Mazda6 (GG / GY) – Informacje i opinie o modelu

Mazda6 2002–2007

Postprzez bieski » 16 lip 2011, 00:13

maselek napisał(a):Moja była po takiej akcji, gdybym Ci pokazał jak to naprawili to chyba byś się ze$rał ze śmiechu


Chyba wszystko zalezy od ASO ktore robiło akcje serwisową. W niektórych sie przykładają :P
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez agnostyk » 16 lip 2011, 15:40

Focus napisał(a):Najgorsze jest to, że nie mam alternatywy wśród innych marek..


jak to nie masz? Kup Accorda 2.4 w benzynce i bądź wierny marce ;) Przynajmniej to jakoś jedzie, a nie jak Mazda 2.3...
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez jaTEC » 16 lip 2011, 16:09

To fakt,myślałem że będzie się lepiej zbierać...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2011, 22:15
Posty: 89
Skąd: Frankfurt/M - Kluczbork
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 2014

Postprzez walkerwalia » 17 lip 2011, 21:53

Panowie w tym segmencie wiekszosc samochodow z lat 2002-2006 rdzewieje i nie tylko mazdy, ale merce, rovery itd. Wszystko przez stosowanie ekologicznych lakierow . Po prostu sa mniej wytrzymałe.
walkerwalia
 

Postprzez Magoor » 17 lip 2011, 22:31

Ogólnie produkcja w każdym chyba segmencie nie jest taka jak sprzed lat. Oni liczą, że auto powinno żyć 8 lat, a nie jak kiedyś 20. Nie wiem jak u poszczególnych producentów, ale jakoś muszą utrzymać się i nie mogą produkować niezniszczalnych, wiecznych aut.
Nasze Mazdy też takie są i myślę, że nie ma co oczekiwać od innych marek jakiejś super jakości. Trzeba pozostać przy Mazdach.
Obrazek
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 00:29
Posty: 339 (0/3)
Skąd: Świdnik\Lublin
Auto: M6 2,0 GY 136KM (~160KM) '05

Jazz 1,4 83KM '05
S-max 1,6 160KM' 12

Postprzez Hubix » 18 lip 2011, 03:50

Magoor napisał(a):Ogólnie produkcja w każdym chyba segmencie nie jest taka jak sprzed lat. Oni liczą, że auto powinno żyć 8 lat, a nie jak kiedyś 20. Nie wiem jak u poszczególnych producentów, ale jakoś muszą utrzymać się i nie mogą produkować niezniszczalnych, wiecznych aut.
Nasze Mazdy też takie są i myślę, że nie ma co oczekiwać od innych marek jakiejś super jakości. Trzeba pozostać przy Mazdach.


Pokaż mi z segmentu M6 zardzewiałą Lagunę II, 407 albo C5.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Magoor » 18 lip 2011, 07:02

Hubix napisał(a):Pokaż mi z segmentu M6 zardzewiałą Lagunę II, 407 albo C5.

Pokaż mi Lagunę, która będzie działać na tip top za 2o – 30 lat.
Chodzi mi, że ogólna trwałość produktów spada. W M6 narzeka się na blachy, w innych na zawieszenie, układ kierowniczy, napęd itd. że nie wytrzymują. Lepiej chyba na rdzę niż coś poważniejszego.
Obrazek
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 00:29
Posty: 339 (0/3)
Skąd: Świdnik\Lublin
Auto: M6 2,0 GY 136KM (~160KM) '05

Jazz 1,4 83KM '05
S-max 1,6 160KM' 12

Postprzez Focus » 18 lip 2011, 08:00

Magoor napisał(a):Nie jest tak źle. Moja jest przedliftowa i nie ma śladu rdzy. Do tego ją zakonserwowałem i nic się nie dzieje. Jedyne co to trzeba wyszukać odpowiednio zdrowe autko. Te z rynku południowego mają mniejsze problemy z rudą jak zauważyłem.


Z pewnością da się znaleść taki egzemplarz, ale sprawa robi się tym trudniejsza. Trochę też ciężko żyć ze świadomością, że za rogiem czai się ruda i w konserwy trzeba się bawić, za czym na wstępie idą koszty.

agnostyk napisał(a): Kup Accorda 2.4 w benzynce i bądź wierny marce ;) Przynajmniej to jakoś jedzie, a nie jak Mazda 2.3...


O Accordzie myślałem w pierwszej kolejności, wtórując przy okazji reszcie narodu i nie zauważając świetnego mimo wszystko auta jakim jest M6. Zaporowa jest natomiast cena, bo różnica (nie mówimy o szrocie) dochodzi do 10 000 PLN.
Japan Motors Rulez !
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 mar 2011, 11:49
Posty: 18
Skąd: Kraków
Auto: Honda Civic Coupe VI VTEC

Postprzez jokansen » 18 lip 2011, 09:30

Nie demonizował bym tak bardzo korozji nadkoli. Trudno mi się odnosić do innych egzemplarzy jak mój, ale korozja w moim przypadku była powierzchniowa i taką naprawę przy odrobinie cierpliwości i czasu można przeprowadzić samemu (auto 8 letnie z Niemiec). Uczulam żeby również przyjrzeć się dobrze zgrzewom blach wewnątrz nadkola. Ich ranty pod warstwą baranka również zaatakowane są lekko przez rdzę. Jestem świeżo po takiej naprawie dokonanej samemu. Przy okazji można pokryć wartwą bitumiczną całą wnękę nadkola, jak ktoś chcce to założyć sobie plastikowe nadkola i mieć nadzieję, że to załatwi sprawę na kilka sezonów.
Jednak masz rację, że to wkurza zwłaszcza biorąc pod uwagę że reszta auta robi zdecydowanie pozytywne wrażenie (no może poza dokuczliwie słabym wygłuszeniem zawieszenia czym również zamierzam się zająć).
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 16 sty 2011, 14:12
Posty: 27
Skąd: Płock
Auto: 2003 Mazda 6 GG 1.8 Comfort
Hatchback

Postprzez Focus » 18 lip 2011, 10:39

Będzie to temat zapewne do przemyślenia i przełknięcia. Chyba jednak warto poszukać i samemu zabezpieczyć autko. Garażowane nie powinno potem sprawiać problemu.
A wygłuszenie czy metaliczny dźwięk silnika, który jest czasem zarzucany M6, dla mnie będą niczym. Bowiem jak nie którzy zauważyli, obecnie posiadam jeszcze Civica Coupe VI, a mam tam włożony kompletny wydech na pełnym przelocie. I o ile na zewnątrz wioski nie robi (dużej ;) ), to w środku dłuższe podróżowanie powoduje delikatny ból głowy ;)

Pytanie jeszcze do posiadaczy szóstek. Autko chwalone jest za bezawaryjność, ale jednak sporo też chodzi głosów o drogich częściach. Mówi się z kolei, że do Vectry C czy Mondeo też nie które części są cholernie drogie, więc Mazda nie jest tu wyjątkiem. Jak jest w rzeczywistości i jeżeli już to co może paść ??
Japan Motors Rulez !
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 mar 2011, 11:49
Posty: 18
Skąd: Kraków
Auto: Honda Civic Coupe VI VTEC

Postprzez jokansen » 18 lip 2011, 11:24

Hałas silnika benzynowego nie jest dokuczliwy przynajmniej w moim subiektywnym odczuciu. W dieslu jest zdecydowanie głośniej zwłaszcza podczas jazdy miejskiej (mój dobry kolega ma 6 w dieslu). Jak napisałeś – niektóre części są drogie, ale te typowo eksploatacyjne jakoś drastycznie od średniej nie odbiegają. Polecam przejrzenie zawartości forum – da Ci to pogląd na typowe usterki i koszty ich usunięcia. Generalnie więcej troski wymagają nowoczesne diesle. Zawieszenie chyba można uznać za trwałe.
Do "6" zaczęło się pojawiać sporo zamienników dobrej jakości, więc sytuacja nie jest taka zła. Za to zakupy w ASO potrafią mocno wydrenować kieszeń.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 16 sty 2011, 14:12
Posty: 27
Skąd: Płock
Auto: 2003 Mazda 6 GG 1.8 Comfort
Hatchback

Postprzez agnostyk » 19 lip 2011, 01:14

jokansen napisał(a):W dieslu jest zdecydowanie głośniej zwłaszcza podczas jazdy miejskiej (mój dobry kolega ma 6 w dieslu)


polemizowałbym – właśnie M6 jest takim specyficznym pojazdem, gdzie benzyna w powszechnej opinii chodzi głośniej niż klekot, wewnątrz. Z takimi opiniami spotkałem się tu na forum i to spod ręki posiadaczy benzyny. Raz taką benzyną jechałem nawet ostatnio – 2.3, żadna rewelacja, zarówno przyspieszenie, jak i hałas silnika wewnątrz auta, nie mówiąc o szumach zza okna.
Generalnie nie narzekam na pracę silnika w klekocie i "głośność" w środku, wręcz przeciwnie, jest ok, tym bardziej w stosunku do tej 2.3 – standardowo po za wkurzającą grzechotką od vacuum, ale to akurat można wyeliminować za 500 zł ;)
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez Focus » 19 lip 2011, 07:48

Zacznijcie z powrotem mówić w superlatywach M6, bo się rozmyślę i zacznę butelki sprzedawać, na Accorda :P
Przy okazji zapytam, bo temat silnika 2.3 na tapecie. Czy jest on warta dopłaty (dużo wyższa akcyza) w stosunku do 2.0. Chodzi mi o różnicę w kulturze pracy, odczuwalnej mocy i samej eksploatacji. Podobno też pali tylko 0,4l więcej ??
Ostatnio edytowano 19 lip 2011, 11:19 przez Focus, łącznie edytowano 1 raz
Japan Motors Rulez !
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 mar 2011, 11:49
Posty: 18
Skąd: Kraków
Auto: Honda Civic Coupe VI VTEC

Postprzez jokansen » 19 lip 2011, 07:56

Agnostyku mogę się zgodzić, że przy szybkiej jeździe diesel będzie cichszy, jednak gdy podróżujemy z prędkościami powiedzmy do 100km/h uważam że benzynka wygrywa pod względem głośności. Jednak z opiniami wiadomo że są jak dupa – każdy ma swoją :D
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 16 sty 2011, 14:12
Posty: 27
Skąd: Płock
Auto: 2003 Mazda 6 GG 1.8 Comfort
Hatchback

Postprzez Benek01 » 19 lip 2011, 11:33

DO usunięcia (przepraszam)
Ostatnio edytowano 19 lip 2011, 11:36 przez Benek01, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2010, 11:13
Posty: 31
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 6 GG /CD Active 2,0/121 KM/2007r
Mazda 3 bpe

Postprzez Benek01 » 19 lip 2011, 11:35

Z Mazdami nie jest tak źle
Wyszukałen w ONET.PL
Kto ma najbardziej zadowolonych klientów?
20 czerwca 2011
łs / Onet.pl


fot. Łukasz Szewczyk
Klienci Mazdy należą do najbardziej usatysfakcjonowanych w Europie. Podkreśliły to niedawno ponownie dwa badania poziomu satysfakcji klienta w roku 2011 przeprowadzone przez J.D. Powers na terenie Niemiec i Wielkiej Brytanii.
Około 17 tysięcy właścicieli samochodów z obydwu krajów, stanowiących kluczowe rynki dla przemysłu motoryzacyjnego, poproszono o ocenę własnego samochodu pod względem dynamiki jazdy, sterowności, niskich kosztów eksploatacji, niezawodności mechanicznej oraz jakości wykończenia wnętrza.

W Niemczech Mazda3 nie tylko objęła prowadzenie w ważnym segmencie samochodów kompaktowych, ale również zdobyła więcej punktów niż którykolwiek z pozostałych 117 modeli objętych badaniem i jako złoty medalista stanęła na podium wyżej od Mercedesa Klasy A oraz Hondy Civic. Dynamiczna Mazda2 również może świętować zwycięstwo, po tym jak wygrała w segmencie małych kompaktów, wyprzedzając Dacię Logan i Mini. Dzięki tym znakomitym wynikom Mazda zajęła trzecie miejsce pośród 28 marek objętych badaniem, awansując o jedno miejsce w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Mazda Premacy Hydrogen RE ( zdjęcia: 17 )

Respondenci badania J.D. Power w Wielkiej Brytanii powtórnie wybrali Mazdę MX-5 zwyciężczynią w segmencie samochodów sportowych. Roadster Mazdy osiągnął jeszcze jeden sukces – ocena punktowa satysfakcji dla tego samochodu była wyższa niż zeszłoroczny zwycięski wynik. Mazda MX-5 z łatwością zostawiła w tyle Volkswagena Scirocco oraz luksusowe samochody sportowe, takie jak Audi TT, Mercedes-Benz CLK oraz SLK. Ocenę tę udało się uzyskać zaledwie w cztery miesiące po tym, jak dziewięćsettysięczna Mazda MX-5 opuściła linię produkcyjną w Japonii — fakt ten wymaga aktualizacji wpisu tego samochodu w Księdze rekordów Guinnessa jako najlepiej sprzedającego się dwuosobowego samochodu sportowego wszechczasów. Większość egzemplarzy tego niezwykle solidnego modelu wciąż można spotkać na drogach.

A czy wy jesteście zadowoleni bo ja tak
Link do strony
http://moto.onet.pl/1645971,1,kto-ma-najbardziej-zadowolonych-klientow,artykul.html?node=2
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2010, 11:13
Posty: 31
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 6 GG /CD Active 2,0/121 KM/2007r
Mazda 3 bpe

Postprzez Focus » 19 lip 2011, 12:19

Nawiązując do swojego posta nieco wyżej. To wart dopłaty ten 2.3 czy lepiej brać 2.0 ??
Japan Motors Rulez !
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 mar 2011, 11:49
Posty: 18
Skąd: Kraków
Auto: Honda Civic Coupe VI VTEC

Postprzez agnostyk » 19 lip 2011, 12:26

jokansen napisał(a):Agnostyku mogę się zgodzić, że przy szybkiej jeździe diesel będzie cichszy, jednak gdy podróżujemy z prędkościami powiedzmy do 100km/h uważam że benzynka wygrywa pod względem głośności. Jednak z opiniami wiadomo że są jak dupa – każdy ma swoją :D
Pozdrawiam


wiem, wiem ;)
tylko kiedy tak jeździmy? Jak się włączy "senior", bo akurat mamy focha, albo bida w portfelu i oszczędzamy na benzynkę, albo gaz. Mi bardziej chodzi o to, że aby rozwinąć to 100 km/h, to musimy jakoś przyspieszyć, a żeby to często-gęsto zrobić żwawo, to należy wejść na obroty, a to niestety daję większy hałas... jednostajna jazda to już inna bajka – wtedy to mogą dochodzić inne odgłosy niż silnik ;)
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez Hubix » 19 lip 2011, 22:56

Magoor napisał(a):
Hubix napisał(a):Pokaż mi z segmentu M6 zardzewiałą Lagunę II, 407 albo C5.

Pokaż mi Lagunę, która będzie działać na tip top za 2o – 30 lat.
Chodzi mi, że ogólna trwałość produktów spada. W M6 narzeka się na blachy, w innych na zawieszenie, układ kierowniczy, napęd itd. że nie wytrzymują. Lepiej chyba na rdzę niż coś poważniejszego.


Pomijam aspekty techniczne, gdzie M6 przeważa nad Laguną II

Blacha w M6 jest kiepska.

Francja od dawna w 100% ocynkowywuje swoje nadwozia obustronnie. Już na początku lat 90 auta były obustronnie ocynkowane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Grzyby » 20 lip 2011, 01:25

Hubix napisał(a):gdzie M6 przeważa nad Laguną II

W każdym elemencie wyposażenia wnętrza – jeśli chodzi o jego trwałość.
Za dużo widziałem u siebie Lagun i szóstek żeby ta opinia była nieobiektywna.

P.S> Żeby nie było tak źle o Lagunie – trwałość elementów wnętrza i wyposażenia Laguny jest i tak o niebo lepsza niż w Audi czy VW (od Polo do A8 włącznie)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6