Mazda6 (GG / GY) – Informacje i opinie o modelu

Mazda6 2002–2007

Postprzez Sabat » 20 lip 2011, 08:38

Focus napisał(a):Zacznijcie z powrotem mówić w superlatywach M6, bo się rozmyślę i zacznę butelki sprzedawać, na Accorda :P



Mam znajomego który ma S80 w dislu, gdy przejechał się moja M6 stwierdził że chodzi przyjemniej dla ucha i chyba lepiej się trzyma drogi. Sam mnie przekonywał do S60 ale po jeździe stwierdził że to naprawdę fajne auto jest :)
Więc taki di nie jest zły, póki działa ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2006, 14:11
Posty: 1329 (20/14)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004

Postprzez Focus » 20 lip 2011, 12:36

Sabat napisał(a):Mam znajomego który ma S80 w dislu, gdy przejechał się moja M6 stwierdził że chodzi przyjemniej dla ucha i chyba lepiej się trzyma drogi. Sam mnie przekonywał do S60 ale po jeździe stwierdził że to naprawdę fajne auto jest :)
Więc taki di nie jest zły, póki działa ;)


To ciekawe. A co do disla a dokładniej TDI, to właśnie dlatego wolę benzyne.
Japan Motors Rulez !
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 mar 2011, 11:49
Posty: 18
Skąd: Kraków
Auto: Honda Civic Coupe VI VTEC

Postprzez Focus » 26 lip 2011, 11:22

Coś zastój więc zapytam o dwie rzeczy.

1. Czy do kwoty 28tys, zł (7.000 Euro, wliczając w to akcyzę 18%) znajdzie na własną rękę w Niemczech dobry egzemplarz Madzi z silnikiem 2.3 ?? Nie brakuje i tańszych na mobile.de ale mówimy o pewnym aucie.

2. Warto dopłacić do silnika 2.3 porównując go z 2.0 ?? Głównie chodzi o akcyzę i wysokość ubezpieczenia w kraju, bo spalanie wiele wyższe niby nie jest. Te egzemplarze są też lepiej doposażone.
Ostatnio edytowano 26 lip 2011, 11:39 przez Focus, łącznie edytowano 1 raz
Japan Motors Rulez !
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 mar 2011, 11:49
Posty: 18
Skąd: Kraków
Auto: Honda Civic Coupe VI VTEC

Postprzez bieski » 26 lip 2011, 11:30

Focus napisał(a):bo spalanie wiele wyższe niby nie jest.


Niby osiagi również. Wiec nie wiem czy warto. 2.0 to pewniejszy silnik.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Wojtek » 26 lip 2011, 11:41

bieski napisał(a):2.0 to pewniejszy silnik

chcesz opini, to ja masz... ;)
– pewniejszy motor, z dobrymi osiagami i spalaniem...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Focus » 26 lip 2011, 11:51

Taka lipa, żadnych za.. ?

edit: wygląda, że tak.. :P
Japan Motors Rulez !
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 mar 2011, 11:49
Posty: 18
Skąd: Kraków
Auto: Honda Civic Coupe VI VTEC

Postprzez agnostyk » 27 lip 2011, 11:24

Focus napisał(a):wliczając w to akcyzę 18%


dowiedz się dokładnie, bo nie wiem, czy czasem powyżej "2 litrów" "złodzieje" nie zmniejszyli do 13% ...
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez Focus » 28 lip 2011, 09:38

Prześledziłem każdy jeden post, w wątku odnośnie problemu rdzy w Mazdach 6 i wiele pojedynczych wypowiedzi. Wniosek jest jeden. Każda Madzia ma ten problem i jeżeli nie została, bądź nie zostanie PORZĄDNIE zabezpieczona, problem będzie powracał. Niestety walka z rdzą to nie bitwa tylko wojna.

Przez to wszystko optymizm do zakupu M6 nieco podupadł.
Najbardziej wkurza fakt, że to naprawdę udane auto, którego wizerunek psuje jedynie ruda buda.
Poddając się jednak fanatyzmowi do japońskich marek ;) – bezawaryjności i urody M6, nie może to przysłonić.. !

Do rzeczy. Czy posiada ktoś wiedzę, jak przedstawiała się akcja serwisowa pod tym kątem na terenie Niemiec ?? Dążę do tego, jaka jest szansa kupić tam M6, która jest już po takiej akcji.
Da to przynajmniej jakiś komfort psychiczny na jakiś czas, że zaraz po zakupie auta i wybuleniu oszczędności, nie będzie trzeba od razu myśleć o zabezpieczaniu samemu, "spec" ASO czy innych "zaufanych" serwisach.
Japan Motors Rulez !
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 mar 2011, 11:49
Posty: 18
Skąd: Kraków
Auto: Honda Civic Coupe VI VTEC

Postprzez cerevisi » 29 lip 2011, 21:13

Jeżeli problem rdzewiejącego samochodu jest dla Ciebie dość ważną kwestią to moja prywatna rada jest taka, abyś nie kupował Mazdy 6. Szkoda Twoich pieniędzy i nerwów. No chyba, że zamierzasz kupić młody egzemplarz, gdzie problem rdzy nie występuje lub jest niewielki, dobrze zakonserwujesz auto, to może przez jakiś czas problem Cię nie dotknie. Osobiście jednak wątpię. Mazda rdzewieje żenująco mocno. Wstyd dla marki.
Ja dałem się zwieść nietuzinkowej urodzie i wbrew rozsądkowi kupiłem M6. Oczywiście wiedziałem o problemie rdzy występującej w 6. Na forum dominują tematy o rdzy na tylnych nadkolach, więc szukając samochodu, właśnie na tej kwestii skupiłem się najbardziej. U pewnego Niemiaszka, znalazłem samochodzik, który mnie zainteresował. W książce serwisowej w rocznej inspekcji karoserii pojawił się wpis o rdzy na nadkolach i usuniętej „usterce”. Rzeczywiście ranty błotników były czyściutkie, nadkola pod filcem pokryte barankiem. Wszystko inne pięknie. Człowiek dbał o auto. Kupiłem.
Przed zimą postanowiłem zakonserwować podwozie i profile zamknięte. W zakładzie gdzie robili usługę, pięknie wszystko wyczyścili, umyli i wtedy naszym oczom na tylnych nadkolach ukazały się cudowne, olbrzymie dziury zatkane jakiś czarnym mazidłem. Widać, że akcja naprawcza w niemieckim ASO była najwyższej próby. Blacharz robił sobie pamiątkowe zdjęcia z tylnymi nadkolami mojej 6.
Najgorsze jest to, że rdza nie pojawia się tylko w nadkolach. Rdzewieje na potęgę podwozie, rdzewieją przednie błotniki, progi, komora silnika….
Standardem są problemy z psującymi się silniczkami ustawiania reflektorów, silniczkami otwierania szyb, blokującymi się zaciskami hamulców. Duży problem miałem z klimatyzacją, u mnie skraplacz rozlatywał się w rękach, rurki miały nieszczelność wielkości pestki czereśni, koszt naprawy był olbrzymi.
Ale oczywiście mazda jest piękna (z uroczym dodatkiem rudego koloru) i bezawaryjna (bo przecież jeździ).
pozdro
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 maja 2010, 11:25
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GG 1.8 '03

Postprzez maselek » 29 lip 2011, 22:03

Niezły "szrot" Ci się trafił <głaszcze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez Wojtek » 29 lip 2011, 22:21

cerevisi napisał(a):Standardem są problemy z psującymi się silniczkami ustawiania reflektorów, silniczkami otwierania szyb, blokującymi się zaciskami hamulców. Duży problem miałem z klimatyzacją, u mnie skraplacz rozlatywał się w rękach, rurki miały nieszczelność wielkości pestki czereśni, koszt naprawy był olbrzymi.

maselek napisał(a):Niezły "szrot" Ci się trafił <głaszcze>

ano niezla kiszka... <głaszcze>
widzisz, ja szukalem swojej M6 ponad 3 miesiace... i jak juz znalazlem... <serduszka>
oczywiscie tez mialem akcje serwisowa na nadkola... ale poza tym... nic :D
uwazam, ze nie powinnismy generalizowac... kazde marka ma problemy (takie czy inne)...
a w kazdej marce sa lepsze i gorsze egzemplarze...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Hubix » 30 lip 2011, 15:06

cerevisi trochę przesadzasz z korozją. Przednie błotniki oraz progi nie korodują.

W M6 rdzewieją: tylne ranty nadkoli, a od nich powoli lecą błotniki na łączeniu ze zderzakiem

Zgrzew progu od spodu, ale to najczęściej od uderzenia albo standardowej windy (dlatego używam żabę) oraz podłoga, ale to też głównie od uderzeń. W komorze również można znaleźć naloty rdzy, ale głównie na spawach. Wszelkie ubytki lakieru na karoserii w M6 należy niezwłocznie zabezpieczyć.

Te rzeczy można ogarnąć, tylko trzeba to zrobić jak najszybciej.

Co do innych wad czy niedoróbek to faktycznie jest ich trochę min. silniczki reflektorów, zacinające się tylne hamulce, ciężko zamykające się drzwi (słabe odpowietrzenie) i jeszcze trochę innych rzeczy.

Nie opisuję tu diesla, o nim należy pisać osobno
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez cerevisi » 31 lip 2011, 10:55

Pisząc o rdzewiejących progach miałem na myśli (właśnie tak jak piszesz) korodowanie od spodu. Czy ma to miejsce w wyniku uderzeń, czy podnośników to raczej nieistotne. Ranty tylnych nadkoli póki co, u mnie są w porządku. Natomiast mam problem z przednim lewym błotnikiem. Koroduje od spodu, na łączeniu z progiem. Prawy jeszcze znośny.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 maja 2010, 11:25
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GG 1.8 '03

Postprzez Focus » 31 lip 2011, 11:07

To pojechaliście po bandzie. Gruba rozkmina teraz. Zapewne zdecyduję się tylko wtedy, kiedy znajdę naprawdę egzemplarz wolny od rudej. Reszta problemów nie przeraża, bo każde auto ma jakieś, a te w Madzi wydają się nie być znaczącymi (prócz samej rudej oczywiście).
W przeciwnym razie będzie trzeba się skierować ku konkurencji, i pozostać przy marce ;)

cerevisi napisał(a):Czy ma to miejsce w wyniku uderzeń, czy podnośników to raczej nieistotne.
Natomiast mam problem z przednim lewym błotnikiem. Koroduje od spodu, na łączeniu z progiem. Prawy jeszcze znośny.


Widać na przykładzie przedniego nadkola, że jednak uderzenie może mieć znaczenie ;) Chyba, że masz pewność, że twoja Madzia nigdy nie całowała z lewej.
O ile w wielu autach samoistne rdzewienie tylych nadkoli ma miejsce, to z przodu raczej się to nie zdarza.
Japan Motors Rulez !
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 mar 2011, 11:49
Posty: 18
Skąd: Kraków
Auto: Honda Civic Coupe VI VTEC

Postprzez Magoor » 31 lip 2011, 11:21

Kilka miesięcy szukania i na pewno coś się znajdzie zdrowego. Przez kilka kolejnych lat nawet jak z rudą to auto się nie rozleci na kawałki. Może wygląd będzie po pewnym czasie zmieniony. <rotfl>
Nie demonizujcie tak tego problemu, bo i koszty nie są tak duże i na pewno jak się ktoś do tego zabiera to nie musi robić na JUŻ, jak to ma miejsce przy wielu droższych usterkach tych aut (k2m, zatarty silnik, turbo...). Jak bym miał w swojej coś robić, to od razu bym cały lakier odświeżył i auto jak nówka, a może nawet z poprawionym wyglądem, jak ktoś lubi zmiany tuningowe.
Ponadto ile zamierzacie jeździć tymi autami? Za kilka lat się wam znudzi i wymienicie na nowsze. Tylko narzekania wam w głowie siedzą, ale nasz naród już tak ma. Idealnego auta używanego nie znajdziecie, bo takiego nie ma.
Obrazek
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 00:29
Posty: 339 (0/3)
Skąd: Świdnik\Lublin
Auto: M6 2,0 GY 136KM (~160KM) '05

Jazz 1,4 83KM '05
S-max 1,6 160KM' 12

Postprzez cerevisi » 31 lip 2011, 11:30

Focus przed zakupem ma dylemat. Gryzie go problem rdzy. Szuka opinii, więc je dostaje. Nie chodzi o fakt narzekania tylko zdrowej opinii, nie przesłoniętej fanatycznym i ślepym uczuciem do posiadanego auta :)
Do Focus: Z przednimi błotnikami mam problem tylko od spodu. Pozostała część jest czysta. Gdyby problem był wynikiem stłuczki to byłoby to dość ciekawe zdarzenie. Aczkolwiek pewności nie ma nigdy :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 maja 2010, 11:25
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GG 1.8 '03

Postprzez Magoor » 31 lip 2011, 11:47

W opinii większości auto rdzewieje. I to jest fakt w przed i polift.
Ja u siebie tego akurat nie potwierdzam. Ale Focus słyszy tylko coraz częściej, że powoli całe auto rdzewieje. Oczywiście zdarzają się przypadki, że trafi się gorszy, bądź lepszy egzemplarz. Na sam fakt rdzy wpływ ma to czy było kiedyś zalane, czy stało gdzieś na nabrzeżu, wady fabryczne, kolizje, różnego typu naprawy, modyfikacje, serwisowanie i pewnie wiele innych.
Jak sam wybierałem auto, to szukałem pól roku aż znalazłem. Większość jednak odpadała ze względu na stan mechaniczny, a rdza pojawiła się może w 2 egzemplarzach tylko.
Obrazek
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 00:29
Posty: 339 (0/3)
Skąd: Świdnik\Lublin
Auto: M6 2,0 GY 136KM (~160KM) '05

Jazz 1,4 83KM '05
S-max 1,6 160KM' 12

Postprzez Focus » 31 lip 2011, 12:02

Dobrze, że każdy ma coś do powiedzenia i ma to wydźwięk subiektywny. Tak to bowiem jest w przypadku oceny samochodów używanych.
Trzeba ostudzić podejście i poszukać. W moim wypadku akurat będzie tak, że udam się ze znajomym, który trudni się w fachu sprowadzania furmanek z zachodu prawie 20 lat (ma też zakład elektroniki samochodwej). I taki jednorazowy strzał będzie musiał zaowocować.
Dzięki za wypowiedzi. Osobiście mam już chyba odpowiedni obraz sytuacji. Czas pokaże czy dołączę do grona klubowiczów M6 na stałe, czy może będzie to inna "skośnooka" marka ;)
Japan Motors Rulez !
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 mar 2011, 11:49
Posty: 18
Skąd: Kraków
Auto: Honda Civic Coupe VI VTEC

Postprzez Hubix » 31 lip 2011, 12:27

Jak nikt nic z tym nie robił to w standardzie w M6 będziesz miał skorodowane tylne nadkola.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

PostTen post został usunięty przez Gość 31 lip 2011, 12:45.
Powód: powielony temat w dwoch dzialach

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6