spalania / zasieg:
...komputer liczy pozostaly dystans wlasnie ze spalania...
poszukaj o ukrytych funkcjach trip komputera , sprawdz jak masz ustawione, zatankuj do 1-wszego odbicia, wyjezdz to do zapalenia sie rezerwy i dotankuj ponownie do pierwszego odbicia, zapisz przebyty dystans i policz spalanie z dystrybutora...
nastepnie:
sprawdz jak to sie ma do wskazanego przez komputer, dokonaj korekcji,
ciesz sie zblizonym do prawdy zasiegiem i spalaniem ;)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez rdy » 14 mar 2012, 21:29

Ustawione mam na 0
W tym jest problem, że robiłem takie wyliczenia właśnie przy ostatnim tankowaniu.
Wyliczenie moje – spalanie 8.05
Wyliczenie komputerka 8.0
Czyli błąd praktycznie minimalny

A zasięg pokazuje źle


Spróbuje zrobić tak jeszcze raz przy następnym tankowaniu, ewentualnie zmienię na +5%
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 19:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez Elmerwawa » 14 mar 2012, 23:36

Panowie czy zdjęcie kierownicy wiąże się z kasowanie błędu poduszki w aso ?
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez Grzyby » 14 mar 2012, 23:41

Nie.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Elmerwawa » 14 mar 2012, 23:46

Czyli śmiało można zdejmować bez żadnych komplikacji ?, w Hondzie niestety musiałem robić reset poprzez zworkę.
Dzięki za błyskawiczną odpowiedź :)
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez Grzyby » 14 mar 2012, 23:50

Odepnij aku (zawsze przy grzebaniu przy poduchach lub w ich okolicach) i śmiało możesz działać.
Po złożeniu i podpięciu akumulatora ma być ok.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez biała_myszka » 15 mar 2012, 21:33

Witam wszystkich, właśnie do was dołączyłam ponieważ jestem szczęśliwą posiadaczką Madzi 6 z 2003 roku 2.0l w dieselku, a raczej byłam bo jakieś 3 dni temu umarła. Mechanik powiedział, że pękł wał... <płacze> jak myśliecie opłaca się robić kapitalke? Wiecie może ile to będzie kosztowało ( chociaż mniej więcej)?
biała_myszka
 

Postprzez Wojtek » 15 mar 2012, 21:56

biała_myszka napisał(a):Wiecie może ile to będzie kosztowało

witam,

dzial diesel MZR-CD i cos o remoncie ;)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6