Mazda6 (GG / GY) – Informacje i opinie o modelu

Mazda6 2002–2007

Postprzez Placek » 13 lut 2009, 23:42

jarecki01 napisał(a):Według mnie. madzia z 2005 po lifcie jest de best.


a toś się wysilił.........
Początkujący
 
Od: 27 gru 2008, 20:33
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: waham się

Postprzez Globy » 14 lut 2009, 16:03

Używana "szóstka" – opis na RoadLook.pl:

=> http://www.roadlook.pl/uzywane/mazda-6- ... -duch.html
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez domin1979 » 14 lut 2009, 16:20

"Od stycznia 2003 roku w ofercie znalazło się kombi z napędem czterech kół oraz przekładnia automatyczną."
:| A gdzie takie znaleźli?!?

"Podczas testu Az trzykrotnie została wymieniona szyba czołowa. "
U mnie były 3 odpryski plus szyba trochę wypiaskowana więc coś może jest na rzeczy.

"Własności jezdne na wysokim poziomie Mazda6 pierwszej generacji zawdzięcza platformie Ford CD3 wspólnej z Mondeo drugiej generacji, ale przystosowanej do własnych potrzeb." Znowu piszą, że płyta Forda?

"Na tylnych siedzeniach wersji liftback i sedan jest zbyt mało miejsca nad głowami pasażerów, którzy mają ponad 170 cm wzrostu."
Tego nie zauważyłem ale rzadko jeździłem z tyłu...

"Awarie przepływomierza (wersje wysokoprężne)" Chyba o SCV im chodziło :)

Poza tym w sumie wszystko się zgadza.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Maciej Loret » 14 lut 2009, 19:09

Globy napisał(a):Używana "szóstka" – opis na RoadLook.pl:

=> http://www.roadlook.pl/uzywane/mazda-6- ... -duch.html


Pierdoły:
– 8 poduszek
– ISOFIX dopiero po lifcie
– w Europie były wersje 3l
– 4WD+automat od 2003
– silnik 2,3l potrzebuje więcej oleju
– nie ma możliwości wyłączenia poduszki pasażera (półprawda)
– żarówki H7
– może denerwować regulacja nachylenia snopa świateł

Pewnie jest tego więcej....
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez jarecki01 » 14 lut 2009, 21:23

W aucie po lifcie według mnie , jest już wszystko ok.
Regulowany elektrycznie fotel kierowcy.
Xenony..wiadomo ,same sie poziomują.
Wyłączenie poduszki pasażera.
ISOFIX.
Przestał ściągac w prawo.(dołożenie łożyska w górnym mocowaniu)
jarecki01
 

Postprzez Maciej Loret » 14 lut 2009, 21:27

jarecki01 napisał(a):W aucie po lifcie według mnie , jest już wszystko ok.
Regulowany elektrycznie fotel kierowcy.
Xenony..wiadomo ,same sie poziomują.
[...]
ISOFIX.


To już było przed fl.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Globy » 14 lut 2009, 22:01

Od stycznia 2003 roku w ofercie znalazło się kombi z napędem czterech kół oraz przekładnia automatyczną.

Nie było w Europie wersji SportKombi 2.3i 16V AWD A/T?
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Mateusz L » 14 lut 2009, 22:04

domin1979 napisał(a):Mazda6 pierwszej generacji zawdzięcza platformie Ford CD3 wspólnej z Mondeo drugiej generacji, ale przystosowanej do własnych potrzeb." Znowu piszą, że płyta Forda?


Będzie małe OT, ale w końcu dotyczy to GG
Napisze co udało mi się ustalić (gł. na podstawie eng Wiki(choć nie tylko)-nie bijcie, ale i danych technicznych M6 i " Mondeł" różnych gen.)

Platforma CD 3 została zaprojektowana przez MAZDĘ we współpracy z Fordem i pochodzi od platform G Mazdy, oraz jakiejś tam Forda.Oficjalnie uchodzi za platformę koncernu Ford.
Bezsprzecznie pierwsze auto z platformą CD3 to Mazda 6 GG w (od 2002r.)
Następne to Mercury Milan, Ford Fusion (USA), Lincoln Zephyr itd.
BTW. W Wiki jest chyba błąd i chodzi raczej o Mazdę Cx7, a nie Cx9-bo ta jak twierdził Grzyb jest na Fordzie.
Ford zaoszczędził na stosowaniu CD3 ok. miliarda USD. Ogólna konkluzja z danych jakie widziałem jest taka, iż wszelkie znaki na Niebie i Ziemi wskazują, że jest to płyta zaprojektowana w JPN głównie przez Mazdę, choć przy udziale Forda. Mazda 6GH stoi na zmodyfikowanej platformie CD3. Niemal pewne jest, że żadne Mondeo nie miało nigdy CD3. Dowodzi tego także różnica rozstawów osi.
Trochę inaczej niż myślałem jest jednak z EUCD co dopiero zobaczyłem, ale nie ma to nic wspólnego z Mazdą...
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez Maciej Loret » 14 lut 2009, 23:01

Globy napisał(a):
Od stycznia 2003 roku w ofercie znalazło się kombi z napędem czterech kół oraz przekładnia automatyczną.

Nie było w Europie wersji SportKombi 2.3i 16V AWD A/T?


To chyba najrzadsza europejska "6" – na Forum była próba jej kupna, ale nie wiem jak się skończyła.
Produkowana od sierpnia 2002 z 5-biegowym automatem.
Oznaczona GJ5L (bez szyberdachu) lub GJ5M (z nim).
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Lorento » 14 lut 2009, 23:43

Maciej Loret napisał(a):– silnik 2,3l potrzebuje więcej oleju

-nie pierdoła – ( po pierwsze potrzebuje więcej oleju niż 1,8 i 2,0, bo więcej go tam wchodzi... <lol> , a po drugie ma wadę fabryczną prowadzącą w wielu udokumentowanych przypadkach do gwałtownego wyssania oleju i zatarcia silnika;), odkryłem to w necie dopiero po kupnie, niestety ... :|
Maciej Loret napisał(a):może denerwować regulacja nachylenia snopa świateł

– nie pierdoła, bo w przedliftach pada francuskie samopoziomowanie ( u mnie się okazuje, ze są oba reflektorasy wymienione)
... spec się znowu troszku pomylył... :]
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez jarecki01 » 15 lut 2009, 14:14

Silnik 2,3l ma wade fabryczną? <lol> .
W jednym przypadku na milion się to zdarzyło...i nie wiadomo dokładnie z opisu co było tego przyczyną.
Dla mnie i tak...madzia 2,3 nie ma sobie równych..Nawet spalanie nie jest powalające..średnie 10,5.

Faktem jest .że moja Honda Accord 1,8i spalała o ok 1,5l mniej,ale nie zamieniłbym madzi na hanię
To oczywiście ,, i tylko moja opinia..
jarecki01
 

Postprzez Maciej Loret » 15 lut 2009, 15:20

jarecki01 napisał(a):Silnik 2,3l ma wade fabryczną? <lol> .


Akcji serwisowej na to nie było. Ale taka opinia krąży. Nie wiadomo nawet czy dotyczy wersji europejskich, amerykańskich czy obu. W moim nawet jeśli wliczyć około 0,15-0,2l zużycia, to i tak potrzebuje najmniej oleju ze wszystkich silników w "6".
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez LechAd » 28 kwi 2009, 23:09

Witajcie! Po kilku tygodniach wybierania samochodu padło (zresztą tak było od początku) ma Mazdę 6 kombi z 2005-2006 roku. Mam ochotę za silnik 2.0 136/143 kM ?"(diesel). Czy rzeczywiście zakup tego silnika jest tak dużym ryzykiem? Czy lepiej zainwestowac w benzynę +LPG?
Pozdrawiam
Leszek
LechAd
 

Postprzez Piterx » 29 kwi 2009, 08:42

benzynę +LPG


nigdy w zyciu!!!!!!!!! <killer>

to juz chyba najgosze wyjscie..zgazowana mazda 6....
Mazda 6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 19:47
Posty: 188 (0/1)
Skąd: Ziemia Lubuska
Auto: Mazda 6 CiTD-121KM >>156KM!!!

Postprzez zenon » 29 kwi 2009, 10:22

Piterx napisał(a):to juz chyba najgosze wyjscie


Jakieś argumenty?
Czy tylko: "bo tak".

Jak dla mnie najgorsze wyjście to diesel przed liftem.

Czy zagazować samochód powinno być kwestią kalkulacji, gdzie wg moich wyliczeń instalacja zwróci się po 30-40kkm (w zależności od tego czy jednorazowo robimy krótsze czy dłuższe odcinki)
Tak więc jeśli chcesz samochodem zrobić 40-50kkm to raczej niema sensu gazować, ale jeśli zrobisz np 100kkm to bym się nie zastanawiał.
Benzyna ... paliwo idealne.
..................ale...................
....Teraz smakuję diesla....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 09:17
Posty: 85
Auto: M6

Postprzez Grzyby » 29 kwi 2009, 11:41

Przepraszam, temat z opiniami o Mazdzie 6 GG to ktoś zamknął?
Czy jakiś inny ważny powód do założenia takiego tematu się pojawił?

Zachęcam do zapoznania się z tym tematem http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=34301
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez michu200 » 29 kwi 2009, 23:34

zenon napisał(a):Jak dla mnie najgorsze wyjście to diesel przed liftem.

A jakie to wielkie zmiany zaszły w silniku w polifcie ?. Ja mam z 2004 roku i chodzi lepiej od niejednego polifciaka
Michu
Mazda 6 sedan 2004 r, 42PV60EH Panasonic TX-P46G15E,N, 1D Mark III do tego 70-200 L 2,8 IS 24-70 L 2,8 300 L 4 IS itd........
Aeroklub Kujawski- od 1992 Parashuting

Lista olanych cwaniaków- "Krzych"
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2008, 00:08
Posty: 66
Skąd: Janikowo
Auto: Mazda 6

Postprzez Yapa » 29 kwi 2009, 23:42

zenon napisał(a):Jak dla mnie najgorsze wyjście to diesel przed liftem.

no tak, nie ma DPF – strasznie kopci ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez Prusiak » 30 kwi 2009, 00:44

Yapa napisał(a):no tak, nie ma DPF – strasznie kopci

Komu tak kopci bez DPF-a?
Od lat wierny tylko japończykom...
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2008, 01:35
Posty: 113

Postprzez michu200 » 30 kwi 2009, 00:57

Chyba tym powypadkowym ale w stanie idealnym <lol> hahaha
Michu
Mazda 6 sedan 2004 r, 42PV60EH Panasonic TX-P46G15E,N, 1D Mark III do tego 70-200 L 2,8 IS 24-70 L 2,8 300 L 4 IS itd........
Aeroklub Kujawski- od 1992 Parashuting

Lista olanych cwaniaków- "Krzych"
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2008, 00:08
Posty: 66
Skąd: Janikowo
Auto: Mazda 6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6