Spalanie – ile pali Twoja "szóstka"?

Mazda6 2002–2007

Postprzez mcbeth » 30 gru 2009, 13:22

krzych napisał(a):Kapelusz style. Przyspieszenie to zlo za ktore sie placi.

Trasa, którą zwykle jadę do/z pracy to jazda w kolumnie po horyzont wąską, krętą drogą. Wyprzedzanie nie ma sensu (choć czasem nie wytrzymuję :] ). Ale kluczem do oszczędności jest zrozumienie, że największe straty energii to hamowanie. Dlatego staram się hamować silnikiem i przewidywać potrzebę zwolnienia wcześniej. No i jadąc w korku ruszam bez użycia gazu.

Tak więc ja ujmę to inaczej:

Hamowanie to zlo za ktore sie placi. :P
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez krzych » 30 gru 2009, 23:57

saturator napisał(a):Nie nie zadawales.

Zadawalem, zadawalem. Nie wiem, moze mnie szerwer nie lubi, internet mnie olewa, albo przegladarka sie spsula, ale dwa razy tego posta pisalem.

Jesli to srednia policzona z czasu i drogi to nie mam pytan.

Co do wyzszosciniemieckopaliwowej to niestety... az tak. Dwukrotnie zanotowalem to dziwne zjawisko, bo tylko dwukrotnie bylem w dojczlandzie na dluzszej przebiezce.

mcbeth napisał(a):Hamowanie to zlo za ktore sie placi. język

Ale ja tamto to ironicznie tak sobie tylko – ja nie wiem co to hamulec a na gazie mam cegle, biegi zmieniam bez sprzegla bo jest szybciej ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez s4v4g3 » 31 gru 2009, 09:48

Witam. Może i ja dodam kilka słów od siebie.
Spalanie w trasie przy prędkości do 130 km/h wg komputera – 6,4. Wg dystrybutora wyszło mi około 6,2
750 km przejechane a w baku miałem 43 litry (ale w między czasie jeździłem ciut po mieście)
W mieście wg komputera 7,3; dystrybutor – 7,8 (korki we Wrocku połykają moją ropę)

Zauważyłem również, że lejąc lepszego diesla (BP ultimate) spalanie WZROSŁO mi w trasie o 1 litr. Przejechałem 400 KM i rzeczywiście spalał mi o 1 litr więcej na 100km.
Po zalaniu zwykłego diesla (Shel) spalanie wróciło do "normy".

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez thermalfake » 31 gru 2009, 20:42

Ostatnie tankowanie dziś w starym roku i doznałem szoku.
Nie wiem czy ze mną jest coś nie teges ale do rzeczy. Podjechałem na stację BP (zawsze ta sama) nalać do pełna. Od ostatniego podjazdu pod dystrybutor zrobiłem 480km. Dziś do pełna weszło niecałe 52l. Wyszło sumarycznie 11/100. Pierwszą połowę baku objeździłem na 350km (o ile realnie wskaźnik na połówce to faktyczne 32l) przed dużymi mrozami. Po 350km wskazówka lawinowo spada w dół. Auto służy mi na dojazd do pracy plus niedalekie wypady, większych przelotów na razie nie było. Jeżdżę praktycznie krótkie odcinki po mieście w jedną stronę różnie 7-11km. Czas przejazdu mniej więcej 15 min albo i dłużej. Korków to jakoś specjalnie na swojej drodze nie mam (dojazd do centrum). Owszem zdarza się zatrzymywać niemal na każdym skrzyżowaniu ze światłami....ale.... no właśnie. Nie uprawiam stylu agressive mode, eco-drivingu też nie :), biegi wchodzą 2200-2500, no może sporadycznie 3-3.5k ale jak się melepeta jaki znajdzie na lewym pasie. Webasto wyłącza się prawidłowo tzn jak wjeżdżam na parking to już nie słyszę jego pracy. Jestem świadomy, że DPF coś tam jeszcze skubnie z baku. Tu jest problem bo nie jestem w stanie wyczuć kiedy zaczyna się procedura przepalania, tzn kompa nie mam z chwilowym spalaniem a spadku mocy jako tako po mieście nie stwierdzam. Także sam przeganiam auto na 4 biegu (~90kmh) przez 30km, być może mija się to z celem bo wtedy autko tego wcale nie potrzebuje. Robię to najczęściej po zatankowaniu. Ten temat musiałbym pociągnąć w innym istniejącym topicu.
Ogólnie to nie pierwszy diesel więc co nieco pojęcia w głowie mam. Niedogrzanie itp itd już olewam. Pytanie tylko czy aż tyle musi pić bo za niedługo jeśli przyjdzie prawdziwa zima to się zabawa dopiero zacznie i będę miał wyniki podobne do szefowego a6 z 3.0 tdi :)

Co sądzicie o tym krótkodystansowcy ? Jakieś sugestie, porady.
[img]http://img38.imageshack.us/img38/777/mazdaspeedpodbeskidzie.jpg[/img]

–=www.mazvagtech.pl=– dobry serwis dla Twojej Madzi
wcześniej TDCi teraz CiTD
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2009, 21:22
Posty: 31
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: M6 '05 2,0 MZR-CD 121KM DPF GY

Postprzez krzych » 31 gru 2009, 20:50

thermalfake napisał(a):Co sądzicie o tym krótkodystansowcy ? Jakieś sugestie, porady.

Kiepska partia paliwa, zmien stacje i sie nie stresuj.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez mądry » 1 sty 2010, 12:38

thermalfake napisał(a):Wyszło sumarycznie 11/100.

Kolego ja ostatnio jechałem X5 mojego kierownika z 3 litrowym dieslem i komputer wyświetlał taki sam wynik jak u Ciebie 11/100. Myślę że to za duży wynik na 2 litrowego diesla, nawet na tak krótkich trasach, podzielam zdanie krzycha zmień stację a jeśli to nie pomoże to szukaj innych przyczyn. Wg mnie to nie jest normalne... Powodzenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Yapa » 1 sty 2010, 12:52

thermalfake napisał(a):Co sądzicie o tym krótkodystansowcy ? Jakieś sugestie, porady.

obejrzyj / wymień filtr powietrza
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez thermalfake » 1 sty 2010, 14:16

kupowany w intercarsie jakieś 2-3 miesiące temu ale wiem, że jest od benzyny – tak sprzedają jak w katalogu
[img]http://img38.imageshack.us/img38/777/mazdaspeedpodbeskidzie.jpg[/img]

–=www.mazvagtech.pl=– dobry serwis dla Twojej Madzi
wcześniej TDCi teraz CiTD
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2009, 21:22
Posty: 31
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: M6 '05 2,0 MZR-CD 121KM DPF GY

Postprzez herci62 » 1 sty 2010, 17:36

Teraz przy obecnych temperaturach nie moge zejsc ponizej 8 litrow na 100-tke mieszana jazda codzienne dojazdy do pracy ok 3 kilometry w jedna strone to jest ok. 15% ,40% miasto , reszta trasa...( ciezka noga) :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Postprzez kixi4 » 1 sty 2010, 17:48

Poniżej 8stopniC wraz z silnikiem uruchamia się webasto jako dogrzewacz silnika i przy takim krótkim dystansie chodzi pewnie cały czas, chociaż u mnie jest to samo i wychodzi koło 7 l/100km...
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 22:14
Posty: 107
Skąd: kalisz
Auto: Mazda5 Sport 2.3i 166KM A/T 2006

Postprzez JohnnyB » 1 sty 2010, 23:14

U mnie na kompie 6,5 zawsze, faktyczne jest o 1 litr większe wychodzi do 700 km na 52 litrach. Latem było jakieś może 0,5 litra mniej. Ale jeżdżę autem na spółkę z małżonka a ona ma cięższa nogę i rzadko korzysta z inny innych form redukcji przyśpieszenia innej niż hamulec, a ze świateł jest przeważnie pierwsza :P
Ostatnio edytowano 1 sty 2010, 23:19 przez JohnnyB, łącznie edytowano 1 raz
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez Yapa » 1 sty 2010, 23:15

no tak, u mnie podobnie, przy ciężkich warunkach pogodowych i korkach nawet 9 l.ale 11 l to już zdecydowanie za dużo – jak się wynik będzie powtarzał to może trzeba będzie się ku układowi wtryskowemu pochylić...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez thermalfake » 2 sty 2010, 00:36

Z nowym rokiem nowe postanowienia :D, dam jeszcze jedną szansę Madzi i sobie, spróbuję nieco inaczej się pokulać, jak nie to trzeba będzie się bliżej przyjrzeć. Może ja jednak po prostu nie umiem jeździć choć aż żal nie korzystać z potencjału "6" (oczywiście bez przegięcia, lubię w miarę jak najszybszym czasie dążyć do zadanej prędkości tak żeby potem nie przekraczać 2k rpm) Zobaczymy co dalej, na razie wypełniam kolejne raporty spalania.

Yapa: kalibracja wtrysków była zrobiona niedawno w zakładzie maxkls'a
hmm może auto co jakiś czas zaczyna procedurę przepalania a ja nie jestem w stanie ukończyć
zresztą jutro zerknę na bagnet oleju jak to wygląda

Skrycie liczyłem, że nie przekroczę po mieście 9/100 (właśnie z sprawą szybkiego dogrzewania) a tu taki zonk, przebił mojego poprzedniego CR diesla bez żadnych DPF'ów, webasta, zima do tej pory nie byłą taka sroga ze względu na małą ilość śniegu – pamiętam zeszły rok wtedy jeździło się czasem naprawdę powoli i ciskało gaz.
[img]http://img38.imageshack.us/img38/777/mazdaspeedpodbeskidzie.jpg[/img]

–=www.mazvagtech.pl=– dobry serwis dla Twojej Madzi
wcześniej TDCi teraz CiTD
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2009, 21:22
Posty: 31
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: M6 '05 2,0 MZR-CD 121KM DPF GY

Postprzez krzych » 2 sty 2010, 04:05

leszek-sroka napisał(a):Teraz przy obecnych temperaturach nie moge zejsc ponizej 8 litrow na 100-tke mieszana jazda codzienne dojazdy do pracy ok 3 kilometry w jedna strone to jest ok. 15% ,40% miasto , reszta trasa...( ciezka noga)

U mnie 8.4 dokladnie srednio, wiec moim zdaniem masz bardzo ok.

JohnnyB napisał(a):Ale jeżdżę autem na spółkę z małżonka a ona ma cięższa nogę i rzadko korzysta z inny innych form redukcji przyśpieszenia innej niż hamulec, a ze świateł jest przeważnie pierwsza

Nie wiem gdzie taka znalazles, ale pilnuj jej jak oka w glowie ;)

thermalfake napisał(a):Może ja jednak po prostu nie umiem jeździć

Nie, to stanowczo nie to.

thermalfake napisał(a):hmm może auto co jakiś czas zaczyna procedurę przepalania a ja nie jestem w stanie ukończyć

Jesli robisz ze 25 km co jakis czas, powinno sie wypalanie zdazyc skonczyc. jesli mniej niz 10/15km np w korkach lub slamazarnie to na 99% wypala znow nastepnego dnia/razu.

thermalfake napisał(a):Yapa: kalibracja wtrysków była zrobiona niedawno w zakładzie maxkls'a

W zasadzie, masz do niego bardzo blisko (w porownaniu ze mna) – jesli przez nastepne dwa baki utrzyma Ci sie takie spalanie, wiesz co masz robic ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez kobyll » 2 sty 2010, 09:58

Ostatnio w okresie świątecznym nie robiłem długich tras.

Spalanie (tankowałem na Statoil-u):
40% trasa, 60% miasto (małe korki), prędkości zależnie od warunków na drodze, czasami wlokłem się 40km/h jak było dużo śniegu i ślisko.
– na komputerze pokazuję 7,6 l/100km
– z dystrybutora jak obliczyłem wyszło 8,3 l/100km

Robiłem odcinki nie dłuższe niż 15-20km, rano wyjeżdżałem z garażu ciepłego (webasto włączało się na niedługi okres). Jak wracałem do domu to załączałem webasto pół godziny przed odjazdem. Czyli w tych 8,3 l/100km jest też webasto. Wynik nie jest zły. Na jesieni gdy było cieplej (bez webasto) spalanie miałem rzędu 7,2 l/100km i tez nie robiłem długich tras.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2008, 22:01
Posty: 182
Skąd: okolice Radomia
Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM

Postprzez JohnnyB » 2 sty 2010, 11:17

krzych napisał(a):
JohnnyB napisał(a):Ale jeżdżę autem na spółkę z małżonka a ona ma cięższa nogę i rzadko korzysta z inny innych form redukcji przyśpieszenia innej niż hamulec, a ze świateł jest przeważnie pierwsza

Nie wiem gdzie taka znalazles, ale pilnuj jej jak oka w glowie ;)

:) tak ale teraz to ona chce 2.3 benzynke bo ten to zasłaby jest :–)

kurde w sumie powinienem być zadowolony ze spalania patrząc na Wasze wyniki, spokojnie zamykam się w 8 L, no ale auto raczej rzadko w korkach stoi, choć dziennie robi do 100 KM, no i aktualnie jest garażowane, wiec startuje z wyższej temperatury po mrozie i szybciutko się dogrzewa.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez krzych » 2 sty 2010, 18:59

JohnnyB napisał(a): tak ale teraz to ona chce 2.3 benzynke bo ten to zasłaby jest :–)

One juz tak maja, ze ciagle chca wiecej ;) A swoja droga, 2.3 (o ile nie turbo) to niewielki przyrost, a dla mnie mniejszy komfort (benzyne trzeba wysoko krecic zeby miec kopyto, w dieslu lekko kopycisz bez wiekszego rozglosu – oczywiscie przy maksymalnym kopycie wszystko sie zrownuje, ale i tak wole niskie tony niz wycie benzyny)

JohnnyB napisał(a):spokojnie zamykam się w 8 L, no ale auto raczej rzadko w korkach stoi, choć dziennie robi do 100 KM, no i aktualnie jest garażowane, wiec startuje z wyższej temperatury po mrozie i szybciutko się dogrzewa.

To te 8L to tak jak u nas 9 ;) (a my mamy 8.3 – 8.4 ;) ). Glownie z powodu 100 km dziennie i braku korkow. Garaz tez mam, wiec tu jest identycznie.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez amra1973 » 4 sty 2010, 13:12

U mnie w okresie zimowy, jeżdżąc tylko po Warszawie do i z pracy (20km w jedną stronę) auto spaliło licząc z dystrybutora (zwykły ON z BP)
– 7,78 (7,8 z komputera) – średnia prędkość 32km/h, sporadycznie włączane webasto i klimatyzacja
– 8,19 (8,0 komputer) – średnia prędkość 28, prawie z każdym razem włączane wcześniej webasto, sporadycznie klimatyzacja, dodam że korki w tym czasie były ogromne, raz że święta, a dwa to obfite opady śniegu


Wyjazdy świąteczne, czyli 70% trasa, 30% miasto – ok 6,6 l.

Dodam że przed rokiem miałem trochę wyższe zużycie paliwa, ale w czerwcu wykonałem chip tuning po którym w większości sytuacji auto zużywa mniej paliwa, jedyny wyjątek to ostra jazda, bo wtedy potrafi spalić więcej.

Pełne statystyki są w motostat, link w mojej stopce.
Mam tam też statystyki C3 1,4 HDI mojej żony, auto zużywa średnio od 1 do 2 l mniej od m6
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2008, 23:59
Posty: 93
Skąd: Warszawa, Łódź
Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)

Postprzez qrzys » 4 sty 2010, 17:39

W grudniu:
~12.1 – 200km w krakowskich przedświątecznych masakrujących korkach
~8.7 – 500km na trasie KR-Radom-KR, średnia prędkość ~80km/h
~9.5 – 200km w KR bez korków
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2005, 18:37
Posty: 43 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0i GG '04

Postprzez darecki077 » 7 sty 2010, 09:51

Niedawno zakupiłem M6 poj.1800 16V rok 2004r ,i jestem w szoku po mieście spala 12,5 l/100km czy to normalne ? z innych recenzji które czytałem to max 9l-10l .Może tak zimą pali?,czy może jest inna przyczyna o której nie wiem , może mi ktos dać odpowieć na to pytanie.
darecki077
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6